Metal Machine skrev:På tal om Zabel: Vad ska vi med Challe till?
Förstår verkligen inte varför vi valde Challe. Som tränare har han mycket att bevisa. Grinig och tjurig när det går emot och har inte visat några resultat som tränare. Att han tog ett bra Timrå till slutspel är väl inget märkvärdigt? När han var klar med dem var de i botten. Sedan vet jag inte vad han gjorde bra i Modo heller. Blev väl kickad om jag inte minns fel.
Nej, Challe som spelare är en sak. Som tränare förväntar jag mig en rejäl uppryckning från förr.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jaha, det var ju sjukt vilken vilja och fart det var i dagens match... mot ett bra Brynäs dessutom! Undra var vi legat i ligan om vi inte hade haft Hardy som tränare under säsongen?
Hur som helst, asgrym match, superplus till massor av lirarna och Mackan var tokbra!
Hoppas de nöter på som fan under uppehållet nu och fortsätter på samma sätt i slutspurten, kanske kanske kan vi slippa kvalserien iallafall...
Min profetia från förra matchtråden att det skulle vända för DIF ser ut att bli besannad, låt vara en match i efterskott.
Ny profetia: Om två månader kommer någon på forumet att skriva ungefär följande: "kommer ni ihåg matchen mot Brynäs i början av februari, det var ju då allt vände."
Jag var inte ett dugg förvånad att vi öppnade starkt och forcerade, typiskt Djurgården denna säsong. När det blev full fart framåt och press i offensiv zon så började jag fundera och hoppas på en vinst, tanken sprack när Brynäs reducerade (?) till 3-2 pga individuellt misstag i defensiven.
Utökning från DIF och lite jävlar anamma så njöt jag på Hovet idag, länge sedan jag stod och njöt så jävla gott. Detta gjorde ni bra gubbar, framförallt Zabel som jag lyfter på hatten för! Riktig bra coachning och att du tar timeout när vi börjar tappa matchen i första är extremt jävla bra gjort och visar hur engagerad du är, många plus på coachning ikväll!
Domarkvartetten är ett skämt denna eftermiddag, tyvärr. Brynäs första kvittering skall det blåsas icing på halv minuten innan, som även närmaste linjedomaren signalerar för, stoppar pipan i munnen men blåser inte - Pajas!
Att Sundqvist hoppar in i sitt sista byte med målet att ta ut Jimmie är ganska solklart, sen att inkompetenta människan till domare inte ''märker'' fasthållningen utan låter det eskalera till ett ''slagsmål'' som resulterar i game/matchpenalty är inget annat än pinsamt. Sundqvist ska ut för interference, allt annat är skitsnack.
Som Zabel sa så är det mycket kvar att reparera. Vi var ojämna och kladdar med puck i egen zon återigen, även utan press. Slå enkla och hårda passar, så svårt är det inte.
Fortsätter vi i denna form och effektivitet så är vi på slutspelsplats innan Februari har nått sitt slut.
Djurgårdare är underligt folk.... Fyller Hovet i omgång 45, vad är ''felet'' på oss egentligen? Härligt att hoppet finns där, nu gäller det att få fart i aktiviteten och kreativiteten på läktaren också!