Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mårten_

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av Mårten_ »

Firman Boys är ett gäng fega stackare. 5 st med Firman Boys tröjor attackerade mig och mina två vänner helt oprovocerat, det roliga är att 2 av dom fick stryk då sprang de andra 3 med eld i röven.

Varför i helvete pratade två av dom polska? Trodde vi var i Sverige?

aja, skön vinst!
Mash

Inlägg av Mash »

Mårten_ skrev:Firman Boys är ett gäng fega stackare. 5 st med Firman Boys tröjor attackerade mig och mina två vänner helt oprovocerat, det roliga är att 2 av dom fick stryk då sprang de andra 3 med eld i röven.

aja, skön vinst!
Vissa kan väl inte ta en förlust... Skönt att det gick bra åtminstone.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Fan vad nice med vinst och samtidigt riktigt skönt att tysta råttorna på puben.
Nu kan julen knappast bli bättre :D

Innan matchen sa jag att jag varnorolig förmGynge och där hade man tyvärr rätt. Egentligen vill jag inte klaga någon idag MEN...DT var lite långsam i tanken i egen zon och blev fråntagen pucken faktiskt flertalet ggr. Var lite orolig där ett par ggr men är supernöjd med 2p. Nu hoppas jag bara att cluben inte vänt sin trend och att vi kan ta 3p mot dom också.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Vilken jävla lättnad när Kempe satte straffen, haha.

Jag hade fan kramp i magen och i sidan av kroppen i ett par minuter efter att jag hade firat klart (den släppte helt när jag gick förbi McDonalds). Men det var fan värt varje sekund av den smärtan, för att jag har då aldrig varit med om en större lättnad på sistone. Så jävla bra man mådde, helt fantastiskt!
Senast redigerad av Salas den 2011-12-23 00:39:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:Vilken jävla lättnad när Kempe satte straffen, haha.

Jag hade fan kramp i magen och sidan av kroppen i ett par minuter efter att jag hade firat klart. Men det var fan värt varje sekund av den smärtan, för att jag har då aldrig varit med om en större lättnad på sistone. Så jävla bra man mådde, helt fantastiskt!
Du såg ut som en av de sjungande grisarna i Shrek.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Du såg ut som en av de sjungande grisarna i Shrek.
Haha, kan anta det :wink:
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Mårten_ skrev: Varför i helvete pratade två av dom polska? Trodde vi var i Sverige?
har hört att firman börjat ta hjälp av polska ligister, antagligen några av dem som hoppade på er
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Behöver inte lägga till så mycket då det mesta redan är sagt.

Men...

Tycker synd om Almtorp som får spela med kanske hela Elitseriens två sämsta forwards.
Personligen tycker jag att just Almtorp får sjukt oförtjänt mycket skit här inne. Verkar som folk bara har bestämt sig att han är kass och inte ens ser på vad han faktiskt gör på isen.

Tycker han har varit en av få godkända hittills under säsongen. Skulle kunna bli en av "stommarna" i laget i många år framöver. Stenhårt jobb, bra defensivt och inte helt oädel offensivt.

Så lägg ner all skit mot Almtorp bara för att han inte var "det vi behövde", inte hans fel för helvete. Kritisera dom som verkligen förtjänar det istället. Framförallt Tjärna Jr och Carlsson (Iofs görs de redan flitigt ;) )

Sammanfattningsvis, UNDERBARA 2 poäng som hade blivit tre om vi varit ett mer kompetent lag offensivt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

jensa85 skrev:Behöver inte lägga till så mycket då det mesta redan är sagt.

Men...

Tycker synd om Almtorp som får spela med kanske hela Elitseriens två sämsta forwards.
Personligen tycker jag att just Almtorp får sjukt oförtjänt mycket skit här inne. Verkar som folk bara har bestämt sig att han är kass och inte ens ser på vad han faktiskt gör på isen.

Tycker han har varit en av få godkända hittills under säsongen. Skulle kunna bli en av "stommarna" i laget i många år framöver. Stenhårt jobb, bra defensivt och inte helt oädel offensivt.

Så lägg ner all skit mot Almtorp bara för att han inte var "det vi behövde", inte hans fel för helvete. Kritisera dom som verkligen förtjänar det istället. Framförallt Tjärna Jr och Carlsson (Iofs görs de redan flitigt ;) )

Sammanfattningsvis, UNDERBARA 2 poäng som hade blivit tre om vi varit ett mer kompetent lag offensivt.
Tyvarr for Almtorp sa buntas han nog ofta in nar man gnaller pa Carlsson, bara for att de kom fran SSK tillsammans. Sjalvklart ska Almtorp fa credd nar han spelar bra och det tycker val jag ocksa att han gjort. Inget spektakulart kanske men ratt sa stabilt!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Yrket har väl inget med detta att göra? Jag bedömer bara spelarnas prestation, vad är problemet? :)
Problemet är att du inte har en siffra rätt. Te.x så var Tim inte brs någonstans idag heller, det verkar som om du blundar varje gång han tappar pucken på offensiv/defensiv-blå. Du bedömer inte spelarna efter deras prestationer, du har bestämt dig redan innan att Tim är bra, vilket han absolut inte är. Hoppas att han gör sin sista säsong i DIF, antagligen är det så då han platsar i NHL.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mårten_ skrev:Firman Boys är ett gäng fega stackare. 5 st med Firman Boys tröjor attackerade mig och mina två vänner helt oprovocerat, det roliga är att 2 av dom fick stryk då sprang de andra 3 med eld i röven.

aja, skön vinst!

Ha HA, om det nu vart Firman så hade dom nog inte sprungit.....
Mash

Inlägg av Mash »

Den som innehaver intervjun med Kempe efter matchen får gärna lägga upp den, med hans klockrena kommentar ''Jag är inte ett gnagarsvin'' :D
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Som vanligt är det väldigt tyst i solna.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

En som förtjänar extra hyll är Lennhammer! Sjukt bra att inte ha spelat en ESmatch med laget och ändå komma in i en av grundseriens viktigaste matcher och spela så bra som han gjorde. Gustafsson och Holm gjorde det också jättebra men jag fokuserade lite extra på Kim under matchen. Överlag gjorde laget en bra prestation.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev:Behöver inte lägga till så mycket då det mesta redan är sagt.

Men...

Sammanfattningsvis, UNDERBARA 2 poäng som hade blivit tre om vi varit ett mer kompetent lag offensivt

Precis!

Underbara 3 poäng,
Men om vi mött ett bra lag skulle det garanterat blivit 0p igen.
DIFs uteblivna 3poängare fortsätter att lysa med sin frånvaro som ett könsmoget babianarsle.

Kände mer lättnad än glädje efter Kempes 3-2

MEEEN, jag kan ta en förlust om engagemanget såg ut som det gjorde igår.
Första matchen sedan 5-1 hemma mot fbk som alla är med mentalt vid matchstart.
Vi har sett det förut, en bra match följs upp av 3 anus-matcher.
Ett DIF på 75% vinner inte mot nåt lag i ES, så jämn är serien & så tandlösa är vi.

Så snälla DIF, täpp igen min tvivlande trut & ”städa av” lhc den 26/12.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar