Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 10/12 2011.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
haak

Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 10/12 2011.

Inlägg av haak »

Mäklaren skrev:
*Knirre skrev:Vill rikta några tröstande ord till alla som är oroliga för att spelarna skall bryta ihop och bli ledsna nu. Om någon timme kommer spelarna att i gravt berusat tillstånd äntra Skellefteås uteliv för att, enligt tradition, skämma ut sig på orten. Detta har skett samtliga gånger som vi spelat lördagsmatch i Skellefteå, och jag tvivlar på att den här gången kommer att bli annorlunda. Speciellt med tanke på speluppehållet.

Fyyyyyy faaaaaan.
Ingen nyhet att våra spelare både knarkar och krökar. Det är inte av en slump som en viss spelare bär smeknamnet Weeder.
vem
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 10/12 2011.

Inlägg av reservjesus »

henka83 skrev:Men grabbar Wesslau är ju så jävla bra säger ni? :mrgreen:

En målvakt som har sämre positionsspel och överarbetar varje situation får man leta efter.

Han kommer inte vinna några SM-guld åt oss, det är fakta.
Klaga på våra "duktiga" backar istället. Wesslau har vunnit många poäng åt oss.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
dutti
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dutti »

En målvakt som har sämre positionsspel och överarbetar varje situation får man leta efter.

VEM FAN ÄR SÅ JÄVLA TOTALT DUM I HUVUDET ATT MAN SITTER OCH TJATAR OM WESSLAU EFTER EN SÅN HÄR MATCH, NÄR GRABBEN STÅR I MÅLET PÅ 3 AV 8 JÄVLA MÅL?

Helvete va förbannad jag blir på er jävla idioter som sitter och pekar finger på enstaka spelare. Fattar ni inte att det är hela jävla laget det är fel på idag? Fattar ni inte att hela lagbygget är skev och ledningen är totalt inkompetent?

Det är ju jävligt uppenbart att dina päron var alldeles för långt ut på den djupa delen av genpoolen när du blev till. Satan.
Du är med oss överallt, Stefan.
Gode

Inlägg av Gode »

Mäklaren skrev:
Gode skrev:Äh vafan grabbar. Enligt Micke är det mest synd om våra målvakter, vi är taskiga mot dem! vi var faktiskt med till 2-0, som faktiskt var kontringsmål. Sen när de gör 3-0 i pp byter vi målvakt o hoppas att det ska göra skillnad. Men då gör de tyvärr 4an och 5an..
Haha, ja karljesus är så jävla tam i intervjuer att man somnar. Det känns alltid som att han är smånöjd med både det ena och det andra.
Haha ja. Valet att säga att det är synd om målvakterna fick tom mig att reagera (le mitt i sorgen) och jag bryr mig sällan om vad som sägs. Hehe
henka83

Inlägg av henka83 »

dutti skrev:

VEM FAN ÄR SÅ JÄVLA TOTALT DUM I HUVUDET ATT MAN SITTER OCH TJATAR OM WESSLAU EFTER EN SÅN HÄR MATCH, NÄR GRABBEN STÅR I MÅLET PÅ 3 AV 8 JÄVLA MÅL?

Helvete va förbannad jag blir på er jävla idioter som sitter och pekar finger på enstaka spelare. Fattar ni inte att det är hela jävla laget det är fel på idag? Fattar ni inte att hela lagbygget är skev och ledningen är totalt inkompetent?

Det är ju jävligt uppenbart att dina päron var alldeles för långt ut på den djupa delen av genpoolen när du blev till. Satan.
Försvara på du, jag har tagit upp Wesslaus insats i stort sätt hela säsongen förutom ett par matcher. JAG VET att han släppte in 3 puckar idag, och det är framförallt inte hans insats i dagens match jag syftar på. Om du läser kommentarerna innan så är fler inne på Wesslau och jag kryddar det med ironi när jag varit inne på samma punkt X antal gånger. Men både du och dina päron (ja riktiga päron måste det va) verkar vara optimister och tro att saker ska vändas med eran svensson optimist, det är nog därför du satt och kolla på matchen efter 4-0 och inte jag. Det har inget med att jag är medgångare, det handlar om att jag tar avstånd vad som händer i våran förening just nu. Jag måste i ärlighetens namn säga att jag smålog varje gång det pluppa upp på c+ när jag såg HV-Linköping. YES, tänkte jag, nu kanske nån är närmare att bära sitt ansvar. Men nej, det är synd om våra målvakter.

Men du din sopa, med din inställning är du snart med på lyxfällan! Eller kanske DIF? :|
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag satt på fullaste allvar i flera minuter och försökte komma på någonting som var bra idag, hittade ingenting. Eller jo, när domaren blåste av och spelarna klev av isen så lyckades faktiskt flera åka ut utan att trilla omkull.

Solna vinner, Linköping vinner, Modo vinner, Djurgården blir våldtagna, Printz skadar sig långvarigt, Otto kliver av skadad, snart försvinner 3 spelare iväg till JVM. Ångest derby om 12 dagar.

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAAAG.
henka83

Inlägg av henka83 »

Ställ in Dutti i båset, han löser det här i derbyt. :mrgreen: :D :) :o :shock: :( :evil: :twisted:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag satt på fullaste allvar i flera minuter och försökte komma på någonting som var bra idag, hittade ingenting. Eller jo, när domaren blåste av och spelarna klev av isen så lyckades faktiskt flera åka ut utan att trilla omkull.

Solna vinner, Linköping vinner, Modo vinner, Djurgården blir våldtagna, Printz skadar sig långvarigt, Otto kliver av skadad, snart försvinner 3 spelare iväg till JVM. Ångest derby om 12 dagar.

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAAAG.
När jag drog hem ifrån puben efter 5-1 så blev jag glad när jag såg att det blev 8-1. Det skickar de sportsligt ansvariga betydligt närmare dörren. Samt de underpresterande spelarna.

Sedan tänkte jag på, var det inte en sån här väckarklocka som hade behövt INFÖR förra derbyt men som aldrig kom?

Men ja som du säger, förnedring, skador på Printz och Otto, våra enda spännande forwards drar på JVM bla bla... Fyfan
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

henka83 skrev:Ställ in Dutti i båset, han löser det här i derbyt. :mrgreen: :D :) :o :shock: :( :evil: :twisted:
Han skrev även om Satan en skaplig värving tycker jag
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Berglund

Inlägg av Berglund »

Klaga på våra "duktiga" backar istället. Wesslau har vunnit många poäng åt oss.
håller med dej reservjesus , eller vilka backar? vi har ju inga.

bara att glömma den här matchen och komma igen, vi kan så jävla mycke bättre.

DIF Forever
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Är det dyssarnas afton här på forumet eller? Fan vad det ser ut.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Sudden skrev:
Mäklaren skrev:Tänk att VI supportar betalar för att dessa slöa fittor ska få flyga istället för att åka buss, få matlådor, brutalt bra lön osv. Fy fan vad sjukt det är. Tama jävla tattare!
+1

#78 Josef Proublemigen

Hur har jag kunnat missa din signatur :lol:

Bäst
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

henka83 skrev:
dutti skrev:

Försvara på du, jag har tagit upp Wesslaus insats i stort sätt hela säsongen förutom ett par matcher. JAG VET att han släppte in 3 puckar idag, och det är framförallt inte hans insats i dagens match jag syftar på. Om du läser kommentarerna innan så är fler inne på Wesslau och jag kryddar det med ironi när jag varit inne på samma punkt X antal gånger. Men både du och dina päron (ja riktiga päron måste det va) verkar vara optimister och tro att saker ska vändas med eran svensson optimist, det är nog därför du satt och kolla på matchen efter 4-0 och inte jag. Det har inget med att jag är medgångare, det handlar om att jag tar avstånd vad som händer i våran förening just nu. Jag måste i ärlighetens namn säga att jag smålog varje gång det pluppa upp på c+ när jag såg HV-Linköping. YES, tänkte jag, nu kanske nån är närmare att bära sitt ansvar. Men nej, det är synd om våra målvakter.

Men du din sopa, med din inställning är du snart med på lyxfällan! Eller kanske DIF? :|
Har nu läst en sida tillbaks från det inlägg du skrev om wesslan utan att egentligen hitta något inlägg av substans riktad mot honom. Du får jävligt gärna förklara anledningen till att du går in och sågar vår förstekeepers positionsspel denna kväll.

Vart i mitt inlägg hittar du något som helst försvar för det här lagets jävla skitinsatser? Vart utläser du denna optimism och tro på att saker och ting ska vända? Vilken inställning har jag som kommer sätta mig i lyxfällan, att jag inte vill lägga kvällens förnedring på Wesslaus axlar eller?

I övrigt ber jag om ursäkt om jag gick in lite väl personligt i mina påhopp i det förra inlägget, men jag fattar verkligen inte hur man kan ha fokus på Wesslau en kväll som denna.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Som det ser ut nu så hoppas jag att vi landar 9-10, skulle bara vara pinsamt att låta detta gäng lira ett slutspel.. och det finns andra lag som kämpar och förtjänar det bättre (typ Modo, Timrå och nu tom LHC som verkligen öser på för att komma ur sin sketna serieplacering).

Något måste ju faktiskt ske, normalt sett så ryker ju tränaren i sådana här lägen. Vi har ett lag som ska ligga top4 och vi slåss i botten. INGEN kan säga att detta är godkänt på något sätt, det är katastrofalt dåligt med det gäng spelare vi har.

Kanske är det en tanke att flytta laget ut i nån skog där lirarna inte kan glassa runt på Stureplan osv utan bara lever, äter och sover hockey (finns ju inget annat att göra i skogen). Våra bortskämda miljonärer har det alldeles för jävla bra och även när de gör skitinsats på skitinsats så händer inget! Nån skakar på huvudet, nån twittrar att "damn we suck" och sen är man nöjda med det, drar ut o krökar och tror man är coolast i Sthlm...

Äh fan, lika bra att AIK drar över oss med 5-0 igen... känns som vi måste ligga SIST i ligan innan någon i ledningen börjar ifrågasätta läget och inte bara skaka av sig skit-insatserna med en axelryckning.

Enda som varit OK so far i år är Otto, Wesslau och DT. Ölve är borderline tillsammans med Fimpen och Åberg... resten borde lämna in avskedsansökan imorgon (tränar-troikan inkluderat).

Usch vilken jävla lördag..
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Ta bort matchtråden och alla artiklar på hemsidan. Lördagen den 10:e December har aldrig inträffat...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar