HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

swallat skrev:altså, har da coches ens funtat på att KANSKE vila Wesslan lite
Jul-uppehåll snart, det är nog planen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Säkert, men vad är alternativet? En kortvuxen kille utan större färdigheter?

Så dålig är inte Wesslau att det vore ett alternativ.
Men vem vet, kanske läge för ännu ett Luleåmisslyckande för Tim nu på Lördag?
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2011-12-01 22:31:38, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:Jag vet inte jag. Vad ska man egentligen säga? Idag var väl ett typexempel på hur Djurgården spelar denna säsong (och även förra). Det är skrattretande att se hur man verkligen varvar dåliga insatser med bra gång efter annan, och även I matchen. Om inte första perioden är dålig så är andra perioden det, om inte matchen mot Färjestad är dålig så är den mot Modo. Wesslau spikar igen och tar 20 straffar under en straffläggning när våra skyttar är värdelösa, men släpper in fyra stycken i följd när vi äntligen gör mål.

Alltså, det verkar inte finns någon jävla harmoni i detta lag. Alla är så jävla rädda för den där makthavaren som sitter högst upp i pyramiden, Hardy Nilsson, och vågar inte göra ett piss för att börja snickra ihop det här sjunkande skeppet. Istället för att försöka tömma båten på vatten och komma till land verkar man vilja att skeppet ska sjunka, för att sedan ringa båtbärgaren, ta upp skrovet och laga den i JÄVLA ALLSVENSKAN.
Bra där, men sitter verkligen Nilsson högst upp i pyramiden.

Har han ensamt snickrat ihop detta fuskbygge?

Då har han större makt än självaste sportchefen. Är vår organisation så märkligt uppbyggd?
Det tror jag ABSOLUT. Han har full kontroll på hur laget ska se ut och vilka spelare som ska in/ut. Man får några läskiga jävla Jim Jones-vibbar av Hardy och hur föreningen följer honom blint. Hade vilken annan tränare som helst suttit vid rodret hade vi haft Bremberg i laget just nu, eller varför inte Möller eller Klasen innan säsongen ens börjat? Vi hade haft ett sundare tänk om vad som krävs för att vinna SM-guld i dagens hockey. Att tränaren inte står över laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:Jag vet inte jag. Vad ska man egentligen säga? Idag var väl ett typexempel på hur Djurgården spelar denna säsong (och även förra). Det är skrattretande att se hur man verkligen varvar dåliga insatser med bra gång efter annan, och även I matchen. Om inte första perioden är dålig så är andra perioden det, om inte matchen mot Färjestad är dålig så är den mot Modo. Wesslau spikar igen och tar 20 straffar under en straffläggning när våra skyttar är värdelösa, men släpper in fyra stycken i följd när vi äntligen gör mål.

Alltså, det verkar inte finns någon jävla harmoni i detta lag. Alla är så jävla rädda för den där makthavaren som sitter högst upp i pyramiden, Hardy Nilsson, och vågar inte göra ett piss för att börja snickra ihop det här sjunkande skeppet. Istället för att försöka tömma båten på vatten och komma till land verkar man vilja att skeppet ska sjunka, för att sedan ringa båtbärgaren, ta upp skrovet och laga den i JÄVLA ALLSVENSKAN.

Då har han större makt än självaste sportchefen. Är vår organisation så märkligt uppbyggd?
Har ett enkelt svar för dig Bouchard...(Vad hände med den gamla Francois btw?) Järlan = Hardys bitch, Hardys slickepinne, Hardys toapapper...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Det tror jag ABSOLUT. Han har full kontroll på hur laget ska se ut och vilka spelare som ska in/ut. Man får några läskiga jävla Jim Jones-vibbar av Hardy och hur föreningen följer honom blint. Hade vilken annan tränare som helst suttit vid rodret hade vi haft Bremberg i laget just nu, eller varför inte Möller eller Klasen innan säsongen ens börjat? Vi hade haft ett sundare tänk om vad som krävs för att vinna SM-guld i dagens hockey. Att tränaren inte står över laget.
Har du och Jockmaniac rätt så är det väl bara att rida ut stormen denna säsong då?
Jag tycker nog ändå man bör se över sportchefsrollen. Jag är inte imponerad av vad han åstadkommit under sina år.

Jockmaniac: Har senaste säsongerna öst in poäng i Österrike (Vienna Capitals).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Tja, hur det verkligen fungerar inom DIF har vi nog ingen aning om eftersom allt sker bakom stängda dörrar. Det enda vi vet är att någonstans bakom dessa dörrar så står det inte rätt till.

Ingen som kan Wallraffa lite?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev:Tja, hur det verkligen fungerar inom DIF har vi nog ingen aning om eftersom allt sker bakom stängda dörrar. Det enda vi vet är att någonstans bakom dessa dörrar så står det inte rätt till.

Ingen som kan Wallraffa lite?
Vet att vissa saker är rätt bekräftade. Några trasiga dörrar efter frustration över Hardy, att mannen knappt hälsar på sina spelare eller ens kommer i tid till träningarna. Att han ska ha sagt "över min döda kropp" angående Bremberg när han kom på tal för några veckor sedan. Finns säkert mer som är "bekräftat", men inget jag kommer på på rak arm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Alltså, har du sett Tim mer än 2-3 matcher? Han är väl i samma storlek som Thomas och hadelöv typ? Jag tycker inte heller att det är respektingivande att se Tim i mål. Men han har varit bra i J20 och i Almtuna. Att säga att han inte har några färdigheter är oförskämt.
Född till sportchef.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Screw Linkan, jag vill ha Bouchard...
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hahaha, lets play Spot the Looney!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Alltså, har du sett Tim mer än 2-3 matcher? Han är väl i samma storlek som Thomas och hadelöv typ? Jag tycker inte heller att det är respektingivande att se Tim i mål. Men han har varit bra i J20 och i Almtuna. Att säga att han inte har några färdigheter är oförskämt.
Ok, jag menar relaterat en stabil elitseriemålvakt. I det poängbehov vi är har vi inte lyxen att "spela in" ett så osäkert kort. I mina ögon håller han inte, även om jag bara sett enstaka matcher han gjort i Allsvenskan och fåtala inhopp i Elitserien. Man ser nästan mer luckor än Tim när han kryper ihop.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Jockmaniac skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Screw Linkan, jag vill ha Bouchard...
:D
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förstår tyvärr inte heller hur Tim lyckas se så liten ut. Han är väl längre än exempelvis Tellqvist (eller runt samma längd i varje fall) men det känns fan som ett skämt i jämförelse. Han har någon slags stil att krypa ihop, och ser så sjukt tanig ut i buren.

Det känns som varenda puck skall trilla in...jag kan tyvärr inte hjälpa det men det är min stående känsla av Tim. Sen VET jag också att han har gjort det jäkligt bra både i J20 och när han stått i Almtuna (samt att han gjorde det helt OK i tisdags).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Förstår tyvärr inte heller hur Tim lyckas se så liten ut. Han är väl längre än exempelvis Tellqvist (eller runt samma längd i varje fall) men det känns fan som ett skämt i jämförelse. Han har någon slags stil att krypa ihop, och ser så sjukt tanig ut i buren.

Det känns som varenda puck skall trilla in...jag kan tyvärr inte hjälpa det men det är min stående känsla av Tim. Sen VET jag också att han har gjort det jäkligt bra både i J20 och när han stått i Almtuna (samt att han gjorde det helt OK i tisdags).
Jag tror det är svårt att få en bättre målvakt som accepterar rollen som uttalad tvåa med cirka 4-5 matcher speltid per säsong. Framför allt lika billig som jag tror Tim är.
Expert.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Wesslau efter landslagsuppehållet: 21 insläppta mål på 7 matcher. GAA 3,27. SVS% 87,43.

Är det en nivå som ingen tror att Tim Sandberg kan nå upp till? Wesslau har varit helt kass efter Karjala Cup, spelat långt under den nivå han höll innan uppehållet. Även om Sandberg kommer in och är 87%-ig så är det alltså för stunden inget större nedköp för Djurgården mot den nivå som finns i kassen för tillfället.
Skriv svar