Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Ger fullständigt fan i om vi spelar som forna Sovjet på isen, tar vi inte trepoängare är det lönlöst... Ni som säger något annat greppar halmstrån istället för balar. Ser fan hellre att vi spelar kasst också så man slipper bli så satans frustrerad!

Losermentalitet hör inte hemma i min förening...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Det spelar liksom ingen roll om vi vinner fast spelar dåligt, eller om vi förlorar men spelar bra. Folk kommer alltid ha något att klaga på. Juste dessa är jag intresserade av till vilket syfte man kollar på DIF.. Om man inte klarar av att stötta ett lag i motgång utan att kalla dem patetiska kan man lika gärna börja hålla på Barca i fotboll..
Senast redigerad av Raus den 2011-11-23 00:32:27, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:Ger fullständigt fan i om vi spelar som forna Sovjet på isen, tar vi inte trepoängare är det lönlöst... Ni som säger något annat greppar halmstrån istället för balar. Ser fan hellre att vi spelar kasst också så man slipper bli så satans frustrerad!

Enda skillnaden är att om man spelar bra tenderar resultaten att gå med, men spelar man dåligt och vinner går snart resultaten emot. Det är därför vi inte ligger tvåa längre.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Jag var på plats. Första 20 sekunderna av perioden, vad fan hände. Sen spelade grbbarna som dom ska göra! Dvs skjuta och åter igen skjuta!

Spelet överlag var inte till frölundas fördel.Grabbarna gjorde en bra borta match, inget snack om saken, sen är det synd att vi inte kan hålla tätt dom sista minuterna.

Jag satt där och vrålade så jag blev hes bland alla dessa sillar när det blev 2-3! Men jävlar vad jag fick äta upp det sen :(
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Är lite inne på att Hardy ska göra som Tommy Sandlin gjorde när han tränade brynäs på 90-talet.
Nämligen att gå ner på tre femmor. Och att ha ett eller två ytterforwards par som avlastning.

Jimmie - Otto - Mackan
Tjärnqvist jr - Almtorp - Mika
Carlsson -Fimpen - Åberg

Tim - Kempe
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Våra backar sänker oss återigen, annars spelar vi stora delar ut Frölunda. Men det håller naturligtvis inte att slänga bort 3-poängare.

De som inte ser att vi totalt sätt spelar en bättre hockey nu än för typ 6-7 omgångar sedan måste vara mentalt handikappade, att vi sen går bort oss gång på gång är som sagt under all jävla kritik och såklart något som måste förbättras oerhört
Tack!

Helt klart har vi här på forumet väldigt olika förväntningar på DIF 2011/2012.
Kanske gick vissa på hyllningar av DIF i media på försäsongen där vi målades upp som Guldfavoriter?

Vi förfogar över ett hyfsat lag på pappret, som när alla kuggar i och spelar enligt plan blir ett ganska svårslaget lag som kommer ta poäng mot de flesta ES-lag (som igår mot frölunda)
Vi har inte ett lag som med ren skicklighet kommer spela ut motståndare och vinna med 7-1, som hv kan göra en bra dag.
Med det som bakgrund blir det väldigt märkligt när vissa individer inte kan skilja på godkänt och uselt.
0-5 mot Solna = Anus, (går bra att tömma hela bajsbägaren helt!)
5-1, 4-3, 3-4 är däremot precis såna resultat vi kan kräva av DIF denna säsong.

Sedan varför DIF sällan mäktar med 60 helgjutna minuter kan givetvis diskuteras.
En del är säkra på att det är för att truppen består av högavlönade chipsfetton med loser-mentalitet medan andra ”vet” att DIF satsat sina resurser på unga narkomaner.
Själv tror jag det är så enkelt att DIF ”bara” har ett Ok lag, kombinerat med att ES är jämnare än någonsin
Följaktligen räcker det med en liten dipp i koncentrationen i en period av matchen för att motståndarna ska utnyttja detta

@android.
Tack för omtanken...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:Ger fullständigt fan i om vi spelar som forna Sovjet på isen, tar vi inte trepoängare är det lönlöst... Ni som säger något annat greppar halmstrån istället för balar. Ser fan hellre att vi spelar kasst också så man slipper bli så satans frustrerad!

Jag har också gnällt (som du kanske märkt) på vårt lag när de förtjänar det. I det stora hela är det en jävligt stor förbättring i spelet om du jämför med tidigare, har du inte lagt märke till det är jag rädd att du bör skaffa dig ett par rätt giftiga glasögon. Den stora skillnaden är att vi liksom lyckas skapa chanser och styra spelet ute på banan, inte åka runt som rädda harar och hoppas på att Wesslau skall sno med poäng åt oss... Det är fortfarande åt helvete för ojämnt i matcherna men ändå ett stort steg på rätt väg.

Det blir liksom rätt larvigt att fortsätta såga laget längs fotknölarna bara för du och några till har gjort det som er "grej" och bestämt er för att i alla lägen såga allt & alla. Ge skit när laget förtjänar det och lugna dig i övrigt är mitt stående tips. Att vi sen slarvar bort 3 pinnar återigen är jävligt beklagligt och klantigt, men att sitta här och fortsätta samma tugg som efter de flesta andra pinsamma förluster den här säsongen där verkligen inte en jävla grej fungerat i spelet blir ganska så löjligt.

Kallar du det losermentalitet så får det stå för dig.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Precis som en del innan har skrivit så anser också jag att laget gör många fler rätt nu än för en handfull matcher sedan. Intensiteten är högre. Fler spelare går på kropp och gör det jobbigt att möta oss. Många fler kommer till match med "blå-stället" på. Tjärna Jr har vågat sig in framför mål och Klubertanz har blivit lite bättre (om än fortfarande otroligt vek i defensiven). Bombom har höjt sig lite men är fortfarande en säkerhetsrisk eftersom han ofta verkar ligga kvar högt i banan när spelet vänder (Speluppfattning?) Vi skjuter mer, mycket mer! En stor scenförändring helt klart. Det är svårt att jämföra laget NU med laget DÅ. Det känns bra.

Det som känns mindre bra!!?? är att jag är spänd inför och under matcherna igen eftersom laget visar hjärta och då liksom kopplas mitt sinne samman med laget och dess prestation.. fattar ni?! lite svårt att förklara men.. Jag lever mig in i matcherna när våra spelare gör det de ska och gör det med intensitet. Då blir jag ett jävla nervvrak under matcherna... När vi spelade kronusel damhockey uteblev inlevelsen. Skönt och oskönt. Nu är nerverna tillbaka! *scheisse*

alltid - oavsett.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Många spelare har lyft sig rejält och resultatet är därefter, inte minst spelmässigt.

Tycker dock fortfarande att vi har 2-3 spelare i laget som jag snart måste konstatera är hopplösa fall. Fine att det inte händer något av intresse när dessa individer är på isen, men det känns som att de drar ner hela laget i någon sorts "koma" ibland. Rätt eller fel så får jag en känsla av att ett det ligger lite prestige i att två av de spelarna jag tänker på skall få istid -- annars är det någon som har felvärvat.

Hur kul är det att göra ett byte där man sticker in hakan och offrar sig för laget, när spelare i nästa byte inte alls har samma inställning?

Med små justeringar kan det här bli jäkligt bra. Men uppenbarligen ser coacherna annorlunda på saken än jag..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det där "Det spelar ingen roll om vi spelar bra om vi inte tar poäng" var det inte många som sa i början på säsongen. Då var det flera "Kan inte glädjas åt att vi tar poäng när man vet att det bara är av ren slump och inte av bra spel"
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Många spelare har lyft sig rejält och resultatet är därefter, inte minst spelmässigt.

Tycker dock fortfarande att vi har 2-3 spelare i laget som jag snart måste konstatera är hopplösa fall. Fine att det inte händer något av intresse när dessa individer är på isen, men det känns som att de drar ner hela laget i någon sorts "koma" ibland. Rätt eller fel så får jag en känsla av att ett det ligger lite prestige i att två av de spelarna jag tänker på skall få istid -- annars är det någon som har felvärvat.

Hur kul är det att göra ett byte där man sticker in hakan och offrar sig för laget, när spelare i nästa byte inte alls har samma inställning?

Med små justeringar kan det här bli jäkligt bra. Men uppenbarligen ser coacherna annorlunda på saken än jag..
Håller med. Det märks också på "vissa" att de inte gör det de ska eller spelar så hårt de kan... Bombom har blivit mindre kronusel men måste ge allt på isen. Att vara så stor och ändå så jävla liten framför Wesslau är svagt. Stå för fan upp för laget och målvakten. När Ragge spelade framför mål gjorde det ONT att stå där. Nu? Fan, våra backar står ju bredvid och ser snälla ut. Vidrigt att se emellanåt.. Mer jävlar anamma - det kräver jag av alla i laget och många har rest sig ur askan. Vissa dröjer sig dock kvar i botten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Jag är inte så negativ längre som vissa andra är här inne. :)

Tycker som många andra att DIF gör fler rätt i matcherna och man börjar se ett bra spel från dem nu.
De skjuter mer på mål, de kämpar mer, De t.om tacklas mer. Dessa saker lös med sin frånvaro större delen av inledningen av säsongen.
Uppspelen ser bättre ut. Men visst finns det punkter som spelarna behöver "rätta till" och skärpa sig på

Uppspelen är stundtals alldeles för dåliga. backarna håller pucken alldeles för länge vid uppspelen och låter sig bli stressade av motståndarna till dåliga passningar i mittzon eller rent av blir av med pucken i egen zon.
Annars tycker jag att försvarsspelet börjar bli bättre. 5 matcher nu utan insläppt mål i BP t.ex
Att vi förlorade igår va pga indviduella misstag, hela laget är på väg upp i anfall när en av våra forwards klantar sig med pucken på offensiva blå och vips så blir det 2 mot 1.
Vill inte ens tänka hur många poäng vi förlorat pga individuella misstag i slutet.

Sen om man får använda ordet otur i sammanhanget så tycker jag att DIF har blivit straffade väldigt hårt för sin misstag...
There is no I in TEAM!!!!
henka83

Inlägg av henka83 »

Kort sammanfattning från gårdagen:

Vi förstör matchen som vanligt i början och slutet på matchen. Vi gör absolut en bra bortamatch alla gånger, men vila Wesslau nu för fan, han slänger in puckar atm....

Min farmor/mormor hade LÄST situationen på 3-3 målet, vad gör killen???? Pucken kan INTE hamna nån annanstans, förjälvigt dåligt och kostade oss 3 poäng.

Men helt klart en bättring senaste 4 matcherna, men ska det räcka? Nja...
Staten

Inlägg av Staten »

Yep. Vila Wesslau och in med Sandberg så kommer backarna tänka försvar på ett helt annat sätt. Kan nog vara en nyttig läxa för dem. Wesslau innebär nog en stor trygghet för vårt slappa försvar.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kan ta ett exempel till, något rått men låt oss säga att jag är en kirurg.... Nu ska jag genomföra en relativt enkel blindtarmsoperation på en farbror hära. Jag är väldigt duktig, inga problem alls, jag skär upp, tar ut den och ska bara sy ihop allting igen. Då slår någonting till i huvudet och jag underskattar uppgiften. Jag tar fel, ingen nål och tråd utan en skalpell istället och råkar skada patienten. Så illa att han till och med dör!

Tror ni då att jag kommer att få stå till svars för att jag dödade patienten, eller kommer jag att få beröm för att jag åtminstone tog ut blindtarmen förbannat snyggt?

Kan inte bli klarare än så....
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar