Trycker på Gilla knappen som inte finns.Jockmaniac skrev:Wesslau (Sandberg)
Carlsson - Almtorp - Nilson
Tjärnqvist - Holmqvist
Tjärnqvist - Ottosson - Zibanejad(Hannula, ny spelare)
Boumedienne - Klubertanz
Eriksson - Norman - Cehlin
Printz - Claesson
Ölvestad - Fimpen - Brodin
Lassen
Kempe
Korka upp
Säsongen 2011/2012
- reservjesus
Re: Säsongen 2011/2012
clowns to the left of me, jokers to the right
Såg att man spelade med de mörkblåa tröjorna idag. Kommer man använda sig av dessa även under Elitserien eller kommer vi få se, i min mening, de lite snyggare, röda tröjorna under säsongen 11/12?
- Christopher J
Man kommer precis som de tidigare säsongerna att spela i både blått och rött.Sjöwall skrev:Såg att man spelade med de mörkblåa tröjorna idag. Kommer man använda sig av dessa även under Elitserien eller kommer vi få se, i min mening, de lite snyggare, röda tröjorna under säsongen 11/12?
Säsongen 2011/2012
När vi nämner tröjor, fan vad snyggt det är utan reklam! Skulle va värt att köpa alla reklamplatser och sy dit mörkblå lappar 

haak skrev:När vi nämner tröjor, fan vad snyggt det är utan reklam! Skulle va värt att köpa alla reklamplatser och sy dit mörkblå lappar
Ja jag håller med dig! Stilrent och snyggt är det, men det vet vi alla, att utan reklam så går det inte tyvärr.
Varför går det i NHL?Hawk skrev:haak skrev:När vi nämner tröjor, fan vad snyggt det är utan reklam! Skulle va värt att köpa alla reklamplatser och sy dit mörkblå lappar
Ja jag håller med dig! Stilrent och snyggt är det, men det vet vi alla, att utan reklam så går det inte tyvärr.
Jag har ibland funderat på det. Nordamerikanarna är knappast rookies på det här med reklam, men ändå avstår de för just tröjorna. Skulle vara intressant att veta hur de resonerar och har räknat ut att det totalt sett ändå ger mer intäkter.
Jag kan se en viss risk med att vi går mot en finländsk utveckling där reklamen helt har tagit över klubbarnas identitet på tröjorna. Klubbkänslan utarmas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei skrev:Varför går det i NHL?Hawk skrev:haak skrev:När vi nämner tröjor, fan vad snyggt det är utan reklam! Skulle va värt att köpa alla reklamplatser och sy dit mörkblå lappar
Jag har ibland funderat på det. Nordamerikanarna är knappast rookies på det här med reklam, men ändå avstår de för just tröjorna. Skulle vara intressant att veta hur de resonerar och har räknat ut att det totalt sett ändå ger mer intäkter.
Jag kan se en viss risk med att vi går mot en finländsk utveckling där reklamen helt har tagit över klubbarnas identitet på tröjorna. Klubbkänslan utarmas.
Kan det inte vara så att alla lag i NHL äger sin egen arena och kan därför ha reklamen på sargen istället för på tröjorna?
Nej, alla lag i NHL äger inte någon arena. Tror att ägandeförhållanden m.m. när det gäller arenor ofta liknar det vi har här, rätta mig om jag har fel.DIFRobbex skrev: Kan det inte vara så att alla lag i NHL äger sin egen arena och kan därför ha reklamen på sargen istället för på tröjorna?
Det intressanta är att de säger blankt nej till budskap på just tröjorna, trots att man i allt övrigt är ganska tolerant när det gäller reklamen. Ev. ägande av arenor är irrelevant i sammanhanget.
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
i sverige har vi inte ett svinrikt företag värt 1 miljard dollar i ryggen som pumpar in pengar ich skriver tv avtal värda förmögenheter, allt detta gör att dom klarar sig utan reklam, men se de mindre sporterna typ fotboll, där har många MLS lag reklam på tröjorna EDIT: Nu är det dock många lag även där som skippar detsensei skrev:Nej, alla lag i NHL äger inte någon arena. Tror att ägandeförhållanden m.m. när det gäller arenor ofta liknar det vi har här, rätta mig om jag har fel.DIFRobbex skrev: Kan det inte vara så att alla lag i NHL äger sin egen arena och kan därför ha reklamen på sargen istället för på tröjorna?
Det intressanta är att de säger blankt nej till budskap på just tröjorna, trots att man i allt övrigt är ganska tolerant när det gäller reklamen. Ev. ägande av arenor är irrelevant i sammanhanget.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Det roligaste med amerikanare är ju att dom hånar oss européer för att vi har reklam på tröjorna. Det dom dock glömmer bort är att dom själva har två reklamavbrott/period, att varje PP/BP sponsras av företag samt att dom i samband med mål gör reklam. Lägg till en mediakub sprängfylld med reklam, massa jippon på läktaren och en hel drös annan reklam.
NHL klarar sig utan reklam på tröjorna pga lönetaket. Hade det försvunnit så hade dom satt en bild på Homer Simpson rakt över loggan om det gav dom pengar.
Visst vore det sjyst med reklamfria tröjor, men jag kör hellre med reklam på tröjan än att sälja hela själen i svensk hockey.
NHL klarar sig utan reklam på tröjorna pga lönetaket. Hade det försvunnit så hade dom satt en bild på Homer Simpson rakt över loggan om det gav dom pengar.
Visst vore det sjyst med reklamfria tröjor, men jag kör hellre med reklam på tröjan än att sälja hela själen i svensk hockey.
Hjälp mig att förstå din slutsats; du menar att själen i hockey mer sitter i en mediakub än på tröjorna, som ju faktiskt NHL håller reklamfria?Salas skrev:Det roligaste med amerikanare är ju att dom hånar oss européer för att vi har reklam på tröjorna. Det dom dock glömmer bort är att dom själva har två reklamavbrott/period, att varje PP/BP sponsras av företag samt att dom i samband med mål gör reklam. Lägg till en mediakub sprängfylld med reklam, massa jippon på läktaren och en hel drös annan reklam.
Även innan lönetaket fanns I NHL, så var tröjorna reklamfria.
Jag tror att NHL helt enkelt är jäkligt måna om att skydda lagens varumärken. Att göra kortsiktiga vinster genom att förfula tröjorna med reklam bedöms inte vara värt det med tanke på att lagens symboler urholkas (jämför "kaffebönderna" som vi kallar ett visst landsortslag.)
nu spelar du ju bara dum.sensei skrev:
Hjälp mig att förstå din slutsats; du menar att själen i hockey mer sitter i en mediakub än på tröjorna, som ju faktiskt NHL håller reklamfria?
han menar ju självklart att han hellre har reklam på tröjorna än att låta reklam störa själva spelet med reklampauser och dylikt.
jag håller med, hellre reklam på tröjorna.
Fair enough, jag håller inte i sak men jag har en tendens att ta i lite extra när nordamerika hela tiden skall kritiseras för allt. Det var onödigt.Hildi skrev:nu spelar du ju bara dum.sensei skrev:
Hjälp mig att förstå din slutsats; du menar att själen i hockey mer sitter i en mediakub än på tröjorna, som ju faktiskt NHL håller reklamfria?
han menar ju självklart att han hellre har reklam på tröjorna än att låta reklam störa själva spelet med reklampauser och dylikt.
jag håller med, hellre reklam på tröjorna.
Då jag sett ett par NHL-matcher på plats så tycker jag att vårt system definitivt är bättre, hellre lite tryck på tröjan och isen än att spelet ska avbrytas stup i kvarten pga reklam och att sponsorer står på kortsidan och kastar ut reklam t-shirts för att dra igång publiken.
Det jag saknar här däremot är ölförsäljningen på läktaren
Det jag saknar här däremot är ölförsäljningen på läktaren

Dessutom så känns det som att företagen (som dem ändå är) behöver skydda den lilla "själ" som finns i laget.
Själv har jag aldrig förstått NHL, det är som om jag skulle favorisera konsum framför ICA och då påstå att jag verkligen är en Konsumlit i blodet.
Det är ju för fan inget annat än pengar där borta, vilket jag tycker är extremt tråkigt och väldigt, väldigt själlöst.
Själv har jag aldrig förstått NHL, det är som om jag skulle favorisera konsum framför ICA och då påstå att jag verkligen är en Konsumlit i blodet.
Det är ju för fan inget annat än pengar där borta, vilket jag tycker är extremt tråkigt och väldigt, väldigt själlöst.