Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av JohanPez »

Riktigt härlig vinst och på vanligt manér smälter jag matchen genom att det sista man gör innan mötet med J. Blund är att läsa denna tråden. Det är extra underhållande när man gått från uddlöst spel och underlag till vinst. :)

Cehlin kommer närmre och närmre målet vilket bådar gott, Kempe gör sig förtjänt av sitt namn och Wesslau tillsammans med råttan från ~Luleås egna Solna~ (Kalix) bjuder oss på denna vinst.
Något jag hoppas att tränarna tar upp är Claessons oförmåga att vid flertalet tillfällen ta en enkel öppen pass och istället måla in sig i ett sarghörn där svart och gul färg kryper närmare för att slutligen sluka pucken. Det sker ofta och leder gärna till otrevliga situationer.
Användarvisningsbild
Enbom

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av Enbom »

"Vi är solna aik, när vi går upp i elitserien så upptäcker vi sporten. vi bryr oss bara när det går bra"
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bara jag som tycker att Almtorp idag påminde om Engqvist? Tyckte dom såg förbannat lika ut till spelsättet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Heja Fasth!
Som sagt...
Vi kan tacka LHO för vinsten. Super jinx!
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Tackar Mario Kempe för tre poäng, inte bara för att han riktigt bra överlag, utanför situationen med Fasth.

Jag tror aldrig att jag har sett en så arg människa i hela mitt liv.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

I segerruset har jag bara ett svart minne från denna kväll:

Sittplats.

Va fan är problemet?

Ni som tog er till Globen duger inte ens till Läckerol Arena. Var är Hovetfolket? Gör om gör rätt!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tack DIF!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Glömde plussa för Åberg. Helvete vad bra han är!
DIF!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Bedrövlig förstaperiod. Massa sugiga, onödiga utvisningar. Alla såg ut som sirap.

Otroligt lyft till andra och tredje. Första tre i andra perioden var magiska.

Jimmie tog på tok för många utvisningar och Bombom gav mig hjärtattack. Annars kändes det bra.

Åberg imponerar på mig. Fimpen grym idag. Wesslan vann målvaktsmatchen överlägset och Fasth skulle haft matchstraff. Kempe skulle inte visats ut alls. Domarna sög.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Daniel942 skrev:Glömde plussa för Åberg. Helvete vad bra han är!
Jag håller med, hur fan kommer det sig att alla junisar har ett sånt jävla riv? Åberg bara klev in och körde, ingen respekt och ingen rädsla, riktigt härligt att se!

Sen är ju GW i en gud i målet, en del räddningar är ju så jävla svettiga.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Edin skrev:
Jag håller med, hur fan kommer det sig att alla junisar har ett sånt jävla riv? Åberg bara klev in och körde, ingen respekt och ingen rädsla, riktigt härligt att se!

Bild
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Edin skrev:

Bild
Leffe GW är Kung överallt. Det vet alla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:Bara jag som tycker att Almtorp idag påminde om Engqvist? Tyckte dom såg förbannat lika ut till spelsättet.
Almtorp påminner om Samuel Påhlsson. Vrålstark! Gillar det jag sett av honom. Hoppas de kan börja mixtra lite mer med kedjorna för att hitta några bättre konstellationer. På backsidan har vi det ju gjutet, snart måste de bara hitta rätt i backparen. Finns ju bara en kombination som ALLA vill se. Kom igen nu Montén och Hardy! Se det.

Hoppas se mer av Carlsson, hittills tycker jag inte han sticker ut eller bidrar mer än exempelvis Cehlin. Som förmodligen tjänar max en fjärdedel av vad Carlsson gör. I övrigt var Wesslau grym och det är tack vare honom vi är kvar i matchen till andra perioden.

Och sist, SATAN vad Kyle måste varit skakis i benen i derbydebuten. Aldrig sett han så osäker tidigare. Någonsin! Helt sjukt. Sätt honom med Printz nu för övrigt!
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Hemma igen, tror jag aldrig skrikit så förbannat hårt i hela mitt liv. Beror mycket på att det var så jävla mycket hat i bilden just denna matchen. Dels på grund av äckel-Fasth, dels på grund av den så inkompetenta nr 7-domaren. Bland det värsta jag skådad!

Djurgården spelar precis lika katastrofalt dåligt i första perioden som man gjorde mot Modo. Förstakedjan bör ha petats redan där resten av perioden. Ren säkerhetsrisk, och inte helt oväntat kommer målet med dem på isen. Plus då, det extremt virriga backparet Honken - Bom Bom.

I andra tar Hardy tummen ur röven och gör sitt jobb. Gör några väl valda förändringar, bland annat så sätter han Almtorp i förstakedjan(som jag tjatat på hela jävla försäsongen), han splittar på det virriga backparet, sätter Otto med lite rappa killar(Ölvestad och Åberg) och helt plötsligt, hokus pokus, så är vi ett nytt lag. Tänk så lätt ishockey kan vara, en liten tankeställare, en liten kragruskare så vaknar Snövit. Får jag se Tjärna - Otto - Nilson från start en match till nu Hardy så hoppas jag det är över min döda kropp. Aja aja Hardy!

Kempe - Fimpen - Eriksson gör en sanslöst bra match ihop och den kedjan ska hållas intakt. Just Kempe gör sin klart bästa match i DIF-tröjan NÅGONSIN idag. Tacklar mer och bättre än Ölvestad idag, imponerande! ÖVriga spelare som bjuder på lite extra idag är Claesson, Cehlin, Norman, Daniel Tjärnqvist och såklart kung Wesslau!

Tack för den här segern, och måste säga att klacken gör till stor del en bra match idag. Dock så fattar jag mig inte på idioterna som drar igån "Always Look" när spelarna står nedanför och tackar för matchen. Hyll hyll till spelarna när de tackar för stödet för fan! Hatramsorna kan sparas till efter matchen när spelarna lämnat isen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Föressten, gnagets "tifo" måste vara det fulaste jag sett.
DIF!
Skriv svar