NHL
Re: NHL 11/12
Sur torsk för Caps idag, men jävlar vad bra Rangers spelar.. Oerhört bra försvarsspel och en storspelande Lundqvist. Unnar verkligen Lunkan en Stanley Cup, han är värd det.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, Josef är vältalig. Men allt faller platt när han inte lever upp till orden i sitt eget spel.
Lite som Petter Rönnqvists trovärdighet som expert.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, man blir lite "Ehh.." när Bom-Bom kritiserar någon back för att ha tagit en onödigt crosschecking-utvisning. Något han oftast har gjort senaste veckan typ.DIF_Soldier skrev:Ja, Josef är vältalig. Men allt faller platt när han inte lever upp till orden i sitt eget spel.
Expert.
Vilket underbart byte av Bäckström, och vilken avslutning.. Herregud! 2-1 Caps.
- SirDIFalot
Hockeyplays kan gå fel. Att hans skridskor lämnar isen med 2-3 centimeter gör inte honom till en skitig hockeyspelare. Det gör honom till en spelare som misstajmar en tackling med typ en tiondel. Sånt som händer. Det är dessutom ett extremt gränsfall, nästan omöjligt att bedöma.Magnutz skrev:Oveckin är en skitig hockeyspelare...
Expert.
Sv: Re: NHL 11/12
Nejdå, inte detta fall. Sen är han en återfallsförbrytare. Han lär stängas av för denna pissiga tackling. Om han låtit bli att hoppa hade det varit en annan sak. Nu tar han sats.SirDIFalot skrev:Hockeyplays kan gå fel. Att hans skridskor lämnar isen med 2-3 centimeter gör inte honom till en skitig hockeyspelare. Det gör honom till en spelare som misstajmar en tackling med typ en tiondel. Sånt som händer. Det är dessutom ett extremt gränsfall, nästan omöjligt att bedöma.Magnutz skrev:Oveckin är en skitig hockeyspelare...
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: NHL 11/12
Det är ju verkligen ingen tackling att brusa upp över. Det är en tackling som feltajmas med en tiondel, sånt som händer. Det är naturligt att lämna isen med fötterna när du skjuter ifrån i en tackling. Nu skedde de en tiondel (om ens det) för tidigt bara. Shanahan och compani brukar ha förståelse för just såna här saker.Magnutz skrev:Nejdå, inte detta fall. Sen är han en återfallsförbrytare. Han lär stängas av för denna pissiga tackling. Om han låtit bli att hoppa hade det varit en annan sak. Nu tar han sats.SirDIFalot skrev:Hockeyplays kan gå fel. Att hans skridskor lämnar isen med 2-3 centimeter gör inte honom till en skitig hockeyspelare. Det gör honom till en spelare som misstajmar en tackling med typ en tiondel. Sånt som händer. Det är dessutom ett extremt gränsfall, nästan omöjligt att bedöma.Magnutz skrev:Oveckin är en skitig hockeyspelare...
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Kan James Neal får noll matcher för att ha hopptacklat en ickepuckförande spelare i huvuudet.
Så borde Ovie klara sig i detta fall.
(Neal fick en match för situationen som skedde några sekunder senare, inte den här tacklingen)
Expert.
Ok, men jag ser det annorlunda
Ovi gör en sak som förändrar förloppet. Det är inte, i mina ögon, en misstajmad tackling. Detta syns då han i upphoppet medvetet tvärställer grillorna och skjuter ifrån. Delar av rörelsen finns i varje tackling men Ovi hoppar. Jag gillar fysiskt spel men inte sånt där skräp. Han satsar tidigt på att smälla och är såpass skicklig att han vet när han ska träffa. Fult spel.
Sen om det ger något straff eller inte, det vette fan. Hoppas det för oavsett intentionerna bakom är det en farlig tackling som kan förstöra en hel karriär - omedveten eller ej.
Hoppas klubbarna där över städar bort alla dårar nu så att vi slipper alla hjärnskakningar. Det lär väl inte hända men jag hoppas ändå. Vårdslösa skithögar ska inte spela hockey.

Sen om det ger något straff eller inte, det vette fan. Hoppas det för oavsett intentionerna bakom är det en farlig tackling som kan förstöra en hel karriär - omedveten eller ej.
Hoppas klubbarna där över städar bort alla dårar nu så att vi slipper alla hjärnskakningar. Det lär väl inte hända men jag hoppas ändå. Vårdslösa skithögar ska inte spela hockey.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sjukt att Devils leker med Philly. 32-12 i skott inatt efter två perioder och fortsatt bra spel. Det trodde jag aldrig innan serien startade, but I like it.
4-2 till Devils, 43-22 slutade skotten. Flyers har inte hittat något motmedel mot Devils höga forechecking, Devils spelar riktigt jävla bra!SkönaDjurgårn skrev:Sjukt att Devils leker med Philly. 32-12 i skott inatt efter två perioder och fortsatt bra spel. Det trodde jag aldrig innan serien startade, but I like it.
Grattis Martin "Marty" Brodeur på 40-års dagen.
Tänk hur bra Panthers var då, de var 50-50 in i förlängningen , precis på håret att Devils gick vidare.Caveman skrev:4-2 till Devils, 43-22 slutade skotten. Flyers har inte hittat något motmedel mot Devils höga forechecking, Devils spelar riktigt jävla bra!SkönaDjurgårn skrev:Sjukt att Devils leker med Philly. 32-12 i skott inatt efter två perioder och fortsatt bra spel. Det trodde jag aldrig innan serien startade, but I like it.
Jag trodde flyers skulle mala ner dem, men jag läste till min förvåning att Devils totalt leder tacklingsligan. Intressant fortsättning följer..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det är mest vi svenskar som ojjar oss över "hoppande", vad nu det är. Din fart minskar ju med ett hopp, jämfört med att ta sats. Ovechkin gör alltså tacklingen lindrigare, genom att hoppa.Magnutz skrev:Ok, men jag ser det annorlundaOvi gör en sak som förändrar förloppet. Det är inte, i mina ögon, en misstajmad tackling. Detta syns då han i upphoppet medvetet tvärställer grillorna och skjuter ifrån. Delar av rörelsen finns i varje tackling men Ovi hoppar. Jag gillar fysiskt spel men inte sånt där skräp. Han satsar tidigt på att smälla och är såpass skicklig att han vet när han ska träffa. Fult spel.
Visserligen gör man sig själv längre, men vi har redan idag stora skillnader i längd på spelarna.
Just sayin'
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kraften blir mindre men han träffar ju huvudet på motståndaren. Korkat kanske.sensei skrev:Det är mest vi svenskar som ojjar oss över "hoppande", vad nu det är. Din fart minskar ju med ett hopp, jämfört med att ta sats. Ovechkin gör alltså tacklingen lindrigare, genom att hoppa.Magnutz skrev:Ok, men jag ser det annorlundaOvi gör en sak som förändrar förloppet. Det är inte, i mina ögon, en misstajmad tackling. Detta syns då han i upphoppet medvetet tvärställer grillorna och skjuter ifrån. Delar av rörelsen finns i varje tackling men Ovi hoppar. Jag gillar fysiskt spel men inte sånt där skräp. Han satsar tidigt på att smälla och är såpass skicklig att han vet när han ska träffa. Fult spel.
Visserligen gör man sig själv längre, men vi har redan idag stora skillnader i längd på spelarna.
Just sayin'
Nu så har inte Devils slagit ut Flyers (än), men jag är inte så överraskad, jag förstod att det skulle bli tufft mot Florida, det var ett tag sedan Devils gick längre än Rd1, tror det var mycket som släppte för Devils när dom slog ut Florida.sensei skrev:Tänk hur bra Panthers var då, de var 50-50 in i förlängningen , precis på håret att Devils gick vidare.Caveman skrev:4-2 till Devils, 43-22 slutade skotten. Flyers har inte hittat något motmedel mot Devils höga forechecking, Devils spelar riktigt jävla bra!SkönaDjurgårn skrev:Sjukt att Devils leker med Philly. 32-12 i skott inatt efter två perioder och fortsatt bra spel. Det trodde jag aldrig innan serien startade, but I like it.
Jag trodde flyers skulle mala ner dem, men jag läste till min förvåning att Devils totalt leder tacklingsligan. Intressant fortsättning följer..
Sedan så var Devils bättre än Florida i spel 5/5, men deras PK fungerade inte alls, inte heller deras tekningar.
Mot Flyers så är Devils överlägset i spel 5/5, det är dom som maler ner Flyers & det stämmer nog som dom DeBoer säger, Devils har varit ett av ligans bästa lag dom 2 senaste månaderna i spel 5/5.