Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Struten »

Sjöwall skrev:
Struten skrev:Jo, Hank, nu är det så här att vi tycker att du besitter många bra egenskaper och du är en inspiration för andra som ser dig träna. Du är omtyckt av dina lagkamrater, du vet vad vad som gäller när man representerar Djurgården och du är ett föredöme både på och utanför isen. Kort sagt, du har Djurgårdsandan som vi vill bygga denna förening på.

Men.... du spelar tyvärr i fel kedja. Tough luck.
Men är han verkligen ett föredöme på isen? En ytterst begränsad hockeyspelare som åker runt och tacklas och ger bort pucken.
Enligt mig, ja. Han står upp för sina lagkamrater, täcker skott och ger alltid sitt yttersta i alla situationer. Sen att hans skicklighet med pucken inte är den bästa spelar mindre roll för mig.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jag hade tidigare sagt att Samuelsson skulle ha det andra A:et men att Hank fick det är inte på något sätt dåligt. Han är DIF och visar vägen både på och utanför isen tycker jag. Han är dessutom bra med media och verkar också sprida en jäkla massa glädje i laget vilket är otroligt viktigt.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Hank låter alltid täppt när han pratar. Funkar inte som kapten.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

John Terry skrev:Hank låter alltid täppt när han pratar. Funkar inte som kapten.
Självklart, viktigaste ledaregenskapen hos en lagkapten är ju helt klart att man har en perfekt och tydlig Sthlm's dialekt... sen kommer petitesser som; bra ledare, duktig på att motivera andra, glad och positiv i alla lägen, bra pådrivare när det behövs osv osv!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

captcash skrev:
John Terry skrev:Hank låter alltid täppt när han pratar. Funkar inte som kapten.
Självklart, viktigaste ledaregenskapen hos en lagkapten är ju helt klart att man har en perfekt och tydlig Sthlm's dialekt... sen kommer petitesser som; bra ledare, duktig på att motivera andra, glad och positiv i alla lägen, bra pådrivare när det behövs osv osv!
Hihi

Du kan inte nappa på den lätta.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Var på IDHs upptaktsträff idag och satt rätt länge och snackade med Jocke E då vi satt vid samma bord under lunchen. Efter detta kan jag bara gratulera Djurgården till ett fantastiskt val av lagkapten. Han både tänker rätt och säger rätt saker.

För övrigt var det mycket intressant att höra Tellan och Jocke tala om vikten av att återuppbygga DIFs vinnarkultur. Jag gick från lunchen med otroligt sköna vibbar!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Calle

Inlägg av Calle »

Ny lagkapten ska utses i höst igen.

Det kommer inte bli lika enkelt som det var förra året då Jocke Eriksson var självskriven. Om man dessutom ska följa trenden från tidigare att ta ngn som redan finns i laget är det ännu mer oskrivet. Några förslag av de som (ev) är kvar i höst:

Mikael Holmqvist: Den givne arvtagaren, men är väl förmodligen inte kvar i höst.
Philip Holm: Viss rutin trots hyfsat unga år men inget självklart kaptensämne. Dock en av de kanske hetaste kandidaterna.
Daniel Fernholm: Klar rutin och säkert en bra kapten. Men för trasslig bakgrund m DIF.
Marcus Nilson: Nej. Såklart. Om han alls är kvar. Gick sådär sist han hade ett C på bröstet.
Sebastian Lauritzen: Ingen DIF-bakgrund och för mycket vid sidan av isen. Men tung rutin.
Markus Ljung: En bubblare. Varför inte?

För de som är kvalificerade som Alternativ Kapten (A) finns det ju många. Spännande att se, trots allt viktiga roller under säsongen.
Senast redigerad av Calle den 2015-03-13 16:45:57, redigerad totalt 1 gånger.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Calle skrev:Ny lagkapten ska utses i höst igen.

Det kommer inte bli lika enkelt som det var förra året då Jocke Eriksson var självskriven. Om man dessutom ska följa trenden från tidigare att ta ngn som redan finns i laget är det ännu mer oskrivet. Några förslag av de som (ev) är kvar i höst:

Mikael Holmqvist: Den givne arvtagaren, men är väl förmodligen inte kvar i höst.
Philip Holm: Viss rutin trots hyfsat unga år men inget självklart kaptensämne. Dock en av de kanske hetaste kandidaterna.
Daniel Fernholm: Klar rutin och säkert en bra kapten. Men för trasslig bakgrund m DIF.
Marcus Nilson: Nej. Såklart. Om han alls är kvar. Gick sådär sist han hade ett C på bröstet.
Sebastian Lauritzen: Ingen DIF-bakgrund och för mycket vid sidan av isen. Men tung rutin.
Markus Ljung: En bubblare. Varför inte?

För de som är kvalificerade som Alternativ Kapten (A) finns det ju många. Spännande att se, trots allt en viktiga roller under säsongen.
Hank och Ljungh är väl de hetaste kandidaterna enligt mig.

Ljungh känns verkligen som en Otto på något sätt.
Hank är... han är Hank, behövs ingen beskrivning.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Hank tycker jag är ganska given om vi inte värvar typ Kronwall. Ljungh får gärna ta ett av A:na!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är väl kanske lättare att säga när vi faktiskt har truppen klar.
Expert.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Calle skrev:Daniel Fernholm: Klar rutin och säkert en bra kapten. Men för trasslig bakgrund m DIF.
Ser inte hur det ska påverka hans eventuella ledarskap.
Calle

Inlägg av Calle »

Kalliasson skrev:
Calle skrev:Daniel Fernholm: Klar rutin och säkert en bra kapten. Men för trasslig bakgrund m DIF.
Ser inte hur det ska påverka hans eventuella ledarskap.
Som jag sa, han skulle säkert bli en bra ledare och kapten. Men mht "Lex Marcus Nilson" vore det rätt vågat att ge honom ett C, vissa vill nog snarare (fortfarande) ge honom ett H. Men det kanske är överspelat nu, eller spelar ändå (iofs) ingen roll när en ny kapten ska utses. Så ok då. :)
Calle

Inlägg av Calle »

SirDIFalot skrev:Det är väl kanske lättare att säga när vi faktiskt har truppen klar.
Tror du vi kommer värva ett (bättre) kaptensämne in till den befintliga truppen?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Just nu har jag Hank som kapten och sedan Holm och Ljungh som A.
OM vi mot förmodan tar in typ Ahnelöv eller Kronwall så ändras mina namn något.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Hank är självklar som åtminstone en del av en ledartrio på isen, övriga platser är svårare att säga något om. Dock vill jag inte, likt många tycks göra, utesluta Sörensen från att åtminstone ha ett A på bröstet. Fine, han är inte redo för pressen att ha ett C på tröjan, men om någon (utöver Hank) gång på gång visat en jävligt skön attityd på isen är det Sören, jag tycker att han visat att han är mer än en tekniskt gudabenådad primadonna. Lägg därtill att han signat det längsta kontraktet på länge och inte tycks utesluta att spendera hela karriären i Djurgården så borde han åtminstone finnas med i diskussionen som assisterande.

I den bästa av världar kommer någon av Staffan-kaliber hem och axlar huvudansvaret, för att låta Hank + Sören/Ljungh gå som assisterande något år till. Annars är det väl helt enkelt dags för nästa generation av Djurgården att styra skutan redan nu, med en informell kapten i Mikael Tellqvist som uppbackning.
Skriv svar