Slutspelet 2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2011

Inlägg av android »

Magnutz skrev:Klart Linkan ska spela där Linkan vill. Det är ju ingen som kan hindra honom. Många som sett honom i DIF-stället kommer att tycka det känns konstigt. Jag tyckte det kändes knepigt att se honom i HiV. Men så är det väl. Han måste se om sitt hus, även om ett gäng DIFare inte gillar det.

Spelar han i gnaget blir det ju bränsle på elden för en del i vår familj. ;)
Tror att han väljer Luleå ;)
Född till sportchef.
Magnutz

Re: Slutspelet 2011

Inlägg av Magnutz »

android skrev:
Magnutz skrev:Klart Linkan ska spela där Linkan vill. Det är ju ingen som kan hindra honom. Många som sett honom i DIF-stället kommer att tycka det känns konstigt. Jag tyckte det kändes knepigt att se honom i HiV. Men så är det väl. Han måste se om sitt hus, även om ett gäng DIFare inte gillar det.

Spelar han i gnaget blir det ju bränsle på elden för en del i vår familj. ;)
Tror att han väljer Luleå ;)
omfg. ;) Då kräks jag nog. :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag resonerade precis som ni när Linkan blev klar för Hv, men nu är det inte Hv vi talar om, utan AIK. AIK!!! Går han dit är han en svikare. PUNKT.

Han kan väl gå till SSK om han vill spela hockey i stockholmstrakten?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Jag resonerade precis som ni när Linkan blev klar för Hv, men nu är det inte Hv vi talar om, utan AIK. AIK!!! Går han dit är han en svikare. PUNKT.

Han tar nog det han får. 38 bast, ingen slitvarg. Frågan är om något lag vill ha med honom?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Jag resonerade precis som ni när Linkan blev klar för Hv, men nu är det inte Hv vi talar om, utan AIK. AIK!!! Går han dit är han en svikare. PUNKT.

Återigen, varför skulle han avböja att gå till en arbetsgivare (som såfall får vi anta hostar upp tillräckligt med pengar) för att fans inte gillar det? Ilskan borde snarare i sådana fall riktas mot DIF som avböjer Linkans tjänster.

SSK spelar ju inte direkt i storstan.

Självklart skulle jag också må illa av att se en av mina allra största hockeyidoler spela i gnaget men samtidigt måste man ju inse att det här är ett jobb för spelarna. De har räkningar precis som du & jag, och de ska inte behöva nöja sig med nåt skitkontrakt för att DIF-fans inte vill han skall spela i någon specifik klubb.

Hade DIF erbjudit honom ett kontrakt som är likvärdigt vad han kan få på andra ställen och spelaren i fråga skulle avböja det och istället gå till råttorna så är situationen en helt annan.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Word!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast Daniel. Du kan ju inte påstå Linkan kommer att få svårt att betala sina räkningar för att han går ner en aning i lön nästa säsong. Från 400k till 100k lär ju knappast betyda att han får svårt att klara sin försörjning. Det finns familjer i Sverige som klarar sig på betydligt mindre än så. Och man kan ju fråga sig varför han skrev ett tvåårskontrakt med Hv om han nu ändå hade tänkt flytta hem till Stockholm redan efter ett år. Jag tycker fortfarande att det är dåligt. Det är fortfarande ett svek. Han får spela var som helst i världen utom i AIK.

Han har all rätt att göra sina val - jag har samma rätt att kritisera dem. PUNKT.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Fast Daniel. Du kan ju inte påstå Linkan kommer att få svårt att betala sina räkningar för att han går ner en aning i lön nästa säsong. Från 400k till 100k lär ju knappast betyda att han får svårt att klara sin försörjning. Det finns familjer i Sverige som klarar sig på betydligt mindre än så. Och man kan ju fråga sig varför han skrev ett tvåårskontrakt med Hv om han nu ändå hade tänkt flytta hem till Stockholm redan efter ett år. Jag tycker fortfarande att det är dåligt. Det är fortfarande ett svek. Han får spela var som helst i världen utom i AIK.

Han har all rätt att göra sina val - jag har samma rätt att kritisera dem. PUNKT.
Att han kanske inte har svårt att betala sina räkningar är helt ovidkommande. Du vet väl inte vad han har för räkningar, förresten?

Är det något som är ett svek är det DIFs kalla hand man visar en av våra största hjältar i modern tid. Om du nu tycker Linkan får spela vart han vill men inte i AIK så tycker jag du och alla andra som gnäller kan samla in och betala en fiktiv lön som motsvarar vad han skulle få genom att spela hockey så att han i sådana fall kan avstå att spela och istället lägga grillorna på hyllan. Hockey är inte någon välgörenhet där man spelar för att blidka vissa fans. Det är ett jobb där du har ett marknadsvärde...
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

-daniel- skrev:
Metal Machine skrev:Fast Daniel. Du kan ju inte påstå Linkan kommer att få svårt att betala sina räkningar för att han går ner en aning i lön nästa säsong. Från 400k till 100k lär ju knappast betyda att han får svårt att klara sin försörjning. Det finns familjer i Sverige som klarar sig på betydligt mindre än så. Och man kan ju fråga sig varför han skrev ett tvåårskontrakt med Hv om han nu ändå hade tänkt flytta hem till Stockholm redan efter ett år. Jag tycker fortfarande att det är dåligt. Det är fortfarande ett svek. Han får spela var som helst i världen utom i AIK.

Att han kanske inte har svårt att betala sina räkningar är helt ovidkommande. Du vet väl inte vad han har för räkningar, förresten?

Är det något som är ett svek är det DIFs kalla hand man visar en av våra största hjältar i modern tid. Om du nu tycker Linkan får spela vart han vill men inte i AIK så tycker jag du och alla andra som gnäller kan samla in och betala en fiktiv lön som motsvarar vad han skulle få genom att spela hockey så att han i sådana fall kan avstå att spela och istället lägga grillorna på hyllan. Hockey är inte någon välgörenhet där man spelar för att blidka vissa fans. Det är ett jobb där du har ett marknadsvärde...
Amen!
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:

Känns lite som om Barack Obama skulle förlora nästa presidentval och då istället ansluta sig till Bin Laden. Tror inte jänkarna skulle resonera "det är lugnt vi valde ju inte om honom så då är det upp till honom själv vem han vill alliera sig med..." :roll:
Stummo

Inlägg av Stummo »

-daniel- skrev:

Så sant! Sjukt att DIF har gett den kalla handen mot en av dom största i DIFs historia iaf enligt mig!
Härliga Djurgår´n
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Linkan inför denna säsongen (när han skrev på för hv):

"Hur nära var du egentligen att skriva på för AIK...?

–...AIK hade jag inte kunnat gå till på grund av min respekt för Djurgårdsfansen, det hade inte känts okej helt enkelt, säger Fredrik Bremberg till DN.se"
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Metal Machine skrev:Det är fortfarande ett svek.
Kalla för guds skull inte Linkan för en svikare, du har inte en blekaste aning om vad du surrar om. Han som har spelat för en skitlön sett till hans marknadsvärde under alla dessa år och dessutom varit lojal mot en klubb där allt under hans tid var ett mörker. Linkan är en legend i Djurgården redan nu, för att utan hans uppoffringar för Djurgården så hade vi med all säkerhet krigat med Leksand, Malmö och Växjö i allsvenskan.

Linkan nobbade inte oss, Hardy nobbade Linkan, och Linkan fick därför se sig om efter andra alternativ. Så det tåls att upprepas, kalla inte Linkan för en svikare, för att det är att pissa på en av de största i Djurgården Hockeys historia.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Metal Machine skrev:Det är fortfarande ett svek.
Kalla för guds skull inte Linkan för en svikare, du har inte en blekaste aning om vad du surrar om. Han som har spelat för en skitlön sett till hans marknadsvärde under alla dessa år och dessutom varit lojal mot en klubb där allt under hans tid var ett mörker. Linkan är en legend i Djurgården redan nu, för att utan hans uppoffringar för Djurgården så hade vi med all säkerhet krigat med Leksand, Malmö och Växjö i allsvenskan.

Linkan nobbade inte oss, Hardy nobbade Linkan, och Linkan fick därför se sig om efter andra alternativ. Så det tåls att upprepas, kalla inte Linkan för en svikare, för att det är att pissa på en av de största i Djurgården Hockeys historia.
Men just med citatet:

–...AIK hade jag inte kunnat gå till på grund av min respekt för Djurgårdsfansen, det hade inte känts okej helt enkelt, säger Fredrik Bremberg till DN.se"

Så känns det inte helt hundra om han skulle gå till gnaget nästa säsong.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Återigen, detta efter ett rykte på FLASHBACK?! Vakna till för fan och skärp er!
Säg den glädje som varar
Skriv svar