Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Efter en usel natts sömn börjar det klarna (vad som egentligen hände igår alltså)
Innan derbyt har DIF fått till en (1) riktigt bra period på 4 matcher.
Vad fanns det egentligen som talade för att spelet skulle falla på plats just denna match?
Så väntar ett heltaggat aik med precis allt att vinna, gissa vem som har mest press på sig?
Efter den inledningen med 0-2 i baken direkt så var gnagets eventuella nervositet som bortblåst.
Satt & väntade på att DIF skulle kunna utnyttja nåt aik-misstag, men det kom inga.
Istället bjöd DIF generöst på både 0-1, 2-3, 2-4 & 2-5.

Det enda positiva är att DIF borde ha en del ork kvar efter denna match.
För aik:s del kan det dröja nån vecka tills nästa 3poängare, tror dom sitt livs match igår & brände allt krut.
Samtidigt som DIF gjorde sin sämsta på 2 säsonger, så egentligen är 2-5 helt logiskt

Eller... :shock:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Lee Harvey Oswald skrev:Samtidigt som DIF gjorde sin sämsta på 2 säsonger, så egentligen är 2-5 helt logiskt
Tror aldrig att jag har sett dem spela så dåligt - men vad vet jag, jag lever i nuet.

Det är helt normalt att förlora med större summor, och bottenlag kan slå till hårt då och då... Men nu pratar vi 4 raka förluster, då är det en annan sak.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Jag vet inte vad jag ska skriva. Det mesta har nog redan blivit skrivet. Jag skäms idag, mestadels på grund av vissa så kallade supportrar.

Luleå skulle kunna hänga riktigt många kassar imorgon, och det kanske är några stora förluster som vi behöver för att bli av med all press efter fjol-årets säsong. Vi klarar ju uppenbarligen inte av den.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Värsta natten på länge... känner mig fortfarande lika bedrövat bedövad som igår kväll. Så jävla besviken på inställningen hos våra spelare så det finns inte. Jag kan köpa att det finns orutin i laget, kan också köpa att misstag begås men när våra "stjärnor" beter sig som jävla flata divor där ute så är råttet mågat - för att citera Per Ledin i denna bedrövelsens stund.

Tycker ändå spelare som Ekman, Widing, BomBom, Honken, Jimmie, Otto, Tjärnqvist, Printz borde ha sån jävla rutin efter alla års spelande att de inte skall åka runt som blinda jävla hönor så fort laget känner att det är uppförsbacke. Helt jävla galet att spelare som Norman, Sillen, Brodin & Krüger spelar mest rutinerat i ett derby. Vad fan är det egentligen frågan om?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kloka ord från många. Mycket hat från andra.

Finns vissa frågor som jag skulle vilja ha svar på..

1. Varför spelar vi inte vårat spel? Vi ska spela fysiskt, hålla pucken inom laget och långa anfall. Vi lyckas inte med något av detta. Är det självförtroendet som det är fel på. Ska ju inte gå för motståndarna att läsa sönder oss.

2. Vad i helvete är fel med Jimmie och Otto? Visst att Otto tar en del defensivt ansvar. Men Jimmie, din uppgift är att åka skridskor, smälla på, vinna pucken och leverera den till någon bättre. Du är varken spelfördelare eller målskytt. Alla interjuver förra året byggde på att du hade börjat spela så som du var bra på. Lyssna på dig själv för helvete.

3. BomBom, tycker du att det är roligt med hockey? Hockey spelar man i båda zonerna och du är back. Spela rejält med snabba pass i egen zon också.

4. Widing. Jag tycker både att du ska skjuta mer och att du inte ska skjuta i onödan. Att uppbåda båda dessa känslor hos mig betyder att du gör något fel.

5. Hur jävla länge ska Lassen och Ragge vara skadade?

6. VEM i helvete tänder en jävla bengal på en hockeymatch? Alla indikationer är ju att den var från DIF. Vem är så jävla korkad så man tänder en bengal och sen skickar den mot egna spelare. Jag spyr.

Nu till lite hyll. Brodin, Kruger, Norman tre järnkaminer.
Född till sportchef.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

android skrev:Kloka ord från många. Mycket hat från andra.

Finns vissa frågor som jag skulle vilja ha svar på..

1. Varför spelar vi inte vårat spel? Vi ska spela fysiskt, hålla pucken inom laget och långa anfall. Vi lyckas inte med något av detta. Är det självförtroendet som det är fel på. Ska ju inte gå för motståndarna att läsa sönder oss.

2. Vad i helvete är fel med Jimmie och Otto? Visst att Otto tar en del defensivt ansvar. Men Jimmie, din uppgift är att åka skridskor, smälla på, vinna pucken och leverera den till någon bättre. Du är varken spelfördelare eller målskytt. Alla interjuver förra året byggde på att du hade börjat spela så som du var bra på. Lyssna på dig själv för helvete.

3. BomBom, tycker du att det är roligt med hockey? Hockey spelar man i båda zonerna och du är back. Spela rejält med snabba pass i egen zon också.

4. Widing. Jag tycker både att du ska skjuta mer och att du inte ska skjuta i onödan. Att uppbåda båda dessa känslor hos mig betyder att du gör något fel.

5. Hur jävla länge ska Lassen och Ragge vara skadade?

6. VEM i helvete tänder en jävla bengal på en hockeymatch? Alla indikationer är ju att den var från DIF. Vem är så jävla korkad så man tänder en bengal och sen skickar den mot egna spelare. Jag spyr.

Nu till lite hyll. Brodin, Kruger, Norman tre järnkaminer.
Började fan nästan gråta igår när man ser Ölvestad åka ned mot deras back som står bakom mål och lägger pucken till den andra backen i sarghörnet och istället för att smälla på den första backen som fortfarande räknas som puckförare som han brukar göra så glider han bara förbi. Då vill man nästan vara lika dålig som vissa andra idioter och gå hem. (skulle förstås aldrig göra det däremot) Fan vad ledsen jag blir av att se honom spela så....
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Egentligen bör man hålla negativt för sig själv, men nu får det fan i mig vara nog.

Jag lägger ner nästan hela min fritidsbudget, tidsmässigt och ekonomiskt, på att följa DIF Hockey. I gengäld vill jag bara ha en enda liten sak tillbaks -- att laget ger allt i matcherna. Jag kräver inte vinster. Jag kräver inget sambaspel. Bara att alla ger sitt yttersta.

Så var det igår dags för en av de viktigare matcherna i ett fullsatt globen. Och laget viker ner sig fullständigt, på samma sätt som man gjorde innan Hardytiden. Ett par hårda tacklingar från motståndarna, sen är matchen körd. Det blir ängsligt. Spelarna förlorar alla närkamper, till synes på grund av rädsla. Spelare som i de flesta fall har mångdubbla löner mot gårdagens motståndare.

Aldrig att jag spenderar min dyrbara fritid på att titta på ett gäng primadonnor som bara glider runt och aldrig fullföljer, viker undan, förlorar alla närkamper och ser allmänt loja ut. Därför bojkottar jag ett par hemmamatcher från och med nu, och blir det ingen bättring så säljer jag mitt säsongskort.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

sensei skrev:Egentligen bör man hålla negativt för sig själv, men nu får det fan i mig vara nog.

Jag lägger ner nästan hela min fritidsbudget, tidsmässigt och ekonomiskt, på att följa DIF Hockey. I gengäld vill jag bara ha en enda liten sak tillbaks -- att laget ger allt i matcherna. Jag kräver inte vinster. Jag kräver inget sambaspel. Bara att alla ger sitt yttersta.

Så var det igår dags för en av de viktigare matcherna i ett fullsatt globen. Och laget viker ner sig fullständigt, på samma sätt som man gjorde innan Hardytiden. Ett par hårda tacklingar från motståndarna, sen är matchen körd. Det blir ängsligt. Spelarna förlorar alla närkamper, till synes på grund av rädsla. Spelare som i de flesta fall har mångdubbla löner mot gårdagens motståndare.

Aldrig att jag spenderar min dyrbara fritid på att titta på ett gäng primadonnor som bara glider runt och aldrig fullföljer, viker undan, förlorar alla närkamper och ser allmänt loja ut. Därför bojkottar jag ett par hemmamatcher från och med nu, och blir det ingen bättring så säljer jag mitt säsongskort.
Precis min tanke. Det känns som att spelarna är tillbaka i Montén och Mickes bullbakarinställning från 08/09. Jag vill fan se en snabb bättring nu!

Bli inte förvånad om det är 4000 på Hovet imorgon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Ähh jag kommer följa allt som vanligt i ur och skur... tänker inte vika ner mig själv för gårdagen. Ångrar inte att jag köpte c-Sports säsongskort. Så här jävla dåligt tvivlar jag på att det kommer gå resten av säsongen. Så derför ser jag fram emot att fortsatt se djurgården spela. Gårdagen var historia idag är en ny dag. Sen får folk va trångsynta bäst fan dom vill men jag ger mig inte!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Självklart kommer det bli publiktapp efter det här jävla bottennappet som var katastrofalt pinsamt uselt. Men tycker fortfarande det är uselt att stanna hemma när det går piss. Kan säga att jag kände precis samma sak igår kväll, framförallt pga anledningen sensei beskriver (noll kämpaglöd...ger man inte ALLT i ett derby så förtjänar man egentligen ingen publik) men har svängt runt i frågan och kommer sluta upp ändå. Att sen inte laget som de uppträdde igår förtjänar det är en annan femma. Jag älskar DIF för mycket för att stanna hemma i ren protest.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Absolut, och jag kommer också att vara på plats - inget snack om det. Men tyvärr så resonerar inte alla så.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Mycket bra sagt ni har fattat poängen! Grattis ni har alla puckar hemma^^
Bigge

Inlägg av Bigge »

Skönt att höra att Järlan inte står med händerna i byxfickan. Men skulle ju behövt göra som Hardy brukar säga i båset "Agera istället för reagera" :)

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -att-varva

Nilson Och Kronwall, för att sen i november få ett glädjebesked att Ragnarsson kan spela. Mmmmm *Drömmer mig bort från denna derby förlust*

Frågan är hur fasiken vi ska kunna rubba Luleå imorgon med deras start, då t.om råttäcklena lyckades pressa å spela ut oss...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:Absolut, och jag kommer också att vara på plats - inget snack om det. Men tyvärr så resonerar inte alla så.
Kommer också vara på plats, kan dock inte klandra någon som stannar hemma.
Jag kommer heller inte visa mitt stöd som tidigare, nu är det upp till laget att visa att de förtjänar det. Tyvärr verkar de ju inte fatta ett skit med tanke på Tjärnqvists kommentarer om att det jobbigaste med gårdagen var att vi förlorade tre poäng. Och han ska vara något av en veteran och en ledartyp i vårt lag. Fy fan, inte konstigt att de viker ner sig.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev: Tyvärr verkar de ju inte fatta ett skit med tanke på Tjärnqvists kommentarer om att det jobbigaste med gårdagen var att vi förlorade tre poäng. Och han ska vara något av en veteran och en ledartyp i vårt lag. Fy fan, inte konstigt att de viker ner sig.
Klumpigt uttalande från Tjärnqvist helt klart, men tror faktiskt inte han menar det riktigt så. Han försöker ju intala sig själv att det trots allt finns många viktiga poäng att spela om härnäst...
Skriv svar