Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Caveman »

Silverminken skrev:
Robinhansen skrev: Hur ser ni på en kille som Nicklas Danielsson då???? Själv är jag lite tveksam om en fortsättning för honom
Tycker han bara skjuter och skjuter och skjuter och bränner 100tals med målchanser.Hade han haft lite mer sniperöga i sig hade han nog spelat i NHL nu
Jag tycker Danielsson ska vara kvar. Tycker han kämpar på bra och bara han fixar till siktet lite så skulle han vara en otroligt stor tillgång
Gäller inte det alla, att dom kämpar på bra? Annars så bör vi inte förlänga med dom som inte kämpar?
Danielsson är ingen vidare hockeyspelare, han ligger mer än vad han står.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Caveman skrev:
Silverminken skrev:
Robinhansen skrev: Hur ser ni på en kille som Nicklas Danielsson då???? Själv är jag lite tveksam om en fortsättning för honom
Tycker han bara skjuter och skjuter och skjuter och bränner 100tals med målchanser.Hade han haft lite mer sniperöga i sig hade han nog spelat i NHL nu
Jag tycker Danielsson ska vara kvar. Tycker han kämpar på bra och bara han fixar till siktet lite så skulle han vara en otroligt stor tillgång
Gäller inte det alla, att dom kämpar på bra? Annars så bör vi inte förlänga med dom som inte kämpar?
Danielsson är ingen vidare hockeyspelare, han ligger mer än vad han står.
jag tyck vi kan ge danielsson en chans till han har hockey i sig, han missar otroligt mycket men jag tror atthan får till det bättre om han får en chans till.
en spelare jag gillar väldigt mycket (jag har nu flyttat upp till modo land)
är Miloslav Horava han spelade i modounder deras guld år och var deras klart mestintressanta spelare, han tyckte jag var helt otroligt bra, han spelar visserligen i rysslan men poängen han inte kommit för han. jan tror han skulle kunna passa mycket fint i Djurgården någon som delar mina tankar eller är det inget som ingen tror på?.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

jag tyck vi kan ge danielsson en chans till han har hockey i sig, han missar otroligt mycket men jag tror atthan får till det bättre om han får en chans till.
är Miloslav Horava han spelade i modounder deras guld år och var deras klart mestintressanta spelare, han tyckte jag var helt otroligt bra, han spelar visserligen i rysslan men poängen han inte kommit för han. jan tror han skulle kunna passa mycket fint i Djurgården någon som delar mina tankar eller är det inget som ingen tror på?.[/quote]

För det första. Mycket läsvärt inlägg. Bra där!
Och för det andra. Nej!
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

jensa85 skrev:jag tyck vi kan ge danielsson en chans till han har hockey i sig, han missar otroligt mycket men jag tror atthan får till det bättre om han får en chans till.
är Miloslav Horava han spelade i modounder deras guld år och var deras klart mestintressanta spelare, han tyckte jag var helt otroligt bra, han spelar visserligen i rysslan men poängen han inte kommit för han. jan tror han skulle kunna passa mycket fint i Djurgården någon som delar mina tankar eller är det inget som ingen tror på?.
För det första. Mycket läsvärt inlägg. Bra där!
Och för det andra. Nej![/quote]

Men det finns en rad intressanta spelare man sitter och tänker på, Väldigt mycket spelare man sitter och funtar på, ta Hannula, Tellqvist, Ekman, s Kronwall , d Tjärnqvist, Bremberg, Nilson

för mig skulle det vara en dröm att få hit hannula, ekman, kronwall, samt beålla nilson,och ta hem tjärnqvist. sen skullejag gilla om vi värvade miloslav horava, men bremberg är lite skeptisk!.
tycker inte vi bör värva honom.
kanmin åsikt är att Djurgården spelar på ett helt annat sätt än när han spelade i Dif senast.
och jag tror inte han passar in riktigt heller hardy vill ha killar som kämpar och sliter samtidig som dem kan gör mål och andra dessa kreativa saker,och Bremberg står inte för ordet kämpa och slita direkt.
sen tror jag riddarn är förlorad till nhl han har väl soom alla andra en klasul för nhl i sitt kontrakt. och då ta kan vi värva tellan igen och låta wesslan vara andra målvakt.

sen tycker jag verkligen att vi måste behålla lill honken och kyle. stor honken får gärna försvinna sitter på ett fett kontrakt och lirar i 4e linan.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jag gillar Danielsson. Tycker han är en lite bättre version av Fimpen. Oöm, men samtidigt lite mera målfarlig. Tror han skulle kunna ta stora kliv nästa säsong med fortsatt förtroende från Hardy.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Förstår inte diskussionen kring Danielsson. Tycker att det är givet att han ska vara kvar. Han kräver väl antagligen inte ett så fett kontrakt och är i en bra ålder, kan fortfarande utvecklas en hel del. Sen är han ändå ganska vass, men inte tillräckligt för att andra klubbar ska dra speciellt hårt i honom. Han producerar ändå hyggligt och skapar chanser, samtidigt som han utvecklas mer och mer i gnuggarspelet.

Såvida han inte sitter på ett tokfett kontrakt, så ser jag ingen anledning att göra sig av med honom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

*Knirre skrev:Förstår inte diskussionen kring Danielsson. Tycker att det är givet att han ska vara kvar. Han kräver väl antagligen inte ett så fett kontrakt och är i en bra ålder, kan fortfarande utvecklas en hel del. Sen är han ändå ganska vass, men inte tillräckligt för att andra klubbar ska dra speciellt hårt i honom. Han producerar ändå hyggligt och skapar chanser, samtidigt som han utvecklas mer och mer i gnuggarspelet.

Såvida han inte sitter på ett tokfett kontrakt, så ser jag ingen anledning att göra sig av med honom.
Håller helt klart med. Vi har sett potentialen glimta till (hans målform för två säsonger sedan), så han är helt klart en bra byggsten till nästa säsong och är enligt mig lagets främsta forecheckare.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

DIF_Soldier skrev:
*Knirre skrev:Förstår inte diskussionen kring Danielsson. Tycker att det är givet att han ska vara kvar. Han kräver väl antagligen inte ett så fett kontrakt och är i en bra ålder, kan fortfarande utvecklas en hel del. Sen är han ändå ganska vass, men inte tillräckligt för att andra klubbar ska dra speciellt hårt i honom. Han producerar ändå hyggligt och skapar chanser, samtidigt som han utvecklas mer och mer i gnuggarspelet.

Håller helt klart med. Vi har sett potentialen glimta till (hans målform för två säsonger sedan), så han är helt klart en bra byggsten till nästa säsong och är enligt mig lagets främsta forecheckare.
Inte Jimmie dårå? :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Enbom skrev:
DIF_Soldier skrev:

Inte Jimmie dårå? :wink:
Jimmie är vår bästa backcheckare/tacklare.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Nisse Ekman - Mackan Nilson - Jonas Andersson

Marcus Krüger - Jacob Josefsson - Jimme Ölvestad

Mathias Tjärnqvist - Mike Zigomanis - Gabriel Landeskog

Daniel Brodin - Michael Holmqvist - Patric Cehlin

Andreas Holmqvist - Marcus Ragnarsson

Kyle Klubertanz - Staffan Kronwall

Alexander Deilert - David Printz

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=704
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10393
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=543
jensa85

Inlägg av jensa85 »

alskar_dif skrev:Nisse Ekman - Mackan Nilson - Jonas Andersson

Marcus Krüger - Jacob Josefsson - Jimme Ölvestad

Mathias Tjärnqvist - Mike Zigomanis - Gabriel Landeskog

Daniel Brodin - Michael Holmqvist - Patric Cehlin

Andreas Holmqvist - Marcus Ragnarsson

Kyle Klubertanz - Staffan Kronwall

Alexander Deilert - David Printz

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=704
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10393
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=543
Ska Ottosson vara flygande målvakt eller fick han bara kicken i ditt lag?
kaminor

Inlägg av kaminor »

Ekman - Otto - Nilson

Bremberg - Josefson - Ölve

Krüger - Zigomanis - Tjärnqvist

Tim - Honken - Cehlin

Extra: Brodin, Danielsson

Ragge - Honken Jr.

Tjärnqvist Sr. - Kronwall Jr.

Printz - Kyle

Extra: Timmy

Tror iofs inte att Bremberg kommer hem. Och båda våra Eklund har kontrakt.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kommande "Silly Season" närmar sig med stormsteg och det känns som att det kan bli den mest intressanta på länge. Har tänkt och funderat lite på lagbygget. Observera att detta är mina högst personliga tankegångar.

Laget 2010/2011 just nu:

Alexander Deilert, 10/11 (tror jag?)
Oscar Eklund, 10/11
Kim Lennhammer, 11/12

Christian Eklund, 10/11
Kristofer Ottosson, 10/11
Jimmie Ölvestad, 12/13
Marcus Krüger, 10/11

Alltså 0 målvakter, 3 backar och 4 forwards under kontrakt inför nästa säsong.

Förlängningar, målvakter
Stefan Ridderwall, 10/11
(Lär stanna ett år till innan han prövar lyckan)

Förlängningar, backar
Marcus Ragnarsson, 10/11
(99% säker på att det blir just ett nytt ettårs på våran kapten. Viktigt)

Timmy Pettersson, 11/12
(Fortfarande grymt underskattad. Mycket stabil. Två nya år känns gjutet)

Förlängningar forwards
Tim Eriksson, 11/12
(Givet att Tim ska ha förlängt. Ett nytt tvåårskontrakt är han helt klart värd. Borde vilja stanna)

Nicklas Danielsson, 11/12
(Delade meningar om Danielsson här inne men för mig är han självklar)

Daniel Brodin, 11/12
(Känns rimligt med ett välförkänt tvåårskontrakt. Kommer bli grym. Nya Jimmie)

Patrick Cehlin, 11/12
(Tror inte motivering är nödvändig)

Jacob Josefsson, 10/11
(För "valpig" för NHL än. Om han skriver kontrakt over there lär han ändå lånas ut till oss nästa säsong)

Mathias Tjärnqvist, 10/11
(Tror med tanke på att han missat nästan hela denna säsongen kommer vilja stanna ett år till. Och förhoppningsvis inte till överpris)

Marcus Nilson, 12/13
(Jag tror faktiskt att han gör en Jimmie och kritar på för tre år någongång i juni-juli. Vore underbart)

Spelare som tackar nej till DIF
Andreas Holmqvist
(Har hela tiden haft en känsla av att Honken Jr kommer dra efter denna säsongen. Förmodligen till KHL/Schweiz)

Kyle Klubertanz
(Spelaren jag nästan helst vill behålla tror jag kommer bli ett jagat byte och vi kommer få ge oss i budgivningen, tyvärr. Dock tror jag inte han går till ett annat ES-lag)

Ej nytt kontrakt
Nichlas Falk
(Tack för allt "Falken" men nu är det dags att lägga grillorna på hyllan)

David Printz
(Trots hans ljuvliga tacklingar så hoppas jag DIF letar efter en ny defensiv klippa. David är tyvärr för ojämn)

Michael Holmqvist
(Har varit alldeles för ojämn. Tror både DIF och Micke mår bäst av att gå skilda vägar)

Mike Zigomanis
(För en billig peng hade han varit klockren som tredjecenter. Men tyvärr lär han kosta mer än han smakar)

Calle G och Hank behövs inga närmare kommentarer på. Dom räcker helt enkelt inte till, PUNKT.
Andreas Engqvist tror jag kommer pröva lyckan men misslyckas och kanske vända hemåt i mitten av säsongen alá alla FBK-spelare. Kan bli en trevlig förstärkning om inte annat.
Wesslau och Owuya lär fortsätta sina karriärer i Allsvenskan/Österrike/Norge/Danmark eller liknande

Följande spelare lämnar DIF inför 2010/2011
Kyle Klubertanz
Andreas Holmqvist
Nichlas Falk
Andreas Engqvist
Mike Zigomanis
Henrik Eriksson
Carl Gustafsson
Gustaf Wesslau
Mark Owuya
Michael Holmqvist
David Printz

Vi kommer alltså (Tyvärr) ha en stor spelaromsättning inför nästa säsong.
Här kommer....

Nyförvärv, målvakter

Mikael Tellqvist, 2011/2012, Lukko
(Han är sjukligt välkommen tillbaka enligt mig. Och efter "Frasses" inlägg i denna tråden för ett tag sedan tror jag nästan att "Tellan" är så gott som klar)

Nyförvärv, Backar
Daniel Tjärnqvist, 2011/2012, Lokomotiv Yaroslavl
(Dags att komma hem nu Daniel innan du blir för gammal. Brorsan borde vara ytterligare lockbete för att få hem Tjärna Sr och han kritar på ett tvåårskontrakt i mitten av maj)

Staffan Kronwall, 2011/2012, Calgary Flames
(En perfekt ersättare till Printz. Fast mycket bättre. Helt klart en realistisk värvning då jag tror han börjar tröttna på allt jävla hattande hit och dit i Nordamerika)

Mathias Porseland, 2010/2011, Rögle BK
(Sticker både Kyle och Honken Jr behöver vi en offensiv rightback. Porseland tycker jag är ett mycket intressant alternativ och lär säkert kunna stänka in 10 kassar från blå då han har ett mycket bra skott)

Nyförvärv, forwards
Niklas Nordgren, 2010/2011, Rapperswil
(Underbar förstärkning vore detta. Jobbar alltid stenhårt och är en utpräglad mål och poänggörare. Även om just målen lyst med sin frånvaro i år i Schweiz)

Nils Ekman, 2011/2012, SKA St.Petersburg
(Blir 34 i mars men fortfarande en riktig klasspelare. Har öppnat för en flytt hem vad jag har förstått och vi borde ligga bra till. Kanonvärvning!)

LAGET 2010/2011

Målvakter
32. Mikael Tellqvist, 11/12
39. Stefan Ridderwall, 10/11

Backar
7. Mathias Porseland, 10/11
8. Alexander Deilert, 10/11
10. Marcus Ragnarsson, 10/11
15. Oscar Eklund, 10/11
33. Timmy Pettersson, 11/12
34. Daniel Tjärnqvist, 11/12
57. Kim Lennhammer, 11/12
77. Staffan Kronwall, 11/12

Forwards
3. Nils Ekman, 11/12
4. Marcus Nilson, 12/13
9. Kristofer Ottosson, 10/11
14. Niklas Nordgren, 10/11
17. Mathias Tjärnqvist, 10/11
19. Jimmie Ölvestad, 12/13
20. Christian Eklund, 10/11
26. Tim Eriksson, 11/12
29. Patrick Cehlin, 11/12
32. Marcus Krüger, 10/11
36. Daniel Brodin, 11/12
40. Jacob Josefsson, 10/11
44. Nicklas Danielsson, 11/12

Ingen aning om detta skulle gå ihop ekonomiskt men lite intressant skulle det allt vara vad detta laget skulle kunna göra. Givetvis dyker ju någon/några "juniorjokrar" upp under säsongen också och gör succé :wink:
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Jensa85! Angående Falken är det inte dags att lägga skrillorna på hyllan än. Tror han får kontrakt 1 år till faktiskt, han är motiverad och han kan sin sak.

Men visst detta är så jag tycker och det behöver ju inte stämma med verkligheten :)
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

jensa85 skrev: Spelare som tackar nej till DIF
Andreas Holmqvist
(Har hela tiden haft en känsla av att Honken Jr kommer dra efter denna säsongen. Förmodligen till KHL/Schweiz)

Ej nytt kontrakt
Nichlas Falk
(Tack för allt "Falken" men nu är det dags att lägga grillorna på hyllan)

David Printz
(Trots hans ljuvliga tacklingar så hoppas jag DIF letar efter en ny defensiv klippa. David är tyvärr för ojämn)
Falk lär definitivt få ett nytt kontrakt. Hans förmåga att kunna spela överallt på planen är sällsynt, vilket gör honom till en nyttig spelare. Dessutom är det aldrig fel med rutin i laget.
Printz är jag ganska övertygad om att DIF förlänger med, trots att han är lite ojämn. En spelartyp som Hardy gillar, och som han förmodligen gärna förlänger med. Printz har mer att ge känns det som.
Andreas Holmqvist kan mycket väl lämna, men jag känner på mig att han förlänger, om inte KHL klubbarna kommer med superkontraktsförslag. Han hade en tuff tid innan han kom till DIF, en tid full av motgångar. Så jag är mycket tveksam till att han vill riskera att gå ner sig igen nu när han spelar sin bästa hockey någonsin. För övrigt så trivs han mycket bra i DIF enligt vad man hört och läst, och om DIF förlänger med Micke Holmqvist är nog chansen stor att Andreas väljer att stanna. Men som du säger så är nog chansen stor att han lämnar ändå. Man får helt enkelt hoppas på att han väljer att stanna och följa med på resan mot nästa sm guld, som för övrigt inte behöver dröja allt för länge om vi får behålla vår grundstomme i laget.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Låst