Vilken matchtröja skall DIF använda?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilket hemmaställ föredrar du?

1. Blåa tröjan
113
50%
2. Röda tröjan
111
50%

Antal röster: 224

Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av BaronVonDif »

Funkar ok, kunde varit värre och mycket bättre, Lidström var nog inte det klokaste modell valet dock, porr-mushen bidrar till många lantis vibbar.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Dingman
Säsongskort: Ja

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Dingman »

Ola I skrev:Här har ni originalet till våra tröjor:
http://4.bp.blogspot.com/-x7ffE40Ib8E/T ... DM-3rd.png

Eller här:
Bild

Att det skulle bli en NHL-tröja i DIF-färger visste man ju. Men att det skulle bli Edmontons tredjetröja var inte så kul.
Jo men hade man löst baksidan av våran nya tröja på samma sätt som Edmonton så hade det varit tusen gånger bättre.
Bild
Senast redigerad av Dingman den 2012-08-15 17:33:01, redigerad totalt 1 gånger.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

så DIF skölden skall numera vara på magen på spelarna, intressant, undrar om det ligger någon baktanke med det...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Blev lite besviken måste jag säga, rent spontant. Fula är de inte, men jag hade höga förväntningar.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag tycker tröjorna är snygga vid första anblick. Men det ska bli intressant att se dem med alla hockeyskydd på samt reklam.
DIF!
Rix

Inlägg av Rix »

Känner mig kluven med dem nya tröjorna, inte direkt fula men hade lite högre förväntningar.
Men först på fredag så kan man bedöma dem ordentligt när man få se dem live så att säga :)
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Skölden måste högre upp. Ser inte klokt ut när den sitter på magen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Husmusen skrev:Skölden måste högre upp. Ser inte klokt ut när den sitter på magen.
Alternativt bli större. Ärligt talat, den som har designat dessa tröjor har inte riktigt samma smak som jag haha.

<--- hade föredragit jokertröjan alla dar i veckan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Grund designen är ok, men och det är två stora men:

Den kontrasterande platan under namnet är skitful och förstör intrycket.

Det är ett skämt att loggan sitter över naveln, den måste högre upp

Ingen katastrof, men ingen höjdare...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Soedergren22

Inlägg av Soedergren22 »

Usch! De fulaste tröjorna sedan jag vet inte vad, till och med jokertröjorna var snyggare. Det enda som får godkänt är färgen, i övrigt ett fett IG-

Namnplattan på baksidan? Hur tänkte man där? Tänkte man överhuvudtaget? Gigantiska bokstäver som går ända ut i kanten? Det behövs "luft" runt bokstäverna för att en dylik idé ska se okej ut. Och att man fick "bygga ut" plattan över Ö:et såg ju bara så amatörmässigt ut att man får ont i magen.

De fula lodräta linjerna? De får, som någon sa, tröjan att se lång och smal ut, och som en träningströja. Dessutom LHC-vibbar, bara en sån sak. Har aldrig förstått mig på lagen i NHL som införde detta, det ser förj*t ut!

Och ränderna på ärmarna, varför går inte de hela vägen runt? Och om man bums måste "klippa" ränderna, varför inte på insidan av ärmarna? Färjestad gjorde nåt liknande förra året, och det är väl ingen förebild att ta efter. Samma sak med baksidan på Frölundas damasker.

Nej, nu har man lyckats ta ner en av landets klart snyggaste tröjor, som man haft under många år, till något som knappt håller korpklass. Ridå!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Okej det här va det fulaste jag varit med om, jag är ledsen. Tyckte våra förra ställ va snudd på perfekta så hoppades att grundiden skulle hänga kvar men det här är en ren motsats. Namnbrickorna som någon sagt här innan, är snudd på outhärdliga. Blir lite smått illamående faktiskt! Sen ska det vara skölden med kransen runt, det är ren grund och botten. Usch va besviken jag blev nu! Visste att det skulle bli till det sämre men inte ett sånt jätteras. Ska väl symbolisera vårat fall från Elitserien kanske :roll:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

bilden ovan som visar ryggen på Oilerströjan är i mitt tycke precis så som vår rygg borde sett ut oxå.

Gillar egentligen inte tanken med namnskyltsboxar, men Flyers ser ju okej ut vår ser ju bara förjävlig ut helt enkelt.

Bortatröjan får ett knappt godkänt betyg, medan hemmatröjan är så phett IG att det inte går att krypa längre ner om man inte börjar kladda in flames och annan skit. Vem i helskotta har designat det där och än viktigare vilka puckon har godkänt utseendet? Vågar knappt tänka på hur de andra alternativen såg ut om detta var det som valdes.

Det enda positiva jag kan hitta med tröjorna är den mörkt blåa nyansen allt annat är tyvärr crap.

Tröjorna måste göras om annars blir vi helt jävla utskrattade i höst...

... I övrigt är det ingen mer än jag som saknar lagerkransen?
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Dingman skrev:NEJ NEJ NEJ!!!

Grunden i färgschemat köper jag!

DIF-skölden sitter för långt ner på bröstet.
Revären på ärmarna måste ju gå hela vägen runt, det där ser inte klokt ut nu!!
Siffrorna ser helt okej ut!
Namnskylten på ryggen är ju katastrof!!! Philadelphia Flyers har den fulaste lösningen i hela NHL och nu har alltså vi kopierat detta!?
Prickarna sticker upp, och man löser det med att låta bakgrunden växa upp just där. Kom igen!!

Den vita tröjan ska ha blå bokstäver med gulröd kant direkt på det vita tyget.
Den blå tröjan ska ha röda bokstäver med gul kant direkt på det blå tyget.

Gör om gör rätt!!!
Haha, läste hela ditt inlägg i Wikegårds röst. Vart otroligt många gånger mer underhållande. :lol:
Stadion

Inlägg av Stadion »

Gillar den faktiskt, visst finns det små grejer man skulle vilja ändra på men så är det alltid. Den är iaf klart bättre än den tidigare och jag är mycket nöjd över att vi slipper den röda, den om något var ful för att inte tala om den med flammorna och de lila men framför allt jokern.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Soedergren22 skrev:Usch! De fulaste tröjorna sedan jag vet inte vad, till och med jokertröjorna var snyggare. Det enda som får godkänt är färgen, i övrigt ett fett IG-

Namnplattan på baksidan? Hur tänkte man där? Tänkte man överhuvudtaget? Gigantiska bokstäver som går ända ut i kanten? Det behövs "luft" runt bokstäverna för att en dylik idé ska se okej ut. Och att man fick "bygga ut" plattan över Ö:et såg ju bara så amatörmässigt ut att man får ont i magen.

De fula lodräta linjerna? De får, som någon sa, tröjan att se lång och smal ut, och som en träningströja. Dessutom LHC-vibbar, bara en sån sak. Har aldrig förstått mig på lagen i NHL som införde detta, det ser förj*t ut!

Och ränderna på ärmarna, varför går inte de hela vägen runt? Och om man bums måste "klippa" ränderna, varför inte på insidan av ärmarna? Färjestad gjorde nåt liknande förra året, och det är väl ingen förebild att ta efter. Samma sak med baksidan på Frölundas damasker.

Nej, nu har man lyckats ta ner en av landets klart snyggaste tröjor, som man haft under många år, till något som knappt håller korpklass. Ridå!
NEJ!
Jokertröjorna är det värsta övertrampet som gjorts, en joker/clown som står och håller i DIF-Skölden, så vidrigt/skamligt, det är tom värre än DIF Lions.
Skriv svar