Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
-
- Remy Lebeau
Skulle väldigt gärna vilja se Kent McDonell från Saik i DIF nästa säsong. Varnade redan innan säsongen att han skulle göra väldigt bra ifrån sig, villket han också gjort. Oöm powerforward med målsinne. Kan även spela som center.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8745
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag hoppas att man inför nästa säsong bygger på det lag vi har i dag och inte byter ut för många spelare. Lägg all kraft på att övertala Ossi att stanna ännu en säsong då jag anser att han har stor del i att försvarsspelet är så pass stabilt som det ändå är. Thompa bara måste bort, det funkar inte längre. Ersätt med en pucksäker back som är 10 år yngre. Det funkar inte heller med Jiri, det finns helt enkelt inte pengar att betala en back som visar tendens till att komma i form lagom till slutspel. En sådan spelare ska visa klass hela säsongen. Satsa på Ryno, våga göra det som ingen annan klubb vågat.
Som jag sagt tidigare är jag tämligen säker på att Ekman kommer dra på sig Djurgårdsdressen nästa säsong.
Som jag sagt tidigare är jag tämligen säker på att Ekman kommer dra på sig Djurgårdsdressen nästa säsong.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jan Marek är enligt pressen på väg bort från Metallurg Magnitogorsk.
Den killen är riktigt bra offensivt, bra skott och spelsinne och är dessutom högerskytt.
Nackdelen är att det lär kosta skjortan att få hit honom. Men kom igen DIF, gäcka LHC på Marek som vi gjorde med Ossi!
Den killen är riktigt bra offensivt, bra skott och spelsinne och är dessutom högerskytt.
Nackdelen är att det lär kosta skjortan att få hit honom. Men kom igen DIF, gäcka LHC på Marek som vi gjorde med Ossi!
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
Det handlar om att prioritera rätt nästa silly. Om allt går rätt så har vi 2-3 öppna FW-platser när Bengan och Bäcker sticker (Bäcker är väl fortfarande bara ett rykte, eller?). Hursomhelst hoppas jag att han inte får förlängt då han inte håller som förstacenter, vilket vi behöver.Remy Lebeau skrev:Skulle väldigt gärna vilja se Kent McDonell från Saik i DIF nästa säsong. Varnade redan innan säsongen att han skulle göra väldigt bra ifrån sig, villket han också gjort. Oöm powerforward med målsinne. Kan även spela som center.
Vidare är Ölvestads vara eller icke vara. Utanför isen är han guld värd men har i år varit usel på isen. Hoppas dock att han stannar, han har ett stort DIF-hjärta vilket idag tyvärr är fåförunnat, och han har alltid varit min favorit.
Jag anser att man ska använda Bäcker och Bengans lön till endast en klassforward, och fylla den tomma luckan med Henrik Eriksson i J20.
Vi har föreslagit många, frågan är då vem det blir? Jag skulle prioritera såhär.
Thoresen
Nilson
Ekman
Marek
McDonell
Jocke Eriksson
Anledningen till att Marek endast ligger på en fjärdeplats är som sagt att han lär bli jävligt dyr att köpa över om nu LHC är med i dragkampen. Därför prioriterar jag de mer realistiska värvningarna först.
Säg den glädje som varar
Ser att det snackas lite om Jocke Eriksson iget fel på den grabben, Den andra Eriksson från samma klubb fast med förnamnet Tim är heller inte så pjåkig Försvinner Ölvestad ser jag han som en perfekt spelare att ta hans plats det är också en kille som har fart under rören kanske inte lika mycket grovjobbare men ändå... Fast man får ju hoppas att killen med det största dif hjärtat i laget stannar skulle bli en sorgens dag den dagen han lämnar oss..
Mankan
Rocker skrev:Både och...Östgöten skrev:Har du insyn eller spekulerar du?Rocker skrev:Som jag sagt tidigare är jag tämligen säker på att Ekman kommer dra på sig Djurgårdsdressen nästa säsong.
Nisse Ekman är på väg till en annan klubb i sydEuropa inte till Sverige! Så lägg av med dina spekulationer!
Källa?TomyMörth skrev:Rocker skrev:Både och...Östgöten skrev:Har du insyn eller spekulerar du?Rocker skrev:Som jag sagt tidigare är jag tämligen säker på att Ekman kommer dra på sig Djurgårdsdressen nästa säsong.
Nisse Ekman är på väg till en annan klubb i sydEuropa inte till Sverige! Så lägg av med dina spekulationer!
jjonas skrev:Källa?TomyMörth skrev:Rocker skrev:Både och...Östgöten skrev:Har du insyn eller spekulerar du?Rocker skrev:Som jag sagt tidigare är jag tämligen säker på att Ekman kommer dra på sig Djurgårdsdressen nästa säsong.
Lämnar inte ut mina källor som jag sagt tidigare...men om du tittar på mina inlägg angående Nisse så kan du ju se att jag var före Expressen och Aftonbladet angående Ekmans flytt till Ryssland! Det är ca 90% chans/risk att Ekman går till sydeuropa 5% till Nhl och 5% till Sverige! Men det är ingen garanti om Nisse går till Sverige att han väljer DIF!
- DIF_Soldier