Nä fyfan. Nog för att han är skön, men ingen riktig Djurgårdare. Visserligen var väl inte Hardy heller det när han kom till klubben.
Jag vet inte om du egentligen vet vad som hade hänt när Corso blev utskickad, men jag har lite Sundsvallsbekanta som är hyfsat insatta i Timrås verksamhet och tydligen var Corso en rätt stöddig typ som inte alls passade in i mentaliteten för ett svenskt lag. Perra tolkade klubban som slogs sönder att han gnällde på sina medspelare (vilket jag tror stämmer) och skickade på de grunderna ut honom...SirDIFalot skrev:Ska jag vittra en kontroversiell åsikt? Jag tyckte det Perra gjorde med Corso var fel.
Hans bästa spelare visar frustration genom att dänga klubban i sargen. Det ser man faktiskt väldigt ofta och jag tycker det är bra att vissa spelare visar att det bryr sig. Men det väsentliga enligt mig är att det sätter laget och föreningen i ett jobbig sits. Det där med "skiter i vad det står för namn på ryggen" låter väl bra men är det verkligen rätt väg att gå?
Enligt mig är en tränares uppgift att få ut maximalt av varje individ. En viss spelare presterar på topp om du till exempel bänkar honom en match. En viss spelare presterar på topp när du påpekar ständigt att han har förtroende. Du måste gulla med dina stjärnor om du vill få ut max av dom. Börjar en NHL-tränare tjafsa med ryss toppstjärna som Kovalchuk eller Ovie så får han inte ut någon allstar-spelare ur honom. Även om spelaren i fråga kanske förtjänar behandlingen. Likt Djurgården för några år sedan när man lät Linkan vara Linkan. Och på den vägen räddade han oss kvar. Timrå låg nu väldigt illa till och hade behövt Corso.
Därför tyckte jag att det var väldigt klumpigt av Perra. Det här är ingen social verksamhet där alla ska behandlas exakt lika. Det handlar om att få ut max från varje individ och kunna läsa av vilken behandling som stärker den enskilda individen, och i slutändan laget.
Och nej, jag vill verkligen inte ha Perra som tränare och det är inte baserat på ovanstående.
Det är inte direkt ett argument, jag är medveten om det men jag känner att när nu DIF försöker bygga upp STHLM's mentaliteten (som ibland kanske går till överdrift...) på spelarsidan så vore det trevligt med en tränare som har någon anknytning till föreningen eller åtminstone regionen.DIF_Soldier skrev:Sorry -daniel-, tycker inte ditt argument håller. Resultatmässigt har Perra gjort det bättre än Challe som tränare. Gudabenådad spelare eller ej - Challe har aldrig lyckats som coach, varken här i Timrå eller Modo. Ser honom tyvärr inte som en guldtränare.
Anders Forsberg har ju tidigare tränat J20. Jag gillar hans sätt att coacha hockey. Tyvärr har han ju ett år kvar med SAIK.
Right... Medan jag förespråkar någon som kan få ut bästa möjliga resultat ur spelarna, oavsett geografisk anknytning. Och den tränaren är sett till resultat inte Charles Berglund, tyvärr.-daniel- skrev:Det är inte direkt ett argument, jag är medveten om det men jag känner att när nu DIF försöker bygga upp STHLM's mentaliteten (som ibland kanske går till överdrift...) på spelarsidan så vore det trevligt med en tränare som har någon anknytning till föreningen eller åtminstone regionen.DIF_Soldier skrev:Sorry -daniel-, tycker inte ditt argument håller. Resultatmässigt har Perra gjort det bättre än Challe som tränare. Gudabenådad spelare eller ej - Challe har aldrig lyckats som coach, varken här i Timrå eller Modo. Ser honom tyvärr inte som en guldtränare.
Anders Forsberg har ju tidigare tränat J20. Jag gillar hans sätt att coacha hockey. Tyvärr har han ju ett år kvar med SAIK.
Agreed. har också förespråkat Waltin. Tycker dock de flesta går före Challe i det här avseendet...Metal Machine skrev:Förespråkar också att vi testar nåt nytt. Albelin, som någon föreslog, Wikegård eller Waltin vore intressant. Om dessa inte går före Challe tänker DIF-ledningen galet. Om de sedan, av olika anledningar, inte vill eller kan ta över laget är det en annan sak.
Fast man ska ändå komma ihåg att Challe lyckades ta Timrå till slutspel två år på raken. Ett av åren var man väl dessutom en sudden från att ta sig till semifinal? En trasig skena (hur ofta?) satte dock stopp för det.DIF_Soldier skrev:Agreed. har också förespråkat Waltin. Tycker dock de flesta går före Challe i det här avseendet...Metal Machine skrev:Förespråkar också att vi testar nåt nytt. Albelin, som någon föreslog, Wikegård eller Waltin vore intressant. Om dessa inte går före Challe tänker DIF-ledningen galet. Om de sedan, av olika anledningar, inte vill eller kan ta över laget är det en annan sak.
Du menar som Perra vars lag ligger tvärsist i serien?DIF_Soldier skrev:Right... Medan jag förespråkar någon som kan få ut bästa möjliga resultat ur spelarna, oavsett geografisk anknytning.-daniel- skrev:Det är inte direkt ett argument, jag är medveten om det men jag känner att när nu DIF försöker bygga upp STHLM's mentaliteten (som ibland kanske går till överdrift...) på spelarsidan så vore det trevligt med en tränare som har någon anknytning till föreningen eller åtminstone regionen.DIF_Soldier skrev:Sorry -daniel-, tycker inte ditt argument håller. Resultatmässigt har Perra gjort det bättre än Challe som tränare. Gudabenådad spelare eller ej - Challe har aldrig lyckats som coach, varken här i Timrå eller Modo. Ser honom tyvärr inte som en guldtränare.
Challe var i Timrå 3 säsonger och tog de till slutspel varje år och det första året tog de sig till semifinal.Metal Machine skrev:Fast man ska ändå komma ihåg att Challe lyckades ta Timrå till slutspel två år på raken. Ett av åren var man väl dessutom en sudden från att ta sig till semifinal? En trasig skena (hur ofta?) satte dock stopp för det.DIF_Soldier skrev:Agreed. har också förespråkat Waltin. Tycker dock de flesta går före Challe i det här avseendet...Metal Machine skrev:Förespråkar också att vi testar nåt nytt. Albelin, som någon föreslog, Wikegård eller Waltin vore intressant. Om dessa inte går före Challe tänker DIF-ledningen galet. Om de sedan, av olika anledningar, inte vill eller kan ta över laget är det en annan sak.
Mycket bra artikel. Förutom att jag är tveksam till Challe som ny tränare.Lugnet skrev:Som vanligt en klockren artikel av journalisträven Janne Bengtsson på SVD. Håller med fullt ut.
Visst Hardy har inte levererat i år, men det har väl ingen i organisationen gjort eller? Med undantag för Janne Ednertz kanske. Okej att Hardy får ta konsekvensen för detta, det är liksom standard, men det finns helt klart ett djupare problem i föreningen.
http://www.svd.se/sport/hela-dif-behove ... 808875.svd
Att organisationen har brister är helt korrekt. Bara en sån sak som att DIF Hockey inte har en anställd scout, hur kan det vara möjligt. Sportchefen får fixa med lägenheter, jobb till flickvänner osv. Mycket märkligt.Lugnet skrev:Som vanligt en klockren artikel av journalisträven Janne Bengtsson på SVD. Håller med fullt ut.
Visst Hardy har inte levererat i år, men det har väl ingen i organisationen gjort eller? Med undantag för Janne Ednertz kanske. Okej att Hardy får ta konsekvensen för detta, det är liksom standard, men det finns helt klart ett djupare problem i föreningen.
http://www.svd.se/sport/hela-dif-behove ... 808875.svd