Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns nu lite som i politiken för DIF. När partiet kallar TACKAR man inte NEJ. Är precis det DIF behöver i rådande situation.När DIF kallar tackar man INTE NEJ !
Vi har pandemi, vi har ett ihåligt lag och vi har en seriestart om mindre än 2 veckor. Nu Jicke får du använda all förhandlingsskicklighet du besitter. Vi måste få ihop ett konkurrenskraftigt lag nu på väldigt kort tid. Vill inte uppleva mardrömmen att än en gång ramla ur SHL..
KÄMPA…
Vi har pandemi, vi har ett ihåligt lag och vi har en seriestart om mindre än 2 veckor. Nu Jicke får du använda all förhandlingsskicklighet du besitter. Vi måste få ihop ett konkurrenskraftigt lag nu på väldigt kort tid. Vill inte uppleva mardrömmen att än en gång ramla ur SHL..
KÄMPA…
-
Får vi hem Sören på ett 4-årskontrakt så kommer jag fira i så in i helvete.
Var och varenda spelare har ju en NHL-out i sina kontrakt. Utlands-out rentav! Så absolut inte säkert att hans tåg går bara för det här. Kan funka som språngbräda tillbaka.Hepsnastian skrev: ↑2021-09-01 14:37:25 Om Sören nu tackar ja, då måste han väl vara helt säker på att nhl tåget har gått sen va? Klart, khl/nla kanske är ett alt om han skulle känna att pengarna är ett problem i den åldern.
Hans senaste kontrakt på 2 år var värt 13mil/ säs.
Måste vara jäkligt skitnödigt att gå ner så mycket i lön.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Skulle ju kunna vara att man är så extremt försiktig nu så man plockar av honom för minsta lilla bara för att…..men nej, jag kan faktiskt inte tro annat än att det är över. Tyvärr, så tragiskt.Frankie skrev: ↑2021-09-01 14:44:30Tror ni han kan göra som Sidney Crosby, hoppa en säsong och göra comeback?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-09-01 13:49:26Tråkigt såklart. Men naivt att tro att det går att bygga långsiktigt med någon av dem. Att JJ skulle få bekymmer till denna säsong förstod väl de allra flesta va?Grabben från Söder skrev: ↑2021-09-01 10:03:51Väldigt tråkigt att Jocke lyckats få hem två skickliga centrar (Ante och Josef) som är Djurgårdare att bygga laget kring och så behöver båda lägga av med hockeyJim Morrison skrev: ↑2021-09-01 10:02:26 Drygt en vecka till premiär och våra två bästa spelare ska in i truppen, en 1C och en 1W. Lider med vår ledning ändå.
Ingen slump att JJ kliver av, var bara en tidsfråga.
Ska jag se något positivt i detta är det väl att han fick det nu, och inte i november.
Får påminna sig att det ändå bara är ishockey. Hoppas han får må bra i civila livet utan jobbiga dagar med huvudvärk.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kan vi också ta och värva de avvikande av gubbarna på den här bilden från i morse tack så mycket?!

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Jaedon Descheneau är klar för Malmö, så han blir det inte iallafall.
Älskar Sörensen, vore en dröm om han kritade på
Var det någon annan än jag som reagerade på att han såg väldigt slö ut i VM? Kanske var skadad?

Var det någon annan än jag som reagerade på att han såg väldigt slö ut i VM? Kanske var skadad?
12 Millar på sören för 4 år?! visst är han bra men är han SÅ bra?
- -daniel-
Det är inte hysteriskt dyrt utslaget på 4 år. 250k / månad om man slår ut det på ett år.
Vilket helt klart är i paritet med ligans bäst betalda spelare, men det är väl på ett ungefär vad vi pröjsar för Josefson.
Känns rörigt nu med nya övergångar, skador mm.
Ska vi alltså
1. Ta in en riktig spets, oavsett, typ Sören.
2. Till det en ersättare för någon eller några av Josef/Wille ?
Alltså två spets spelare åtminstone för de två topp kedjorna ska in ??
Vore bra om den andra spelaren som ska in, om nu Sören blir den ena, värvas som ersättning till Josef, en riktigt bra två vägs spelare som verkligen kan producera. Ingen trött spelare som slutat överraska vare sig tränarna, sig själva eller åskådarna positivt.. Tack !
Ska vi alltså
1. Ta in en riktig spets, oavsett, typ Sören.
2. Till det en ersättare för någon eller några av Josef/Wille ?
Alltså två spets spelare åtminstone för de två topp kedjorna ska in ??
Vore bra om den andra spelaren som ska in, om nu Sören blir den ena, värvas som ersättning till Josef, en riktigt bra två vägs spelare som verkligen kan producera. Ingen trött spelare som slutat överraska vare sig tränarna, sig själva eller åskådarna positivt.. Tack !
Jocke har garderat sig rätt bra på centersidan. Får vi inte hem Wille så är det ju mindre bra men helt oavsett så ser jag hellre att vi får in offensiv spets än en till C.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag tror frågan från Vinge var om det nu är 2 spetsforwards vi söker, oavsett position, nu när Josef är långtidsskadad.
Den information DIF gett säger bara att man intensifierar sökandet av en toppforward, inte att det är 2 toppforwards man nu söker.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Utbudet på marknaden kan säkert avgöra hur många spelare vi kommer ta in. Kan man få en eller två riktigt starka spelare lägger man säkert fullt fokus där. Vi brukar ju bygga laget kring starka centrar dock, så känns lite tveksamt att ta en andrahands-lösning där. Med en brasklapp för att Strandberg kanske får axla en större roll annars? Vi lär i alla fall med största säkerhet starta säsongen med Strandberg, Rensfeldt, Engsund och Bjerselius i alla fall.
Men visst är vi lite tunna på forwardssidan, det har vi ju sett i träningsmatcherna. Jellvik är intressant offensivt men tycker nog att han behöver växa till sig lite för att rulla regelbundet som en av 12 forwards. Så inte mig emot att vi tar in tre forwards om Eklund åker över permanent.
Men visst är vi lite tunna på forwardssidan, det har vi ju sett i träningsmatcherna. Jellvik är intressant offensivt men tycker nog att han behöver växa till sig lite för att rulla regelbundet som en av 12 forwards. Så inte mig emot att vi tar in tre forwards om Eklund åker över permanent.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Tydligen ligger Lorito närmast till hands att centra.
Vi har ju hela tiden sökt en till forward. Sen tappade vi Ågren och nu Josef men har tagit in Lorito så vi är fortfarande 2 kort varav en borde vara en spetsspelare. Om det stämmer att Sören erbjudits 12 på ett flerårigt så känns det som att det är just en spetsvärvning + en bredd som man är ute efter (annars borde nog erbjudandet varit lägre, om man sökt två halvspetsiga fyllnadsspelare dvs).BigJ skrev: ↑2021-09-02 15:26:10Jag tror frågan från Vinge var om det nu är 2 spetsforwards vi söker, oavsett position, nu när Josef är långtidsskadad.
Den information DIF gett säger bara att man intensifierar sökandet av en toppforward, inte att det är 2 toppforwards man nu söker.
Aningen oroligt läge ändå. Jag hoppas fortfarande på kombon Dima/Sörensen. Då skulle det plötsligt kännas mycket bättre.