SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Haha vad vore MoDo utan Donald
Jag avskyr verkligen Fuleå.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
EG kan fortfarande avgöra negativt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
SHL 2014-15
Vita Hästen spelar dock jäkligt bra defensiv hockey. Med lite spets så tror jag att de hade kunnat hota Modo.Vikas skrev:Modo drog vinstlotten i kvalet. Vita Hästen är helt makalöst dåliga.
Det lönar sig visst att komma sist
Ser dock inte den här matchen men under hela säsongen så var deras spel bakåt imponerande.
Edit: "@69Abris: Brashear nära att bli tvåmålsskytt. Direktskott i power play."
Haha. Direktskott? Wow! Kan han ens skjuta?
Senast redigerad av ciirree den 2015-03-16 21:09:20, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
kaminor skrev:Jag avskyr verkligen Fuleå.
Tjaa.....vet inte.
Man måste ge dom att alla, precis alla i den klubben fattar vad som krävs i ett slutspel.
Inget snack om att Frölunda har skickligare spelare individuellt, men Laget Luleå trasar verkligen sönder alla försök till ordnat spel från fisk.
Dom är elaka, fysiska, psykiskt påfrestande, fula till utseendet, allmänt överjävligt jobbiga att möta helt enkelt.
Så med facit i hand stod vi upp rätt så bra mot Luleå i Play In.
Alternativt, Luleå gjorde bara precis det som behövdes mot oss och sparade sig till kommande matcher.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Undrar vad som är fel med Frölunda egentligen. Två år i rad med besvikelse om man åker ur mot Luleå nu. Det med ett lag som tillhör toppen!
- Lee Harvey Oswald
Lite som, -hade jag inte varit så jävla ful skulle jag haft massor av tjejerciirree skrev:Vita Hästen spelar dock jäkligt bra defensiv hockey. Med lite spets så tror jag att de hade kunnat hota Modo.
Ser dock inte den här matchen men under hela säsongen så var deras spel bakåt imponerande.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det värmer krigarhjärtat att det lönar sig att streta emot med de medel man har. När ska "vi" (KG) börja inse det? Eller kommer DIF fortsätta värva spelare med tydlig petprofil i all evighet?Lee Harvey Oswald skrev:kaminor skrev:Jag avskyr verkligen Fuleå.
Tjaa.....vet inte.
Man måste ge dom att alla, precis alla i den klubben fattar vad som krävs i ett slutspel.
Inget snack om att Frölunda har skickligare spelare individuellt, men Laget Luleå trasar verkligen sönder alla försök till ordnat spel från fisk.
Dom är elaka, fysiska, psykiskt påfrestande, fula till utseendet, allmänt överjävligt jobbiga att möta helt enkelt.
Alternativt, Luleå gjorde bara precis det som behövdes mot oss och sparade sig till kommande matcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Har DIF värvat fler spelare med "petprofil" än resten av hockeysverige? Tror inte det. Vi är väl ett av dom "brunkigaste" lagen den här säsongen.sensei skrev:Det värmer krigarhjärtat att det lönar sig att streta emot med de medel man har. När ska "vi" (KG) börja inse det? Eller kommer DIF fortsätta värva spelare med tydlig petprofil i all evighet?Lee Harvey Oswald skrev:kaminor skrev:Jag avskyr verkligen Fuleå.
Tjaa.....vet inte.
Expert.
- diftobbe89
Ett vinnande koncept när det börjar dra ihop sig till slutspel, Luleå har förstått vad det handlar om.Lee Harvey Oswald skrev:kaminor skrev:Jag avskyr verkligen Fuleå.
Tjaa.....vet inte.
Spela fult
- minalman
Växjö - Örebro 0-0 efter en och en halv period i en ofylld kommunbetald arena. Svensk hockey levererar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Sjukt tragiskt faktiskt att SM-slutspelet har totalt ointressanta lag med. Detta kommer på sikt att döda intresset i Sverige.minalman skrev:Växjö - Örebro 0-0 efter en och en halv period i en ofylld kommunbetald arena. Svensk hockey levererar.
Avskaffa tre mot tre.
Mattias_87 skrev:Sjukt tragiskt faktiskt att SM-slutspelet har totalt ointressanta lag med. Detta kommer på sikt att döda intresset i Sverige.minalman skrev:Växjö - Örebro 0-0 efter en och en halv period i en ofylld kommunbetald arena. Svensk hockey levererar.
Håller med. Det var länge sen jag kände att ett slutspel i SHL var så otroligt ointressant som det är i år. Oftast brukar man ju ändå följa det någorlunda men nu känns ju kvalet till SHL betydligt mycket hetare.
Det är katastrof.
Växjö. Örebro. Luleå. Skellefteå. Linköping.
Frölunda, HV och Brynäs är väl intressanta lag kanske.
Funderar fan på om inte lönetak och stängd serie med rätt lag är vägen att gå. Svensk hockey lever farligt om det fortsätter så här.
Växjö. Örebro. Luleå. Skellefteå. Linköping.
Frölunda, HV och Brynäs är väl intressanta lag kanske.
Funderar fan på om inte lönetak och stängd serie med rätt lag är vägen att gå. Svensk hockey lever farligt om det fortsätter så här.
-
Du kan väl inte påstå att de två senaste säsongerna har varit mer intressanta med ett alldeles för dominant Skellefteå? Desto mer jämnt och ovisst, desto mer spänning och mer underhållningsvärde.Djurgårn skrev:Mattias_87 skrev:Sjukt tragiskt faktiskt att SM-slutspelet har totalt ointressanta lag med. Detta kommer på sikt att döda intresset i Sverige.minalman skrev:Växjö - Örebro 0-0 efter en och en halv period i en ofylld kommunbetald arena. Svensk hockey levererar.
Håller med. Det var länge sen jag kände att ett slutspel i SHL var så otroligt ointressant som det är i år. Oftast brukar man ju ändå följa det någorlunda men nu känns ju kvalet till SHL betydligt mycket hetare.