SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Donkels »

Haha vad vore MoDo utan Donald
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jag avskyr verkligen Fuleå.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

EG kan fortfarande avgöra negativt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:Modo drog vinstlotten i kvalet. Vita Hästen är helt makalöst dåliga.

Det lönar sig visst att komma sist :D
Vita Hästen spelar dock jäkligt bra defensiv hockey. Med lite spets så tror jag att de hade kunnat hota Modo.
Ser dock inte den här matchen men under hela säsongen så var deras spel bakåt imponerande.

Edit: "@69Abris: Brashear nära att bli tvåmålsskytt. Direktskott i power play."

Haha. Direktskott? Wow! Kan han ens skjuta?
Senast redigerad av ciirree den 2015-03-16 21:09:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev:Jag avskyr verkligen Fuleå.

Tjaa.....vet inte.

Man måste ge dom att alla, precis alla i den klubben fattar vad som krävs i ett slutspel.
Inget snack om att Frölunda har skickligare spelare individuellt, men Laget Luleå trasar verkligen sönder alla försök till ordnat spel från fisk.
Dom är elaka, fysiska, psykiskt påfrestande, fula till utseendet, allmänt överjävligt jobbiga att möta helt enkelt.

Så med facit i hand stod vi upp rätt så bra mot Luleå i Play In.
Alternativt, Luleå gjorde bara precis det som behövdes mot oss och sparade sig till kommande matcher.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

Undrar vad som är fel med Frölunda egentligen. Två år i rad med besvikelse om man åker ur mot Luleå nu. Det med ett lag som tillhör toppen!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:Vita Hästen spelar dock jäkligt bra defensiv hockey. Med lite spets så tror jag att de hade kunnat hota Modo.
Ser dock inte den här matchen men under hela säsongen så var deras spel bakåt imponerande.
Lite som, -hade jag inte varit så jävla ful skulle jag haft massor av tjejer
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:

Tjaa.....vet inte.

Man måste ge dom att alla, precis alla i den klubben fattar vad som krävs i ett slutspel.
Inget snack om att Frölunda har skickligare spelare individuellt, men Laget Luleå trasar verkligen sönder alla försök till ordnat spel från fisk.
Dom är elaka, fysiska, psykiskt påfrestande, fula till utseendet, allmänt överjävligt jobbiga att möta helt enkelt.

Alternativt, Luleå gjorde bara precis det som behövdes mot oss och sparade sig till kommande matcher.
Det värmer krigarhjärtat att det lönar sig att streta emot med de medel man har. När ska "vi" (KG) börja inse det? Eller kommer DIF fortsätta värva spelare med tydlig petprofil i all evighet?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Tjaa.....vet inte.

Det värmer krigarhjärtat att det lönar sig att streta emot med de medel man har. När ska "vi" (KG) börja inse det? Eller kommer DIF fortsätta värva spelare med tydlig petprofil i all evighet?
Har DIF värvat fler spelare med "petprofil" än resten av hockeysverige? Tror inte det. Vi är väl ett av dom "brunkigaste" lagen den här säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Lee Harvey Oswald skrev:

Tjaa.....vet inte.

Ett vinnande koncept när det börjar dra ihop sig till slutspel, Luleå har förstått vad det handlar om.
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Växjö - Örebro 0-0 efter en och en halv period i en ofylld kommunbetald arena. Svensk hockey levererar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:Växjö - Örebro 0-0 efter en och en halv period i en ofylld kommunbetald arena. Svensk hockey levererar.
Sjukt tragiskt faktiskt att SM-slutspelet har totalt ointressanta lag med. Detta kommer på sikt att döda intresset i Sverige.
Avskaffa tre mot tre.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Mattias_87 skrev:
minalman skrev:Växjö - Örebro 0-0 efter en och en halv period i en ofylld kommunbetald arena. Svensk hockey levererar.
Sjukt tragiskt faktiskt att SM-slutspelet har totalt ointressanta lag med. Detta kommer på sikt att döda intresset i Sverige.

Håller med. Det var länge sen jag kände att ett slutspel i SHL var så otroligt ointressant som det är i år. Oftast brukar man ju ändå följa det någorlunda men nu känns ju kvalet till SHL betydligt mycket hetare.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det är katastrof.

Växjö. Örebro. Luleå. Skellefteå. Linköping.

Frölunda, HV och Brynäs är väl intressanta lag kanske.

Funderar fan på om inte lönetak och stängd serie med rätt lag är vägen att gå. Svensk hockey lever farligt om det fortsätter så här.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Djurgårn skrev:
Mattias_87 skrev:

Håller med. Det var länge sen jag kände att ett slutspel i SHL var så otroligt ointressant som det är i år. Oftast brukar man ju ändå följa det någorlunda men nu känns ju kvalet till SHL betydligt mycket hetare.
Du kan väl inte påstå att de två senaste säsongerna har varit mer intressanta med ett alldeles för dominant Skellefteå? Desto mer jämnt och ovisst, desto mer spänning och mer underhållningsvärde.
Låst