Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

DIFtorped skrev:Nu vill jag ha info om vad Challe och Jimmie kom fram till vid deras möte förra veckan! Så jävla less på spekulationer och gissningar, nu vill jag ha något konkret!!! :evil:
Ja, blir märkligt att dra igång träningen och Hammarby backen med bara 10 spelare.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Rix

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Rix »

BaronVonDif skrev:
DIFtorped skrev:Nu vill jag ha info om vad Challe och Jimmie kom fram till vid deras möte förra veckan! Så jävla less på spekulationer och gissningar, nu vill jag ha något konkret!!! :evil:
Ja, blir märkligt att dra igång träningen och Hammarby backen med bara 10 spelare.
Vi skickar dit Mäklaren, Jim Morrison, SIR, dig och -daniel-, så får vi in en hel kedja :lol:
DIFtorped
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFtorped »

Rix skrev:
BaronVonDif skrev:
Vi skickar dit Mäklaren, Jim Morrison, SIR, dig och -daniel-, så får vi in en hel kedja :lol:
Jo jävlar, har inte stått på ett par grickor på år och dar. Mina gamla CCM ligger på tippen sedan stenåldern! Sist jag jag spelade så satte jag mig på arschlet i första bytet och då snackar vi hockeybocky, i korpserien på åttiotalet! :shock:
Metal Machine

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Metal Machine »

Ni som inte vill chansa. Betalar ni Marks lön då? Sååååå jävla bra är han inte. Knappast värd 60k i AS när man kan få en bättre spelare för halva priset. Våga chansa. Annars kommer vi aldrig klara detta. Typiskt DIF att bara satsa på "säkra" kort. Konstigt att vår ekonomi körs i botten.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Hanses skulle ju till ES ifjol och många blev chockade när han valde att stanna i Leksand. Nu Almtuna och förmodligen en rätt pissig lön. Var verkligen intresset för honom så lågt?
Förstår inte riktigt heller, han har tydligen haft någon av tränarna tidigare i sin karriär. Det plus att Almtuna trots allt lyckats få fram en del skapliga keeprar kanske gjorde att valet föll där..? Tror dock fortfarande han måste blivit erbjuden rätt OK med pengar. Men han tjänade väl inga monstersummor (runt 25k/månaden...oerhört lågt) i LIF förra säsongen så kanske inte krävdes så mycket.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Rix skrev:
BaronVonDif skrev:
Så länge inte skridskor är inblandat så klarar jag mig nog skapligt. :wink:
Rix

Inlägg av Rix »

-daniel- skrev:
Rix skrev:
BaronVonDif skrev:
Så länge inte skridskor är inblandat så klarar jag mig nog skapligt. :wink:
Tänkte bara att ni kör Hammarbybacken ;)
Rix

Inlägg av Rix »

Måste erkänna att jag är lite orolig över att vi inte fått in en ny forward / förlängt. Går man in på sportbladet, Mrmadhawk etc så håller dem andra på att fyller trupperna för fullt. Bara en sån enkel förlängning som Honken hade gjort mycket känner jag. Klart vi ska ta tid och bygga laget, men man vill ju ha in några pjäser i alla fall.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Rix skrev:Måste erkänna att jag är lite orolig över att vi inte fått in en ny forward / förlängt. Går man in på sportbladet, Mrmadhawk etc så håller dem andra på att fyller trupperna för fullt. Bara en sån enkel förlängning som Honken hade gjort mycket känner jag. Klart vi ska ta tid och bygga laget, men man vill ju ha in några pjäser i alla fall.
Tycker det är positivt att vi inte stressar utan faktiskt går igenom vad vi behöver och tittar på alla möjliga alternativ. Att vi inte hör några nyheter betyder ju också bara att media faktiskt inte vet vilka vi är ute efter, för självklart förs det samtal vid den här tidpunkten.
Rix

Inlägg av Rix »

Lakrisal skrev:
Rix skrev:Måste erkänna att jag är lite orolig över att vi inte fått in en ny forward / förlängt. Går man in på sportbladet, Mrmadhawk etc så håller dem andra på att fyller trupperna för fullt. Bara en sån enkel förlängning som Honken hade gjort mycket känner jag. Klart vi ska ta tid och bygga laget, men man vill ju ha in några pjäser i alla fall.
Tycker det är positivt att vi inte stressar utan faktiskt går igenom vad vi behöver och tittar på alla möjliga alternativ. Att vi inte hör några nyheter betyder ju också bara att media faktiskt inte vet vilka vi är ute efter, för självklart förs det samtal vid den här tidpunkten.
Absolut så är det ju, men skulle vara kul med någon ny inom någon vecka.
Användarvisningsbild
supreme

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av supreme »

Kanske är gamla nyheter, men jag har inte läst något så här konkret om dessa spelare tidigare:
http://hockeyettan.com/2013/04/22/det-a ... -lockande/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av SirDIFalot »

supreme skrev:Kanske är gamla nyheter, men jag har inte läst något så här konkret om dessa spelare tidigare:
Vår ekonomi är säkerligen hårt pressad. Men en hel kedja med spelare från division 1? Det känns som en väldig chansning.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Lakrisal skrev:
Delvis, men just Hammarby backen är ju en stor del av vår team building, det mest krävande av försäsongsträningen? Att våra kanadensare inte kan vara med är illa nog och att det saknas minst 10 spelare får en att önska att dom sköt fram på detta.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Visst är det en chansning med Huddinge spelarna, men det är ändå tre grabbar med framtiden framför sig och som vad man läst har en del hockey i sig. Bara hoppas Måns mognat sen sist dock.

Tror en liknande chansning är ett måste om vi skall ha några pengar till någon slags spets... Har faktiskt en hyfsat bra magkänsla över just det här.
Användarvisningsbild
Mattebo

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
supreme skrev:Kanske är gamla nyheter, men jag har inte läst något så här konkret om dessa spelare tidigare:
Vår ekonomi är säkerligen hårt pressad. Men en hel kedja med spelare från division 1? Det känns som en väldig chansning.
Gamla och gamla nyheter. Skrivet idag och det står klart att Challe kommer att ge Heinerö och förmodligen de andra ett kontraktsförslag. Dessutom säger han att han förmodligen inte blir kvar i Huddinge. Mycket talar för DIF.

SirDIF, visst kan en hel kedja med division 1-spelare kännas sådär. Men de är ihopspelta, något för framtiden och de lämnar plats i budgeten för andra starka värvningar. Jag är försiktigt optimistisk över detta.

Edit: typ som det Daniel skrev.
Låst