Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Nu burrar det i pungen! Double Tjärna och krydda med Kyle, det är bra.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, då låter det onekligen som att Kronwall lämnar. Trist. Han har mycket mer hockey i sig än han visade senaste månaderna... Men Tjärnqvistx2 känns stabilt om det nu blir så.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Om Bombom drar så kan Kronwall stanna.
- SkönaDjurgårn
Oj, ryktas det om att Tj Sr är på väg till DIF? Jag väntar nog med glädjeskutten till han faktiskt kritat på...
Menmen, ett konkret bud är ju alltid en start. Har de gett honom det de tidigare fem åren han varit på väg? Nej?

- -daniel-
DIF hade ju inte signat Bartley och jagat D.Tjärnqvist febrilt om man inte fått starka indikationer på att Kronwall lämnar. Det har nog inte med vad Boumedienne bestämmer sig för att göra...Enbom skrev:Om Bombom drar så kan Kronwall stanna.
Förövrigt tycker jag spontant det är jättemärkligt att DIF signar ett 1+1 kontrakt med någon där enbart ena parten har rätt att bryta kontraktet.
Glöm Kyle! Vi plockade in Bartley istället för Klubertanz, så det är ingen idé att ha med honom i tankarna.superfast skrev:Nu burrar det i pungen! Double Tjärna och krydda med Kyle, det är bra.
Edit: Sorry, såg inte vad som hade skrivits tidigare i tråden, dumhuvud som jag är!
Senast redigerad av Kentta den 2011-04-18 15:31:36, redigerad totalt 1 gånger.
Fint med Tjärnax2! Känns som vi kan bli heta i pp iår med Bartley, Honken och sen tjärna som styr in allt! Men känns som det behövs en riktigt het målskytt som den sita forwarden! Helst Hannula! Skulle vara fint att ha honom en hel säsong för en gång skull! För han var klart en av de bästa när han kom igång iår och även jävligt viktig förra året!
Backparen skulle jag vilja såg ut såhär:
Tjärna-BomBom
Printz-Bartley
Claesson-Honken!
Tycker jag ser stabilt ut iaf! Tänk att slänga in Kyle på det så har vi en av seriens bästa bckuppsättningar om nu BomBom spelar som jag vet att han kan!
Backparen skulle jag vilja såg ut såhär:
Tjärna-BomBom
Printz-Bartley
Claesson-Honken!
Tycker jag ser stabilt ut iaf! Tänk att slänga in Kyle på det så har vi en av seriens bästa bckuppsättningar om nu BomBom spelar som jag vet att han kan!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
God kontakt med personer med rätt insikt i vad som sker bakom kulisserna inom svensk hockey.kenny skrev:Hur vet han så mycket då?SirDIFalot skrev:Frasse är inte anställd av Djurgården, om han vore det skulle det vara lite småfel att sitta och läcka så hårt som han gör...
Angående dubbelfyran, visst, skön lirare. Men var realistiska. Han har ett år kvar i Modo och dessutom har vi bara en eller två forwardsplatser kvar, vi behöver någon riktig superstjärna plus en signing av Tjärnqvist JR. Inte någon spelare som Nicky D eller Hynning.
Men om vi tappar Widing vilket är rätt så troligt vem ska ersätta han då?.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Är orsaken till att Roger Melin fick sparken från Färjestad att han låg med Håkan Loobs dotter? Helt seriös fråga.Frasse skrev:God kontakt med personer med rätt insikt i vad som sker bakom kulisserna inom svensk hockey.
- -daniel-
Mm, tillsammans med Åkermans frus hund och Mika Hannulas sköldpadda Sigvard.oskais skrev:Är orsaken till att Roger Melin fick sparken från Färjestad att han låg med Håkan Loobs dotter? Helt seriös fråga.Frasse skrev:God kontakt med personer med rätt insikt i vad som sker bakom kulisserna inom svensk hockey.
Haha, jag var faktiskt seriös, en kompis som känner en del inom LHCs organisation hävdade att det var ganska allmänt känt att Roger Melin gjort detta, då tänkte jag att jag kunde få det bekräftat eller dementerat av någon som enligt egen utsago kände folk i hockeyvärlden. Menmen.. Rätt OT-daniel- skrev:Mm, tillsammans med Åkermans frus hund och Mika Hannulas sköldpadda Sigvard.oskais skrev:Är orsaken till att Roger Melin fick sparken från Färjestad att han låg med Håkan Loobs dotter? Helt seriös fråga.
Kan bli svårt med Linus Klasen som många hoppas på härinne... känt är det ju redan att Frölunda vill ha honom, och nu surras det ju även om att Färjestad vill ersätta Dick med honom.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
Tänk på att man får bara ha två transatlanter. Så det är omöjligt att signa både Kyle och Hensick.
Expert.
Tycker jag följer tråden ganska bra, men var kommer Hensick-ryktet ifrån?
i
Aftonbladet har sagt att han kan gå till Elitserien.