Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Art Vandelay

Säsongen 2025/26: Återkomsten

Inlägg av Art Vandelay »

SirDIFalot skrev: 2026-04-05 21:03:51
Art Vandelay skrev: 2026-04-05 19:58:23 Jag gillar inte Wikens gnäll om att juniorerna försvinner så många matcher runt jul och nyår. Laget är felbyggt och för svagt om allt fallerar när tre juniorer försvinner. Den här säsongen var exceptionell med Frondell, Björck och Eklund men det är inte juniorer som ska leda laget.
Klart det blir skevt om att satsa på juniorer innebär att du tappar dom under 9 matcher mitt i säsongen. Visst, samma gäller alla. Men det borde inte ligga i svensk hockeys intresse att klubbar väljer bort att satsa på framtidens landslagsspelare, och säkrar upp med veteraner för att JVM kommer, och då behövs täckning. Jag tror inte Rensfeldt hade fått kontrakt förra sommaren om vi inte visste att vi skulle tappa tre gubbar på JVM. Bra för Rensfeldt. Men dom minuterna hade kanske hamnat på Frondell, Björck eller Stockselius utspritt över säsongen istället om han inte signades.
Svårt att se att någon klubb tar någon form av policybeslut att inte satsa på juniorer för att dom försvinner nio matcher under säsongen. Dessutom handlar det oftast om typ en spelare per lag.
Skriv svar