Blir intressant att se honom i Brynäs. Vilken roll, samt prestation?Jim Morrison skrev: ↑2025-07-10 08:04:49Det är vad jag hört också men oavsett vad han säger eller inte så ska ju den lönen motsvara en ledande spelare som driver och producerar i en förstakedja.Osten östlund skrev: ↑2025-07-10 08:02:41Lönen ja.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-07-10 07:54:42 Fjällbys absurda lönekrav samt hans ännu mer orimliga krav att han skulle vara garanterad en plats i första kedjan diskvalificerade honom
Men är det sanningen, att han ställde det kravet. Spela första linan? Svårt att tro att han är en så arrogant jävel. Mot Kruger o co!
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Ja, Brynäs gick plus 33 miljoner efter den gånga säsongen vilket är klart bäst i ligan (väl?) så man har råd att göra sådana investeringar till skillnad från en nykomling.Osten östlund skrev: ↑2025-07-10 08:13:21 Blir intressant att se honom i Brynäs. Vilken roll, samt prestation?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Jävla gnäll här, tycker Joe ser sjukt bra ut på pappret. Inte långt ifrån 1p/game i AHL, det skojar man inte bort.
Litar på Wikens scouting.
VÄLKOMMEN!
Litar på Wikens scouting.
VÄLKOMMEN!
Silly Season 2025/26
Man kan hålla på att spekulera hur mycket som helst om nyförvärv. Vi kommer från HA, vi kanske inte har mest pengar, och vi började bygga vårt lag senare än alla andra SHL lagen. Hittills har vi fått in en toppmålvakt, fyra bra backar, och tre bra forwards. Dvs åtta nyförvärv. Tycker det är bra jobbat av Wikegård & co, hittills. Jag tror att man vet vad som krävs för att klara sig hyfsat i SHL, och det verkar som att man scoutat noggrant de spelare man hittills tagit in.
Hellberg kommer göra skillnad. Men som några skriver, vi behöver en bättre andra keeper för Hävelid är ju kvar i truppen och det räcker inte. Vilka finns då på marknaden och hur mycket är vi beredda att betala för en till keeper. Vad tror ni exempelvis om Jonathan Stålberg, skulle han kunna vara en realistisk värvning. Han fick väl stå mest när gnaget var som sämst i höstas, och var väl helt okej under slutspelet. Vad finns det mer för lediga målisar?
Sedan skulle jag helst vilja få in en toppback till, i förstakedjan tillsammans med Lindström. Är Holm fortfarande aktuell, vilka fler alternativ finns annars?
En toppcenter är ju också given, troligtvis kommer denne också från Amerika. Även en riktigt bra forward till är såklart önskvärt i klass med Ylönen och Snively.
Man pratade ju tidigare om 15-16 forwards. Idag är det väl 13 st, om man räknar med Josefson. Så mao kommer det nog komma in ett par till.
Hellberg kommer göra skillnad. Men som några skriver, vi behöver en bättre andra keeper för Hävelid är ju kvar i truppen och det räcker inte. Vilka finns då på marknaden och hur mycket är vi beredda att betala för en till keeper. Vad tror ni exempelvis om Jonathan Stålberg, skulle han kunna vara en realistisk värvning. Han fick väl stå mest när gnaget var som sämst i höstas, och var väl helt okej under slutspelet. Vad finns det mer för lediga målisar?
Sedan skulle jag helst vilja få in en toppback till, i förstakedjan tillsammans med Lindström. Är Holm fortfarande aktuell, vilka fler alternativ finns annars?
En toppcenter är ju också given, troligtvis kommer denne också från Amerika. Även en riktigt bra forward till är såklart önskvärt i klass med Ylönen och Snively.
Man pratade ju tidigare om 15-16 forwards. Idag är det väl 13 st, om man räknar med Josefson. Så mao kommer det nog komma in ett par till.
-
Silly Season 2025/26
Mjaa, hade vi värvat Trivigno med samma ord och förväntningar som Wikegård pratar om Snively så absolutJim Morrison skrev: ↑2025-07-10 07:49:07Klart du får tro precis vad du vill men det hade varit intressant med lite substans och om du verkligen hade kollat upp spelaren innan du skrev. Typ - hans underliggande statistik, hur han presterat i bättre kontra sämre lag, vad hans lagkamrater säger om honom - fan vet jag.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-10 06:33:13 Säger inte att det inte kan bli bra.
Hade vi haft en toppkedja klar och Snively värvades så hade det varit ganska spännande.
Kan det blir succè? Klart som fan. Men osäkerheten kring många spelare i laget är det som gör mig tveksam, och Wikegård har tydligt sagt att de två sista pusselbitarna, det är spets.
Värvar man in någon som ska göra skillnad, precis som Wikegård säger, då förväntar jag mig att han har en produktion därefter. Men hade han kommit in i ett redan stjärnfyllt lag så är förväntningarna klart lägre.
Att det luktar tokflopp är subjektivt och jag behöver inte visa ett skit som "bevisar" det. Alla tycker/tänker/gör bedömningar olika, slappna av.
Har sagt det förut och jag säger det igen, det är för mycket om och men för att det här på förhand ska kännas starkt.
Krüger: ska han driva laget i år igen, håller han?
Josefson: blir det något spel?
Frondell/Eklund: kommer de ens lira här och vilken nivå har ynglingarna i sig isåfall?
Klasen: för gammal och sliten för att vara producerande i SHL?
Lindström: otroligt spännande, men vilken nivå håller han nu efter alla år i NHL?
Ylönen/Snively: spännande spelare, men som kan bli precis vad som helst.
Så som ni ser så handlar det inte så mycket om Snively i sig utan mer helheten.
Men det är bra att ändå medger att du enbart går på magkänslan. Vill inte ens veta hur mycket du hade rasat om vi hade värvat in Bobby Trivigno förra säsongen eller kanske Antti Suomela inför säsongen när han vann poängligan![]()
Om man enbart behövde EP-scouta skulle vem som helst av oss kunna vara sportchef![]()

Men jag tror ingen tänkte att Bobby skulle prestera sådär. Förmodligen tänkt som en breddspelare, low risk/high reward.
Men visst.
Sen, vem vet, Blomgren kanske får ett jättelyft? Han har ju varit jagad av flera SHL-lag två säsonger nu. Josefson kanske får till en drömcomeback? Men det är ju hela grunden till min oro, tänk om/kanske.
Ska bli jävligt skoj att köra igång oavsett. Suget börjar komma nu.
Silly Season 2025/26
Att folk faktiskt sitter här och säger att vi hellre skulle plockat in Ajf istället…. På vilket sett är han ett mer säkert kort efter alla dessa år? Han briljerade en stund hos oss som junior.. inte ens chans att han blir topp 10 i shl.
Men folk som tar fram stora sågen får gärna komma med namn dom VET vill till oss men som vi tackat nej till.
Men folk som tar fram stora sågen får gärna komma med namn dom VET vill till oss men som vi tackat nej till.
Silly Season 2025/26
Hävelid är 21. Får väl fortfarande ses som en rätt stor talang och hade typ samma siffror som Ståhlberg som är 28. Jag gillar när vi kör på en etablerad målvaktsstjärna och en framtidsslips. Men Hellberg kommer nog stå majoriteten om inte Hugo får en stor utveckling även denna säsong.Rutger skrev: ↑2025-07-10 09:10:13 Man kan hålla på att spekulera hur mycket som helst om nyförvärv. Vi kommer från HA, vi kanske inte har mest pengar, och vi började bygga vårt lag senare än alla andra SHL lagen. Hittills har vi fått in en toppmålvakt, fyra bra backar, och tre bra forwards. Dvs åtta nyförvärv. Tycker det är bra jobbat av Wikegård & co, hittills. Jag tror att man vet vad som krävs för att klara sig hyfsat i SHL, och det verkar som att man scoutat noggrant de spelare man hittills tagit in.
Silly Season 2025/26
Gidlöf är 18 och sopar mattan med Hävelidmb81 skrev: ↑2025-07-10 09:45:53Hävelid är 21. Får väl fortfarande ses som en rätt stor talang och hade typ samma siffror som Ståhlberg som är 28. Jag gillar när vi kör på en etablerad målvaktsstjärna och en framtidsslips. Men Hellberg kommer nog stå majoriteten om inte Hugo får en stor utveckling även denna säsong.Rutger skrev: ↑2025-07-10 09:10:13 Man kan hålla på att spekulera hur mycket som helst om nyförvärv. Vi kommer från HA, vi kanske inte har mest pengar, och vi började bygga vårt lag senare än alla andra SHL lagen. Hittills har vi fått in en toppmålvakt, fyra bra backar, och tre bra forwards. Dvs åtta nyförvärv. Tycker det är bra jobbat av Wikegård & co, hittills. Jag tror att man vet vad som krävs för att klara sig hyfsat i SHL, och det verkar som att man scoutat noggrant de spelare man hittills tagit in.
Silly Season 2025/26
Gidlöf är ett år yngre och var klart bättre än Hugo förra säsongen. Innan det har Hugo legat före. Men bara för det finns nån större talang så innebär det inte att Hugo är en framtidsnamn. Han var förstaårssenior senaste säsongen.tadaa123 skrev: ↑2025-07-10 10:04:18Gidlöf är 18 och sopar mattan med Hävelidmb81 skrev: ↑2025-07-10 09:45:53Hävelid är 21. Får väl fortfarande ses som en rätt stor talang och hade typ samma siffror som Ståhlberg som är 28. Jag gillar när vi kör på en etablerad målvaktsstjärna och en framtidsslips. Men Hellberg kommer nog stå majoriteten om inte Hugo får en stor utveckling även denna säsong.Rutger skrev: ↑2025-07-10 09:10:13 Man kan hålla på att spekulera hur mycket som helst om nyförvärv. Vi kommer från HA, vi kanske inte har mest pengar, och vi började bygga vårt lag senare än alla andra SHL lagen. Hittills har vi fått in en toppmålvakt, fyra bra backar, och tre bra forwards. Dvs åtta nyförvärv. Tycker det är bra jobbat av Wikegård & co, hittills. Jag tror att man vet vad som krävs för att klara sig hyfsat i SHL, och det verkar som att man scoutat noggrant de spelare man hittills tagit in.
-
Silly Season 2025/26
Vad tycker du om värvningen?
– Det är en spelare på den nivån jag hade förväntat mig. Efter Jesse Ylönen-värvningen satte DIF någon slags ribba för vad man vill få in, och Snively är också en spelare som varit på gränsen mellan NHL och AHL. Han är nog till och med snäppet vassare, då han kallats upp till NHL flera gånger och gjort avtryck. Han får väl berätta själv om sin karriär, men när man är 175 cm lång, odraftad och gör NHL-debut vid 25 års ålder så drar jag vissa slutsatser om att han fått kämpa extremt hårt för att få chansen. Trots sin storlek verkar han inte alls rygga för det fysiska spelet, utan snarare uppskatta att bryta sig in på mål i kamp mot större spelare. Har gjort en hel del mål nära kassen, på returer eller "tap-ins", verkar spela med väldigt mycket hjärta, inställning och glädje, och uppskattar att spela fram lagkamraterna också. Jag blir väldigt spänd på att se vad han kan göra i ligan, men han borde hålla hög, hög SHL-klass. Har egenskaper för att snabbt bli en publikfavorit.
/Hockeynews
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Kontentan är väl att ingen av oss, åtminstone väldigt få, vanliga supportrar vet vad som är en bra värvning eller inte. Det är ju därför man anställer människor med spetsegenskaper som scouter eller analytiker och inte ens dom vet någonting till 100%.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-10 09:30:03 Mjaa, hade vi värvat Trivigno med samma ord och förväntningar som Wikegård pratar om Snively så absolut
Men jag tror ingen tänkte att Bobby skulle prestera sådär. Förmodligen tänkt som en breddspelare, low risk/high reward.
Men visst.
Sen, vem vet, Blomgren kanske får ett jättelyft? Han har ju varit jagad av flera SHL-lag två säsonger nu. Josefson kanske får till en drömcomeback? Men det är ju hela grunden till min oro, tänk om/kanske.
Alla värvningar är kalkylerade risker som människor klokare än oss diskuterat och analyserat bra mycket längre än i en handvändning. Hittills har Wikegård med team haft rätt bra träffprocent så jag är beredd att lita på dom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Alltid lätt att häva ur sig hur dåligt något är, men när faktiska förslag ska fram, då är det tyst. Skulle va intressant och veta vem alla kritiker tagit istället.Jim Morrison skrev: ↑2025-07-10 10:58:47Kontentan är väl att ingen av oss, åtminstone väldigt få, vanliga supportrar vet vad som är en bra värvning eller inte. Det är ju därför man anställer människor med spetsegenskaper som scouter eller analytiker och inte ens dom vet någonting till 100%.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-10 09:30:03 Mjaa, hade vi värvat Trivigno med samma ord och förväntningar som Wikegård pratar om Snively så absolut
Men visst.
Alla värvningar är kalkylerade risker som människor klokare än oss diskuterat och analyserat bra mycket längre än i en handvändning. Hittills har Wikegård med team haft rätt bra träffprocent så jag är beredd att lita på dom.
Silly Season 2025/26
Jag fatta rinte hur det kan vara så negativa röster i forumet? Vill folk ha en fulltime NHLer? Joe Snively är ju exakt den hyllan av spelare som är dröm för oss! Rent EP mässigt så ser det ju ut som en poängmaskin. Vad andra sagt om honom får mig att bli än mer taggad, han är något liten men extremt teknisk och viker sig inte för kamp framför mål. Näsa för att sätta upp spelare med fina mackor men kan också snajpa in en puck här och var. Han är från AHLs topphylla och har nosat rätt bra på NHL. Såg tom att någon inblandad i Detroit/grand rapids tyckte det var en massiv förlust att bli av med honom (tror Adolfsson retweetade?)
Sjukt spännande!!
Sen att det finns en del frågor i truppen och allas utveckling samt vad JJ och Klasen kan göra. Kalla mig galen men det gör mig otroligt pepp. Vem vet om Klasen kanske trivs bättre i SHL, JJ gör en gedigen comeback, Blomgren tar tre steg framåt, Håvard the Fårward blir en stabil SHL pjäs, Pulli och Lindström visar sig vara toppbackar i Europa, Ylönen och snively är sylvass spets på SHL nivå etc. Det enda säkra vi vet är väll att Hellberg kommer hålla rätt stränga öppettider i butiken.
Extremt taggad. Litar på Kimby och Wiken
Sjukt spännande!!
Sen att det finns en del frågor i truppen och allas utveckling samt vad JJ och Klasen kan göra. Kalla mig galen men det gör mig otroligt pepp. Vem vet om Klasen kanske trivs bättre i SHL, JJ gör en gedigen comeback, Blomgren tar tre steg framåt, Håvard the Fårward blir en stabil SHL pjäs, Pulli och Lindström visar sig vara toppbackar i Europa, Ylönen och snively är sylvass spets på SHL nivå etc. Det enda säkra vi vet är väll att Hellberg kommer hålla rätt stränga öppettider i butiken.
Extremt taggad. Litar på Kimby och Wiken
Silly Season 2025/26
Köper din oro helt klart. Däremot vill ja tro att vårat lag är mer samspelt nu av dom som är kvar. Vi har spelare som Kruger och Rensfeldt som är bra centrar även i shl kanske även bättre där. Sen kan allt gå åt helvete men vi är på en resa som dom kallar det och tycker att grunden är bättre än senast vi åkte upp i shl.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-10 04:42:47Jag kopierade din första mening för att påvisa att fräsiga meriter inte spelar särskilt mycket roll när säsongen går dåligt.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-10 04:20:44Det innebär väl inte att varenda spelare som har sämre meriter än det kommer misslyckas? Finns ju dussintals med exempel på spelare som haft sämre meriter än Snively som varit väldigt lyckosamma. Men rent meritmässigt är det väl svårt att förvänta sig mer än någon som varit bärande i AHL.DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-10 03:55:49Alltså Paul Carey har 100 NHL matcher och har snittat 0.69 poäng per match i AHL, och har "starka informella ledaregenskaper" och vunnit dubbla mästerskap därborta. Vad mer förväntades?SirDIFalot skrev: ↑2025-07-09 21:07:44Alltså han har gjort 0.75 poäng per match i AHL och producerat starkt i två slutspel, samt är poängbästa spelaren i sitt AHL-lag förra året.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-07-09 19:03:20 Detta är alltså 1 av 2 spetsspelare som skulle in?
Förväntade mig ett betydligt mer meriterat namn.
Luktar tokflopp lång väg.
Vad för betydligt större meriter förväntades?
För min egen del hade jag velat se en ledande spelare beprövad på europeisk is. Och ja, absolut bygger det på att jag inte har koll på honom, men allra främst att han är oprövad. Jag förvätnade mig en spelare som kan ligan, landet och vet vad SHL innebär (som Micke Samuelsson senast det begav sig).
Vill inte pissa på Snively som individ, hoppas såklart som alla andra på succé. Men artiklarna och tugget om Snively/Carey hade man i princip kunnat lägga bredvid varandra utan att se nån större skillnad. Nu när NHL också tänker slita inälvorna ur Frondell och Eklund innan de dumpar dem med lastbil på Globenområdet, rödgråtna med hålögd blick och självkänslan i botten (eller rentav bara kidnappa för gott) är vi dessutom i ännu större behov av något tryggt.
Men jag har bara min magkänsla, och den skriker degradering. Och det börjar med artikeln "Anton Frondell skriver rookieavtal med Chicago" om 3... 2..
Tror för övrigt DIF hoppas att Eklund och Frondell skriver sina rookieavtal då det är pengar man räknat in.
Återigen alltså jag tror säkert Snively kan bli bra. Men allt hänger på att LAGET får en bra start på säsongen utan kvalångest, annars vänder det fort.
Carey var absolut ingen dålig spelare. Men han var usel för att laget förlorade. Importerna kommer att följa med dit vinden blåser, they could care less aboutt Djeergardens. Och Lindström tar väl på sig solbrillorna och ringer Sjöström om det skiter sig (Tom Nilsson 2). Den är ju så jävla väntad, för övrigt."Inget SHL för Djurgårdeeeen
"
Man ska inte hänga offensiven på spelare som knappt fattar vad Djurgården är. Och just nu ligger det ansvaret i händerna på Ylönen, Snively och en Klasen med ena grillan på hyllan.
Ska vi vara jävligt ärliga är Hellberg den enda säkra värvningen än. Alla andra är oprövade i sina roller. Jag fattar helt ärligt inte hur man inte INTE kan vara orolig. Men vi har ju iallafall Krüger den här gången.
Silly Season 2025/26
Pannben - driv, motor...Osten östlund skrev: ↑2025-07-10 10:40:23 ..när man är 175 cm lång, odraftad och gör NHL-debut vid 25 års ålder så drar jag vissa slutsatser om att han fått kämpa extremt hårt för att få chansen.
/Hockeynews
Mina tankar:
Lägg till att han bytte "hemmastan" Washington mot Detroit inför förra säsongen, gissningsvis för få bättre chans till NHL.
Bästa poängspelare i nytt topplag men fick inte en match med Detroit... Europa nästa.
För pengar ?
Isåfall tror jag han fått mer i AHL eller NL/KHL/DEL...
Han har nog valt SHL och DIF för han fortfarande vill något med sin hockey.
Spelade med 6 svenskar (bl.a Lagesson 23 matcher) , 3 finnar å en norrman (Brandsegg-Nygård) senaste säsongen.
Största utmaningen är säkert stor rink och visst oprövad här, en risk.. men jag är övertygad det kommer gå bra.
Ser fram emot att han får uppleva klacken och sitt första tifo i 130 db.
41 grader på uteplatsen så en högsommarsillybonus: Joe hörde till Capitals/Hershey i sex säsonger, en 1C därifrån
bosätter sig i Stockholm och inte Gävle..... drömma om jävelskap får man.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -