fast vi vet ju att han har presterat i allsvenskan, visst en chansning kan slå in men satsar hellre på säkrare kort isåfallMetal Machine skrev:Bättre att chansa med en spelare från nordamerika för 30-40k istället för att lägga närmare 60 på Mark.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
En skadefri Fimpen hade alltså inte varit så dumt med andra ord, med tanke på vår ekonomi. Vi har nog inte råd med bättre tyvärr...Mattebo skrev:Håller med, Ljungh är nog inte material för en checkingline. Saknar en spelare som kan alternera som center, som skulle hålla i en andrakedja. Honken är på gränsen för mig.Kall-El skrev:Ljungh kan knappast spela center i en checking line.
Med tanke på vår små resurser tror jag Ljungh kommer hamna som center i lina två.
Tyvärr tror jag inte vi kommer ha råd med Kalus även om jag hoppas på detta.
Honken ser jag som en optimal fjärdecenter samt BP-spelare, gärna då tillsammans med Hank och Ölvestad, om den sistnämnda går att få till en rimlig peng i lön.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Är det bara jag som saknar Zigomais tekningar?
En center som vinner 60-70% av tekningarna.
En center som vinner 60-70% av tekningarna.
Hur säkert är det egentligen att vi faktiskt plockar in killarna från Huddinge?Mattebo skrev:Jag har alltid en farlig tendens att bli för positiv över trupper. Jag erkänner att jag trodde på Carlsson, Almtorp och Tjärna som en andrakedja. I brist på annat (ursäktar om detta är en stående repetition av vad andra skrivit) så tänkte jag formulera trovärdiga kedjor. Efter detta tycker jag faktiskt att det ser hyfsat ut, med facit på 12-13 miljoner i budget.
Forwards för topp 6: Johner, Sörensen, Guter, Ljungh, Honken, Kalus, Ölvestad (?), NY (t.ex. Saviano)
Klar kedja: Heinerö-Sundberg-Krüger
Checkingline: Hank, Fimpen (?) juniorer
Beroende på hur bra spelarna visar sig vara får de kriga om platserna i de två "producerande kedjorna". Ett troligt lag kan således se ut:
Sörensen-Johner-Guter
Kalus-NY/Honken/Ljungh-Ölvestad/Ny
Heinerö-Sundberg-Krüger
Hank-Honken/Ljungh/Fimpen-Ölvestad/junior
Den enda färdiga kedjan är den som hämtas in från Huddinge. Förstakedjan lär innehålla några av de skrivna namnen. I andrakedjan ser jag Kalus som given, men kedjan med de stående namnen ser väldigt checkinglineaktig ut. Jag saknar en spelare som kan spela center. Honken tycker jag har kapacitet för att spela mycket, Ölvestad med. Ljungh kan bli årets joker.
Checkinglinen blir lite "left overs". Kan oavsett bli ett jobbigt lag att möta. Hyfsat stark och vass förstakedja. Tung andrakedja. Ung, rapp och teknisk tredjekedja. Och en checklingline. Frågor på det?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Vi kommer chansa oss ner i div 1.Metal Machine skrev:Bättre att chansa med en spelare från nordamerika för 30-40k istället för att lägga närmare 60 på Mark.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Givetvis inte säkert alls. Men det känns ganska realistiskt. Dessutom hyfsat billigt, vilket öppnar för andra spelare.Henke95 skrev:Hur säkert är det egentligen att vi faktiskt plockar in killarna från Huddinge?
- SirDIFalot
Är Kalus-Honken/Ljungh-Ölvestad vår andrakedja när säsongen drar igång har jag nog gett upp lite förhand.
Expert.
Verkligen. Vår budget kommer vara ungefär samma som SSK. Jag förväntar mig minst lika bra lag på pappret.SirDIFalot skrev:Är Kalus-Honken/Ljungh-Ölvestad vår andrakedja när säsongen drar igång har jag nog gett upp lite förhand.
- SirDIFalot
Har vi dessutom en förhållandevis billig Sörensen i förstakedjan så borde det verkligen finns pengar över till en något skickligare andrakedja än sådär.pulverapa skrev:Verkligen. Vår budget kommer vara ungefär samma som SSK. Jag förväntar mig minst lika bra lag på pappret.SirDIFalot skrev:Är Kalus-Honken/Ljungh-Ölvestad vår andrakedja när säsongen drar igång har jag nog gett upp lite förhand.
Expert.
- SirDIFalot
http://mrmadhawk.se/2013/april/hanses-n ... mtuna.html
Hanses till Almtuna. Hur har dom råd?
Dags att hugga på Fransson nu?
Expert.
Fransson skulle vara ett grymt nyförvärv, har vi tur så är han rätt trötta på Rögle som inte lät han stå så mycket i ES. Men känns väl som ett långskott va?SirDIFalot skrev:http://mrmadhawk.se/2013/april/hanses-n ... mtuna.html
Annars tycker jag att vi kanske kan snegla mot ECHL igen, Chet var ju något av ett fynd. Men då gäller det att göra det smart. Om jag inte minns fel så pratade väl Challe med Andreas Lindbäck först innan han kontaktade Chet? Borde gå att göra något liknande igen, finns ju rätt många lag med unga svenska målvakter som har koll på sina konkurenter i AHL/ECHL samt en hel drös gamla DIF spelare som kanske har lite koll på farmalagen?
DIF får jobba hårt på Fransson, tackar han nej kanske vi kan snegla över mot ligorna i USA/Canada, finns massor av duktiga målvakter som kan behöva "nystarter" för att få fart på karriären. Europaspel är inget dumt alternativ och de flesta spelarna därborta vet om det. Gäller dock att ha bra koll på vad man får innan man värvar.
Edit: Någon som vågar sig gissa på vad till exempel Mark Owuya skulle kosta i månaden? Jag själv tror minst 50-60 k.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Måste säga det där är grymt förvånande... också förvånande att Hanses går till en klubb som förmodar jag kommer slåss nere i bottenträsket jämfört med Rögle som antagligen tar sig till sin 9:e (!) kvalserie i rad. Måste lockat med en duktig kasse pengar.SirDIFalot skrev:http://mrmadhawk.se/2013/april/hanses-n ... mtuna.html
Tycker också det är märkligt, sen vill väl Hanses precis som alla yngre bra spelare ut i Europa/NHL och då känns ju Almtuna ännu konstigare. Med eller utan tidigare ungdomstränare.-daniel- skrev:Måste säga det där är grymt förvånande... också förvånande att Hanses går till en klubb som förmodar jag kommer slåss nere i bottenträsket jämfört med Rögle som antagligen tar sig till sin 9:e (!) kvalserie i rad. Måste lockat med en duktig kasse pengar.SirDIFalot skrev:http://mrmadhawk.se/2013/april/hanses-n ... mtuna.html
- SirDIFalot
Hanses skulle ju till ES ifjol och många blev chockade när han valde att stanna i Leksand. Nu Almtuna och förmodligen en rätt pissig lön. Var verkligen intresset för honom så lågt?
Expert.
Nu vill jag ha info om vad Challe och Jimmie kom fram till vid deras möte förra veckan! Så jävla less på spekulationer och gissningar, nu vill jag ha något konkret!!!