_Skogis skrev:Hur mycket man än ogillar AJK så skulle en total konkurs för AJK's hockeysektion vara en katastrof för elit-hockeyn i Sthlms området.
Nu är det så att AJK formellt tillhör Solna och inte Stockholm så påtryckningar mot "kommunen" lär varken bli bättre eller sämre..
Så jag hoppas att AJK (samt Bajen på sikt) reser sig som en fågel Fenix och blir elitmässiga igen.
Det där tror jag också på tyvärr. Att Aik går i konkurs är ett hot mot svensk ishockey som helhet tror jag. Minskat intresse i huvudstaden gör att det på lång sikt blir sämre i hela landet. Vi har alltså 2/3 ungefär som är helt ointresserade av ishockey, det är inte bra för sporten. Titta på bajarna t.ex fråga vem som helst och ingen bryr sig om ishockey. Dom bryr sig inte ens om landslaget vilket gör att deras barn förmodligen inte kommer börja spela ishockey heller.
Tre stockholmslag skulle ju vara toppen för sporten, däremot är jag helt säker på att
Bajen aldrig kommer att komma tillbaka, det har gått för långt tid.
Jag förstår inte det här med att man ska dra till KHL som en form av räddning. HC Slovan drar sig ur KHL pga ekonomiska själ (efter säsongen enligt rysk media), och Dinamo Riga ligger väl också risigt till av samma anledning. Hur ska ett sargat AIK kunna klara av ekonomin i KHL om man inte ens klarar av den i sin nuvarande form? Vilka förutsättningar kommer förändras som gör att det skulle bli enklare ekonomiskt att fortsätta i KHL?
Håller med! Jag förstår inte hur man ens kan resonera om KHL och att möta lag som man inte ens visste om som spelar som närmst över hundra mil från Stockholm i andra länder då fokus från media o.s.v. nog inte skulle vara så stort. Själv skulle jag mycket hellre spela i hockeyallsvenskan eller t.om. kanske div 1. Är övertygad om att det skulle drabba intresset rejält, å andra sidan har ju knappt gnaget något intresse så lite annan sak.
Tänkte skriva att det vore trist pga derby.... sen insåg jag att vi aldrig mer kommer lira i samma division utan ajk kommer lira derby mot bajjenfjants... så yeah... whatever I guess.... skönt o slippa deras fula logga under Hovet's is... nått annat lär inte förändras, varken för Sthlm stad's inställning eller ekonomiskt för oss.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Det skulle inte vara ett wake-up call för Stockholm Stad ifall du tänkte så. Det skulle minska våra chanser att få en modern arena...
Däremot så skulle vi få bättre träningstider osv!
Det skulle innebära att aik går i konkurs.
Positivt!
Fast det skulle ju fortfarande innebära att vi är det enda elitlaget i Stockholm.
Vi skulle alltså stå helt ensamma mot Stockholm Stad... Då ser jag hellre att ajk ligger i botten av HA och halvdör fram tills att vi får en arena. Efter det kan de gärna konka.
Det skulle inte vara ett wake-up call för Stockholm Stad ifall du tänkte så. Det skulle minska våra chanser att få en modern arena...
Positivt!
Fast det skulle ju fortfarande innebära att vi är det enda elitlaget i Stockholm.
Vi skulle alltså stå helt ensamma mot Stockholm Stad... Då ser jag hellre att ajk ligger i botten av HA och halvdör fram tills att vi får en arena. Efter det kan de gärna konka.
Råttorna har väl bara varit intresserade av en ny hall i Solna?
Positivt!
Råttorna har väl bara varit intresserade av en ny hall i Solna?
Man skulle väl bara få mötas halvvägs och bygga arenan på neutral mark?
Svårare än så hade det inte varit.
De skulle behöva bygga om hela organisationen från grunden. Först reda ut konkursen och sen på riktigt bygga om sin värdegrund och försöka få tillbaka sitt förtroende hos supportrarna..
Min känsla av aik är ust nu bara depression. Går knappt att hata för just nu är föreningen helt nerbruten. Finns inga känslor hos både de egna supportrarna och resterande hockeysverige..
Ett möte mellan DIF - Malmö ger mer känslor än ett möte mellan DIF - AIK. Det enda som får ett sådant möte intressant är historien bakom. Jag vet inte riktigt hur de lyckats missköta sin förening så pass hårt? Snacka om att förstöra ett varumärke...
Saknar att spela derby så jag hoppas de reder ut det...