Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

gaspo skrev: 2021-08-29 13:53:03 Klart som fan måste en riktig jävla bomb in. Detta lag är ju knappt allsvensk klass. Jag har nog aldrig varit så nervös inför en säsong som inför denna. Sedan vart är Carey i dagens match e han också skadad?
En av Carey's bästa polare dog häromdagen så han är nog på väg till begravning. Förvånad över att han ens spelade igår om jag ska vara ärlig.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Vikas skrev: 2021-08-29 13:59:39
gaspo skrev: 2021-08-29 13:53:03 Klart som fan måste en riktig jävla bomb in. Detta lag är ju knappt allsvensk klass. Jag har nog aldrig varit så nervös inför en säsong som inför denna. Sedan vart är Carey i dagens match e han också skadad?
En av Carey's bästa polare dog häromdagen så han är nog på väg till begravning. Förvånad över att han ens spelade igår om jag ska vara ärlig.
Jösses, det vilar nån jävla voodoo över spel i Djurgården.

Josefson-situationen är inte bra. Det märks hur nedslående det är för gruppen med en lagkapten som försvinner för jämnan. Nu får Krüger ta sitt ansvar och flytta hem! Eller han kanske inte vill eftersom förstacenter-jobb i DIF har varit förenat med karriärslut eller enorma skadebesvär som minst.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Och vem som nu föreslog Backpacka-Karlsson... Det är lite väl sinnessjukt. Han är stukad och behöver hjälp i karriären. Vi behöver nån stabil
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-08-30 05:17:51, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev: 2021-08-29 21:56:35 Och vem som nu föreslog Backpacka-Karlsson är sinnessjuk och behöver hjälp.
Tack! De orden värmde. Som sagt som korttidslösning om Josef skulle missa säsongsstarten. Skulle han vara borta en längre period behöver man ta in något spetsigare. Men vi har knappast råd att betala Josefs lön+en spetsersättare för ett fåtal matcher.

Men säg en kontraktslös spelare som kan gå in direkt och spela i typ en tredjekedja i 5-8 matcher..Finns väldigt få. Widing har lagt av nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev: 2021-08-29 22:33:54
DIF_Soldier skrev: 2021-08-29 21:56:35 Och vem som nu föreslog Backpacka-Karlsson är sinnessjuk och behöver hjälp.
Tack! De orden värmde. Som sagt som korttidslösning om Josef skulle missa säsongsstarten. Skulle han vara borta en längre period behöver man ta in något spetsigare. Men vi har knappast råd att betala Josefs lön+en spetsersättare för ett fåtal matcher.

Men säg en kontraktslös spelare som kan gå in direkt och spela i typ en tredjekedja i 5-8 matcher..Finns väldigt få. Widing har lagt av nu.
Shit. Se mitt reviderade svar. Trodde jag sparade inlägget som utkast/minnesanteckning och. brukar spetsa det för att roa mig själv. Låter säkert otroligt men JA det är en liten inblick i hur min uttråkade hjärna funkar. Tro det eller ej, sorry oavsett!
Säg den glädje som varar
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev: 2021-08-30 05:25:26
mb81 skrev: 2021-08-29 22:33:54

Shit. Se mitt reviderade svar. Trodde jag sparade inlägget som utkast/minnesanteckning och. brukar spetsa det för att roa mig själv. Låter säkert otroligt men JA det är en liten inblick i hur min uttråkade hjärna funkar. Tro det eller ej, sorry oavsett!
Du kan vara lugn. Blir väl några extra terapitimmar så är det ur världen sen. :D

Jag inser också problemen med att Josef skulle vara skadad. Först måste vi veta vad det handlar om.

Är det något lättare och säg att han missar säsongsstarten och några matcher till så är lösningen med JFK vettig. Vi måste fortfarande betala Josefs lön och behöver framförallt ha in extra forwards till säsongsstart. Just nu är det om vi räknar bort Wille, Manne och josef endast 11 forwards till säsongsstart. Numerärt borde vi ändå vara 13. Så ett korttidskontrakt där är jag inte främmande för. Skulle han funka bra kan en förlängning vara aktuell men inte annars. Känns rätt riskfritt och vi kommer inte kunna ta in någon stjärna under så kort tid.

Alternativ 2 om man tänker worst case är att Josef är borta i flera månader/hela säsongen. Då måste det in en spetsspelare. Behöver inte vara någon center då vi redan säkrat upp den positionen bra. Kan vara en vinge också. Men då frigör det ändå pengar om ett tag och vi kan lägga Josefs lön på nåt annat bra. I det fallet tänker jag mig såklart nåt hetare än JFK.

Sen OT men ser gärna JFK i laget då vi har LHO på forumet.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Om Josef är borta längre så blir det givetvis ännu mer problem än det redan är.
Jag tycker det är märkligt. Vi hade Bengtsson, Tom, Arne och Högström klara tidigt. Att vi sen i min mening väljer att fylla på med 5 klart sämre backar än dessa. Och tror att det ska lösa sig tycker jag är naivt.
Risiga backar helt enkelt.
(Ska inte skämta om detta för mycket då den förmånen bara innehavs av godkända komiker som visas på TV. ( Statligt godkända.) Trodde detta forum var undantag men här skojar man minsann inte om kläder eller taxibilar utan att bli tillrättavisad 🤭)

Grags måste bara palla för pressen och lyfta baksidan, annars tror jag att vi behöver en stabil bra back till,
Att vi hittar en riktig topp spelare istället för Josefsson, och att han faktiskt levererar,
Att Eklund stannar.
Att vi får in en riktigt topp spelare på forwarssidan, utöver den som ska (och behöver) ersätta Josef på alla plan bortsett kapenskapet.

Om allt detta sker har vi möjligheten på en semifinal.
Men ... Inte direkt skit troligt. Så det nog en ångestladdad säsong, där vi krigar för sista slutspelsplatsen, för att sen få respass direkt i ev slutspel.

Nu är det väldigt mycket som behöver stämma för att det ska bli en rolig säsong på riktigt. Rörigt så hör pass sent inpå starten. Tycker det är rätt roligt ändå att en del är positiva, men låt oss vara ärliga, det är mycket ska stämma. Ser inte dom förutsättningarna riktigt.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Kanske tid att sluta hänga upp sig på JJ ? Har han spelat ens 50 matcher på 3 år ? Skulle ju vara bättre om man satsar på någon annan. Vet att han är ovärderlig när han väl är med men vafan, vi kan inte ha en kapten som går sönder hela tiden.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Får väl se hur det är med Josef först, men visst. Vår toppspelare kan inte vara borta så mycket som han är. Då får bör man tänka om.
Någon var inne på Krüger såg jag. Och det är väl aktuellt nästa år. Såg honom spela mot Frölunda för ett par dagar sen. Jävlar (!!) vad "fin" ( No homo. och innan någon slår kränkt boken i huvet på mig så sa jag just, att JAG inte är det, INGET annat, så ta ett par djupa andetag...) han var, och är.
Kan han dessutom få en liten nytändning av komma till oss blir det jäkligt bra. Det hade dock varit extremt bra och roligt att se både Josef och Kruger spelar för DIF samtidigt.

Ser fram emot nästa säsong. Hur vi förstärker baksidan, förmodligen en ny målvakt, vilka produktiva som vi lyckas förlänga med och vilka nya som kommer in som ska leda oss mot 17.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Då måste vi ersätta Josefson,
Vad har vi för alternativ på marknaden, shoot.

Brandon Pirri står som C/W på EP. Spelar han center något?
Isåfall den hetaste på marknaden för SHL väl?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Oerhört tråkigt för JJ och oss alla fans.

Nu bara måste vi in med en förstacenter (andracenter om ni så vill).
En center som kan producera och bära en kedja i SHL.
Gör inte om misstaget att börja med en för svag trupp som sedan ska lappas ihop med dyra nödlösningar längs vägen.
Låt det kosta, NU.

Att vi redan innehar den svagaste backsidan på länge gör ju inte denna situation mindre akut. Lägg därtill en förväntad toppcenter som är mer än lovligt skadebenägen, mr Beachmountain.

Eller....tona ned allt snack om Guld nr 17. Håll inte på och snacka en massa om att "vi ska åter bli en ledande klubb i Sverige och Europa".
Det börjar låta jävligt urlakat. Vi är inte ens nära att utmana toppen förnärvarande.

Vi är ett lag för nedre halvan just nu, så även ifjol. Vi får som vanligt hoppas att vi är laget som överraskar alla, varje säsong lyckas något lag med det :shock: .
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Måste det vara en center vi plockar in? Skulle det inte kunna vara en riktigt vass forward istället?
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Helt sjukt! Vi måste ju vara det mest skadedrabbade laget i hela Sverige. Hur många spelare sista 10åren har vi inte haft nu som måste sluta spela pga hjärnskakning :o. Är väl lättare att hitta en nål i en höstack än att ersätta JJ, bara lägga ner denna säsongen oxå då. Kan vi seriöst få en jävla säsong utan att våra bästa spelare ska vara skadade?
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Grabben från Söder skrev: 2021-09-01 09:58:09 Måste det vara en center vi plockar in? Skulle det inte kunna vara en riktigt vass forward istället?
Med tanke på att vi fyllt på med ganska många som kan spela både C/W så behöver det nog inte vara spikat för en C.

Videll. Strandberg. Bjerselius. Carey. Rensfeldt. Engsund. Cederqvist. Står alla som C/W på EP.

Men hur många ”hybrider” vill man egentligen ha? Alla lag vill väl ha en renodlad toppcenter. Det tycker iallafall jag. Alla spelar inte lika bra på C som W och vise versa heller.
Tycker att det lätt kan bli plottrigt om man tar in för många av den typen som kan ”spela överallt”.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2021-09-01 10:02:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Drygt en vecka till premiär och våra två bästa spelare ska in i truppen, en 1C och en 1W. Lider med vår ledning ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst