Så om nu Berglund är passé vad är det bästa vi kan investera i och ett större problem än Berglunds sega skridskoåkning är att 37 och 56 får för mycket istid nästa säsong detta måste på varje sätt förhindras då dom o snitt gör minst ett horribelt misstag per match som inte är värdigt på den nivå som dom spelar påSirDIFalot skrev:Berglund var en besvikelse för mig förra säsongen. Hans svaga skridskoåkning var ofta ett problem. Att han petades ut på en vinge och inte fick spela center som han vill var rätt talande. Sen har han ju så stor grundtalang att han ändå klämmer fram 30 poäng med så pass mycket istid som han fick. Men jag tror faktiskt att Berglund inte är det bästa vi kan investera samma pengar i inför 20/21. Han hade varit signat för länge sedan om DIF var helnöjda med honom ifjol.
Jocke har mitt fulla förtroende.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Ceterum censeo Solna esse delendam
- SirDIFalot
Återigen, superkonstig jämförelse.Donkels-2.0 skrev:Så om nu Berglund är passé vad är det bästa vi kan investera i och ett större problem än Berglunds sega skridskoåkning är att 37 och 56 får för mycket istid nästa säsong detta måste på varje sätt förhindras då dom o snitt gör minst ett horribelt misstag per match som inte är värdigt på den nivå som dom spelar påSirDIFalot skrev:Berglund var en besvikelse för mig förra säsongen. Hans svaga skridskoåkning var ofta ett problem. Att han petades ut på en vinge och inte fick spela center som han vill var rätt talande. Sen har han ju så stor grundtalang att han ändå klämmer fram 30 poäng med så pass mycket istid som han fick. Men jag tror faktiskt att Berglund inte är det bästa vi kan investera samma pengar i inför 20/21. Han hade varit signat för länge sedan om DIF var helnöjda med honom ifjol.
Expert.
-
Lets agree to disagree!SirDIFalot skrev:Återigen, superkonstig jämförelse.Donkels-2.0 skrev:Så om nu Berglund är passé vad är det bästa vi kan investera i och ett större problem än Berglunds sega skridskoåkning är att 37 och 56 får för mycket istid nästa säsong detta måste på varje sätt förhindras då dom o snitt gör minst ett horribelt misstag per match som inte är värdigt på den nivå som dom spelar påSirDIFalot skrev:Berglund var en besvikelse för mig förra säsongen. Hans svaga skridskoåkning var ofta ett problem. Att han petades ut på en vinge och inte fick spela center som han vill var rätt talande. Sen har han ju så stor grundtalang att han ändå klämmer fram 30 poäng med så pass mycket istid som han fick. Men jag tror faktiskt att Berglund inte är det bästa vi kan investera samma pengar i inför 20/21. Han hade varit signat för länge sedan om DIF var helnöjda med honom ifjol.
Bra att vi fortfarande siktar på både en fw och en back - förmodar då att det antingen är spets eller inget då vi redan kan ställa en full trupp på isen. Måtte ekonomin hålla för detta!
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -berglund/
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -berglund/
-
Det statement man kunde förvänta sig av Jocke tyvärr vill jag tillägga att spelare som 37 och 56 ska lyfta sig kommer aldrig att hända då dom i grund och botten saknar grundtalangen det är fakta
Hur ska vi plötsligt ha råd att bryta två kontrakt, så som du hetsar? På backsidan är det väl framförallt Simon Johansson som förväntas ta en större roll i år. Jag är liksom du orolig för vilka luckor vi har i truppen - tuffar andra lag på som vanligt med kommunen i ryggen kan vi få det tufft. Men när vi inte har lyxen att kunna möblera om fritt känns det bara onödigt att klanka ner på spelare i silly-tråden som redan är under kontrakt. Skulle bli förvånad om man som spelare inte läser forumet ibland - alla har väl lite kontrollbehov.Donkels-2.0 skrev:Det statement man kunde förvänta sig av Jocke tyvärr vill jag tillägga att spelare som 37 och 56 ska lyfta sig kommer aldrig att hända då dom i grund och botten saknar grundtalangen det är fakta
Dra inte ner Norell i JPs smutsiga fjolårsträsk. Norell må ha em förmåga att se dråplig ut emellanåt, men han varvar det med flera matcher där han absolut bidrar.Donkels-2.0 skrev:Det statement man kunde förvänta sig av Jocke tyvärr vill jag tillägga att spelare som 37 och 56 ska lyfta sig kommer aldrig att hända då dom i grund och botten saknar grundtalangen det är fakta
37an däremot hade knappt en halvt godkänd match ifjol. Sanslöst dålig säsong. Tror knappt han kan göra det sämre vilket är i sig betryggande. Hoppas på en revansch värt namnet.
-
Jag anser att jag som medlem,säsongare och innehavare av Pepins aktier har rätt att yttra mig och sen om spelare hit eller dit läser på detta forum ger jag blanka fan i då det inte är några underbetalda vårdbiträden vi pratar omManijock skrev:Dra inte ner Norell i JPs smutsiga fjolårsträsk. Norell må ha em förmåga att se dråplig ut emellanåt, men han varvar det med flera matcher där han absolut bidrar.Donkels-2.0 skrev:Det statement man kunde förvänta sig av Jocke tyvärr vill jag tillägga att spelare som 37 och 56 ska lyfta sig kommer aldrig att hända då dom i grund och botten saknar grundtalangen det är fakta
37an däremot hade knappt en halvt godkänd match ifjol. Sanslöst dålig säsong. Tror knappt han kan göra det sämre vilket är i sig betryggande. Hoppas på en revansch värt namnet.
Grundtalangen hos Norell är bra. Uppenbarligen tillräckligt för att platsa i samma juniorlandslag som Filip Forsberg, Wennberg, Burakowsky, de la Rose, Elias Lindholm mfl.Donkels-2.0 skrev:Det statement man kunde förvänta sig av Jocke tyvärr vill jag tillägga att spelare som 37 och 56 ska lyfta sig kommer aldrig att hända då dom i grund och botten saknar grundtalangen det är fakta
JP hade en skitsäsong men är en hetsporre som vi kan få ut otroligt mycket mer av. I avsaknad av en Urbom eller Garrison behövs #37 och jag har svårt att de att han skulle göra en lika dålig säsong igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
Skit i Berglund då, så mycket trivdes han.. Girig och jävlig och allt ska gå fort mitt i en pandemi. Gå till Brynäs du. Bättre vi värvar en sniper lite längre fram, för det kommer behöva värvas det här laget hamnar inte topp 6.
Spela fult
-
Lets agree to disagree!Praetori skrev:Grundtalangen hos Norell är bra. Uppenbarligen tillräckligt för att platsa i samma juniorlandslag som Filip Forsberg, Wennberg, Burakowsky, de la Rose, Elias Lindholm mfl.Donkels-2.0 skrev:Det statement man kunde förvänta sig av Jocke tyvärr vill jag tillägga att spelare som 37 och 56 ska lyfta sig kommer aldrig att hända då dom i grund och botten saknar grundtalangen det är fakta
JP hade en skitsäsong men är en hetsporre som vi kan få ut otroligt mycket mer av. I avsaknad av en Urbom eller Garrison behövs #37 och jag har svårt att de att han skulle göra en lika dålig säsong igen.
Jocke sa ju när han gick igenom truppbygget att vissa spelare behöver höja sig om jag minns rätt. Tror till och med han nämnde Norell och Jeppe med namn.Donkels-2.0 skrev:Lets agree to disagree!Praetori skrev:Grundtalangen hos Norell är bra. Uppenbarligen tillräckligt för att platsa i samma juniorlandslag som Filip Forsberg, Wennberg, Burakowsky, de la Rose, Elias Lindholm mfl.Donkels-2.0 skrev:Det statement man kunde förvänta sig av Jocke tyvärr vill jag tillägga att spelare som 37 och 56 ska lyfta sig kommer aldrig att hända då dom i grund och botten saknar grundtalangen det är fakta
Sen räcker väl det. De vet om hur det ligger till och vad de har att arbeta på. Potential finns ju uppenbarligen hos båda. Bryta kontrakt under corona utan att förlora några pengar finns inte på kartan.
Sen kan man inte gå ut i ett meddelande på hemsidan som i princip handlar om Bulansituationen och typ säga btw så tycker vi att Norell och Jeppe suger.
Båda är dessutom i 25 årsåldern. De bör fortfarande ha en del utveckling i sig. Det är många backar som kommit bra mycket kortare i sin utveckling och som blivit dominanta backar i SHL. Men vi ska såklart inte förlänga om de inte utvecklas under säsongen.
-
Jag kräver inte att hemsidan går ut med det men däremot har jag rätt att säga det!!!mb81 skrev:Jocke sa ju när han gick igenom truppbygget att vissa spelare behöver höja sig om jag minns rätt. Tror till och med han nämnde Norell och Jeppe med namn.Donkels-2.0 skrev:Lets agree to disagree!Praetori skrev:Grundtalangen hos Norell är bra. Uppenbarligen tillräckligt för att platsa i samma juniorlandslag som Filip Forsberg, Wennberg, Burakowsky, de la Rose, Elias Lindholm mfl.Donkels-2.0 skrev:Det statement man kunde förvänta sig av Jocke tyvärr vill jag tillägga att spelare som 37 och 56 ska lyfta sig kommer aldrig att hända då dom i grund och botten saknar grundtalangen det är fakta
Sen räcker väl det. De vet om hur det ligger till och vad de har att arbeta på. Potential finns ju uppenbarligen hos båda. Bryta kontrakt under corona utan att förlora några pengar finns inte på kartan.
Sen kan man inte gå ut i ett meddelande på hemsidan som i princip handlar om Bulansituationen och typ säga btw så tycker vi att Norell och Jeppe suger.
Båda är dessutom i 25 årsåldern. De bör fortfarande ha en del utveckling i sig. Det är många backar som kommit bra mycket kortare i sin utveckling och som blivit dominanta backar i SHL. Men vi ska såklart inte förlänga om de inte utvecklas under säsongen.
- SirDIFalot
Vad har två utfyllnadsspelares prestationsnivå med att kontraktera Berglund eller ej för en förstakedja-roll?
Expert.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
OM Brunsås kan skrapa ihop extra pengar ?
Tycker vi ska kontra OM det så sker så kan jag via klubben garanterat få ihop en SLANT o bidra med
men behöver någon med fötterna i Supporten för DIF som håller i det. en eldskäl med ett jävlarannamma
Och det bör ske NU !!!!!!
Tycker vi ska kontra OM det så sker så kan jag via klubben garanterat få ihop en SLANT o bidra med
men behöver någon med fötterna i Supporten för DIF som håller i det. en eldskäl med ett jävlarannamma
Och det bör ske NU !!!!!!