Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Andy skrev:
Rix skrev:Tycker det är väldigt märkligt att inte Honken har fått förlängt, gjorde i helhet en bra säsong och kostar inte så mycket, det är väl bara låta han förlänga, övertygad om att han kommer kunna göra ett bra jobb i en 3-4 kedja.
Min personliga uppfattning är att Honken var en av våra absolut bästa spelare sätt över säsongen.

Har gör ett ofantlgt jobb i det tysta och är en sån spelare som (liksom Otto eller Challe på sin tid) inte får så mycket uppärksamhet.

Honken spelade nästan gratis för oss på grund av en kombination av kärlek till klubben (glöm inte att man kan se både honom och brosan Andreas med DIF-halsduk på Stadion), vilja att hjälpa till och behov av att flytta hem till Stockholm.

Honken vill stanna och det blir säkert så.

Han kommer bli än viktigare i år. Grym i Boxplan, vet vad det innebär att spela i DIF, kulturbärare, föregångsman och duglig center.

Fimpen däremot ser det mörkare ut för. Tror inte hans kropp håller. Vill verkligen se honom göra en säsong till och hoppas verkligen. Dessvärre känns det mindre sannolikt.
Instämmer i allt, hoppas Fimpen kan göra en säsong till, men som du säger ser det mörkt ut.

Edit: om Hanses drar till Rögle borde vi hugga på Fransson!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Personligen tycker jag det är en alltför stor chansning att förlänga med Fimpen, speciellt i det prekära ekonomiska läge vi just nu befinner oss i. Hoppas han inser att han gjort sitt och tackar för sig och ger upp sin Djurgårdskarriär. Tack för allt. Finns liksom inte på kartan att Fimpen kommer genomföra 80% + av den kommande säsongens matcher...

Honken får dock väldigt gärna förlänga.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:Personligen tycker jag det är en alltför stor chansning att förlänga med Fimpen, speciellt i det prekära ekonomiska läge vi just nu befinner oss i. Hoppas han inser att han gjort sitt och tackar för sig och ger upp sin Djurgårdskarriär. Tack för allt. Finns liksom inte på kartan att Fimpen kommer genomföra 80% + av den kommande säsongens matcher...

Om ryggen håller oja!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Vad har ni för tankar om Mark Hurtubise som spelade i leiksand denna säsong, får ju tydligen inte följa med upp i elitserien.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6645414.ab
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13471
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

sthlm1891 skrev:Vad har ni för tankar om Mark Hurtubise som spelade i leiksand denna säsong, får ju tydligen inte följa med upp i elitserien.

Jag tror att han skulle bli alldeles för dyr. Är en spelare som verkar vara på väg uppåt. Tror vi har större chans med någon som dalat i ES än som gjort det bra i HA. Typ Saviano.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

sthlm1891 skrev:Vad har ni för tankar om Mark Hurtubise som spelade i leiksand denna säsong, får ju tydligen inte följa med upp i elitserien.

Med vår 'Stockholms anknytnings' filosofi känns det föga troligt men helt klart en intressant spelare.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

-daniel- skrev:Personligen tycker jag det är en alltför stor chansning att förlänga med Fimpen, speciellt i det prekära ekonomiska läge vi just nu befinner oss i. Hoppas han inser att han gjort sitt och tackar för sig och ger upp sin Djurgårdskarriär. Tack för allt. Finns liksom inte på kartan att Fimpen kommer genomföra 80% + av den kommande säsongens matcher...

Om jag inte misstar mig så är Honken skadad i ryggen vilket gör att han inte kan/vågar tacklas. Är det verkligen smart att förlänga med en sådan spelare? Lyft upp Kalin, Lindberg eller Liljendahl istället. No offence.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mårten_ skrev:

Om jag inte misstar mig så är Honken skadad i ryggen vilket gör att han inte kan/vågar tacklas. Är det verkligen smart att förlänga med en sådan spelare? Lyft upp Kalin, Lindberg eller Liljendahl istället. No offence.
Han är ju inte överdrivet fysisk by default, men tycker ändå han verkar påverkas relativt lite av sina ryggproblem. Han spelade ändå nästan samtliga matcher föregående säsong så ser inga direkta risker att förlänga med honom.
Staten

Inlägg av Staten »

Hurtubise tjänade 57000 denna säsongen i Leksand. Borde väl inte vara omöjligt för oss att kunna matcha det?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Bättre att chansa med en spelare från nordamerika för 30-40k istället för att lägga närmare 60 på Mark.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Jag har alltid en farlig tendens att bli för positiv över trupper. Jag erkänner att jag trodde på Carlsson, Almtorp och Tjärna som en andrakedja. I brist på annat (ursäktar om detta är en stående repetition av vad andra skrivit) så tänkte jag formulera trovärdiga kedjor. Efter detta tycker jag faktiskt att det ser hyfsat ut, med facit på 12-13 miljoner i budget.

Forwards för topp 6: Johner, Sörensen, Guter, Ljungh, Honken, Kalus, Ölvestad (?), NY (t.ex. Saviano)

Klar kedja: Heinerö-Sundberg-Krüger

Checkingline: Hank, Fimpen (?) juniorer

Beroende på hur bra spelarna visar sig vara får de kriga om platserna i de två "producerande kedjorna". Ett troligt lag kan således se ut:

Sörensen-Johner-Guter
Kalus-NY/Honken/Ljungh-Ölvestad/Ny
Heinerö-Sundberg-Krüger
Hank-Honken/Ljungh/Fimpen-Ölvestad/junior

Den enda färdiga kedjan är den som hämtas in från Huddinge. Förstakedjan lär innehålla några av de skrivna namnen. I andrakedjan ser jag Kalus som given, men kedjan med de stående namnen ser väldigt checkinglineaktig ut. Jag saknar en spelare som kan spela center. Honken tycker jag har kapacitet för att spela mycket, Ölvestad med. Ljungh kan bli årets joker.

Checkinglinen blir lite "left overs". Kan oavsett bli ett jobbigt lag att möta. Hyfsat stark och vass förstakedja. Tung andrakedja. Ung, rapp och teknisk tredjekedja. Och en checklingline. Frågor på det?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Mattebo skrev:Jag har alltid en farlig tendens att bli för positiv över trupper. Jag erkänner att jag trodde på Carlsson, Almtorp och Tjärna som en andrakedja. I brist på annat (ursäktar om detta är en stående repetition av vad andra skrivit) så tänkte jag formulera trovärdiga kedjor. Efter detta tycker jag faktiskt att det ser hyfsat ut, med facit på 12-13 miljoner i budget.

Forwards för topp 6: Johner, Sörensen, Guter, Ljungh, Honken, Kalus, Ölvestad (?), NY (t.ex. Saviano)

Klar kedja: Heinerö-Sundberg-Krüger

Checkingline: Hank, Fimpen (?) juniorer

Beroende på hur bra spelarna visar sig vara får de kriga om platserna i de två "producerande kedjorna". Ett troligt lag kan således se ut:

Sörensen-Johner-Guter
Kalus-NY/Honken/Ljungh-Ölvestad/Ny
Heinerö-Sundberg-Krüger
Hank-Honken/Ljungh/Fimpen-Ölvestad/junior

Den enda färdiga kedjan är den som hämtas in från Huddinge. Förstakedjan lär innehålla några av de skrivna namnen. I andrakedjan ser jag Kalus som given, men kedjan med de stående namnen ser väldigt checkinglineaktig ut. Jag saknar en spelare som kan spela center. Honken tycker jag har kapacitet för att spela mycket, Ölvestad med. Ljungh kan bli årets joker.

Checkinglinen blir lite "left overs". Kan oavsett bli ett jobbigt lag att möta. Hyfsat stark och vass förstakedja. Tung andrakedja. Ung, rapp och teknisk tredjekedja. Och en checklingline. Frågor på det?
Ser bara bra ut :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ljungh kan knappast spela center i en checking line.

Med tanke på vår små resurser tror jag Ljungh kommer hamna som center i lina två.

Tyvärr tror jag inte vi kommer ha råd med Kalus även om jag hoppas på detta.

Honken ser jag som en optimal fjärdecenter samt BP-spelare, gärna då tillsammans med Hank och Ölvestad, om den sistnämnda går att få till en rimlig peng i lön.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Kall-El skrev:Ljungh kan knappast spela center i en checking line.

Med tanke på vår små resurser tror jag Ljungh kommer hamna som center i lina två.

Tyvärr tror jag inte vi kommer ha råd med Kalus även om jag hoppas på detta.

Honken ser jag som en optimal fjärdecenter samt BP-spelare, gärna då tillsammans med Hank och Ölvestad, om den sistnämnda går att få till en rimlig peng i lön.
Håller med, Ljungh är nog inte material för en checkingline. Saknar en spelare som kan alternera som center, som skulle hålla i en andrakedja. Honken är på gränsen för mig.
Användarvisningsbild
Challen

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Challen »

Hurtubise från Leksand?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Låst