Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gaspo »

Jag undrar om Otto blir kvar om Herr Bremberg kommer?
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Tessan skrev:Känns som saker är på gång idag. Frågan är bara vad, mer än att Fimpen kritar på kl. 10 idag. Förväntningarna har höjts genom alla spekulationer här, även fast man vet att de ska tas med en nypa salt... Comeback av Ante t.ex.
'

Vad jag tror vi kan förvänta oss i dag eller på måndag om det inte hinns med är ett uttalande om att Fimpen, Ölvestad och Otto förlänger samt att Hank the Tank är klar.

Obs - tror (och hoppas)

Tror att vi skall skriva ner förväntningarna lite i övrigt. Det hade inte ens varit troligt att vissa namn som nämnts här inne skrev på även om vi hållit oss kvar.

Jag vet också att man snackar med Linkan. Hur sannolik hans comeback är kan jag dock inte bedöma.

Ante känns som ett långskott - varför skulle han välja DIF? Han behöver ett kontrakt som gör att han kan visa upp sig i Elitserien för att få ett nytt försök "på andra sidan". Jag hoppas att han (liksom Kempe) inte väljer Djurgården - för deras egna karriärers skull. Skulle någon av dem ingå i laget nästa år är det enbart för att de är Djurgårdare och då ska de ha en stor eloge.

Är det inte väldigt tyst både runt Tellan och Lill-riddarn föresten.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

gaspo skrev:Jag undrar om Otto blir kvar om Herr Bremberg kommer?
Jag antar du syftar på någon slags "källa" som påstod förut att Ottosson inte ville ha Bremberg i laget? Rent och skärt skitsnack.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
Tessan skrev:Känns som saker är på gång idag. Frågan är bara vad, mer än att Fimpen kritar på kl. 10 idag. Förväntningarna har höjts genom alla spekulationer här, även fast man vet att de ska tas med en nypa salt... Comeback av Ante t.ex.
'

Vad jag tror vi kan förvänta oss i dag eller på måndag om det inte hinns med är ett uttalande om att Fimpen, Ölvestad och Otto förlänger samt att Hank the Tank är klar.

Obs - tror (och hoppas)

Tror att vi skall skriva ner förväntningarna lite i övrigt. Det hade inte ens varit troligt att vissa namn som nämnts här inne skrev på även om vi hållit oss kvar.

Jag vet också att man snackar med Linkan. Hur sannolik hans comeback är kan jag dock inte bedöma.

Ante känns som ett långskott - varför skulle han välja DIF? Han behöver ett kontrakt som gör att han kan visa upp sig i Elitserien för att få ett nytt försök "på andra sidan". Jag hoppas att han (liksom Kempe) inte väljer Djurgården - för deras egna karriärers skull. Skulle någon av dem ingå i laget nästa år är det enbart för att de är Djurgårdare och då ska de ha en stor eloge.

Är det inte väldigt tyst både runt Tellan och Lill-riddarn föresten.
Om Hank, Otto, Jimmie och Fimpen signar borde väl det betyda att Tellan blir klar any second? Om det där ryktet stämde alltså. Att han skulle avvakta att några av de äldre spelarna förlängde.
Expert.
gaspo

Inlägg av gaspo »

-daniel- skrev:
Jag antar du syftar på någon slags "källa" som påstod förut att Ottosson inte ville ha Bremberg i laget? Rent och skärt skitsnack.
Tror du det? Dom två är så olika människor kan bli!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

-daniel- skrev:
Ja, dom har väll spelat i samma kedja de senaste 3-4åren linkan var här? Otto var ju 3:e länken i Hörnqvist, Thoresen, Anger kedjorna bland annat
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Andy skrev:Ante känns som ett långskott - varför skulle han välja DIF? Han behöver ett kontrakt som gör att han kan visa upp sig i Elitserien för att få ett nytt försök "på andra sidan". Jag hoppas att han (liksom Kempe) inte väljer Djurgården - för deras egna karriärers skull. Skulle någon av dem ingå i laget nästa år är det enbart för att de är Djurgårdare och då ska de ha en stor eloge.
Jag är lite kluven till det där faktiskt. För han är redan draftad och han har redan varit över. Vi har ju sett ett par andra spelare, tex nordamerikaner som varit draftade eller inte ens det som tagit ett år i HA och kommit tillbaka. Mest har det blivit AHL för dom men har man redan allt klart så är det ju bara speltid som räknas. Dom får ju massiva träningsprogram och annat som skall uppfyllas. Och dominerar man i HA i relativt ung ålder så gör man, och HA är ingen lingonliga längre, det tror jag alla vet om. Så jag är med andra ord osäker på utifall att HA skulle vara karriärssänkande.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Det måste vara skitsnack! Jag har aldrig hört något sådant.

180 grader olika som människor, men jag tror att de båda respekterar varandra och inser hur bra hockeyspelare den andre än. Båda två är vinnarskallar och vet att sannolikheten att de vinner är större med den andre i laget.

Att Linkan haft lite strul genom åren och att det från tid till annan påverkat gruppen är väl ingen hemlighet. Har svårt att se att det skulle vara personligt mellan Otto och Linkan dock
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
-daniel- skrev:
Det måste vara skitsnack! Jag har aldrig hört något sådant.

180 grader olika som människor, men jag tror att de båda respekterar varandra och inser hur bra hockeyspelare den andre än. Båda två är vinnarskallar och vet att sannolikheten att de vinner är större med den andre i laget.

Att Linkan haft lite strul genom åren och att det från tid till annan påverkat gruppen är väl ingen hemlighet. Har svårt att se att det skulle vara personligt mellan Otto och Linkan dock
Japp, delar min syn på saken fullt ut.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Det är ju inte bara förlängningar av kontrakt eller nytt folk in som man är nyfiken på, förväntar mig att man vill bli av med ett gäng också; Kyle,Carlsson,Almtorp etc. Har inte hört ett pip om det, får nästan känslan att dom frågar alla i tur och ordning om de vill vara kvar och att de spelarna sedan funderar kring alternativen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Andy

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Andy »

BaronVonDif skrev:Det är ju inte bara förlängningar av kontrakt eller nytt folk in som man är nyfiken på, förväntar mig att man vill bli av med ett gäng också; Kyle,Carlsson,Almtorp etc. Har inte hört ett pip om det, får nästan känslan att dom frågar alla i tur och ordning om de vill vara kvar och att de spelarna sedan funderar kring alternativen.
Har ingen aning, men jag tror att de försöker sköta det snyggt.

Har svårt att tro att de tre spelare du nämner samt Tjärna JR är kvar nästa år. De kostar mer än de smakar.

Värvar man lite smart (mycket spelare för pengarna) samtidigt som man gör sig av med lite dyrt dökött kan man få ner totalbudgeten samtidigt som man har råd att spetsa truppen med några riktigt vassa pjäser.

Tror att det är så man tänker - "Heller Wiegel och Hank som stomspelare än Almtorp och Carlsson". Det blir både bättre och billigare.
Felan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Felan »

sthlm19 skrev:Är det inte värvningsstopp fram till 1a juni? Allt fram till dess är således rykten eller överenskommelser.

Har ni någon annan info får ni gärna rätta mig.
16 maj väl?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Jajamän! Fimpen förlänger. =)

http://difhockey.se/nyhet.php?news=9407
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Mattebo skrev:Jajamän! Fimpen förlänger. =)

http://difhockey.se/nyhet.php?news=9407
Fan va skönt. Det gillar vi!
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Tack Fimpen!!!! :D
Låst