Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Donkels »

B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Tack!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

B.I.B.A skrev:
Jepe skrev:Skapligt risig situation för gnägget, hela verksamheten är hotad från ungdom-dam-alag. Riktigt nära kk.
Vart finns källorna till allt som sägs i denna tråden?
Nu står det i DN som jag ser att du sett, men jag fick läsa mailet från DSM tidigare idag. Skulle inte skriva nått sånt om jag inte visste, tror inte jag brukar sprida lösa rykten här på forumet. Men det är illa i aik, jäkligt illa. Ska bli intressant att följ utslaget av den här röstningen. Inte solklart ett ja om jag fattat det rätt...
2014-04-07, vad hände?
hatred

Inlägg av hatred »

Och dom tvingades vi ge 7 miljoner kronor....
Get the fuck out of my way,
Donkels

Inlägg av Donkels »

hatred skrev:
Och dom tvingades vi ge 7 miljoner kronor....
Jag vad är det man brukar säga i dylika fall - kasta pärlor åt svinen
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jepe skrev:
B.I.B.A skrev:
Jepe skrev:Skapligt risig situation för gnägget, hela verksamheten är hotad från ungdom-dam-alag. Riktigt nära kk.
Nu står det i DN som jag ser att du sett, men jag fick läsa mailet från DSM tidigare idag. Skulle inte skriva nått sånt om jag inte visste, tror inte jag brukar sprida lösa rykten här på forumet. Men det är illa i aik, jäkligt illa. Ska bli intressant att följ utslaget av den här röstningen. Inte solklart ett ja om jag fattat det rätt...
Jag tror dig! Var bara nyfiken. Tyckte att det kom många "one-liners" från olika användare om hur uselt ställt det är i gnaget men ingen som sa varifrån de fått infon.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

B.I.B.A skrev:
Jepe skrev:
B.I.B.A skrev:
Jag tror dig! Var bara nyfiken. Tyckte att det kom många "one-liners" från olika användare om hur uselt ställt det är i gnaget men ingen som sa varifrån de fått infon.
Förstår dig, hade gjort samma sak ;) och jag skulle ju givetvis skrivit hur jag fått reda på det också redan i första inlägget!
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jepe skrev:
B.I.B.A skrev:
Jepe skrev:
B.I.B.A skrev:
Förstår dig, hade gjort samma sak ;) och jag skulle ju givetvis skrivit hur jag fått reda på det också redan i första inlägget!
Let's hug it out! :)
Avgå Jocke.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

bastis7 skrev:Tror knappast gnaget är viktigt för Stockholmshockeyn vad fan tillför dem till den liksom? Gäller bara för oss att locka till oss de största talangerna så de inte försvinner till nån byhåla!
Stockholmshockeyn blöder ekonomiskt så kan man gå ihop med en annan klubb för att exempelvis bygga ny arena eller åtminstone gå i bräschen för att bygga ny arena. När det är krigföring mot kommunen så är två starkare än en, oavsett om Solna AIK är en skitklubb eller inte.
Sen så är det inte bara arenafrågan som är problemet i stockholmshockeyn om jag har förstått det rätt. Det finns vagt med träningsmöjligheter, och detta gäller väl inte bara A-lag utan även ungdomslag?
När andra städer runtom i landet har bättre möjligheter att utveckla ishockeyspelare så kommer stockholmshockeyn förlora en stor mängd av sina ungdomar.
Detta är givetvis old news men som sagt, samarbete med andra stockholmsklubbar kan endast vara positivt för att skapa bättre förutsättningar.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kalliasson skrev:
bastis7 skrev:Tror knappast gnaget är viktigt för Stockholmshockeyn vad fan tillför dem till den liksom? Gäller bara för oss att locka till oss de största talangerna så de inte försvinner till nån byhåla!
Stockholmshockeyn blöder ekonomiskt så kan man gå ihop med en annan klubb för att exempelvis bygga ny arena eller åtminstone gå i bräschen för att bygga ny arena. När det är krigföring mot kommunen så är två starkare än en, oavsett om Solna AIK är en skitklubb eller inte.
Sen så är det inte bara arenafrågan som är problemet i stockholmshockeyn om jag har förstått det rätt. Det finns vagt med träningsmöjligheter, och detta gäller väl inte bara A-lag utan även ungdomslag?
När andra städer runtom i landet har bättre möjligheter att utveckla ishockeyspelare så kommer stockholmshockeyn förlora en stor mängd av sina ungdomar.
Detta är givetvis old news men som sagt, samarbete med andra stockholmsklubbar kan endast vara positivt för att skapa bättre förutsättningar.
Så det du säger är att de ska gå ihop med oss?
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

pulverapa skrev:
Kalliasson skrev:
Så det du säger är att de ska gå ihop med oss?
Inte gå ihop bokstavligen men jag ser verkligen inte vad man har att förlora på att samarbeta med vissa frågor. Jag vet inte hur realistiskt det är med ny arena men ska det ske så känns ett samarbete klokt.
Djurgården verkar även vilja ta ett samhällsansvar inom hockeyn, detta kan man göra tillsammans med AIK.
Sportsligt ska man givetvis inte samarbeta.
Nu är jag inte så insatt men politiskt sätt borde båda klubbarna kunna gynnas av att hjälpas åt med kampen mot kommunen.

Kan vara värt att tillägga att jag har absolut ingen koll men man läser ju att Hovet är en usel affär för både Djurgården och AIK. Även att förhållandena för hockey i Stockholmsområdet är usla. Sen om man skulle gynnas av ett samarbete, har jag heller inte den blekaste aning om. Detta är endast antaganden.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Hur mycket man än ogillar AJK så skulle en total konkurs för AJK's hockeysektion vara en katastrof för elit-hockeyn i Sthlms området.
Nu är det så att AJK formellt tillhör Solna och inte Stockholm så påtryckningar mot "kommunen" lär varken bli bättre eller sämre..

Dock så har 2 alt 3 starka elit-lag i ishockey större möjlighet att på sikt komma över en gemensam arena och där driva ett gemensamt arena-bolag..
Tänk er en arena med ca 10000 platser som har elit hockey alla dagar i veckan, dvs både DIF, AJK och Bajen. Detta skulle kunna generera väldigt mycket pengar till förhållande av satsade pengar.

Vi måste tänka på att de flesta "arena bolagen" som drivs av klubbarna själva, går tämligen dåligt och är beroende på mer eller mindre påhittiga bidrag från resp kommun. Alla har det inte som Luleå, där kommunen står för kostnaden på arenan medans Luleå hockey får intäkterna.

Så jag hoppas att AJK (samt Bajen på sikt) reser sig som en fågel Fenix och blir elitmässiga igen.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det finns ju en hel del fördelar med ett bli ensamma herrar på täppan också. Att kanske kanske på sikt kunna bygga en arena ihop med aik är inte direkt något jag går och längtar efter ändå. Jag kommer nog fälla en och annan glädjetår om det äntligen blir konken för aik hockey.
Expert.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

SirDIFalot skrev:Det finns ju en hel del fördelar med ett bli ensamma herrar på täppan också. Att kanske kanske på sikt kunna bygga en arena ihop med aik är inte direkt något jag går och längtar efter ändå. Jag kommer nog fälla en och annan glädjetår om det äntligen blir konken för aik hockey.
Det räcker inte med 26 hockeymatcher per år (+ ev slutspel) för att driva runt en arena. För att det överhuvudtaget ska kunna gå runt så måste man få in extra intäkter, tex via konserter, mässor och andra sport-event.. Konkurrensen för att komma över dessa i Sthlm är mördande då vi redan har Friends, Tele2, Globen osv...

Så egen arena kan vi glömma. Möjligen kan vi via Sthlm-stad få möjligheten att bygga en bra träningsanläggning. Detta har dock inget med AJK's överlevnad att göra.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Personligen tror jag inte folk inser hur tomt det kommer att vara utan Aih. Visst vi spelar inte i samma serie nu men iaf jag vet nog mer om bottenstriden i AS än toppstriden i SHL faktiskt.
De flesta av oss som är uppväxta med att se båda lagen i samma serie vill nog ha det på det sättet, missta nu inte detta för någon form av gillande av den där vidriga föreningen.

Självklart tycker jag inte heller synd om dom, dom har levt över sina tillgångar och ska gå samma väg till mötes som alla andra som gör det men hade jag fått välja hade jag hellre sett dom i SHL med oss (fast bakom oss) än begravda långt ner i seriesystemen.
Skriv svar