Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Vill inte vara negativ men et skulle förvåna mig om det blir något med båda två, möjligtvis att dem kan locka hem Tjärnqvist vilket skulle vara guldvärt då skulle man kunna tro på slutspel igen. Han är en spelare som inte finns i dagens Djurgårn och som uppenbarligen trivs i Djurgårn vilket han bevisade när han spelade för oss när det var lock-out när han förmodligen kunnat tjäna en del pengar på annat håll.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Känns som lite Sudden varning på det här senaste. Har svårt att tro att två så bra spelare som Ekman och Tjärnqvist inte skulle få kontrakt av någon NHL-klubb.

Ekman tror jag dessutom mycket väl kan hamna i annan elitklubb somär villig att slanta mer än vad vi kan. Däremot har jag stora förhoppningar på att Daniel väljer DIF om han inte lirar kvar i NHL. Med Daniel i laget bär vi dessutom kunna inrikta oss på kampen om slutspelsplats istället för att inrikta oss på kampen om att undvika kvalserien. För övrigt precis den backtyp som vi saknar.

Att däremot tro att Ekman och Tjärnqvist tillsammans skulle innebära guldstrid är väl optimistiskt. Skall vi snacka guldstri skulle de det nog behövas tre spelare till av samma kaliber som dessa båda samt att en av dessa nog hade behövt vara målvakt...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:Känns som lite Sudden varning på det här senaste. Har svårt att tro att två så bra spelare som Ekman och Tjärnqvist inte skulle få kontrakt av någon NHL-klubb.

Ekman tror jag dessutom mycket väl kan hamna i annan elitklubb somär villig att slanta mer än vad vi kan. Däremot har jag stora förhoppningar på att Daniel väljer DIF om han inte lirar kvar i NHL. Med Daniel i laget bär vi dessutom kunna inrikta oss på kampen om slutspelsplats istället för att inrikta oss på kampen om att undvika kvalserien. För övrigt precis den backtyp som vi saknar.

Att däremot tro att Ekman och Tjärnqvist tillsammans skulle innebära guldstrid är väl optimistiskt. Skall vi snacka guldstri skulle de det nog behövas tre spelare till av samma kaliber som dessa båda samt att en av dessa nog hade behövt vara målvakt...
Kanske var lite väl optimistisk, men jag tror fortfarande att vi har goda möjligheter till ett bra resultat om dessa spelare inkommer.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Nu är detta helt off topic, men jag har nu råkat ignorera 3 användare jag inte vill ignorera pga att jag tryckt på fel knapp. Hur gör jag för att upphäva ''ignoreringen''?
Sjunger avgå Johnny...
nisse__

Inlägg av nisse__ »

Känns som att om vi får hem någon så är det bara tur. Om vi får hem någon så tror jag det är Tjärnqvist som jag gillar starkt. Han har även störst hjärta av de båda Men att om vi får hem båda så känns det att börja snacka guld väldigt optimistikt, sett till vad vi har. Tror dock på slutspel med Tjärnqvist i truppen.
Alltid Djurgården
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Tror ni att DIF kollar upp honom? http://www.expressen.se/sport/ishockey/1.724242
Antie

Inlägg av Antie »

Spontant tror jag att han är för dyr för klubben men det vore en riktigt bra värvning faktist. Men oddsen ligger väl på att han går till frölunda eller linköping.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Antie skrev:Spontant tror jag att han är för dyr för klubben men det vore en riktigt bra värvning faktist. Men oddsen ligger väl på att han går till frölunda eller linköping.
Håller med, förmodligen alldeles för dyr för oss. Det känns ganska långsökt att DIF skulle kunna locka till sig någon av Ekman, Tjärnqvist och Holmqvist. Dock är Holmqvist en helt idealisk värvning för DIF, om man skulle kunna få honom att skriva på ett långtidskontrakt. Det är en jättebra tvåvägsspelare med offensiv och defensiv i elitserietoppklass, kan spela både center och forward, bra storlek, rätt ålder och sist men inte minst så är han både Stockholmare och har Djurgården som moderklubb.
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Kan ju alltid hoppas på tjärna men han verkar inte vara helt frisk...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 26,00.html
m0ng00se

Re: ...

Inlägg av m0ng00se »

blocco skrev:Kan ju alltid hoppas på tjärna men han verkar inte vara helt frisk...

och längre ner står det

"Nils Ekman
Kommer inte att bli kvar i Pittsburgh. Kan tänka sig elitserien. Ska bland annat träffa Djurgårdens klubbledare Johan Garpenlöv inom kort."

niiice :-)
Gäst

Re: ...

Inlägg av Gäst »

m0ng00se skrev:
blocco skrev:Kan ju alltid hoppas på tjärna men han verkar inte vara helt frisk...

och längre ner står det

"Nils Ekman
Kommer inte att bli kvar i Pittsburgh. Kan tänka sig elitserien. Ska bland annat träffa Djurgårdens klubbledare Johan Garpenlöv inom kort."

niiice :-)

Det låter inte helt fel det...
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

OM vi får Ekman är väl slutspels platsen räddad. Får vi båda, och Tjärna kan vara frisk så kan vi gå väldigt långt tror jag! Just sånna spelare vi saknar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

En back till skulle förstås sitta bra, men då ska han just vara av toppklass typ Daniel Tjärnqvist eller en bra högerskytt till power play. Ytterligare en breddback som Printz skulle kännas ruttet då vi har två bra unga backar i Oscar Eklund och Dennis Persson. Vore kul om de kunde få lite mer speltid i år.

Ekman vore ju en grym värvning. Han skulle ju vara topp 5 i serien alla kategorier och en het kandidat till poängligan. Med han och Linkan i varsin kedja har vi två toppkedjor.

Tjärna och Ekman in = garanterat slutspel där vi också kan skrälla och utmana de stora

En av dom in = riktigt god slutspelschans

Ingen av dom = en likadan säsong som de två senaste åren.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Ekman är min gud, fan va kul om han kommer tillbaka!

Någon insatt, har DIF ekonomiska muskler?
Saknar Kung Wikegård!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

jensa öhling skrev:En back till skulle förstås sitta bra, men då ska han just vara av toppklass typ Daniel Tjärnqvist eller en bra högerskytt till power play. Ytterligare en breddback som Printz skulle kännas ruttet då vi har två bra unga backar i Oscar Eklund och Dennis Persson. Vore kul om de kunde få lite mer speltid i år.

Ekman vore ju en grym värvning. Han skulle ju vara topp 5 i serien alla kategorier och en het kandidat till poängligan. Med han och Linkan i varsin kedja har vi två toppkedjor.

Tjärna och Ekman in = garanterat slutspel där vi också kan skrälla och utmana de stora

En av dom in = riktigt god slutspelschans

Ingen av dom = en likadan säsong som de två senaste åren.
Håller med fast jag tror inte att de två namnen räcker för att utmana de stora. JO kanske om Daniel Larsson får ett "Tellan-genombrott" samt att Dick och Eklund tar rejäla kliv i utvecklingen. Med dessa två namnen bör vi hamna 5-8 lätt i alla fall sedan hänger ju en hel del p flyt i "lottningen" om man överlever till en semifinal eller inte. Utan dessa spelar blir det nog en kamp om att undvika Kvalserien.

Det om svider mest är dock att MIF värvat bättre än oss... *suck*

Skulle med glädje byta bort Printz och Anger mot MIFs två nya finnar...
Skriv svar