Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Jag kunde faktiskt inte bry mig mycket mindre om en spelare skulle bli butthurt av att bli åsidosatt. Vi har ett mål denna säsong, att gå upp i SHL. Om Gidlöf skulle ansluta till laget och vara med på träningar, och där överglänsa våra målvakter, så ska han stå. Varför köra med givmildhet? Då kan man lika gärna låta Andrén stå så att han inte blir ledsen.
-
Säsongen 2024/25
Ja absolut, DIF går först!daaviid skrev: ↑2025-03-10 16:52:54 Jag kunde faktiskt inte bry mig mycket mindre om en spelare skulle bli butthurt av att bli åsidosatt. Vi har ett mål denna säsong, att gå upp i SHL. Om Gidlöf skulle ansluta till laget och vara med på träningar, och där överglänsa våra målvakter, så ska han stå. Varför köra med givmildhet? Då kan man lika gärna låta Andrén stå så att han inte blir ledsen.
Frågan är bara om han kommer, samt hur bra Gidlöf är hos oss?
Säsongen 2024/25
Ja, därför skrev jag att han får ta samma kamp som våra övriga målvakter på träningar. Han kan ju inte bara överta målvaktsposten om han inte agerar bättre än t.ex Hävelid på träning. Om han nu kommer förstås.Osten östlund skrev: ↑2025-03-10 17:07:42Ja absolut, DIF går först!daaviid skrev: ↑2025-03-10 16:52:54 Jag kunde faktiskt inte bry mig mycket mindre om en spelare skulle bli butthurt av att bli åsidosatt. Vi har ett mål denna säsong, att gå upp i SHL. Om Gidlöf skulle ansluta till laget och vara med på träningar, och där överglänsa våra målvakter, så ska han stå. Varför köra med givmildhet? Då kan man lika gärna låta Andrén stå så att han inte blir ledsen.
Säsongen 2024/25
Problemet är att vi knappt kommer att träna då vi spelar typ varannan dag i slutspeletdaaviid skrev: ↑2025-03-10 17:11:29Ja, därför skrev jag att han får ta samma kamp som våra övriga målvakter på träningar. Han kan ju inte bara överta målvaktsposten om han inte agerar bättre än t.ex Hävelid på träning. Om han nu kommer förstås.Osten östlund skrev: ↑2025-03-10 17:07:42Ja absolut, DIF går först!daaviid skrev: ↑2025-03-10 16:52:54 Jag kunde faktiskt inte bry mig mycket mindre om en spelare skulle bli butthurt av att bli åsidosatt. Vi har ett mål denna säsong, att gå upp i SHL. Om Gidlöf skulle ansluta till laget och vara med på träningar, och där överglänsa våra målvakter, så ska han stå. Varför köra med givmildhet? Då kan man lika gärna låta Andrén stå så att han inte blir ledsen.
Säsongen 2024/25
Gidlöf är redan en av SHLs klart bästa målvakter. Dessutom har han ett rykte om sig att helt sakna nerver. En fullständig dåre som inte förstår att man ska vara nervös när man är sådär ung.
Det vore ingenting annat än ren dioti att inte använda honom...Speciellt med tanke på hur våra nuvarande målvakter tenderar att se ut när temperaturen höjs.
Finns ingenting som tyder på att Gidlöf skulle prestera dåligt här. På förhand skulle han gå in som slutspelets bästa keeper.
Det vore ingenting annat än ren dioti att inte använda honom...Speciellt med tanke på hur våra nuvarande målvakter tenderar att se ut när temperaturen höjs.
Finns ingenting som tyder på att Gidlöf skulle prestera dåligt här. På förhand skulle han gå in som slutspelets bästa keeper.
Säsongen 2024/25
Vilka vill man ha vidare från 8-delen?
Ett ”lättare motstånd” och en ”utmanare att skrälla mot BIK” är väl vad man vill ha… men vilka lag är de?
Ett ”lättare motstånd” och en ”utmanare att skrälla mot BIK” är väl vad man vill ha… men vilka lag är de?
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Västerås
Men även så slipper laget jobbiga långa resor
Dom får några extra timmar vila innan
det börjar på riktigt
The DIF ONE
-
Säsongen 2024/25
Vi tar Västerås efter 3 matcher mot Mora.
BIK får Oskar, dom tar det på 2 matcher mot Nybro.
I semi tar vi Kalmar, som slagit ut SSK.
Final blir mot Oskarshamn, som vunnit både kvart och semi efter 7 matcher i vardera serie. Har 6 spelare skadade och avstängda inför finalen!
Då skulle man kunna njuta någorlunda av slutspelet!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-10 19:01:03, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Vad händer i Västerås, 30 min försenad
-
Säsongen 2024/25
Hahaha
Säsongen 2024/25
I bäst av 3 så kan absolut Nybro och Västerås ta sig vidare
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Ny tid 20:00. Det händer ofta där både för Vik men även SWE fick ställa in en kamp mot Finland för några år sen
Att dom inte fixar det är konstigt
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Tar du hellre Kalmar i en semi än Oskarshamn?Osten östlund skrev: ↑2025-03-10 18:56:40Vi tar Västerås efter 3 matcher mot Mora.
BIK får Oskar, dom tar det på 2 matcher mot Nybro.
I semi tar vi Kalmar, som slagit ut SSK.
Final blir mot Oskarshamn, som vunnit både kvart och semi efter 7 matcher i vardera serie. Har 6 spelare skadade och avstängda inför finalen!
Då skulle man kunna njuta någorlunda av slutspelet!
Låt Kalmar gå mot björk eller solna istället isf?