Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Säcken är en jättebra tränare, han har gjort ett kanonjobb med DIF de senaste två säsongerna och även förut. Men nu tycker jag att vi måste få in en ny tränare med lite andra idéer. Typ Sam Hallam eller Roger Rönnberg. Varför inte Rikard Grönborg? Lite yngre förmågor med ett annat tänk.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Kronwall - Hultström
Fernholm - Högström
Falk - Press
Holm

Dendär backuppsättningen ser väl hyffsad ut? :wink:
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

Jag tror att en sådan som Alvarez kan bli bättre om vi kan etablera tryck i anfallszon fler gånger. Jag tycker att hans styrka är med puck i anfallszon där han kan bryta mönster och täcka pucken för att ta sig till skottläge. Det är synd att han inte är bättre på att stressa motståndare och ta tillbaka pucken också då hade han varit en perfekt tredjelänk i någon av de två första kedjorna nästa säsong.
Om man inte lyckas lösa honom så bör han ändå få en offensiv roll. Jocke har ju pratat så gott om Alvarez så jag tvivlar på att man löser honom. Problemet är att han är LW och inte går före Sörensen eller Thoresen. Jag hade annars gärna testat en uppställning liknande denna:

Thoresen - Anderson - Alvarez
Sörensen - Sallinen - Brodin

Nu är det bara att hoppas att Fällström kan lira nästa säsong.

Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Alvarez - Ljungh - Bernhardt
Hank - Hage - Lundberg
Vejdemo - Rundqvist - Heinerö

Tycker ändå att det ser helt ok ut. Men kan inte Fällström lira så behöver vi få in en RW.

På backsidan så kan man ju hoppas på en back som trivs med 24-25 minuters istid och som sällan är skadad kan väl kalla honom Kronwall.

Kronwall - Högström
Falk - Hultström
Norell - Holm
Press - AOM
Englund - Hestlund

Helt ok. Falk, Hultström, Norell, Holm, AOM, Englund, Press och Westlund är så pass unga att man borde kunna se ytterliggare utveckling hos dessa.

Vi borde kunna få till ett skapligt PP men ruggigt många vapen.
Född till sportchef.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Säcken är en jättebra tränare, han har gjort ett kanonjobb med DIF de senaste två säsongerna och även förut. Men nu tycker jag att vi måste få in en ny tränare med lite andra idéer. Typ Sam Hallam eller Roger Rönnberg. Varför inte Rikard Grönborg? Lite yngre förmågor med ett annat tänk.
Säcken har väl bara två år kvar på sitt kontrakt?

Känns ohyggligt korkat att kasta bort pengar på att betala detta samt en annan tränare under två års tid.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

wardo skrev:
pulverapa skrev:Med tanke på hur många forwards vi använt de senaste åren så bör ett par fler spelare komma in. Minst 3. Sen kan man jobba med korttidslån på Alvarez, Hage och ev. Lundberg.

Tyvärr har jag pelle Olsson-känsla över Säcken. Ska vi verkligen vara tråkigaste laget i både fotboll och hockey? Det vinner man sällan på.
Folk får ta och lugna ner sig.

Får vi in Thoresen har vi en forwardssida som vi inte haft sen guldåren. Killar som Bernhardt och Vejdemo skulle samtliga sportchefer i SHL ge sin högra arm för.

Okej att säcken inte är en solstråle, men han har räddat DIF 2 ggr ifrån att åka ur så lite respekt måste man ge honom.

Har vi tur med skador och Thoresen kommer in, så kommer vi nå semifinal.
Jag tycker vi bör gå för guld, 40 miljoner i spelarbudget räcker absolut för att ta guld, bara man värvar rätt. Lös några löneposter och vi kan få in Thoresen och Nicklas Danielsson!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kall-El skrev:
pulverapa skrev:Säcken är en jättebra tränare, han har gjort ett kanonjobb med DIF de senaste två säsongerna och även förut. Men nu tycker jag att vi måste få in en ny tränare med lite andra idéer. Typ Sam Hallam eller Roger Rönnberg. Varför inte Rikard Grönborg? Lite yngre förmågor med ett annat tänk.
Säcken har väl bara två år kvar på sitt kontrakt?

Känns ohyggligt korkat att kasta bort pengar på att betala detta samt en annan tränare under två års tid.
Han kanske går med på en lösning tillbaka ner i något juniorlag och mycket lägre lön. Det bör gå att lösa på något sätt. Vi kommer inte utvecklas mycket mer under Säcken, tyvärr.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Sörensen - Sallinen - Brodin
Thoresen - Anderson - Danielsson
Hank - Ljungh - Fällström
Alvarez - Rundqvist - Bernhardt
Vejdemo - Hage - Lundberg
Heinerö, Ahlén
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Visst tycker jag att vi har ett bra lag på gång, men att gå för guld efter att ha slutat nia förra säsongen är nog att ta i. Men har vi samma lag över två säsonger så tycker jag helt klart det ska vara målet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, det kommer ju inte bli roligt att se Thoresen åka över röd, dumpa pucken och byta nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Bara för att Säcken har lärt sig att spela efter spelarmaterialet innebär det inte att han kommer skicka in våra stjärnspelare för att dumpa puck.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Rikard Grönborg kommer aldrig hända, skulle inte förvåna mig om han tar över efter Pelle Mårts. De som vore aktuella ute i hockeysverige för ett tränarjobb borde väl vara sådana som Jonas Rönnqvist och Roger Melin. De utan uppdrag helt enkelt.

Nu tror jag förvisso att Säcken stannar minst en säsong till, det är väl inte direkt det ultimata men som man bäddar får man ligga.
Om inte det skulle vara som du säger att det går att göra någon deal med Säcken. Men man kan givetvis inte betala två huvudtränares löneposter, inte utan oljepengar eller kommundoping iaf.
Senast redigerad av Kalliasson den 2015-04-14 10:34:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIF-DIF skrev:Bara för att Säcken har lärt sig att spela efter spelarmaterialet innebär det inte att han kommer skicka in våra stjärnspelare för att dumpa puck.
Varför tror du inte det? Det var ju så han spelade med Skellefteå och Linköping också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Lulääää intresserade av Danielsson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0623411.ab
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Mattias_87 skrev:Visst tycker jag att vi har ett bra lag på gång, men att gå för guld efter att ha slutat nia förra säsongen är nog att ta i. Men har vi samma lag över två säsonger så tycker jag helt klart det ska vara målet.
Förra säsongen gick vi in för att säkra kontraktet och när vi hade gjort det föll vi ihop.

Klart vi ska gå för guldet nu när vi etablerat oss igen, vi kanske inte når fram men målsättningen måste väl ändå vara att gå så långt som möjligt så att vi inte faller ihop i tex en kvart bara för att vi mentalt varit inställda på just det.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Enligt Dusan Umicevic så är Ahlén klar för en förlängning.

- Vi är överrens, säger sportchefen Joakim Eriksson.

Låst