Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev:
mb81 skrev:Såklart oerhört tungt om vi tappar Bulan dessutom till ett sämre och fattigare lag.
Nu vill jag att man värvar en yngre speedigare spelare för att lite komma tillbaka till det spelet började innan förra året. Jag ser fortfarande Vejdemo som en drömvärvning. En spelare vi kan bygga på under många år.
Ja gärna en speedigare spelare men framförallt en back av klass ryser av tanken att se herrar Norell/Petterson logga uppåt 20 minuter per match nästa säsong
Precis det jag skrivit i tidigare inlägg. Framförallt när Dick blev klar. Vi har en bra forwardssida och en back av klass borde vara prio 1.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rudi skrev:Var han så jävla bra då?
Nej, det är nog huvudanledningen till att vi inte vill behålla honom till vilket pris som helst.
Expert.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Rudi skrev:Det är fullkomligt patetiskt att tigga ihop lön till en hockeymiljonär under en världskris. Låt honom gå. Han borde skämmas.
Det är väl ändå inte Bulan som ber brunsås fans att samla ihop pengar?
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

daaviid skrev:
Rudi skrev:Det är fullkomligt patetiskt att tigga ihop lön till en hockeymiljonär under en världskris. Låt honom gå. Han borde skämmas.
Samtidigt hade de ju inte direkt behövt tigga stålar om han sagt "det är lugnt boys, jag lirar för 25k i månaden!"...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori

Inlägg av Praetori »

Med Brynäs normala flyt så spräcker de säkert sin budget och blir sittande med en Berglund som drar upp skadan i ryggen efter 3 matcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF Hockey och DIF Fotboll verkar ha gemensamt att man agerar väldigt försiktigt med sina pengar under denna pandemi. Dom andra verkar köra på som vanligt.
Expert.
williams

Inlägg av williams »

Värdelöst. Jag förstår ju bulan, hade inte heller velat vänta ut till september för att kanske få ett kontrakt. Klart man säkrar upp om det kommer ett kontraktserbjudande. Även om man har pengar på banken..
Praetori

Inlägg av Praetori »

williams skrev:Värdelöst. Jag förstår ju bulan, hade inte heller velat vänta ut till september för att kanske få ett kontrakt. Klart man säkrar upp om det kommer ett kontraktserbjudande. Även om man har pengar på banken..
19 Juli är deadline för Brynäs om Bulan så om mindre än 2v vet vi.
Dick verkar iaf tycka att situationen är så pass lustig att den förtjänar 2 gråtsmileys.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
williams

Inlägg av williams »

Praetori skrev:
williams skrev:Värdelöst. Jag förstår ju bulan, hade inte heller velat vänta ut till september för att kanske få ett kontrakt. Klart man säkrar upp om det kommer ett kontraktserbjudande. Även om man har pengar på banken..
Dick verkar iaf tycka att situationen är så pass lustig att den förtjänar 2 gråtsmileys.
Med september menar jag vad Jocke skrev i ett sms till tidningen. Att vi måste avvakta till september.. något sånt.

Dick tyckte nog det var pinsamt hur dom har promotat penga insamlingen..
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jag har fullt förtroende för Jocke.
Vi får väl se hur dom andra lagens ekonomi ser ut vid den här tiden om ett år.

Personligen tar jag hellre ett mellanår än att riskera något detta år. Sedan verkar 99% glömma att vi normalt sett inte har samma ekonomiska förutsättningar som alla andra lag i SHL.

Varför skulle det vara annorlunda nu?
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2020-07-06 15:39:56, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Praetori skrev:
Då vet vi säkert, men precis som mrmadhawk skrivit så går man inte ut med såna här detaljer för att sedan säga"nee, tyvär så var våra fans och företagssponsorer alldeles för snåla så det blev inget med nån av dem". Utan det är förmodligen skrivet och klart bara det att dom måste ha in pengar nu, och när dom går ut med beskedet sen så kommer dom kunna hylla sina fans osv osv. Tror han är borta till 99,9 procent
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Remy Lebeau skrev:Jag har fullt förtroende för Jocke.
Vi får väl se hur dom andra lagens ekonomi ser ut vid den här tiden om ett år.

Personligen tar jag hellre ett mellanår än att riskera något detta år. Sedan verkar 99% glömma att vi normalt sett inte har samma ekonomiska förutsättningar som alla andra lag i SHL.

Varför skulle det vara annorlunda nu?
Just mot brynäs så har vi ju ganska mycket mer i egna medel enligt redovisningen som kom nyligen. Betyder inte att jocke gör fel, utan kanske mer att brynäs VERKLIGEN måste vilja ha honom ifall dom väljer att satsa så ett år som detta!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Detblir3poäng skrev:
Praetori skrev:
Då vet vi säkert, men precis som mrmadhawk skrivit så går man inte ut med såna här detaljer för att sedan säga"nee, tyvär så var våra fans och företagssponsorer alldeles för snåla så det blev inget med nån av dem". Utan det är förmodligen skrivet och klart bara det att dom måste ha in pengar nu, och när dom går ut med beskedet sen så kommer dom kunna hylla sina fans osv osv. Tror han är borta till 99,9 procent
Det är Brynäs vi snackar om. Självklart kan de gå ut och säga snurriga saker som inte stämmer. Vad som tidigare var en anrik förening med kompetent ledning har förvandlats till nåt PR-jippo som hellre ljuger och sparkar tränare än röjer upp i rötan.
daaviid

Inlägg av daaviid »

captcash skrev:
daaviid skrev:
Samtidigt hade de ju inte direkt behövt tigga stålar om han sagt "det är lugnt boys, jag lirar för 25k i månaden!"...
Jo, men i vilken värld spelar en hockeyspelare med den lönen? Knappt juniorlön. Då vet jag minst två backar och troligtvis några forwards som bör backa till 25k i månaden. Brunsås måste tigga stålar eftersom dom redan har fyllt bugdet men ändå vill ha mera. Men visst, bara vi landar Krüger nästa säsong så skiter jag i vilket den här säsongen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kan tänka mig att man sneglat lite på backsidan. En kille som Johan Ivarsson som inte fått utnyttja sina offensiva talanger i FBK skulle kanske vara en bra breddvärvning på backsidan om han kan övertalas för en billig peng.
Men frågan är om det kommer komma några nya besked om truppen alls innan September (om inte pandemiläget förändras till det bättre då).
Låst