Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
djjjj

vad är det med er?

Inlägg av djjjj »

Sluta gnälla för fan, djurgårdens lag ser riktigt bra ut, och ekonomin tro inte det är så farligt som det står, ni tror väll inte att dom gått ut med siffrorna om det sett riktigt jävla ut, finns en hel del riktigt rika djurgårds suppotrar som hade gått in ed pengar om elit licensen varit i fara+ vi är DJURGÅRN, titta på malmös situation att klubben ens får existera snälla sluta gnälla nu det är gnagar stil, vi alla tillhör djurgårds familjen o vi är STÖRST, känns som om ni tror att allt är kört!det är det inte tillsamms är vi starka o det ska vi bevisa denna säsong!

DJURGÅRN TILLS JAG DÖR
Användarvisningsbild
Goalie
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Goalie »

typiskt att Sudden ska välja Toronto,man får hoppas att han kommer senare.
Gärna innan han slutar spela ishockey
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Re: vad är det med er?

Inlägg av Bautabröl »

djjjj skrev:Sluta gnälla för fan, djurgårdens lag ser riktigt bra ut, och ekonomin tro inte det är så farligt som det står, ni tror väll inte att dom gått ut med siffrorna om det sett riktigt jävla ut, finns en hel del riktigt rika djurgårds suppotrar som hade gått in ed pengar om elit licensen varit i fara+ vi är DJURGÅRN, titta på malmös situation att klubben ens får existera snälla sluta gnälla nu det är gnagar stil, vi alla tillhör djurgårds familjen o vi är STÖRST, känns som om ni tror att allt är kört!det är det inte tillsamms är vi starka o det ska vi bevisa denna säsong!
Goalie skrev:typiskt att Sudden ska välja Toronto,man får hoppas att han kommer senare.
Vad f-n är detta? Är det NoBGtF (Naiva och Barnsligt Godtrogna Föreningen) som har möte här eller?

...och du djjjj, lär dig skriva riktiga meningar är du snäll, ditt inlägg ser ju fördj*vligt ut.
djjjj

Inlägg av djjjj »

Bautabröl skrev:
djjjj skrev:Sluta gnälla för fan, djurgårdens lag ser riktigt bra ut, och ekonomin tro inte det är så farligt som det står, ni tror väll inte att dom gått ut med siffrorna om det sett riktigt jävla ut, finns en hel del riktigt rika djurgårds suppotrar som hade gått in ed pengar om elit licensen varit i fara+ vi är DJURGÅRN, titta på malmös situation att klubben ens får existera snälla sluta gnälla nu det är gnagar stil, vi alla tillhör djurgårds familjen o vi är STÖRST, känns som om ni tror att allt är kört!det är det inte tillsamms är vi starka o det ska vi bevisa denna säsong!
Goalie skrev:typiskt att Sudden ska välja Toronto,man får hoppas att han kommer senare.
Vad f-n är detta? Är det NOGTF (Naiva Och GodTrogna Föreningen) som

...och du djjjj, lär dig skriva riktiga meningar är du snäll, ditt inlägg ser ju fördj*vligt ut.
Svenska lärare eller? bryr mig inte om hur jag skriver men trött på allt gnällande!

bauta....bla bla du såg iaf vad jag skrev!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Bautabröl skrev:
Vad f-n är detta? Är det NoBGtF (Naiva och Barnsligt Godtrogna Föreningen) som har möte här eller?

Äh, Hans inlägg innehöll bara kloka ord så det spelar inte så stor roll...
Bigge

Inlägg av Bigge »

Bautabröl skrev:

Sen när börjar en mening med tre punkter bautabrölis???
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bigge skrev:Sen när börjar en mening med tre punkter du Store och Mäktige Bautabröl vars närvaro på detta forum förminskar oss andra till nästan ingenting?
Det är ingen mening, det är en bisats.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Förlåt allesammans, det borde uppmärksammas att det tydligen är VM i svenska grammatik som gäller härinne på Forumet.

Kan vi ta och sluta hacka på varandras inlägg och om det ändå behövs så kan vi försöka hålla sådant prat privat genom att skicka meddelanden till den personen som kanske av ett rent misstag får med 1 bokstav för mycket eller sätter ett komma istället för punkt?

Den här tråden ska handla om spelare på väg in eller ut ur föreningen, inte om hur fel andras inlägg är grammatiskt...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag ska försöka skriva ett inlägg utan några direkta fel som folk ska klaga på. Det verkar som att vissa personer som verkar sakna våran gamla "vän" som älskade katter med blåa ögon. (Jag tror ni vet vem jag menar).

Det är jävligt lätt att sitta framför en datorskärm och bara klaga...

"Vi har inte ett tillräckligt bra lag. Vi kommer spela i kvalserien. Vi är sämre än förra året"... Det är uttryck som syns i säkert 50% av alla inlägg i denna tråden. (OK, lite överdrivet men ibland behövs det för att folk ska förstå).

Jag kan hålla med om att på papperet har inte DIF ett lika starkt lag som de uttalade "topplagen", men vad bryr jag mig om det? Jag ser mer hjärta i vårat lag än vad jag exempelvis ser i lag som Hv, Linköping, Färjestad, för att dra några exempel.

Frågan är hur mycket hjärta vi supportrar har? Vi ska naturligtvis ha rätten att klaga, ifrågasätta, tycka till och rikta kritik direkt till föreningen... Men jag är blankt övertygad om att föreningen inte lyssnar när det är personer under 15 år som bara kommer med kommentarer liknande de jag nämnde här ovanför.

Personer som föreningen borde lyssna på är exempelvis Andy. Killen uttrycker sig allt som oftast på ett bra sätt och argumenterar för det han tror och känner.

Så sluta gnälla, utan för fram konstruktiv kritik. Gärna på mötet ikväll, det tror jag skulle vara uppskattat. Jag hoppas att ni som verkligen klagar på styrelsen kommer ikväll och får svar på era frågor!

God morgon!
Senast redigerad av Kojak den 2007-06-14 11:53:24, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Då jag och vissa andra här inne som är supportrar från andra städer inte kan närvara på mötet ikväll skulle det vara uppskattat om någon som ska gå skulle kunna sammanfatta vad som sas på mötet.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Micke Nylander skrev:Jag ska försöka skriva ett inlägg utan några direkta fel som folk ska klaga på. Det verkar som att vissa personer som verkar sakna våran gamla "vän" som älskade katter med blåa ögon. (Jag tror ni vet vem jag menar).

"Vi har inte ett tillräckligt bra lag. Vi kommer spela i kvalserien. Vi är sämre än förra året"... Det är uttryck som syns i säkert 50% av alla inlägg i denna tråden. (OK, lite överdrivet men ibland behövs det för att folk ska förstå).

Jag kan hålla med om att på papperet har inte DIF ett lika starkt lag som de uttalade "topplagen", men vad bryr jag mig om det? Jag ser mer hjärta i vårat lag än vad jag exempelvis ser i lag som Hv, Linköping, Färjestad, för att dra några exempel.

Frågan är hur mycket hjärta vi supportrar har? Vi ska naturligtvis ha rätten att klaga, ifrågasätta, tycka till och rikta kritik direkt till föreningen... Men jag är blankt övertygad om att föreningen inte lyssnar när det är personer under 15 år som bara kommer med kommentarer liknande de jag nämnde här ovanför.

Personer som föreningen borde lyssna på är exempelvis Kall-El. Killen uttrycker sig allt som oftast på ett bra sätt och argumenterar för det han tror och känner, sen tror jag att han får fel i sina förutsägelser inför framtiden dock. ;)

Så sluta gnälla, utan för fram konstruktiv kritik. Gärna på mötet ikväll, det tror jag skulle vara uppskattat. Jag hoppas att ni som verkligen klagar på styrelsen kommer ikväll och får svar på era frågor!

God morgon!
Så tycker jag ned, DIF har spelare som gör allt och lite till för att vinna. Vilket många Elitserie lag inte har. Spelar dom sitt eget spel och överarbetar sitt DIF hjärta istället för hjärnan, och kör som bara f*n. Så ska det här gå.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Remy Lebeau skrev:
DIF_Soldier skrev:
Djurgårn skrev:Jahapp, då var ytterligare en Djurgårdare klar för LHC...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 05,00.html
Fyfan. Har de INGA egna produkter? Måste de sno alla DIF-spelare?!
Ferna spelade i Moras juniorlag, så jag vet inte hur du får honom som våran produkt. För övrigt så är hans moderklubb Huddinge.
Jag menar altså "Har de inga egna produkter som de kan släppa upp istället för att köpa hem tongivande Djurgårdare?".
Att Fernholm är våran produkt har jag aldrig sagt.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Micke Nylander skrev:Jag ska försöka skriva ett inlägg utan några direkta fel som folk ska klaga på. Det verkar som att vissa personer som verkar sakna våran gamla "vän" som älskade katter med blåa ögon. (Jag tror ni vet vem jag menar).

Personer som föreningen borde lyssna på är exempelvis Kall-El. Killen uttrycker sig allt som oftast på ett bra sätt och argumenterar för det han tror och känner, sen tror jag att han får fel i sina förutsägelser inför framtiden dock. ;)

God morgon!
Hoppas jag har fel, men jag tror tyvärr inte det. Tendenserna är tydliga och man måste vända den negativa spiralen snabbt som tusan innan den spinner helt ur kontroll. Det värsta är inte att man gjort ett ekonomiskt bakslag på 4.5 miljoner, det värsta är inte att vår budget ligger i runda slängar 45 miljoner för lågt, det värsta är inte att styrelsen som del i att klara ekonomin och undvika tvångsnedflyttning är att höja publiksnittet, nej det värsta är att vi inte ens är kapabla att lyckas behålla de juniorstjärnor som vi fostrar fram. Lundhs övergång till MIF svider för min del mer än något annat just nu. Vi har gjort helt rätt som satsar på juniorerna, men om man skall göra detta måste det finnas kapital / organisation att behålla de mest intressanta spelarna antingen genom a-lags kontrakt eller genom utlåning till vettig mindre förening.

Att marknadsbolaget gör ett ekonomiskt uselt resultat förvånar mig inte. Det går inte att dra in mer pengar genom att dela ut gratisplåtar eller satsa på ett kreditkort, det krävs nog tyvärr mer omfattande åtgärder än dessa. ( Gratisplåtar är en god idé om man kan dra in pengar på de extra besökarna genom deras köp på arenan, men då vi inte har kontrollen över dessa så känns det snarast som att "plojbiljetterna" är ett sätt att ge intäkterna åt Arenabolaget. )

Flytten till Hovet känns 100% rätt då jag tror det betyder fler vunna matcher hemma, men jag är inte så säker på att det kommer leda till mer publik. Tyvärr tror jag det krävs derbyn mot AIK för att folk skall börja snacka hockey igen...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Gäst

Inlägg av Gäst »

Mats sundin kommer bli ihågkommen som den störste svikaren av alla som spelat för DIF Hockey.
Skriv svar