Nu tycker jag vi haft vår beskärda del av detta med inställd JK dag och nu detta, som inte bara har ebbat ut i "krig" på forumet utan även i medlemsmöte och information på hemsida till helt avsnitt av 08 hockey samt debatt, för att inte glömma all medial uppmärksamhet. Någon någonstans ser nyktert på detta och det är bara att hoppas att den kan föra det vidare till rätt instanser.
Nu tycker jag att vi blickar framåt, och jag tycker att JK skall fördöma allt snack om återta läktare och trappor så att framtida felaktiga polisinsatser enbart är vid entréer och gångar och att det filmas, för där kan inte man i ett debattprogram försvara insatserna. Känns faktiskt som i hela denna debatt när alla aktörer varit delaktiga att det fokuserats för mycket på trappan. För ser man nyktert på det så var det så jäkla idiotiskt att trycka ut polisen där ifrån, och om man väntade sig något annat än vad som skedde bör man nog stanna hemma och se på tv:n istället. Fokuset har förflyttats från de övergrepp som skedde utanför arenan och det är där de värsta händelserna egentligen skett vad jag förstått, att dom inne på arenan fick ett par smällar går alltid att härleda till aktionen supportrarna gjorde, det som skedde utanför går inte att förklara bort?
Angående urinprov, bara vänja er. Ser man påtänd ut vid en större samling där polisen har som uppgift att bevaka kan man råka ut för det hela. Bara göra som de andra påpekat och neka, då måste dom ta dig till stationen och det kanske dom inte orkar göra. Eller ett annat tips är att inte se påtänd ut