Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Hela NHL-diskussionen är gammal och dödkörd egentligen. Att vi ens får en sketen utvecklingsklumpsumma årligen är ju tyvärr det bästa i en urusel situation (de behöver ju faktiskt rent formellt inte betala en krona.) Att det finns Restricted Free Agent-regler inom NHL som tillåter ditt och datt är ju bara en del av den äckliga makt de besitter.
Vi får väl vara tacksamma för att inget NHL-lag skulle kunna komma farandes och signa typ Vejdemo... eller, visst skulle något NHL-lag kunna försöka göra det, men då gäller faktiskt vanliga regler där DIF faktiskt måste OK:a en sån övergång.
Vi får väl vara tacksamma för att inget NHL-lag skulle kunna komma farandes och signa typ Vejdemo... eller, visst skulle något NHL-lag kunna försöka göra det, men då gäller faktiskt vanliga regler där DIF faktiskt måste OK:a en sån övergång.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Jag funderar på varför DIF, likt Brynäs, gick ut med värvningen av Gunler officiellt innan allt är 100% klart? Jag förstår att man inte såg detta komma men uppenbarligen fanns det ju en möjlighet att det kunde bli så här. Det måste väl ändå DIF haft koll på? Oavsett vad kanske detta kan bli en läropeng så att man i framtiden håller lite på presentationerna.
Silly Season 2026/27
Tror situationerna skiljer sig åt väldigt mycket mellan DIF och brunsås, Gunler var redo att åka hem till sverige och ta nya tag, i brunsås fall hade dom koll på att det fanns en stor chans att han skulle få nytt kontrakt men valde att vara naiva och presentera ändå. tror faktiskt Gunler blir kvar.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-30 10:41:16 Jag funderar på varför DIF, likt Brynäs, gick ut med värvningen av Gunler officiellt innan allt är 100% klart? Jag förstår att man inte såg detta komma men uppenbarligen fanns det ju en möjlighet att det kunde bli så här. Det måste väl ändå DIF haft koll på? Oavsett vad kanske detta kan bli en läropeng så att man i framtiden håller lite på presentationerna.
Silly Season 2026/27
För i så fall ska inget lag presentera någon spelare alls förens efter 1juli. Tror många av kontrakten har med klausuler för bättre ligor. Allt är 100% klart, bara att det finns ”andra möjligheter” inskrivet i kontraktet, vilket i sig alla parter är överens om.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-30 10:41:16 Jag funderar på varför DIF, likt Brynäs, gick ut med värvningen av Gunler officiellt innan allt är 100% klart? Jag förstår att man inte såg detta komma men uppenbarligen fanns det ju en möjlighet att det kunde bli så här. Det måste väl ändå DIF haft koll på? Oavsett vad kanske detta kan bli en läropeng så att man i framtiden håller lite på presentationerna.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Yes, sen ovanpå det så kan det ju inte ha funnits några indikationer som pekade på att Gunler skulle ingå i det Hurricanes gick ut med, för det gäller liksom sex spelare på en gång och inte bara Gunler.fryppe skrev: ↑2026-06-30 10:46:41Tror situationerna skiljer sig åt väldigt mycket mellan DIF och brunsås, Gunler var redo att åka hem till sverige och ta nya tag, i brunsås fall hade dom koll på att det fanns en stor chans att han skulle få nytt kontrakt men valde att vara naiva och presentera ändå. tror faktiskt Gunler blir kvar.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-30 10:41:16 Jag funderar på varför DIF, likt Brynäs, gick ut med värvningen av Gunler officiellt innan allt är 100% klart? Jag förstår att man inte såg detta komma men uppenbarligen fanns det ju en möjlighet att det kunde bli så här. Det måste väl ändå DIF haft koll på? Oavsett vad kanske detta kan bli en läropeng så att man i framtiden håller lite på presentationerna.
Man måste ju också tänka på att Carolina var tvungna att lägga det här före 1/7 om de vill ha kvar rättigheterna till honom i just NHL, åtminstone för en kort tid till.
Senast redigerad av Limp den 2026-06-30 11:02:08, redigerad totalt 1 gånger.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Kanske vore bättre att vänta tills efter 1 juli? Vi presenterade Gunler 22 juni ser inte vad det spelar för roll.Nypovich skrev: ↑2026-06-30 10:56:10För i så fall ska inget lag presentera någon spelare alls förens efter 1juli. Tror många av kontrakten har med klausuler för bättre ligor. Allt är 100% klart, bara att det finns ”andra möjligheter” inskrivet i kontraktet, vilket i sig alla parter är överens om.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-30 10:41:16 Jag funderar på varför DIF, likt Brynäs, gick ut med värvningen av Gunler officiellt innan allt är 100% klart? Jag förstår att man inte såg detta komma men uppenbarligen fanns det ju en möjlighet att det kunde bli så här. Det måste väl ändå DIF haft koll på? Oavsett vad kanske detta kan bli en läropeng så att man i framtiden håller lite på presentationerna.
Silly Season 2026/27
Jag tänker att har man bestämt sig för att komma hem så tidigt som det började pratas om att Gunler va klar för oss så är det inte mycket som kommer ändra på det. Sen om han skulle få ett NHL kontrakt och gå rakt in i ett NHL lag så är det inte mycket man kan göra.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-30 11:01:05Kanske vore bättre att vänta tills efter 1 juli? Vi presenterade Gunler 22 juni ser inte vad det spelar för roll.Nypovich skrev: ↑2026-06-30 10:56:10För i så fall ska inget lag presentera någon spelare alls förens efter 1juli. Tror många av kontrakten har med klausuler för bättre ligor. Allt är 100% klart, bara att det finns ”andra möjligheter” inskrivet i kontraktet, vilket i sig alla parter är överens om.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-30 10:41:16 Jag funderar på varför DIF, likt Brynäs, gick ut med värvningen av Gunler officiellt innan allt är 100% klart? Jag förstår att man inte såg detta komma men uppenbarligen fanns det ju en möjlighet att det kunde bli så här. Det måste väl ändå DIF haft koll på? Oavsett vad kanske detta kan bli en läropeng så att man i framtiden håller lite på presentationerna.
Senast redigerad av fryppe den 2026-06-30 11:30:45, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2026/27
Inte helt avgjort väl om Gunler åker dit? Är ett qualifying offer för tvåvägskontrakt om jag förstått det rätt? Inte säkert att han behöver skriva på, bara att han inte får förhandla med ett annat NHL-lag.
Sen om han åker är han väl på nivån klart ersättlig sent även om det blir många importer. Det är betydligt värre att Jets verkar vilja ha över Viggo...
Sen om han åker är han väl på nivån klart ersättlig sent även om det blir många importer. Det är betydligt värre att Jets verkar vilja ha över Viggo...
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Det finns en möjlighet att DIF och Gunler faktiskt redan diskuterat ett sådant här scenario. Gunler kan då ha sagt att han åker hem oavsett vad som händer. Vi får se.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Jag tror att utifrån Gunlers perspektiv så har inget förändrats. Som jag förstår det så skrev han ju på med oss tidigt för att han var klar med farmarligan. Han kommer spela i farmarligan igen om han väljer det Carolina erbjuder honom. Det är ju inte ett envägskontrakt och top-9 plats i Hurricanes han erbjudits.
Silly Season 2026/27
Samtidigt, vi har ingen aning om hur diskussionerna varit. Du kan ju inte utgå från att hela laget ska dra innan 1a juli och ha ett helt tomt papper. Tror diskussionerna varit kaotiska här då…Art Vandelay skrev: ↑2026-06-30 11:01:05Kanske vore bättre att vänta tills efter 1 juli? Vi presenterade Gunler 22 juni ser inte vad det spelar för roll.Nypovich skrev: ↑2026-06-30 10:56:10För i så fall ska inget lag presentera någon spelare alls förens efter 1juli. Tror många av kontrakten har med klausuler för bättre ligor. Allt är 100% klart, bara att det finns ”andra möjligheter” inskrivet i kontraktet, vilket i sig alla parter är överens om.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-30 10:41:16 Jag funderar på varför DIF, likt Brynäs, gick ut med värvningen av Gunler officiellt innan allt är 100% klart? Jag förstår att man inte såg detta komma men uppenbarligen fanns det ju en möjlighet att det kunde bli så här. Det måste väl ändå DIF haft koll på? Oavsett vad kanske detta kan bli en läropeng så att man i framtiden håller lite på presentationerna.
In Wikegård we trust!
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
Sen känns det väl lite annorlunda mot välimäki som ändå är en halvt etablerad nhl spelar. Gjort över 200 nhl matcher snittade nästan 1 ppm i ahl här på slutet kontra gunler som inte gjort en enda nhl match i sin karriär och dessutom inte har överdrivet bra poängsnitt.
Känns väl väldigt mycket som att dom bara vill säkra rättigheterna om han gör ett jäkla pangår.
Känns väl väldigt mycket som att dom bara vill säkra rättigheterna om han gör ett jäkla pangår.
-
Fragglepot
Silly Season 2026/27
Är ju en del spelare som inte har fått en qualifying offer, bland annat Nils Åman, Jonathan Berggren och Wilmer Skoog. Nu är det väl inte helt otippat att de får ett billigare kontraktsförslag kanske. Men Skoog har ju varit på tapeten tidigare.
Silly Season 2026/27
Lucas Carlsson var väl kontraktlös? I fotbollen har man inte behövt betala för kontraktlösa spelare sedan bosmandomen 1995. Enkelt uttryckt köper man spelarkontrakt i fotbollen.mb81 skrev: ↑2026-06-30 10:16:38Fotbollen är väl rätt unik med sina jättesummor för övergångar. På gott och ont.Boven skrev: ↑2026-06-30 10:01:11Skillnaden är ju att City får betala det BP kräver.captcash skrev: ↑2026-06-30 09:28:28Klart NHL skiter i oss, vi existerar ju inte för dem... Det är som att Man City skulle bry sig om att sno en spelare från Brommapojkarna..Doyle 1 skrev: ↑2026-06-30 09:10:37 Är så otroligt irriterad här hemma. NHL skiter fullständigt i att DIF tappar viktiga spetsars som ska rädda DIF kvar i SHL. Man undrar bara i sitt stilla sinne att detta system enbart gynnar NHL o i vis mån spelarna de korpar likt tjuvar om natten. Blir vi oxå av med Björck då är måttet rågat![]()
![]()
Vi behövde inte heller betala övergångssumma för Lucas Carlsson eller andra spelare. Vi snor spelare från allsvenskan på samma sätt som de gör i NHL osv.
Hockeyn är väl egentligen mer reglerad hur det funkar vid övergångar osv. Avtalen tycker jag borde vara bättre men ser inte fotbollen som något facit på nåt som är bra.
Skulle tagit fotbollens system över den värdelösa skiten hockeyn pysslar med alla dagar i veckan. Är helt sjukt att en liga kan ha en jippogala en gång om året där lagen kan välja och vraka mellan spelare i hela världen. Att klubben sedan äger spelaren trots befintligt kontrakt är ännu sjukare.
Silly Season 2026/27
Draften står inte över existerande kontrakt.Boven skrev: ↑2026-06-30 15:17:10Lucas Carlsson var väl kontraktlös? I fotbollen har man inte behövt betala för kontraktlösa spelare sedan bosmandomen 1995. Enkelt uttryckt köper man spelarkontrakt i fotbollen.mb81 skrev: ↑2026-06-30 10:16:38Fotbollen är väl rätt unik med sina jättesummor för övergångar. På gott och ont.Boven skrev: ↑2026-06-30 10:01:11Skillnaden är ju att City får betala det BP kräver.captcash skrev: ↑2026-06-30 09:28:28Klart NHL skiter i oss, vi existerar ju inte för dem... Det är som att Man City skulle bry sig om att sno en spelare från Brommapojkarna..Doyle 1 skrev: ↑2026-06-30 09:10:37 Är så otroligt irriterad här hemma. NHL skiter fullständigt i att DIF tappar viktiga spetsars som ska rädda DIF kvar i SHL. Man undrar bara i sitt stilla sinne att detta system enbart gynnar NHL o i vis mån spelarna de korpar likt tjuvar om natten. Blir vi oxå av med Björck då är måttet rågat![]()
![]()
Vi behövde inte heller betala övergångssumma för Lucas Carlsson eller andra spelare. Vi snor spelare från allsvenskan på samma sätt som de gör i NHL osv.
Hockeyn är väl egentligen mer reglerad hur det funkar vid övergångar osv. Avtalen tycker jag borde vara bättre men ser inte fotbollen som något facit på nåt som är bra.
Skulle tagit fotbollens system över den värdelösa skiten hockeyn pysslar med alla dagar i veckan. Är helt sjukt att en liga kan ha en jippogala en gång om året där lagen kan välja och vraka mellan spelare i hela världen. Att klubben sedan äger spelaren trots befintligt kontrakt är ännu sjukare.
Avgå Jocke.