Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stolpskott

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av stolpskott »

Det enda negativa med vår sjukt bra juniorsatsning är att vi fostrar dom otroligt bra, så att dom drar ju bara efter 2-3 säsonger. Men jag gillar den till 100% det gör mig stolt över härliga Djurgårn, får hela den här "Djurgårdsandan" över det hela. Iofs om jag tror att en bidragande faktor är att, spelarna är inte så billiga som dom var på 90 talet. Därmed blir det en väldigt billig och bra lösning att satsa på våra juniorer, för vi hyr Hovet även Globen och det hindrar ju som alla vet vår ekonomi från att hitta dom här riktigt vassa 1:a line spelarna. Det vi bidrar med till att folk vill spela för oss är vårt konstant härliga publik.

Personligen ser jag helst Kronwall Jr. som skall bli vår klassback. Daniel är skadebenägen och börjar bli till åren. Fernholm? Njaa.(Och då pratar jag inte om det berömda hatet) Ofysisk, relativt slö på grillorna. Säger inte att Kronwall Jr. är någon St.Louis på skridskorna, men enligt min uppfattning så är han oerhört bra defensivt, och inte helt oäven framåt heller. Det som talar för Fernholm är att han har mest intentioner att stanna i europa, och då kan vi få honom säkert på några år.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Tror de flesta har glömt hur bedrövlig Kronwall var efter nyår och hela vägen in i slutspelet. Han är ingen klassback.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Mäklaren skrev:Tror de flesta har glömt hur bedrövlig Kronwall var efter nyår och hela vägen in i slutspelet. Han är ingen klassback.
Mitt största problem med Kronwall är att han inte vill spela i dif utan i khl. En spelare som verkligen vill spela i dif är ju att föredra. Blir kronwall kvar är det för att khl inte vill ha honom och inte för hans brinnande dif-hjärta. Satsa på en back som vill vara kvar några säsonger, helst en toppback som vill avsluta karriären här som Ragge.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

BaronVonDif skrev:
Mäklaren skrev:Tror de flesta har glömt hur bedrövlig Kronwall var efter nyår och hela vägen in i slutspelet. Han är ingen klassback.
Mitt största problem med Kronwall är att han inte vill spela i dif utan i khl. En spelare som verkligen vill spela i dif är ju att föredra. Blir kronwall kvar är det för att khl inte vill ha honom och inte för hans brinnande dif-hjärta. Satsa på en back som vill vara kvar några säsonger, helst en toppback som vill avsluta karriären här som Ragge.
Ja och då är Daniel Tjärnqvist den allra bästa lösningen. Jag tror att det är DIF som tvekar kring honom och Tellan, som båda vill hem. Det är verkligen helt sjukt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Njaa, tror kanske att sanningen ligger nånstans mitt i mellan.
Kronwall är en stabil back, absolut bra nog för att tillföra nåt i DIF.

Tror tyvärr att Nisses stroke nog drog med fler spelare ner i dyn rent psykiskt, man får liksom annat än hockey att tänka på när nåt sådant händer.
Sedan kan det vara svårt att bara "resetta".
Den nivån Kronwall visade upp före jul i några månader är nog den han har i sig & under normala förutsättningar.

Men visst borde det finnas många backar ute på marknaden som är bättre Staffan.
Vill han dessutom inte spela i DIF så är det ju olyckligt både för DIF & Staffan om han blir kvar i brist på annat.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

[/quote]Tror tyvärr att Nisses stroke nog drog med fler spelare ner i dyn rent psykiskt, man får liksom annat än hockey att tänka på när nåt sådant händer.
Sedan kan det vara svårt att bara "resetta".
Den nivån Kronwall visade upp före jul i några månader är nog den han har i sig & under normala förutsättningar.
[/quote]

Rätta mig om jag har fel men anlitade inte DIF en psykolog förr i tiden som hjälpte spelare när det gick trögt, grus i maskineriet osv? Jag vet att andra klubbar ofta använder en psykolog och tror det hade hjälpt i vissa situationer denna säsong mot tex den kollektiva måltorkan, oförmågan att avgöra i sudden, situationen runt Nisse som du nämnde.Har dom inte en borde DIF fixa det och ska dom kommande säsong rada upp 2-5 förluster i derbyn får dom gärna anlita en psykolog åt oss fans också. :lol:
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
diffanss

Inlägg av diffanss »

Håller med! Så överdrivet bra är han inte
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jag tror det är större chans att Fernholm får nytt kontrakt i KHL än att Kronwall sticker dit. Risken är ju dock så klart att båda hamnar där. Tjärnqvist OCH Kronwall vill jag se i DIF. Det MÅSTE göras utrymme för detta om det är möjligt.

Tycker att samtliga tre kan klassas som "klassbackar" med elitseriemått mätt.

Både Fernholm och Kronwall är uttagna till Czech Hockey Games. Om de gör bra ifrån sig, och även kvalificerar sig för VM-spel är ju deras chanser till KHL-kontrakt betydligt större. Kan väl dock tillkomma ett par NHL-backar som gör att typ Kronwall får stryka på foten.

Ingen som snackar om Timmy Pettersson heller. Hans kontrakt går också ut, och han fick inte spela så mkt i KHL på slutet (vet ej varför).
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

kaminor skrev:Jag tror det är större chans att Fernholm får nytt kontrakt i KHL än att Kronwall sticker dit. Risken är ju dock så klart att båda hamnar där. Tjärnqvist OCH Kronwall vill jag se i DIF. Det MÅSTE göras utrymme för detta om det är möjligt.

Tycker att samtliga tre kan klassas som "klassbackar" med elitseriemått mätt.

Både Fernholm och Kronwall är uttagna till Czech Hockey Games. Om de gör bra ifrån sig, och även kvalificerar sig för VM-spel är ju deras chanser till KHL-kontrakt betydligt större. Kan väl dock tillkomma ett par NHL-backar som gör att typ Kronwall får stryka på foten.

Ingen som snackar om Timmy Pettersson heller. Hans kontrakt går också ut, och han fick inte spela så mkt i KHL på slutet (vet ej varför).
Timmy vore guld och få hit!.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

diffanss skrev:
Staffan var stabil men tvingades - är min tolkning - att spela mer offensivt än han borde ha gjort eftersom det inte målades från forwardshåll... han gjorde ju en del mål också men jag skulle nog helst sett honom i par med en stark 2vägsback där Staffan spelat enbart defensivt... Sen skulle Staffan spelats likadant som Honken spelades efter skadan. Lite mindre istid men GRYMT mycket bättre kvalitet på spelet.

Annars är jag helt 100% inne på att bäst för DIF vore att plocka hem Tjärna Jr. Skadebenägen?! Trofan det när han spelar i en av de fulare ligorna i världen. I ES skulle han vara kung.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
diffanss

Inlägg av diffanss »

D.Tjärnqvist och Timmy hade varit drömmen att få tillbaks men tyvärr så tror jag knappast det kommer bli så, förhoppningsvis får vi D.Tjärnqvist
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

diffanss skrev:D.Tjärnqvist och Timmy hade varit drömmen att få tillbaks men tyvärr så tror jag knappast det kommer bli så, förhoppningsvis får vi D.Tjärnqvist
Jag gillar, spontant, Timmy P. Han känns jävligt stabil som person. Tjärna jr är Tjärna Jr, jag gillar familjen Tjärna.. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Magnutz skrev:
diffanss skrev:
Staffan var stabil men tvingades - är min tolkning - att spela mer offensivt än han borde ha gjort eftersom det inte målades från forwardshåll... han gjorde ju en del mål också men jag skulle nog helst sett honom i par med en stark 2vägsback där Staffan spelat enbart defensivt... Sen skulle Staffan spelats likadant som Honken spelades efter skadan. Lite mindre istid men GRYMT mycket bättre kvalitet på spelet.

Annars är jag helt 100% inne på att bäst för DIF vore att plocka hem Tjärna Jr. Skadebenägen?! Trofan det när han spelar i en av de fulare ligorna i världen. I ES skulle han vara kung.
Ja, jag fattar fortfarande inte varför man envisades att spela Staffan med Printz. Staffan och Honken eller Boumedienne känns mycket bättre. Staffan och Boumedienne hade nog varit elitseriens bästa backpar. Eller iaf ett av dom.
i
Användarvisningsbild
Fricke

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Fricke »

Daniel Tjärnqvist är den äldre av bröderna och alltså senior.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:
diffanss skrev:D.Tjärnqvist och Timmy hade varit drömmen att få tillbaks men tyvärr så tror jag knappast det kommer bli så, förhoppningsvis får vi D.Tjärnqvist
Jag gillar, spontant, Timmy P. Han känns jävligt stabil som person. Tjärna jr är Tjärna Jr, jag gillar familjen Tjärna.. ;)
Ja de är en riktig TjärnFamilj....

Jag tror och hoppas att DIF för diskussioner men spelare på både back och målvaktssidan. Som JJ själv säger i intervjun med Marie så vill de inte sättas i samma situation som de två tidigare säsongerna.

Väntar med spänning på ett Frasse-avslöjande.
2014-04-07, vad hände?
Låst