Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

AB som källa håller jag ganska högt när det gäller skvaller om spelarövergångar, hälften av alla rykten ligger det ju faktiskt en del sanning i, men när Ros ska försöka förstå sig på läktarkultur och supportrar blir det bara skit. Dock är det mongot jävligt bra på att luska fram övergångar.

Fråga Frasse..
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Fortsatt snack om Linkan tar vi i Linkan-tråden: http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=2876

Allt som rör Linkan till gnihet eller tälje i den här tråden kommer att tas bort, ert val!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Crashmash skrev:Fortsatt snack om Linkan tar vi i Linkan-tråden: http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=2876

Allt som rör Linkan till gnihet eller tälje i den här tråden kommer att tas bort, ert val!
Äntligen!
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

http://www.hockeykanalen.se/1.1671329/2 ... ar_en_drom

- Djurgården är väldigt intressant och jag har hört mycket bra om klubben. Jag har pratat mycket med Espen (Espen"Schampo" Knutsen) och Patrick Thoresen. Jag har snackat med min agent men det finns inget konkret ännu. Men det skulle vara kul att pröva något nytt efter sju år i Vålerängen.

Tydligen två andra klubbar från Elitserien som också är intresserade. Personligen har jag aldrig sett honom spela, så det är svårt att säga om det skulle vara en helt okej värvning eller inte.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Remy Lebeau skrev:...jag har hört mycket bra om klubben. Jag har pratat mycket med... Patrick Thoresen.
Skippa NHL nu för fan, vi alla vet vart du hör hemma och vart du vill spela! :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vart är vi på väg? Anders Fredriksen... kom igen. Jag hade förväntat mig att vi värvade spetsspelare under denna silly season.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Anders Fredriksen är en kompetent center (baserat på det jag sett från VM turneringar), men det som jag inte gillar är att han är ganska gammal utan någon större erfarenhet utanför Norge. Känns som en chansning för att ersätta en (tilltänkt, får man förmoda) 2:a center i dagens DIF. Hade det varit en 3:e center hade jag varit mer positiv.

Nu skall jag säga att jag ändå svängt en aning i frågan mot när ryktet först började florera... men tycker fortfarande som sagt det är lite för mycket av en chansning och ett osäkert kort om han håller på den här höga nivån.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Både Fredriksen och Lassen beskriver ju Djurgården som en "drömklubb" där man gärna vill spela och utvecklas. Nu saftar dom säkert på lite för att flirta, men jag är jävligt glad över att den stämpeln börjar komma tillbaka över DIF.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Edin skrev:Både Fredriksen och Lassen beskriver ju Djurgården som en "drömklubb" där man gärna vill spela och utvecklas. Nu saftar dom säkert på lite för att flirta, men jag är jävligt glad över att den stämpeln börjar komma tillbaka över DIF.
Drömklubb för mediokra norska och danska spelare, ja.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mäklaren skrev:
Edin skrev:Både Fredriksen och Lassen beskriver ju Djurgården som en "drömklubb" där man gärna vill spela och utvecklas. Nu saftar dom säkert på lite för att flirta, men jag är jävligt glad över att den stämpeln börjar komma tillbaka över DIF.
Ja, för resten av världen så är nog ajk det perfekta valet. Som vi alla vet, NORDENS största klubb. Vem vill inte spela där?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:
Mäklaren skrev:
Ja, för resten av världen så är nog ajk det perfekta valet. Som vi alla vet, NORDENS största klubb. Vem vill inte spela där?
Norra europas största klubb är det.

Skämt åsido så jag är grymt tveksam till norrbaggen, hade han varit 4-5 år yngre hade det varit annorlunda.
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev: Skämt åsido så jag är grymt tveksam till norrbaggen, hade han varit 4-5 år yngre hade det varit annorlunda.
29 år är väl ingen ålder i hockeyns värld? Falk och Ragge är evigt unga.

Vi får inte glömma bort att vi fortfarande är DIF efter förra säsongens bragd. Ekonomin är åt helvete, så att sitta och drömma om någon värdig ersättare i Engqvists kaliber kan vi sluta med tycker jag.
Nu har jag ingen som helst koll på Herr Fredriksen, men faktum är att vi måste ha in en center. Bättre än så här har vi nog inte råd med. Men det kan bli en härlig bredd när Josef kommer tillbaka i september.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev: Skämt åsido så jag är grymt tveksam till norrbaggen, hade han varit 4-5 år yngre hade det varit annorlunda.

Vi får inte glömma bort att vi fortfarande är DIF efter förra säsongens bragd. Ekonomin är åt helvete, så att sitta och drömma om någon värdig ersättare i Engqvists kaliber kan vi sluta med tycker jag.
Nu har jag ingen som helst koll på Herr Fredriksen, men faktum är att vi måste ha in en center. Bättre än så här har vi nog inte råd med. Men det kan bli en härlig bredd när Josef kommer tillbaka i september.
Men tar vi in Fredriksen så är väl Josefsons plats täckt? Då finns det väl ingen plats kvar för honom.
Expert.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Erik I skrev:Jaha, då är vi igång igen med en sommarcirkus...

Kom ihåg att vi ännu inte vet vad som hänt eller gäller, AB som källa ger jag väldigt lite för.

Det är mycket möjligt att DIF inte aktivt försöker signa Linkan, att man inte vill rubba den balans
man började bygga ifjol. I så fall måste också Hardy ha sagt att han inte är intresserad av Linkan - vilket emellertid går stick i stäv med en del uppgifter inför förra säsongen, om man nu ska tro på dem, att det var en hög prioritet för honom att behålla just Linkan.

Linkan drog ett enormt lass under flera tunga år och skulle säkert inte ha emot att spela i ett DIF där fler nu drar det lasset - å andra sidan är han ju sedan länge känd fö rat tinte sätta defensiven främst, varför Hardy m.fl. kan göra den då rätt logiska bedömningen att DIF:s spelsystem mår bättre utan honom totalt sett, hans offensiva kvaliteter till trots.

Jag vore ytterst förvånad och chockad om han skrev på för Gnaget och håller detta för väldigt otroligt, om han nu inte verkligen vill pissa på DIF (ursäkta). Och vilka pengar har egentligen Gnaget jämfört med LHC eller ens MoDo? Större risk då att Challe lockar honom till Ö-träsket, men har DIF inget intresse av honom kan man inte klandra Linkan för det heller. Ser givetvis helst att det blir DIF eller utlandet för honom - skulle han inte avsluta karriären med lite cash? Finns ju i Schweiz också. Eller det är familjen som drar honom hemåt? Vill minnas att han sa nåt (efter förra säsongen) att "man vill ju spela slutspel igen", och där kan jag inte tro Gnaget hamnar.

Sist: glöm inte det gamla djungelordspråket, "Linkan är bara bra i Djurgården", det refererar malmötidningarna till fortfarande.
LHC har inga pengar att tala om!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Snazzi skrev:

Det är den inte alls.
Låst