David Schneider RD ES Djurgården 1 F
<ÁÐ `☺☺_Ð☺_Ð `_○◘•♦62☺> = Det går inte kopiera, det blir lustigt.
Hittade en annan officiell sida med samma lag, kanske denna är lustig. Förlåt det var ett dumt inlägg Skulle inte utropat mej om en sak jag inte visste.
Fyfan. Har de INGA egna produkter? Måste de sno alla DIF-spelare?!
Egna och egna, hur många egna produkter har vi? En som har laget som moderklubb eller blivit värvad under sin junior-tid, vad anses som "egen-produkt"?
Remy Lebeau skrev:
Ferna spelade i Moras juniorlag, så jag vet inte hur du får honom som våran produkt. För övrigt så är hans moderklubb Huddinge.
Två säsonger i Moras juniorlag, en säsong i DIFs juniorlag. Men killen är infödd stockholmare, har som sagt Huddinge som moderklubb och har dessutom påstått sig vara djurgårdare. Möjligtvis kan vi kalla honom "egen produkt" på grund av att han tog sista steget upp i senioreliten här.. men det är ett rätt svagt argument.
Linköping hade fler "egna produkter" än DIF förra året, men nu när Johansson och Söderström inte är kvar så är det ganska jämnt, tror jag. Är det Fernholms fel att han vill ha en marknadsmässig lön och en chans att vinna? Är det Linköpings fel att de är framgångsrika och kan värva de spelare de vill ha? Eller är det kanske DIF Hockeys fel som inte ens kan behålla de yngre lovande spelare som redan har band till föreningen..
Det finns en sak som skiljer framgångsrika lag från DIF och det är att de lagen som utvecklas har kontrollen över sin arena.
Det DIF behöver är en egen kontrollerad arena. Får man detta är man med i racet igen. Får man det inte kan man lika gärna fundera på om det är värt att satsa vidare. Tåget börjar gå nu och ledningens "Vi jobbar på att öka publiksnittet med X-antal 1000 åskådare" fungerar inte. Planen på att nå hit verkar dessutom vara att kasta ut 1000-tals gratis plåtar, vilket knappast är tillräckligt. Att man talar om stortsatsning och plockar hem David Prinz och Niklas Anger kan bara ses som ett stort skämt. Snart kommer väl också målsättningen om att hamna på en stabil 6e plats att kasta upp där bland stjärnorna också.
DIF behöver en del nya spelar, tyvärr känns det som de behöver byta ut större delen av styrlesen också.
en liten slev ovett bör även Säcken ha. Måste ge backarna tydligare linjer om hur de skall sköta uppspelen t ex samtidigt som han måste låta det ta den dit det tar att i alla fall få igång ett halvhyggligt PP. Sedan borde han kanske överväga att gå rutn på lite mer folk i spel 5 mot 5. Dock är det inte lätt att lyckas som tränare när de viktigaste pusselbitarna i ett lagbygge saknas...
Senast redigerad av Kall-El den 2007-06-11 20:59:32, redigerad totalt 1 gånger.
Fernholm, Musse, Jocke Eriksson, Holmqvist...listan börjar bli lång med spelare som lämnar DIF för LHC.
Tror tyvärr på ytterligare en säsong med missat slutspel.
Skulle säga som så att LHC har sociala lösningar att komma med, vet inte men det känns som om man kan ge en bättre helhetslösning till spelare i Linköping.
Med Djurgården var det lite smågrejer som jag blev less på.
ur expressen
Sedan var det några smågrejer som hände i Djurgården, men det har vi rett ut nu och det är inget jag vill prata om.
ur blaskan
Handlar nog inte om att dom snor våra spelare, utan snarare att vi inte kan ta hand om våra spelare av många orsaker. Han är ju inte den förste som nämner incidenter som gjort att dom funderat på att flytta på sig.
Med Djurgården var det lite smågrejer som jag blev less på.
ur expressen
Sedan var det några smågrejer som hände i Djurgården, men det har vi rett ut nu och det är inget jag vill prata om.
ur blaskan
Handlar nog inte om att dom snor våra spelare, utan snarare att vi inte kan ta hand om våra spelare av många orsaker. Han är ju inte den förste som nämner incidenter som gjort att dom funderat på att flytta på sig.