fillefilander skrev:Challe sa ju i tidningen gällande Nils att det inte handlade om ekonomi och att dom inte diskuterat pengar. Men det jag hört är att Nils ville ha 100k i månaden. DIF bjöd bara 70, MIF betalar 85 så då valde han dom. Stanna i Allsvenskan och lämna Världens finaste klubb för 15 tusen i månaden?!
För övrigt hamnar Johner i Västerås.
Nils valde Malmö före Djurgården för att han skulle få en begränsad roll i Djurgårdens SHL-trupp när han i Malmö hade garantier på en stor roll som innebar mycket istid i PP. Lägg ner det där snacket om att han krävde 100 lax och skit.
Det är inget skitsnack, kommer från en säker källa. Dessutom tycker jag att han är värd det, om inte mer. Bästa backen I AS. Synd med alla skadorna bara.
Hoppas dom presenterar nåt riktigt bra snart.
Att Johner hamnar i Västerås har jag inte sett nånstans ännu. Får se hur trovärdig min källa är om han nu hamnar där.
Jag tycker det är anmärkningsvärt hur många som utgett sig för att sitta på info här senaste månaderna. Om inte källan heter Nils Andersson eller hans agent så kan man ju såklart omöjligt veta hur mycket DIF erbjöd honom, hur mycket Malmö erbjöd honom, och hur mycket hans krav var från början. Och inte ens agenten utan bara Nils själv vet väl innerst inne varför beslutet hamnade just Malmö.
Johner kan säkert hamna i Västerås. Många allsvenska klubbar verkar gilla honom i alla fall.
fillefilander skrev:Challe sa ju i tidningen gällande Nils att det inte handlade om ekonomi och att dom inte diskuterat pengar. Men det jag hört är att Nils ville ha 100k i månaden. DIF bjöd bara 70, MIF betalar 85 så då valde han dom. Stanna i Allsvenskan och lämna Världens finaste klubb för 15 tusen i månaden?!
För övrigt hamnar Johner i Västerås.
Nils valde Malmö före Djurgården för att han skulle få en begränsad roll i Djurgårdens SHL-trupp när han i Malmö hade garantier på en stor roll som innebar mycket istid i PP. Lägg ner det där snacket om att han krävde 100 lax och skit.
Det är inget skitsnack, kommer från en säker källa. Dessutom tycker jag att han är värd det, om inte mer. Bästa backen I AS. Synd med alla skadorna bara.
Hoppas dom presenterar nåt riktigt bra snart.
Att Johner hamnar i Västerås har jag inte sett nånstans ännu. Får se hur trovärdig min källa är om han nu hamnar där.
Jag tycker det är anmärkningsvärt hur många som utgett sig för att sitta på info här senaste månaderna. Om inte källan heter Nils Andersson eller hans agent så kan man ju såklart omöjligt veta hur mycket DIF erbjöd honom, hur mycket Malmö erbjöd honom, och hur mycket hans krav var från början. Och inte ens agenten utan bara Nils själv vet väl innerst inne varför beslutet hamnade just Malmö.
Johner kan säkert hamna i Västerås. Många allsvenska klubbar verkar gilla honom i alla fall.
Jag kan inte svära 100% så klart heller. Bara delgav vad jag hört. Lusläser inte hela denna tråd så andra kan så klart ha skrivit nåt liknande. Nåja, ville bara dela med mig av sånt som hör silly season till.
Jacob Josefson känns inte helt otänkbar. Han har verkligen inte lyckats slå sig in NHL. I år har han visserligen sluppit AHL men bara spelat 27 matcher pga skada men tror även han har varit healthy scratch också. Man ska inte enbart stirra på poäng men för man 3p som Center på 27 matcher blir det knappast nytt kontrakt. Han har inget kontrakt i skrivande stund.
1962FenderStrat skrev:Jacob Josefson känns inte helt otänkbar. Han har verkligen inte lyckats slå sig in NHL. I år har han visserligen sluppit AHL men bara spelat 27 matcher pga skada men tror även han har varit healthy scratch också. Man ska inte enbart stirra på poäng men för man 3p som Center på 27 matcher blir det knappast nytt kontrakt. Han har inget kontrakt i skrivande stund.
Vilka Eliteprospectsargument. Nej poängen är absolut inte allt. Ta Krüger i Chicago som exempel. 28 pinner på 81 matcher under föregående säsong. Han är en ledare på isen och tar ett stort defensivt ansvar.
Josefsson har snittat 10 min/match i de 27 matcher han lirat. Då måste du ju förstå att han inte lirat första-, eller andraline direkt. Det är så mycket som spelar in. Sen är ju inte Josefsson en galen poängspelare heller. 20 pinnar i DIF, innan han korsade pölen, på 43 matcher. Men självklart ligger det någonting i att han inte fått spela så mycket och att han haft snål produktion, det ska man inte sticka under stolen.
Men om man jämför med Mark Owuya som stod utan kontrakt i november. Hans alternativ var, Utah Grizzlies i ECHL eller Luleå när de ringde. Han ville spela mycket och på så hög nivå som möjligt. Det blev Luleå för att han ansåg att han kunde utvecklas mest här, i slutändan. Hoppas då att Josefson anser att DIF kan vara bra för honom.
Frågan jag ställer mig ang. Josefson är dock: Passar han in i lagbygget där vi söker en förstaline med spets?
1962FenderStrat skrev:Jacob Josefson känns inte helt otänkbar. Han har verkligen inte lyckats slå sig in NHL. I år har han visserligen sluppit AHL men bara spelat 27 matcher pga skada men tror även han har varit healthy scratch också. Man ska inte enbart stirra på poäng men för man 3p som Center på 27 matcher blir det knappast nytt kontrakt. Han har inget kontrakt i skrivande stund.
Vilka Eliteprospectsargument. Nej poängen är absolut inte allt. Ta Krüger i Chicago som exempel. 28 pinner på 81 matcher under föregående säsong. Han är en ledare på isen och tar ett stort defensivt ansvar.
Josefsson har snittat 10 min/match i de 27 matcher han lirat. Då måste du ju förstå att han inte lirat första-, eller andraline direkt. Det är så mycket som spelar in. Sen är ju inte Josefsson en galen poängspelare heller. 20 pinnar i DIF, innan han korsade pölen, på 43 matcher. Men självklart ligger det någonting i att han inte fått spela så mycket och att han haft snål produktion, det ska man inte sticka under stolen.
Men om man jämför med Mark Owuya som stod utan kontrakt i november. Hans alternativ var, Utah Grizzlies i ECHL eller Luleå när de ringde. Han ville spela mycket och på så hög nivå som möjligt. Det blev Luleå för att han ansåg att han kunde utvecklas mest här, i slutändan. Hoppas då att Josefson anser att DIF kan vara bra för honom.
Frågan jag ställer mig ang. Josefson är dock: Passar han in i lagbygget där vi söker en förstaline med spets?
Kan vi få in en stabil "toppcenter" med SHL-mått mätt som Josefsson skulle bli är det inget att tveka på.
Kanske inte exakt den typen av center vi behöver allra mest, men en spelare av den kalibern med utvecklingspotential och som dessutom mycket väl skulle kunna stanna i klubben 10 säsonger....
...Inte mycket att tveka på enligt mig i alla fall.
Dessutom en väldigt naturlig ersättare till Jocke E som knappast lär lira mer än 1 säsong till.
DIF_Soldier skrev:Vi ska spela SHL, ändå är detta den tråkigaste Silly season jag upplevt.
Sant!
Alvarez och Armalis var intressanta värvningar sen kom de väntade förlängningarna men i övrigt finns liksom inget hett rykte eller något förutom Tellan men även där kommer inga nya uppgifter! Suck på Silly
DIF_Soldier skrev:Vi ska spela SHL, ändå är detta den tråkigaste Silly season jag upplevt.
Sant!
Alvarez och Armalis var intressanta värvningar sen kom de väntade förlängningarna men i övrigt finns liksom inget hett rykte eller något förutom Tellan men även där kommer inga nya uppgifter! Suck på Silly
Så spännande värvningar gjorde vi inte senaste åren i Elitserien heller. Vår dåliga ekonomi har bidragit till tråkiga Sillys sedan lång tid tillbaka.
Vår uppsida har varit juniorernas utveckling och en och annan trevlig hemvändare.
Tycker förväntningarna varit lite väl höga denna vår. Vi är en fattig klubb i SHL-sammanhang och får vackert ta det som blir över. I AS var vi en storklubb som kunde ta de vi ville ha från övriga klubbar. Nu är vi SHL´s motsvarighet till typ Troja och Asplöven och får en Silly season därefter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sant!
Så spännande värvningar gjorde vi inte senaste åren i Elitserien heller. Vår dåliga ekonomi har bidragit till tråkiga Sillys sedan lång tid tillbaka.
Vår uppsida har varit juniorernas utveckling och en och annan trevlig hemvändare.
Tycker förväntningarna varit lite väl höga denna vår. Vi är en fattig klubb i SHL-sammanhang och får vackert ta det som blir över. I AS var vi en storklubb som kunde ta de vi ville ha från övriga klubbar. Nu är vi SHL´s motsvarighet till typ Troja och Asplöven och får en Silly season därefter.
Asplöven? är det verkligen så jävla illa? visste att vi hade dåligt med pengar, men detta kan väll omöjligt stämma?
Vad får vi egentligen ut av våra sponsorer?
Hur mycket pengar får vi ut av sålda biljetter? 5%
Kanske hade varit bättre och stanna i HA bara för att få Stockholm stad att reagera på att hockeyn är närmare heldöd. fortsätter det så här så kommer DIF vara borta om 5 år, det finns inte en chans för vår överlevnad.
Sant!
Asplöven? är det verkligen så jävla illa? visste att vi hade dåligt med pengar, men detta kan väll omöjligt stämma?
Vad får vi egentligen ut av våra sponsorer?
Hur mycket pengar får vi ut av sålda biljetter? 5%
Kanske hade varit bättre och stanna i HA bara för att få Stockholm stad att reagera på att hockeyn är närmare heldöd. fortsätter det så här så kommer DIF vara borta om 5 år, det finns inte en chans för vår överlevnad.
Det var en snabb jämförelse på var i den ekonomiska näringskedjan vi befinner oss i SHL, nämligen på botten.
Vi hade inga pengar att köpa in några stjärnspelare innan vi åkte ur. Men nu väntar sig många att vi ska kunna köpa in en ny producerande förstakedja av klass.
Hemvändare och juniorer har varit vår räddning i många år nu. Förmågan att köpa in förstärkningar utifrån de kategorierna har saknats.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det är som natt och dag att jämföra Krüger och Josefsons NHL-karriärer. Krüger är en mycket viktig pusselbit i Chicagos bygge. En större roll än vad folk hemma i Sverige tror.
Josefson har mer eller mindre aldrig spelat till sig en plats, fått spela pga att han är en prospect och i år har han mer eller mindre bara fått sitta på läktaren eftersom de inte längre kan skicka ner honom till AHL pga waivers, och de få matcherna han har fått spela har han knappt fått några minuter alls.
Nog för att vi har dålig ekonomi men man måste kunna värva iaf EN kedja med lite klass och det är precis det som ska in!
Om någon av de i förstakedjan kommer vara "chansningar" så är vi defenitivt ett lag för HA.
En bra center och två spetsspelare ska vi ha råd till sett till de spelare som vi tagit in/förlängt med nu!
Så ja, jag förväntar mig spets!
EDIT: Jag kanske var otydlig men jag menar att om man ser till de förlängningar vi gjort så ser det ut som att Challe har "sparat" pengar på en producerande förstakedja.
Så jag förväntar mig en sån kedja också!
Tror vi har stor potential i Sörensen och Alvarez. Sett till kostnaden. Även Ljungh. Sedan tycker jag att det är viktigt att vi vårdar Heinerö rätt. För jag tror fortfarande att han kommer bli något alldeles extra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sant!
Man fick vibbar av att en ny ekonomi kunde vara på väg när vi öppnade för en nyemission av aktier. "Är det någon storfräsare på väg in med stålars", tänkte optimistiska jag. Inte då, de har ju inte ens fått in kapital från de som redan äger aktierna idag.
Ärligt talat så verkar det inte finnas någon med riktiga pengar som vill satsa på oss. Däremot vill SHL ta våra pengar. För att ge till gnaget. Där folk kommer springande med tio miljoner då och då.
Tänk om vi åtminstone kunde få bättre betalt för de talanger vi utbildar och slussar ut i resten av världen. Eller att snubbar som sudden betalar tillbaka till klubben. Eller att mackan ger fan i att stämma oss. Eller att vi får sköta Hovet själva. Eller att, som sagt, SHL ger fan i våra pengar. Eller att kommunen köper ett Sankt Erikshuvud på tröjbröstet för fem miljoner.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)