De som inte såg Mora-matchen bör ju inte uttala Nonchalans och Gustafsson i samma mening. Men forumiterna vill väl ha minst en häxjakt per säsong och årets lott verkar ha fallit på Gustafsson (som jag för övrigt ser som en av de bästa backarna, tränarna med för den delen).SirDIFalot skrev:Har heller aldrig förstått det där med att Erik skulle vara nonchalant.seppuko skrev:Fan va taskig du kan vara
Erik har vid flera gånger senaste matcherna dunkat klubba i sarg över felaktig utvisning, missat friläge och även andra tillfällen. Det är inte nonchalans någon-jäkla-stans i mina ögon. Sluta att se 1 sekvens i ditt liv som förevigad i ditt tankesätt. Kom in i matchen nu.
Fredrik Bremberg och Josef Boumedienne är väl de två spelarna jag sett i DIF som agerar mest nonchalant på isen. Men det behöver inte betyda att dom är det. Men med deras kroppsspråk ser det ut så. Det är dom signalerna dom utstrålar.
DIF i Media
Re: DIF i Media
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
För min del är jag betydligt mer misstänksam mot Lidström. Jag håller vakande öga och registrerar varje misstag och svagt ingripande från och med nu!seppuko skrev:De som inte såg Mora-matchen bör ju inte uttala Nonchalans och Gustafsson i samma mening. Men forumiterna vill väl ha minst en häxjakt per säsong och årets lott verkar ha fallit på Gustafsson (som jag för övrigt ser som en av de bästa backarna, tränarna med för den delen).SirDIFalot skrev:Har heller aldrig förstått det där med att Erik skulle vara nonchalant.seppuko skrev:Fan va taskig du kan vara
Erik har vid flera gånger senaste matcherna dunkat klubba i sarg över felaktig utvisning, missat friläge och även andra tillfällen. Det är inte nonchalans någon-jäkla-stans i mina ögon. Sluta att se 1 sekvens i ditt liv som förevigad i ditt tankesätt. Kom in i matchen nu.
Fredrik Bremberg och Josef Boumedienne är väl de två spelarna jag sett i DIF som agerar mest nonchalant på isen. Men det behöver inte betyda att dom är det. Men med deras kroppsspråk ser det ut så. Det är dom signalerna dom utstrålar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
DIF i Media
Ja, han går åt hårt den gode Jocken.seppuko skrev:Fan va taskig du kan vara
Reiderborn fick väl epitetet no-body eller loser efter att ha genomfört 1-2 matcher (som dessutom genomfördes på ett bra sätt) för några veckor sedan.
Kallade Reideborn för nobody det gjorde jag. Därmed inte sagt att han är dålig! MEN när man törstar efter framgång som en satans bajare så blir man knappast salig när sportchefen värvar en person som absolut ingen hört talas om, inte ens han själv. Nobody har inget med spelarens kompetens att göra, men antar att ingen av er heller visste vem fan den där killen var när han togs in?JohanPez skrev:Ja, han går åt hårt den gode Jocken.seppuko skrev:Fan va taskig du kan vara
Reiderborn fick väl epitetet no-body eller loser efter att ha genomfört 1-2 matcher (som dessutom genomfördes på ett bra sätt) för några veckor sedan.
Annars tycker jag att jag varit väldigt lugn och beskedlig denna säsongen gentemot förra. Erik är en kopia av Claesson och det är inget positivt. Visst i framgång kan en sån kille vara underbar att skåda men i det läget vi är i så föredrar jag inte backar som tar ett varv in framför eget mål med någon halvdan klubba skridsko dragning. Och nej det har inte bara hänt en gång! Minns matchen mot Karlskrona när jag hårdbevakade honom. Jag och min polare räknade till 4(!) GROVA misstag i egen zon av nr 56. Man kan räkna antalet bra matcher han gjort med en näve. Det är inte okej för att vara en toppback i ett förmodat topplag i Sveriges äckelträsk till liga.
Å andra sidan är han inte själv om grov underprestation, men Erik retar mig lite extra det medges.
Säga vad man vill om Bom Bom men den mannen hade varit en dröm att ha i detta lag. Han fixade resultat = Poäng framåt. Någon i detta lag som klarar av detta hand upp?
Hur mycket visste du om Wesslau när han kom? Jag hade själv knappt hört talas om honom!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag skriver under på i stort sett allt. Huruvida Zabel eller Montén skulle vara en lösning låter jag däremot vara osagt.-daniel- skrev:Garpen sågar Djurgården längs med fotknölarna i sin krönika:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 5742257.ab
...ord och inga visor. Inte så förvånande, förvisso. Mycket av det han säger är ju sånt vi fans har tryckt på.
Men spelidén fungerar inte.
Krampaktigt var ordet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Snacka för dig själv. Jag hade tidigt med Adam i mitt lagbygge i Silly-tråden!Manijock skrev:
Kallade Reideborn för nobody det gjorde jag. Därmed inte sagt att han är dålig! MEN när man törstar efter framgång som en satans bajare så blir man knappast salig när sportchefen värvar en person som absolut ingen hört talas om, inte ens han själv. Nobody har inget med spelarens kompetens att göra, men antar att ingen av er heller visste vem fan den där killen var när han togs in?
Född till sportchef.
Väldigt mycket. Jag är som bekant från Nyköping och då låg min stads hockeylag i den ligan vi för närvarande ligger. Gick på mycket lokal hockey då och där mötte vi bland annat Aik. Där blev Wesslau känd som ett spöke som kunde komma upp precis hur stort som helst samtidigt som han kunde klappa igenom i andra matcher. Efter det kom han till Malmö där han lirade en säsong mot Nyköping i Allsvenskan och en säsong mot DIF i elitserien.Heaty skrev:Hur mycket visste du om Wesslau när han kom? Jag hade själv knappt hört talas om honom!
Med andra ord, Wesslau hade jag fruktansvärt bra koll på faktiskt. Liksom med Daniel Larsson!
android: Imponerande! Men kan vi vrida tillbaka tiden och se hur snacket gick när Adam värvades så var det annat ljud i skällan från de flesta.
Vet inte om det är så imponerande. Kollar du samma lag så finns det en hel del spelare som inte verkar vara så vassa. Det går jämt ut.Manijock skrev:
android: Imponerande! Men kan vi vrida tillbaka tiden och se hur snacket gick när Adam värvades så var det annat ljud i skällan från de flesta.
Född till sportchef.
Jag håller med om att Gustafsson kan vara bra i vissa matcher och spela klokt. Men samtidigt blandar han det med rejäla misstag, missar enkla pass, lyckas inte stoppa pucken på blå i PP osv. Ibland blir jag fan grönhårig och skriker i frustration att han ska bänkas! Men ibland är han faktiskt riktigt bra. Tycker bara att han är ojämn och osäker.seppuko skrev:De som inte såg Mora-matchen bör ju inte uttala Nonchalans och Gustafsson i samma mening. Men forumiterna vill väl ha minst en häxjakt per säsong och årets lott verkar ha fallit på Gustafsson (som jag för övrigt ser som en av de bästa backarna, tränarna med för den delen).SirDIFalot skrev:Har heller aldrig förstått det där med att Erik skulle vara nonchalant.seppuko skrev:Fan va taskig du kan vara
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
DIF i Media
Jag visste inte vem han var inför säsongen men du skrev detta efter att han genomfört 2-3 matcher i HA och ET och gjort bra ifrån sig. Oavsett om man är okänd eller inte menar jag att man inte förtjänar glåpord om man presterat.Manijock skrev:Kallade Reideborn för nobody det gjorde jag. Därmed inte sagt att han är dålig! MEN när man törstar efter framgång som en satans bajare så blir man knappast salig när sportchefen värvar en person som absolut ingen hört talas om, inte ens han själv. Nobody har inget med spelarens kompetens att göra, men antar att ingen av er heller visste vem fan den där killen var när han togs in?JohanPez skrev:Ja, han går åt hårt den gode Jocken.seppuko skrev:Fan va taskig du kan vara
Annars tycker jag att jag varit väldigt lugn och beskedlig denna säsongen gentemot förra. Erik är en kopia av Claesson och det är inget positivt. Visst i framgång kan en sån kille vara underbar att skåda men i det läget vi är i så föredrar jag inte backar som tar ett varv in framför eget mål med någon halvdan klubba skridsko dragning. Och nej det har inte bara hänt en gång! Minns matchen mot Karlskrona när jag hårdbevakade honom. Jag och min polare räknade till 4(!) GROVA misstag i egen zon av nr 56. Man kan räkna antalet bra matcher han gjort med en näve. Det är inte okej för att vara en toppback i ett förmodat topplag i Sveriges äckelträsk till liga.
Å andra sidan är han inte själv om grov underprestation, men Erik retar mig lite extra det medges.
Säga vad man vill om Bom Bom men den mannen hade varit en dröm att ha i detta lag. Han fixade resultat = Poäng framåt. Någon i detta lag som klarar av detta hand upp?
Men herregud karl... Sen när är nobody ett glåpord? Jag driver bara med faktumet att alla våra målvakter är totalt oscoutade och att det i långa loppet kan vara en ren mynning mot tinningen. Chansningar är något jag hatar, speciellt när det gäller BÅDA våra målvakter. Visar det sig nu att Reideborn fortsätter imponera så kommer Challe undan med hjärtat i halsgropen minst sagt. Pickard har visat sig vara lika flaxig som väntat dock...JohanPez skrev:Jag visste inte vem han var inför säsongen men du skrev detta efter att han genomfört 2-3 matcher i HA och ET och gjort bra ifrån sig. Oavsett om man är okänd eller inte menar jag att man inte förtjänar glåpord om man presterat.Manijock skrev:Kallade Reideborn för nobody det gjorde jag. Därmed inte sagt att han är dålig! MEN när man törstar efter framgång som en satans bajare så blir man knappast salig när sportchefen värvar en person som absolut ingen hört talas om, inte ens han själv. Nobody har inget med spelarens kompetens att göra, men antar att ingen av er heller visste vem fan den där killen var när han togs in?JohanPez skrev:Ja, han går åt hårt den gode Jocken.seppuko skrev:Fan va taskig du kan vara
Kom inte och säg att Chet är fantastisk bara för att han gör någon flaxig jävla bautaräddning då och då nu. Han har redan slagit "antal gjorda tabbar per säsong"-rekord och det är fan inte okej så här tidigt in. Kom inte heller och försök analysera klantigheterna som några gjort här på forumet likt: "men den tabben, är det verkligen en sådan? Det sitter någon på läktaren och skriker RUMPNISSE precis samtidigt som skottet kommer. Det är inte så lätt att fokusera då!". En tabbe är en tabbe, och en tabbe är när man gång på gång släpper höstlöv från blålinjen. En tabbe är när man hamnar med arslet brevid målet när någon skjuter bakom målet. En tabbe är sådant som väcker osäkerhet i hela laget. Han fixar inga framgångar åt oss! Pickard är ingen målvakt som kommer ta oss uppåt i tabellen. Han är en clown! Och dessutom är han tamefan ett värre nervvrak än undertecknad....
WE WANT YOU - TO RÖSTA REIDEBORN
Sv: DIF i Media
Säger man att någon är en nobody efter 3 matcher så är det såklart en pik mot den spelaren. En orättvis sådan eftersom han hade varit helt okej på hovet. Att säga att någon är en nobody efter match i tjeckien är en sågning. Tvivlar på att du scoutade fram den analysen eftersom matcherna inte sändes på tv.
Sv: DIF i Media
Jag vill också tillägga att vi i Sverige inte sysslar med scouting i särskilt stor utsträckning. Man har ett kontaktnät och går på rekommendationer. Tvivlar på att Fbk åkte över och scoutade Connolly t.ex...
DIF i Media
Men herregud själv, nobody är väl tveklöst ett negativt laddat ord, med andra ord ett glåpord. Man är ingen, är man ett duktig/proffs så är man någon - kan inte bli mer solklart. Vi har pratat tidigare om att spelare läser här. Förmodligen unga killar i synnerhet och om nu Adam läser här och ser glåpord efter bra prestationer när han inte vill något hellre än att fria oss i publiken och skicka ner våra ärkerivaler i avgrunden blir jag lack. Jag tyckte också att våra målisar var chansningar inför säsongen. Adam var dock Järlans verk och där lyckades Bajen-Janne från Sköndal med något. Vet inte sen varför du snackar om Chet, det här handlade om Reiderborn.Manijock skrev:Men herregud karl... Sen när är nobody ett glåpord? Jag driver bara med faktumet att alla våra målvakter är totalt oscoutade och att det i långa loppet kan vara en ren mynning mot tinningen. Chansningar är något jag hatar, speciellt när det gäller BÅDA våra målvakter. Visar det sig nu att Reideborn fortsätter imponera så kommer Challe undan med hjärtat i halsgropen minst sagt. Pickard har visat sig vara lika flaxig som väntat dock...JohanPez skrev:Jag visste inte vem han var inför säsongen men du skrev detta efter att han genomfört 2-3 matcher i HA och ET och gjort bra ifrån sig. Oavsett om man är okänd eller inte menar jag att man inte förtjänar glåpord om man presterat.Manijock skrev:Kallade Reideborn för nobody det gjorde jag. Därmed inte sagt att han är dålig! MEN när man törstar efter framgång som en satans bajare så blir man knappast salig när sportchefen värvar en person som absolut ingen hört talas om, inte ens han själv. Nobody har inget med spelarens kompetens att göra, men antar att ingen av er heller visste vem fan den där killen var när han togs in?JohanPez skrev:Ja, han går åt hårt den gode Jocken.seppuko skrev:Fan va taskig du kan vara
Kom inte och säg att Chet är fantastisk bara för att han gör någon flaxig jävla bautaräddning då och då nu. Han har redan slagit "antal gjorda tabbar per säsong"-rekord och det är fan inte okej så här tidigt in. Kom inte heller och försök analysera klantigheterna som några gjort här på forumet likt: "men den tabben, är det verkligen en sådan? Det sitter någon på läktaren och skriker RUMPNISSE precis samtidigt som skottet kommer. Det är inte så lätt att fokusera då!". En tabbe är en tabbe, och en tabbe är när man gång på gång släpper höstlöv från blålinjen. En tabbe är när man hamnar med arslet brevid målet när någon skjuter bakom målet. En tabbe är sådant som väcker osäkerhet i hela laget. Han fixar inga framgångar åt oss! Pickard är ingen målvakt som kommer ta oss uppåt i tabellen. Han är en clown! Och dessutom är han tamefan ett värre nervvrak än undertecknad....
WE WANT YOU - TO RÖSTA REIDEBORN