Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Christopher J
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag vill inget hellre än att se Fredrik Bremberg i truppen kommande säsong. Bremberg är en riktig järnkamin och skulle tillföra mer positiva delar än negativa. Snacket om att han inte passar in tycker jag är helt fel då vår filosofi är att skapa långa anfall och hålla pucken så länge som möjligt i anfallszon något som linkan är expert på. Ja, vi tog oss till final utan linkan, men det finns ingenting som säger att vi inte skulle göra det med honom i laget. Att bygga vidare på hardys strategi och det vi hade förra säsongen är naturligtvis rätt, men att även ha Bremberg som anfallsvapen skulle bara göra det bättre. Det enda rätta är att skriva ett 3-års kontrakt med Bremberg och låta honom få avsluta karriären i DIF-tröjan, därefter så kan vi njuta när hans tröja hissas upp i taket.
Bremberg vet väl redan om att DIF-ledningen inte prioriterar honom. Situationen kan väl jämföras med Anger förra året. Han väntade och erbjöd t.om. lägre lön för att spela med DIF.Snazzi skrev: Oj, då måste han verkligen känna sig välkommen...
Min linje är dock att man kontaktar de externa finansiärer som ryktas finnas. Men för att det ska göras tror jag Hardy måste Bremberg i truppen.
Linkan har pratat med DIF och i de diskussionerna hade DIF knappast tackat nej till Linkan för 150 000 kr per månad.SirDIFalot skrev:Öhh... Linkan har inte fått något som helst kontraktsförslag av DIF. Han var inaktuell från början. Varför försöker du antyda att han hellre skulle ta 200 000 i gnaget än 150 000 i DIF?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jasså minsann.... Tror jag inte på för en sekund.Östgöten skrev:Linkan har pratat med DIF och i de diskussionerna hade DIF knappast tackat nej till Linkan för 150 000 kr per månad.SirDIFalot skrev:Öhh... Linkan har inte fått något som helst kontraktsförslag av DIF. Han var inaktuell från början. Varför försöker du antyda att han hellre skulle ta 200 000 i gnaget än 150 000 i DIF?
Expert.
Det är en bitter sanning, men jag tror ärligt talat att Östgöten har bra koll på hur det hela ligger till. Liksom Frasse är han betydligt mer insatt i vår förening än oss andra.SirDIFalot skrev:Jasså minsann.... Tror jag inte på för en sekund.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
Och jag vet att Linkan har haft betydligt lägre lön i DIF under alla år än vad folk här har trott. Handlar inte om pengarna i det här fallet.sthlm_dif skrev:Det är en bitter sanning, men jag tror ärligt talat att Östgöten har bra koll på hur det hela ligger till. Liksom Frasse är han betydligt mer insatt i vår förening än oss andra.SirDIFalot skrev:Jasså minsann.... Tror jag inte på för en sekund.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är folk helt jävla korkade eller som fortfarande tror detta är en pengafråga för DIF?
- -daniel-
...förövrigt känner jag väldigt starkt att det blir Modo för Linkans del. SSK hade ju förvisso sett honom som en ersättare för Klasen men har en stark känsla för Modo med Challe i spetsen.
Vad syftar du på?-daniel- skrev:Är folk helt jävla korkade eller som fortfarande tror detta är en pengafråga för DIF?
Att det finns externa finansiärer? Att det handlar om en personliga schismer? Att DIF har en massa pengar efter en fin säsong?
Senast redigerad av Berra den 2010-06-08 21:53:58, redigerad totalt 1 gånger.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- -daniel-
Bara det uppenbara som jag skrivit 250 gånger tidigare; jag tycker det känns ganska glasklart att DIF är rädda att rubba LAGET man byggt upp och att man ser att Linkan kanske tar lite för stor plats nu när det finns andra profiler i gänget.Berra skrev:Vad syftar du på?-daniel- skrev:Är folk helt jävla korkade eller som fortfarande tror detta är en pengafråga för DIF?
Att det finns externa finansiärer? Att det handlar om en personliga schismer? Att DIF har en massa pengar efter en fin säsong?
Pengafrågan hade löst sig om DIF var intresserade, tror stenhårt Linkan hade valt & accepterat att avsluta sin karriär i DIF med bra mycket lägre lön än att exempelvis flytta upp till Örnsköldsvik för X antal tusenlappar mer i månaden.
Orkar inte älta Linkan-frågan mer. Kan inte den här förbannade silly-season vara slut snart...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Instämmer fullt ut. Tyvärr har jag börjat acceptera att Linkan aldrig kommer att spela för oss igen. Ett mycket tråkigt beslut av DIF och som jag inte kan förstå. Måste handla om att vi inte har råd ifall vi nu ska klara av én förlängning av Mackan. Jag köper inga andra förklaringar då han är en klasspelare som saknar motstycke i elitserien. Ingen kan öppna upp ett försvar lika bra som Linkan. Passar utmärkt i ett offensivt spelande lag med långa anfall.Christopher J skrev:Jag vill inget hellre än att se Fredrik Bremberg i truppen kommande säsong. Bremberg är en riktig järnkamin och skulle tillföra mer positiva delar än negativa. Snacket om att han inte passar in tycker jag är helt fel då vår filosofi är att skapa långa anfall och hålla pucken så länge som möjligt i anfallszon något som linkan är expert på. Ja, vi tog oss till final utan linkan, men det finns ingenting som säger att vi inte skulle göra det med honom i laget. Att bygga vidare på hardys strategi och det vi hade förra säsongen är naturligtvis rätt, men att även ha Bremberg som anfallsvapen skulle bara göra det bättre. Det enda rätta är att skriva ett 3-års kontrakt med Bremberg och låta honom få avsluta karriären i DIF-tröjan, därefter så kan vi njuta när hans tröja hissas upp i taket.
Men det är bara att inse att det vore för bra för att vara sant med Linkan, Mackan och Ekman i samma DIF-upplaga.
Edit:
Han är ingen svikare oavsett klubb han väljer. Vill DIF inte ha honom är han fri att gå var han vill.
Men visst fan skulle det kännas illa ifall han skrev på för råttorna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Linkan kan ta mycket plats, det är sant. Men det är även ganska uppenbart att LAGET är något rubbat som det är, sju-åtta ordinarie spelare (profiler) har lämnat. Några spelare måste in. Så jag tror att ointresset har andra orsaker, exempelvis löneanspråk eller ömsesidigt ointresse. Ointresset från DIF:s sida tror jag beror på att Linkan är dyr och att DIF vill bygga lag på sikt.-daniel- skrev:Bara det uppenbara som jag skrivit 250 gånger tidigare; jag tycker det känns ganska glasklart att DIF är rädda att rubba LAGET man byggt upp och att man ser att Linkan kanske tar lite för stor plats nu när det finns andra profiler i gänget.Berra skrev:Vad syftar du på?-daniel- skrev:Är folk helt jävla korkade eller som fortfarande tror detta är en pengafråga för DIF?
Pengafrågan hade löst sig om DIF var intresserade, tror stenhårt Linkan hade valt & accepterat att avsluta sin karriär i DIF med bra mycket lägre lön än att exempelvis flytta upp till Örnsköldsvik för X antal tusenlappar mer i månaden.
Orkar inte älta Linkan-frågan mer. Kan inte den här förbannade silly-season vara slut snart...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
-
Håller inte med! Visst, vill inte föreningen ha honom så har han inget annat val än att gå till en annan Elitserieklubb. Visst kan han gå till ghniet, det hade kanske varit rätt åt Järlan o co som inte förstår vilken smäll på käften det här är. MEN Linkan måste tänka själv också. Oavsett om föreningen dissat honom eller inte så skulle i alla fall inte jag pissa på mina supportrar genom att gå till äcklena i solna. Det är supportrarna(oss på Hovet och runtom i Sverige) som han pissar mest på om han väljer att gå till råttorna, inte Järlan. Det är vi, som älskar honom för hans makalösa handelder som höll oss kvar i Elitserien, som får en fet jävla pungspark i och med denna övergången. Det måste han förstå själv, och om han går till ajk så kommer jag behandla honom värre än vad jag någonsin gjort mot Fernholm. Det är det största sveket i modern tid och han kommer inte vara mer värd än cancer i mina ögon. Det vill jag verkligen inte tycka om Linkan som fortfarande är en hjälte i mina ögon. Så snälla döda inte den bilden nu Fredrik!BOMBOM BOUCHARD skrev:
Edit:
Han är ingen svikare oavsett klubb han väljer. Vill DIF inte ha honom är han fri att gå var han vill.
100% DJURGÅRDSJ***L
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Rätt kul hur olika man kan tycka. Men jag har full respekt för din åsikt.Jockmaniac skrev:Håller inte med! Visst, vill inte föreningen ha honom så har han inget annat val än att gå till en annan Elitserieklubb. Visst kan han gå till ghniet, det hade kanske varit rätt åt Järlan o co som inte förstår vilken smäll på käften det här är. MEN Linkan måste tänka själv också. Oavsett om föreningen dissat honom eller inte så skulle i alla fall inte jag pissa på mina supportrar genom att gå till äcklena i solna. Det är supportrarna(oss på Hovet och runtom i Sverige) som han pissar mest på om han väljer att gå till råttorna, inte Järlan. Det är vi, som älskar honom för hans makalösa handelder som höll oss kvar i Elitserien, som får en fet jävla pungspark i och med denna övergången. Det måste han förstå själv, och om han går till ajk så kommer jag behandla honom värre än vad jag någonsin gjort mot Fernholm. Det är det största sveket i modern tid och han kommer inte vara mer värd än cancer i mina ögon. Det vill jag verkligen inte tycka om Linkan som fortfarande är en hjälte i mina ögon. Så snälla döda inte den bilden nu Fredrik!BOMBOM BOUCHARD skrev:
Edit:
Låt oss hoppas att han inte väljer råttorna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jaha, då är vi igång igen med en sommarcirkus...
Kom ihåg att vi ännu inte vet vad som hänt eller gäller, AB som källa ger jag väldigt lite för.
Det är mycket möjligt att DIF inte aktivt försöker signa Linkan, att man inte vill rubba den balans
man började bygga ifjol. I så fall måste också Hardy ha sagt att han inte är intresserad av Linkan - vilket emellertid går stick i stäv med en del uppgifter inför förra säsongen, om man nu ska tro på dem, att det var en hög prioritet för honom att behålla just Linkan.
Linkan drog ett enormt lass under flera tunga år och skulle säkert inte ha emot att spela i ett DIF där fler nu drar det lasset - å andra sidan är han ju sedan länge känd fö rat tinte sätta defensiven främst, varför Hardy m.fl. kan göra den då rätt logiska bedömningen att DIF:s spelsystem mår bättre utan honom totalt sett, hans offensiva kvaliteter till trots.
Jag vore ytterst förvånad och chockad om han skrev på för Gnaget och håller detta för väldigt otroligt, om han nu inte verkligen vill pissa på DIF (ursäkta). Och vilka pengar har egentligen Gnaget jämfört med LHC eller ens MoDo? Större risk då att Challe lockar honom till Ö-träsket, men har DIF inget intresse av honom kan man inte klandra Linkan för det heller. Ser givetvis helst att det blir DIF eller utlandet för honom - skulle han inte avsluta karriären med lite cash? Finns ju i Schweiz också. Eller det är familjen som drar honom hemåt? Vill minnas att han sa nåt (efter förra säsongen) att "man vill ju spela slutspel igen", och där kan jag inte tro Gnaget hamnar.
Sist: glöm inte det gamla djungelordspråket, "Linkan är bara bra i Djurgården", det refererar malmötidningarna till fortfarande.
Kom ihåg att vi ännu inte vet vad som hänt eller gäller, AB som källa ger jag väldigt lite för.
Det är mycket möjligt att DIF inte aktivt försöker signa Linkan, att man inte vill rubba den balans
man började bygga ifjol. I så fall måste också Hardy ha sagt att han inte är intresserad av Linkan - vilket emellertid går stick i stäv med en del uppgifter inför förra säsongen, om man nu ska tro på dem, att det var en hög prioritet för honom att behålla just Linkan.
Linkan drog ett enormt lass under flera tunga år och skulle säkert inte ha emot att spela i ett DIF där fler nu drar det lasset - å andra sidan är han ju sedan länge känd fö rat tinte sätta defensiven främst, varför Hardy m.fl. kan göra den då rätt logiska bedömningen att DIF:s spelsystem mår bättre utan honom totalt sett, hans offensiva kvaliteter till trots.
Jag vore ytterst förvånad och chockad om han skrev på för Gnaget och håller detta för väldigt otroligt, om han nu inte verkligen vill pissa på DIF (ursäkta). Och vilka pengar har egentligen Gnaget jämfört med LHC eller ens MoDo? Större risk då att Challe lockar honom till Ö-träsket, men har DIF inget intresse av honom kan man inte klandra Linkan för det heller. Ser givetvis helst att det blir DIF eller utlandet för honom - skulle han inte avsluta karriären med lite cash? Finns ju i Schweiz också. Eller det är familjen som drar honom hemåt? Vill minnas att han sa nåt (efter förra säsongen) att "man vill ju spela slutspel igen", och där kan jag inte tro Gnaget hamnar.
Sist: glöm inte det gamla djungelordspråket, "Linkan är bara bra i Djurgården", det refererar malmötidningarna till fortfarande.