Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Troligen så lirar han väl inte imorgon ? men man kan ju alltid hoppas att han får testa något byte.
Djuuuuuuuuuuuuu
Tänker på den backbesättningen vi hade 2005-2006 jämfört med nu..
Går verkligen framåt för varje säsong..
- Lee Harvey Oswald
Jaa, den säsongen räddades DIF kvar i Elitserien endast för att leksand & ssk var så historiskt dåliga så det var snudd på omöjligt att komma efter dem i tabellen.warrant skrev:Tänker på den backbesättningen vi hade 2005-2006 jämfört med nu..
Hade DIF haft samma backbesättning idag hade vi nog fortfarande stått på 0 poäng, så mycket bättre är bottenlagen i år
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Han sa själv i intervjun att han inte lirar mot HV men förhoppningsvist mot Luleå, så håll tummarna för en härligt debut redan på torsdag.Mans91 skrev:Troligen så lirar han väl inte imorgon ? men man kan ju alltid hoppas att han får testa något byte.
Eftersom jag kan se in i framtiden kan jag berätta redan nu att han kommer att sätta en balja i PP redan på torsdag. Mark my words.
-
- Säsongskort: Ja
Reflekterar ibland också över 05/06, och miraklet att DIF överlevde den säsongen. Känn på den här. Nuvarande adresser inom parentes. Vi talar alltså backuppsättningen från den tiden:
Adam Andersson (Mora, Allsvenskan)
Mika Strömberg (KalPa, SM-Liiga)
Ronnie Pettersson
Jonas Liwing (AIK, Allvenskan)
Erik Ryman (AIK, Allsvenskan)
Alexander Ribbenstrand (Almtuna, Allsvenskan)
Jesper Björck (Ormsta, Div2)
Antti-Pekka Lamberg (finland, div 2)
Christoffer From-Björk (Asplöven, Div 1)
André Mattsson (Malmö, Allsvenskan)
Som toppning stoppar vi in muren Lassila...
Det är skrämmande läsning. Detta måste ju kategoriseras som ett av Elitseriehistoriens mirakel. Tack Bremberg, Thoresen säger jag bara.
Ronnie Pettersson
Det är skrämmande läsning. Detta måste ju kategoriseras som ett av Elitseriehistoriens mirakel. Tack Bremberg, Thoresen säger jag bara.
Ja, den backuppsättningen var inte att leka med. Jag kommer ihåg att man nästan ställde sig upp skrek av glädje när backarna lyckades slå en icing.nutarvidom skrev:Reflekterar ibland också över 05/06, och miraklet att DIF överlevde den säsongen. Känn på den här. Nuvarande adresser inom parentes. Vi talar alltså backuppsättningen från den tiden:
Ronnie Pettersson
Tycker värvningen av Andreas är klockren. Det känns framförallt bra att tränarna/ledningen insett att Niklas A inte håller för elitserien och därför plockar in Holmqvist.
Vad tusan har hänt med Nicklas Danielsson?! Han var på väg ordentligt förra säsongen, tog för sig och spelade stabilt. Nu ser han ut som en rädd kanin!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag skulle tippa på att Danielsson drabbats av den klassiska ''Göra en bra säsong och sedan tro att man är lite bättre än vad man är och inte behöva jobba fullt ut säsongen efter''.
Sjunger avgå Johnny...
Det är alltså ingen av er som stör er på följande?
Ålder: 27 år
Moderklubb: Djurgårdens IF
Säsonger i DIF: 1
Tidigare klubbar: LHC & Frölunda
Antal matcher emot DIF: En jäkla massa!
Hur resonerar ni? Om man är tillräckligt bra så spelar det ingen roll om man varit med och kostat DIF ett slutspel?
Hur resonerar ni? Om man är tillräckligt bra så spelar det ingen roll om man varit med och kostat DIF ett slutspel?
odburt skrev:Det är alltså ingen av er som stör er på följande?
Frågan är ju hur DU resonerar?! Så en bra spelare som spelat en match mot DIF får inte spela för klubben sen? Eller är det bara om han gör några poäng den matchen?
Djurgården får alltså aldrig mer värva spelare från elitserien, bara juniorer sen får man titta utanför Sverige?!
Tacka fan för att inte du har någon makt inom klubben, för hade du fått så hade du ju troligen sparkat följande eftersom dom spelat i andra elitserielag, och därmed mött DIF.odburt skrev:Det är alltså ingen av er som stör er på följande?
David Printz (AIK)
Gustaf Wesslau (Malmö)
Andreas Holmqvist (VF, Clüben)
Niklas Andersson (Brynäs)
Timmy Pettersson (VF, HV71)
Robin Figren (VF)
Niklas Anger (Brynäs, AIK)
Michael Holmqvist (VF, FBK)
Fredrik Bremberg (Malmö)
Tim Eriksson (Clüben)
Nicklas Danielsson (Brynäs)
Har jag glömt någon annan av "svikarna" Obdurt?
Visst, det finns fall där jag anser att spelare inte är välkomna tillbaka till DIF.
Men du är ju bara löjlig för fan. Om nu Andreas Holmqvist hade skjutit i stolpen då för något år sedan och det istället var Timmy som gjort det målet mot oss så vi missade slutspel.
Hade vi då kickat Timmy nu om du fått din vilja igenom?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Forumets löjligaste post. Någonsin. Allvarligt nu, skulle Andreas ha "struntat" i att göra mål på oss den där grymt tunga matchen förrförra våren? Han försökte väl som alla andra den där dagen, dvs göra sitt jobb.odburt skrev:Det är alltså ingen av er som stör er på följande?
Lägg ner crackpipan ett slag och reflektera över dina tankar, så kanske du kommer till insikt.
Jag måste fråga dig en sak Obdurt.
Du verkar ju helt förtvivlad att en spelare vars moderklubb är DIF(dock aldrig spelat en enda match på seniornivå med klubben) nu går tillbaka till klubben han som liten spelade i.
Och detta för att han under sin karriär någon gång gjort mål på DIF.
Låt oss tänka oss ett scenario nu:
"Mr X" börjar som fyraåring att spela i Djurgårdens knattegäng. När han är 14 år är han en jättetalang som spås en lysande framtid och börjar spela division 1 hockey i Väsby, där han tillbringar 2 år.
När han är 16 får han testa på allsvensk hockey med Huddinge och gör jättesuccé.
Sedan tar han klivet över till den kanadensiska juniorligan.
Beslutar sig efter 2 säsonger med blandad framgång att flytta hem till Sverige igen för att få en nystart. Som 18-åring får han sen debutera i elitserien i Brynäs för dom visade störst intresse för den numera halvt okända talangen.
I Brynäs blir det sen succé och han vinner lagets interna poängliga andra året som 20åring och klubbarna slåss om honom.
Han tar dock en ny chans i nordamerika men det blir fiasko.
Året senare vänder han återigen hem och väljer då att försöka slå sig in i klubben han fostrats i som liten, DIF.
Då till min fråga Obdurt. Är han någonsin välkommen hem till DIF igen????
Eftersom han gjorde succé i Brynäs och gjorde också totalt 4 poäng mot just DIF i sin sejour i elitserien. Ser fram emot din synpunkt med spänning i detta "fantasifall" då jag anser att du, ursäkta uttrycket är en av de mest korkade människorna här inne
Du verkar ju helt förtvivlad att en spelare vars moderklubb är DIF(dock aldrig spelat en enda match på seniornivå med klubben) nu går tillbaka till klubben han som liten spelade i.
Och detta för att han under sin karriär någon gång gjort mål på DIF.
Låt oss tänka oss ett scenario nu:
"Mr X" börjar som fyraåring att spela i Djurgårdens knattegäng. När han är 14 år är han en jättetalang som spås en lysande framtid och börjar spela division 1 hockey i Väsby, där han tillbringar 2 år.
När han är 16 får han testa på allsvensk hockey med Huddinge och gör jättesuccé.
Sedan tar han klivet över till den kanadensiska juniorligan.
Beslutar sig efter 2 säsonger med blandad framgång att flytta hem till Sverige igen för att få en nystart. Som 18-åring får han sen debutera i elitserien i Brynäs för dom visade störst intresse för den numera halvt okända talangen.
I Brynäs blir det sen succé och han vinner lagets interna poängliga andra året som 20åring och klubbarna slåss om honom.
Han tar dock en ny chans i nordamerika men det blir fiasko.
Året senare vänder han återigen hem och väljer då att försöka slå sig in i klubben han fostrats i som liten, DIF.
Då till min fråga Obdurt. Är han någonsin välkommen hem till DIF igen????
Eftersom han gjorde succé i Brynäs och gjorde också totalt 4 poäng mot just DIF i sin sejour i elitserien. Ser fram emot din synpunkt med spänning i detta "fantasifall" då jag anser att du, ursäkta uttrycket är en av de mest korkade människorna här inne

Nu har han ju gjort rätt och kommit hit, det är värre när folk drar.odburt skrev:Det är alltså ingen av er som stör er på följande?
Sen kan ju inte Andreas hjärta mätas med Ölvestad, Fimpen osv.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- Lee Harvey Oswald
oj oj...här råder det rena lynchstämningen.
Kul av odburt att slänga in en fackla, funkar alltid
Hade DIF förfogat över en trupp i lhc:s/ hv:s kaliber hade jag nog kanske också tvekat att ta tillbaka en som drar vidare vid första bästa erbjudande.
Men som läget är nu i DIF så vore det som flera tydligt redan påpekat väldigt korkat att dissa Andreas
Kul av odburt att slänga in en fackla, funkar alltid

Hade DIF förfogat över en trupp i lhc:s/ hv:s kaliber hade jag nog kanske också tvekat att ta tillbaka en som drar vidare vid första bästa erbjudande.
Men som läget är nu i DIF så vore det som flera tydligt redan påpekat väldigt korkat att dissa Andreas
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
* Betrakta innebörden av uttrycket - tack!odburt skrev:Det är alltså ingen av er som stör er på följande?
Hehe kul med ett litet skratt på eftermiddagen. =)
Jag är som jag tidigare sagt lite besviken och vemodig inför att han kommer hit just nu, inte vansinnig. Det är himla skillnad.
Nej, alla spelare som spelat emot DIF kan inte nekas, men "urdjurgårdare" och välja LHC framför rimmar jäkligt illa. Känns som om att nu när ingen annan vill ha honom så får vi ta honom och då ska vi skutta och hoppa med öppna armar.
Föreställ er en liknande situation med t.ex. Shaaban i fotbollen.