Det är bara att kolla på vad HAN gjorde under de matcher han spelade så ser man vilken nytta han gör, och vad han tillför laget. Då kan man bortse litegrann att ”det flyter på”. Ska vi bygga för ett slutspel så kommer han vara sjukt viktig. Dessutom vill han till djurgården, så löser man det gör man det förmodat över nästa säsong också tror jag…klintan85 skrev: ↑2023-12-30 01:00:36Om man får välja en av dem så ser jag hellre PJ än Costmar. Man såg idag att Axel är inte lika bra utan PJ som med honom. Sen Costmar vet man ju inte riktigt hur nyttig han är egentligen för han har ju bara varit med under den bra tiden när allt har flytit på. Men kan man låna honom visst nu när man redan har använt ett av lånen på honom.Stenkollsåklart skrev: ↑2023-12-30 00:41:52Det bästa vore såklart att fortsätta låna båda två, snarare än att ta över ett kontrakt… eftersom PJ bjuds ut kanske man är tvingad att signa honom för att ha honom kvar, så känns kanske som det mest troliga. Men det roligare hade ju varit ifall man kunde lösa lån på både costmar och PJ och lägga pengar på något nytt spännande…Osten östlund skrev: ↑2023-12-29 16:59:28Kurt sa på Hockeynews för ngn vecka sen. Att vi ska försöka låna Arvid/Pontus eller liknande framöver.
Ej hört att Arvid går före Pontus. Eller mer aktuellt pga Krugers skada.En defensivt skicklig back hade inte gjort något….
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har inget emot Costmar men ser hellre PJ om man ska välja för jag tror att PJ är ännu viktigare för laget.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-03 23:17:00Det är bara att kolla på vad HAN gjorde under de matcher han spelade så ser man vilken nytta han gör, och vad han tillför laget. Då kan man bortse litegrann att ”det flyter på”. Ska vi bygga för ett slutspel så kommer han vara sjukt viktig. Dessutom vill han till djurgården, så löser man det gör man det förmodat över nästa säsong också tror jag…klintan85 skrev: ↑2023-12-30 01:00:36Om man får välja en av dem så ser jag hellre PJ än Costmar. Man såg idag att Axel är inte lika bra utan PJ som med honom. Sen Costmar vet man ju inte riktigt hur nyttig han är egentligen för han har ju bara varit med under den bra tiden när allt har flytit på. Men kan man låna honom visst nu när man redan har använt ett av lånen på honom.Stenkollsåklart skrev: ↑2023-12-30 00:41:52Det bästa vore såklart att fortsätta låna båda två, snarare än att ta över ett kontrakt… eftersom PJ bjuds ut kanske man är tvingad att signa honom för att ha honom kvar, så känns kanske som det mest troliga. Men det roligare hade ju varit ifall man kunde lösa lån på både costmar och PJ och lägga pengar på något nytt spännande…Osten östlund skrev: ↑2023-12-29 16:59:28Kurt sa på Hockeynews för ngn vecka sen. Att vi ska försöka låna Arvid/Pontus eller liknande framöver.
Ej hört att Arvid går före Pontus. Eller mer aktuellt pga Krugers skada.En defensivt skicklig back hade inte gjort något….
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Såg att K-G fortfarande håller koll på Davidsson bröderna. Några som kanske dumpas av sint finska lag om det inte når slutspel.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Känns som en klassisk KG-värvning.
Ett par trötta bröder som vill starta om sina karriärer är väl det sista vi behöver?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Ja, Davidssons har valt bort oss flera gånger. Nu kommer de kanske krypande men det beror bara på att de inte presterat på flera år och snart inte har några andra alternativ kvar.
-
- Säsongskort: Ja
Inga bröder till DIF tack!
- Jim Morrison
Oj, inte reaktionen jag hade väntat mig. Jag tror Davidssons hade varit ett grymt tillskott på den här nivån och jag tror med rätt sorts stabilitet och trygghet i sin hemmaklubb även bra spelare på SHL-nivå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med. Dom har förbrukat sin chans efter att ha nobbat oss flertalet gånger och presterar knappt i Finland ens.
Avskaffa tre mot tre.
-
Håller med dig i den frågan. Ifall man nu måste väljaklintan85 skrev: ↑2024-01-04 01:39:47Har inget emot Costmar men ser hellre PJ om man ska välja för jag tror att PJ är ännu viktigare för laget.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-03 23:17:00Det är bara att kolla på vad HAN gjorde under de matcher han spelade så ser man vilken nytta han gör, och vad han tillför laget. Då kan man bortse litegrann att ”det flyter på”. Ska vi bygga för ett slutspel så kommer han vara sjukt viktig. Dessutom vill han till djurgården, så löser man det gör man det förmodat över nästa säsong också tror jag…klintan85 skrev: ↑2023-12-30 01:00:36Om man får välja en av dem så ser jag hellre PJ än Costmar. Man såg idag att Axel är inte lika bra utan PJ som med honom. Sen Costmar vet man ju inte riktigt hur nyttig han är egentligen för han har ju bara varit med under den bra tiden när allt har flytit på. Men kan man låna honom visst nu när man redan har använt ett av lånen på honom.Stenkollsåklart skrev: ↑2023-12-30 00:41:52Det bästa vore såklart att fortsätta låna båda två, snarare än att ta över ett kontrakt… eftersom PJ bjuds ut kanske man är tvingad att signa honom för att ha honom kvar, så känns kanske som det mest troliga. Men det roligare hade ju varit ifall man kunde lösa lån på både costmar och PJ och lägga pengar på något nytt spännande…Osten östlund skrev: ↑2023-12-29 16:59:28
Kurt sa på Hockeynews för ngn vecka sen. Att vi ska försöka låna Arvid/Pontus eller liknande framöver.

Trams.... Förstår att vissa stör sig på Mackan men vafan, killen va ung och tuppig. Live and let live! Jonte har såvitt jag vet aldrig nobbat oss eller betett sig tokigt. Till nästa år supervärvningar om vi ska skära ner budgeten. Visade i HV hög HA-klass och att de fortfarande håller.
Den här säsongen så finns det väl knappast plats? Visst, en center vore ju trevligt. Men får aldrig stå i vägen för att vi plockar in en back. Det är där det stora problemet ligger. Eriksson och Wersäll håller, men varken Degnell eller Bergström ska spela nämnvärda minuter i ett slutspel. Det är en för viktig position.
Jobba på KG och Wiken.
Den här säsongen så finns det väl knappast plats? Visst, en center vore ju trevligt. Men får aldrig stå i vägen för att vi plockar in en back. Det är där det stora problemet ligger. Eriksson och Wersäll håller, men varken Degnell eller Bergström ska spela nämnvärda minuter i ett slutspel. Det är en för viktig position.
Jobba på KG och Wiken.
"Live and let live" på dig också !Manijock skrev: ↑2024-01-04 12:53:41 Trams.... Förstår att vissa stör sig på Mackan men vafan, killen va ung och tuppig. Live and let live! Jonte har såvitt jag vet aldrig nobbat oss eller betett sig tokigt. Till nästa år supervärvningar om vi ska skära ner budgeten. Visade i HV hög HA-klass och att de fortfarande håller.
Jobba på KG och Wiken.

Gillar bröderna. Tror nog att dom kan tillföra en del.
Men visst borde vi satsa på att få in något mer spetsigt? Tycker vi har gott om 3-4-line krigare.
Jag hoppas på att KG tagit kontakt med Kempe och sagt vad vi faktiskt kan erbjuda. Ska vi på allvar hota med att gå upp är en "chansning" på Kempe precis vad vi behöver. Han skulle kunna vara skillanden på att ta sig till final eller ryka redan i kvart/semi.
Ett 4-5 månaders kontrakt i Stockholm är väl inte helt omöjligt? Kämpa KG !?
Förhoppningsvis inte.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-04 11:22:35Håller med dig i den frågan. Ifall man nu måste väljaklintan85 skrev: ↑2024-01-04 01:39:47Har inget emot Costmar men ser hellre PJ om man ska välja för jag tror att PJ är ännu viktigare för laget.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-03 23:17:00Det är bara att kolla på vad HAN gjorde under de matcher han spelade så ser man vilken nytta han gör, och vad han tillför laget. Då kan man bortse litegrann att ”det flyter på”. Ska vi bygga för ett slutspel så kommer han vara sjukt viktig. Dessutom vill han till djurgården, så löser man det gör man det förmodat över nästa säsong också tror jag…klintan85 skrev: ↑2023-12-30 01:00:36Om man får välja en av dem så ser jag hellre PJ än Costmar. Man såg idag att Axel är inte lika bra utan PJ som med honom. Sen Costmar vet man ju inte riktigt hur nyttig han är egentligen för han har ju bara varit med under den bra tiden när allt har flytit på. Men kan man låna honom visst nu när man redan har använt ett av lånen på honom.Stenkollsåklart skrev: ↑2023-12-30 00:41:52
Det bästa vore såklart att fortsätta låna båda två, snarare än att ta över ett kontrakt… eftersom PJ bjuds ut kanske man är tvingad att signa honom för att ha honom kvar, så känns kanske som det mest troliga. Men det roligare hade ju varit ifall man kunde lösa lån på både costmar och PJ och lägga pengar på något nytt spännande…En defensivt skicklig back hade inte gjort något….
![]()

-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
De var väl mer medelklassiga när det var i HV under hockeyallsvenska tiden. Inga som stack ut direkt. Men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Davidsson bröderna. Men är de billiga så visst.Manijock skrev: ↑2024-01-04 12:53:41 Trams.... Förstår att vissa stör sig på Mackan men vafan, killen va ung och tuppig. Live and let live! Jonte har såvitt jag vet aldrig nobbat oss eller betett sig tokigt. Till nästa år supervärvningar om vi ska skära ner budgeten. Visade i HV hög HA-klass och att de fortfarande håller.
Jobba på KG och Wiken.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Kempe känns som en spelare som kan förstöra lagmoralen i ett lag om det inte går som han vill.LG08 skrev: ↑2024-01-04 13:53:44"Live and let live" på dig också !Manijock skrev: ↑2024-01-04 12:53:41 Trams.... Förstår att vissa stör sig på Mackan men vafan, killen va ung och tuppig. Live and let live! Jonte har såvitt jag vet aldrig nobbat oss eller betett sig tokigt. Till nästa år supervärvningar om vi ska skära ner budgeten. Visade i HV hög HA-klass och att de fortfarande håller.
Jobba på KG och Wiken.![]()
Gillar bröderna. Tror nog att dom kan tillföra en del.
Men visst borde vi satsa på att få in något mer spetsigt? Tycker vi har gott om 3-4-line krigare.
Jag hoppas på att KG tagit kontakt med Kempe och sagt vad vi faktiskt kan erbjuda. Ska vi på allvar hota med att gå upp är en "chansning" på Kempe precis vad vi behöver. Han skulle kunna vara skillanden på att ta sig till final eller ryka redan i kvart/semi.
Ett 4-5 månaders kontrakt i Stockholm är väl inte helt omöjligt? Kämpa KG !?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz