Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Usch vad tunna vi är på RW. Hoppas Bernhardt exploderar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Djurgårn skrev:Jag gillar Ahlén men nu finns det verkligen ingen plats för karln. Jag skulle i det här läget hellre ge Lundberg platsen då han har bättre skridskoåkning och dessutom bättre med puck.

ja hjärtat med micke men Lagbygget hjärnan tyvärr ingen plats !!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Skönt med officiellt besked om Nilson och Fleury så Kall-El slipper oroa sig för det.
Kall-Els svar skulle väl lyda ungefär såhär;

"Välkommet besked angående Nilson och Fleury men nu borde all energi läggas på att hitta en elak stabil defensiv backklippa med några kilon på kroppen som klarar av att hålla målområdet fritt från påhälsning och inte räds för att spela sarg ut. Denna pjäs skall gärna klara av att lira 25-30 min per match inte minst då vi värvat Press och Hultström två enorma riskfaktorer i min bok.

Vidare är jag orolig över signingen av nya Finnen. Finska spelare och DIF har väl aldrig fungerat undantaget Ossi. Väldans tur att man skeppade iväg Nordmark killen var tänkt som PP-back och bör kunna använda sina kilon mer för att freda målet.

Man bör också snarast hitta nya adresser till herrar Holm och Deilert."
Ibland lönar det sig att kika in här...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:Usch vad tunna vi är på RW. Hoppas Bernhardt exploderar.
Detta är onekligen ett problem. Grymt blek RW-sida nu när Samme slutat. Brodin kommer att få en Ölvestad-roll i en toppkedja. Det vill säga en speedkula, som ska pressa fast pucken i anfallszon. Skapa utrymme åt de två spelskickliga kedjekamraterna. Fällström är ett frågetecken med sin hjärnskakning. Kommer han ens tillbaka? Gör han inte det måste vi ha in en forward av toppkedje-karaktär. Har vi råd med det? Alexander är gissningsvis ett ekonomiskt catch. Bernhardt kan mycket väl blomma ut till en succé men i en leading line? Känns inte rättvist.

Det positiva är att vi gjort en enorm förbättring på vårat kanske största problem under fjolåret. Det vill säga centersidan. Nu har jag inte sett Anderson, men det faktumet att man skulle kunna placera Ljungh som en tredjecenter känns väldigt förvånande på ett positivt sätt.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Är vi? Fällström, Brodin, Ahlén och Heinerö. Är tunt i jämförelse med LW men det finns ju i alla fall två bra RW. Sen kan jag inte förstå att vi förlängde med Heinerö men om han nu har så mycket hockey i sig som alla pratar om ska han väl klara av en tredjekedja i alla fall.

Thoresen - Anderson - Fällström
Sörensen - Sallinen - Brodin
Rundqvist - Ljungh - Heinerö
Hank - Hage - Ahlén

Hur man än vrider och vänder på det har vi två spelare för mycket. Lundberg och Alvarez. Eller Heinerö och Rundqvist om man så vill. Speciellt med tanke på att åtminstone två juniorer måste få speltid.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vet inte varför folk får för sig att Ahlén inte skulle ''platsa''.

Han spelade väl hela förra säsongen och tränarna tycker uppenbarligen han gör nytta i fjärdekedjan, och det gör han ju också, som gjuten för att spela där.

Spelare som däremot finns stora frågetecken för är ju dom som inte ens fick plats förra året, dvs Lundberg, Heinerö framförallt, någon av dessa borde lånas ut eller brytas kontrakt med, hoppas Jocke styr upp att det var ett misstag från första början att signa Lundberg för detta året också. Även om det skickar rätt dåliga signaler så är det verkligen ingen spelare vi behöver.

Thoresen-Anderson-Fällström
Sörensen-Sallinen-Brodin
Alvarez-Ljungh-Bernhardt
Hank-Hage-Ahlén

Kanske

Vi lär veta bättre om några veckor när vi förhoppningsvis löst problemet med några spelare.
Spela fult
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av sparwen »

Kanske jag som är okunnig, men hur stor brukar en trupp vara? Är det inte alltid några borta på grund av skador och sjukdom. Inför förra säsongen skrevs det en del hör på forumet om vår jättestora trupp om jag inte minns fel. Ändå (visst kanske extrem otur) var truppen tunn periodvis pga skador.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Det märks att många skribenter utgår ifrån en given mall när kedjorna komponeras: 2 riktigt starka kedjor, en fjärde med energispelare och sedan hamnar de som inte riktigt passar in i dessa kategorier i tredjekedjan (eller som reserver). Jag tänker lite annorlunda och ser hellre att man startar säsongen med 3 jämnstarka kedjor. Motiveringen till detta är att vi har flera spelare som visat sig vara goda poängproducenter i en annan miljö, på en annan nivå. Lundberg och Alvarez i allsvenskan, Heinerö i div 1, Bernhardt och Vejdemo i J20. Att låta dessa killar spela enstaka byten tillsammans med varandra eller de s.k. energispelarna tycker jag inte riktigt är att ge dem chansen att blomma på SHL-nivå. Jag ser hellre att dessa killar får en riktig chans att spela tillsammans med våra etablerade spelare. Då får man verkligen se vilka som tar chansen och vilka som inte gör det (är övertygad om att någon av dem kommer att prestera många poäng i rätt miljö). Vartefter säsongen sedan går kan man spetsa laget med 2 riktiga toppkedjor. Jag skulle kunna tänka mig att starta säsongen enligt följande (förutsatt att Thoresen och Ahlén ansluter):

Thoresen Anderson Bernhardt
Lundberg Sallinen Brodin
Sörensen Ljungh Fällström
Hank Hage Ahlén
Extra: Alvarez, Heinerö, Rundqvist, Vejdemo

Vilka spelare som i nuläget står som extraspelare känns oväsentligt. Det kommer uppstå skador/sjukdomar och alla kommer få chansen. Men jag vill att de ska få chansen i en bra miljö. Under förutsättning att Thoresen och Ahlén ansluter så har vi kanske någon enstaka forward för mycket. Mest tveksam är jag då till Alvarez. Jag tror absolut att han kan blomma ut och producera mer än under föregående säsong, men jag skulle hellre ge chansen till andra spelare som jag tror har liknande potential. Anledningen till detta är att han förmodligen skulle lockas till Malmö efter nästa säsong ifall han blommar ut. Övriga spelare har vi nog större chans att behålla ifall de gör succé.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Elr Vejdemo! Han borde väl kunna gå ut som vinge precis som Krüger?
Steef

Inlägg av Steef »

Rocky3000 skrev:Matt Smaby http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12027

196 cm lång och väger 109 kg https://www.youtube.com/watch?v=p7Pq0mAhZ8A

Snacka om att giva respekt! Eller så kan vi alltid ta hem Douglas Murray! :wink:
Jag: 120 kg 180 cm och en jävla massa skägg. Snacka om att giva respekt!
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

jool08 skrev:Det märks att många skribenter utgår ifrån en given mall när kedjorna komponeras: 2 riktigt starka kedjor, en fjärde med energispelare och sedan hamnar de som inte riktigt passar in i dessa kategorier i tredjekedjan (eller som reserver). Jag tänker lite annorlunda och ser hellre att man startar säsongen med 3 jämnstarka kedjor. Motiveringen till detta är att vi har flera spelare som visat sig vara goda poängproducenter i en annan miljö, på en annan nivå. Lundberg och Alvarez i allsvenskan, Heinerö i div 1, Bernhardt och Vejdemo i J20. Att låta dessa killar spela enstaka byten tillsammans med varandra eller de s.k. energispelarna tycker jag inte riktigt är att ge dem chansen att blomma på SHL-nivå. Jag ser hellre att dessa killar får en riktig chans att spela tillsammans med våra etablerade spelare. Då får man verkligen se vilka som tar chansen och vilka som inte gör det (är övertygad om att någon av dem kommer att prestera många poäng i rätt miljö). Vartefter säsongen sedan går kan man spetsa laget med 2 riktiga toppkedjor. Jag skulle kunna tänka mig att starta säsongen enligt följande (förutsatt att Thoresen och Ahlén ansluter):

Thoresen Anderson Bernhardt
Lundberg Sallinen Brodin
Sörensen Ljungh Fällström
Hank Hage Ahlén
Extra: Alvarez, Heinerö, Rundqvist, Vejdemo

Vilka spelare som i nuläget står som extraspelare känns oväsentligt. Det kommer uppstå skador/sjukdomar och alla kommer få chansen. Men jag vill att de ska få chansen i en bra miljö. Under förutsättning att Thoresen och Ahlén ansluter så har vi kanske någon enstaka forward för mycket. Mest tveksam är jag då till Alvarez. Jag tror absolut att han kan blomma ut och producera mer än under föregående säsong, men jag skulle hellre ge chansen till andra spelare som jag tror har liknande potential. Anledningen till detta är att han förmodligen skulle lockas till Malmö efter nästa säsong ifall han blommar ut. Övriga spelare har vi nog större chans att behålla ifall de gör succé.
1. malmö måste ju vilja ha Alvarez också, inte säkert de vill det då Percy hostar upp stålar och plockar hem lirare från NHL.

2. ponera att man gör som du vill med kedjorna, vad säger att vi inte minskar produktionen framåt? och går junioren/reserven bort sig så har inte någon back utrymme att göra minsta misstag, för då hänger det en i arslet. vill verkligen inte klaga på någon, men våra backar är inte så bra att de inte gör misstag ibland (gäller även forwards ;) ). jag säger, när alla är friska, så håll en plats öppen i 3:e kedjan, som reserverna/juniorerna får spela till sig, den som är bäst för dagen ska spela på den.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:

Elr Vejdemo! Han borde väl kunna gå ut som vinge precis som Krüger?
Aldrig sett han spela RW
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Vet inte varför folk får för sig att Ahlén inte skulle ''platsa''.

Han spelade väl hela förra säsongen och tränarna tycker uppenbarligen han gör nytta i fjärdekedjan, och det gör han ju också, som gjuten för att spela där.

Spelare som däremot finns stora frågetecken för är ju dom som inte ens fick plats förra året, dvs Lundberg, Heinerö framförallt, någon av dessa borde lånas ut eller brytas kontrakt med, hoppas Jocke styr upp att det var ett misstag från första början att signa Lundberg för detta året också. Även om det skickar rätt dåliga signaler så är det verkligen ingen spelare vi behöver.

Thoresen-Anderson-Fällström
Sörensen-Sallinen-Brodin
Alvarez-Ljungh-Bernhardt
Hank-Hage-Ahlén

Kanske

Vi lär veta bättre om några veckor när vi förhoppningsvis löst problemet med några spelare.
Tror alla blir kvar några veckor in på säsongen åtminstone.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

sparwen skrev:Kanske jag som är okunnig, men hur stor brukar en trupp vara? Är det inte alltid några borta på grund av skador och sjukdom. Inför förra säsongen skrevs det en del hör på forumet om vår jättestora trupp om jag inte minns fel. Ändå (visst kanske extrem otur) var truppen tunn periodvis pga skador.
Vi hade Samuelsson, Honken och Lauritzen förra säsongen. Tre spelare som vi i stort sett visste skulle vara skadade majoriteten av året. Lite för många spelare med den stämpeln.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
sparwen skrev:Kanske jag som är okunnig, men hur stor brukar en trupp vara? Är det inte alltid några borta på grund av skador och sjukdom. Inför förra säsongen skrevs det en del hör på forumet om vår jättestora trupp om jag inte minns fel. Ändå (visst kanske extrem otur) var truppen tunn periodvis pga skador.
Vi hade Samuelsson, Honken och Lauritzen förra säsongen. Tre spelare som vi i stort sett visste skulle vara skadade majoriteten av året. Lite för många spelare med den stämpeln.
Standard tidigare var ju 8 backar och 14 forwards med A-lagskontrakt. I dagsläget har vi 10 backar och ser ut att få 16 forwards med Ahlén och Thoresen. Och en back till ska in, plus Norell, det blir 12 backar? Men förmodligen Deilert ut redan i sommar.

Jag tycker truppen är för stor. Onödig kostnad. Speciellt när vi har det gott ställt på forwardssidan i J20, på backsidan får vi gärna ha något extra namn då vi har det tunt underifrån där. Men vi kan väl förhoppningsvis låna ut Westlund och ha möjlighet att kalla tillbaka om det krisar till exempel.
Expert.
Låst