Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Linkan valde att lämna DIF, inte tvärtom, och sedan tror han att han har en given plats i laget när det passar honom?

Nej, då är det nog rätt agerat av DIF. Linkan ska inte ställa villkoren. Inte längre.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7263336.ab :cry: Nej Linkan, du får inte!
Kan vi inte ta Linkan snacket i hans tråd istället?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
Snazzi skrev:
Fricke skrev:Man borde nog inte ta Krüger helt för givet. Visserligen bara en vecka kvar till den 15:e men något säger mig att inte vara helt obekymrad...
Det som talar för oss är att Chicago redan har en hel hög med klassforwards. Med tanke på hur bra det går för laget nu, och hur deras forwardssituation ser ut nu så tror jag att de inte har så bråttom att få över honom till nästa år. De väntar säkert och låter honom utvecklas ännu mer i DIF, för att sedan plocka över en världsstjärna till nästa år.
Det som talar emot är att Chicago kommer ha väldigt svårt att hålla sig under lönetaket, för att behålla Kane och Toews samt andra stjärnor så kan de mycket väl försöka ta in en "billig" lösning som Krüger för att fylla upp laget.
Exakt. Chicago kan mycket väl se Krüger som en spelare till A-laget nästa säsong då Toews, Byfuglien och Kane mfl fyller ut lönetaket rätt bra, otur för Chicago att alla deras unga stjärnor hade utgående samtidigt, nu kommer de ju slicka lönetaket enormt... Om jag var dom skulle jag inte blinka för att ta över en billig rookie i Krüger som jag vet håller för att fylla en av platserna.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7263336.ab :cry: Nej Linkan, du får inte!
Det handlar trots allt om Silly Season, och går jorden under om den länken ligger här?
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:Linkan valde att lämna DIF, inte tvärtom, och sedan tror han att han har en given plats i laget när det passar honom?

Nej, då är det nog rätt agerat av DIF. Linkan ska inte ställa villkoren. Inte längre.
Självklart inte, men en klassforward som linkan har jag svårt att se hur han inte skulle passa in?
Som sagt tidigare, vårt spel bygger ju på att behålla pucken i offensiv zon, och då är Linkan kung.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ironiskt om Linkan går till ajk och Krüger skriver för Chicago dagarna efteråt...
Oj då, vi behöver visst en spelfördelare...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:Ironiskt om Linkan går till ajk och Krüger skriver för Chicago dagarna efteråt...
Oj då, vi behöver visst en spelfördelare...
Tänk om inte mackan signar då, verkar ju vara väldigt tyst på den fronten. Vad har vi då för spets?
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:
Det handlar trots allt om Silly Season, och går jorden under om den länken ligger här?
Självklart går inte jorden under, men de 10 senaste sidorna har typ handlat om Linkans vara eller icke vara i Gnaget, han är ju inte ens aktuell för DIF så. Kan väl hålla den här tråden om DIF's Silly.
Expert.
Berra

Inlägg av Berra »

DIFRobbex skrev:
Daniel942 skrev:
DIFRobbex skrev:Skulle nog hellre se Linkan än Mackan denna säsong.
Måste man välja så skulle jag ta Mackan. Men man vill ju se båda.
jo, båda vore något. Men tycker mackan gått ner sig rätt mycket. Han såg loj och seg ut på slutet av serien.
Visst, Linkan är ingen grovjobbare, men han kan leverera. Tror han skulle vara mer giftig att ha i laget och ett större hot än mackan. Linkan skulle fixa till vårat PP avsevärt.
Men det är vad jag tycker. Satsa hellre på Linkan och låt mackan vänta på sitt " NHL kontrakt".
Sett över hela säsongen så var dock Mackan grymt viktig, även om han dippade något från F2 och framåt. Det kan även vara värt att notera att Mackan är född 78 och Linkan 73, med andra ord kan Mackan vara en stommespelare i minst 5 år till, Linkan i 2 år om vi har tur. Så personligen skulle jag välja Mackan före Linkan alla dar i veckan om jag tvingades välja. Skönt nog så verkar även DIF ha samma prioriteringsordning.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIFRobbex skrev:
Daniel942 skrev:
DIFRobbex skrev:Skulle nog hellre se Linkan än Mackan denna säsong.
Måste man välja så skulle jag ta Mackan. Men man vill ju se båda.
jo, båda vore något. Men tycker mackan gått ner sig rätt mycket. Han såg loj och seg ut på slutet av serien.
Visst, Linkan är ingen grovjobbare, men han kan leverera. Tror han skulle vara mer giftig att ha i laget och ett större hot än mackan. Linkan skulle fixa till vårat PP avsevärt.
Men det är vad jag tycker. Satsa hellre på Linkan och låt mackan vänta på sitt " NHL kontrakt".
Att han var seg var för att han hade bihåleinflammation. Men VM-Spelet var väl sådär. Känns som den bihåleinflammationen hade gått över då.
DIF!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tänk om Krüger drar? Vem ska vi värva då? DIF måste prata med Bremberg helt enkelt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:Tänk om Krüger drar? Vem ska vi värva då? DIF måste prata med Bremberg helt enkelt.
Man kan ju inte ta in Linkan "utifall att" Krüger och Mackan drar, sen oops så gjorde dom inte det. DIF är inte gjorda av pengar.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

SirDIFalot skrev:
Highwind skrev:Tänk om Krüger drar? Vem ska vi värva då? DIF måste prata med Bremberg helt enkelt.
Man kan ju inte ta in Linkan "utifall att" Krüger och Mackan drar, sen oops så gjorde dom inte det. DIF är inte gjorda av pengar.
Men man kan ju prata med han och be han vänta med att signa ett kontrakt till den 15:e juni. Det är inte särskilt långt till dess.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Highwind skrev:
SirDIFalot skrev:
Men man kan ju prata med han och be han vänta med att signa ett kontrakt till den 15:e juni. Det är inte särskilt långt till dess.
Oj, då måste han verkligen känna sig välkommen...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Låst