Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Ronnie och Honken JR - Rågsved reunited!
Jaha, nu kom han hit ändå och med det här kontraktet så tycker jag att det är en bra lösning.
Håller med "jensa85". Det gäller att sätta ihop honom med rätt backpartner för att få ut så mycket som möjligt av honom. Ronnie är nog det bästa alternativet just nu. Sen kan man flytta om lite när vi har PP för att få in en bättre PP-back istället för Ronnie (tyvärr). Ska bli intressant att se om han kan uppnå toppformen från LHC-tiden.
Välkommen till "De Fina", Andreas.
Håller med "jensa85". Det gäller att sätta ihop honom med rätt backpartner för att få ut så mycket som möjligt av honom. Ronnie är nog det bästa alternativet just nu. Sen kan man flytta om lite när vi har PP för att få in en bättre PP-back istället för Ronnie (tyvärr). Ska bli intressant att se om han kan uppnå toppformen från LHC-tiden.
Välkommen till "De Fina", Andreas.
Jag blev besviken när jag såg att Holmqvist kommer tillbaka.
Anledningen är att han uppenbarligen är alldeles för intresserad av pengar i första hand och klubb i andra hand.
Dessutom anser jag att en spelare som gjort någonting positivt för LHC aldrig är välkommen någonstans i DIFs organisation.
Jag GLÖMMER INTE vem som gjorde mål direkt efter tekning och kostade DIF ett slutspel 06/07.
Jag bryr mig mindre om det sportsliga, för mig är det viktigare att behålla stoltheten än att köpa in lirare.
Anledningen är att han uppenbarligen är alldeles för intresserad av pengar i första hand och klubb i andra hand.
Dessutom anser jag att en spelare som gjort någonting positivt för LHC aldrig är välkommen någonstans i DIFs organisation.
Jag GLÖMMER INTE vem som gjorde mål direkt efter tekning och kostade DIF ett slutspel 06/07.
Jag bryr mig mindre om det sportsliga, för mig är det viktigare att behålla stoltheten än att köpa in lirare.
Klockren lösning. Välkommen hem, men du får fan se till att prestera för lönen den här månaden så blir det nog fint ser du. 

Du får väl försöka tänka på att han är borta den 29:eodburt skrev:Jag blev besviken när jag såg att Holmqvist kommer tillbaka.

Senast redigerad av Struten den 2008-10-20 16:14:01, redigerad totalt 1 gånger.
Varför inte lira följande PP-formationer:
Figren - Fimpen - Linkan
Ragge - Schneider
Dicken - Holmqvist Sr - Tim/Danielsson
Otto - Holmqvist Jr
Och som sagt, om Andreas stannar även efter att Timmy är tillbaka går de ju att spetsa till det ytterligare i den spelformen.
Figren - Fimpen - Linkan
Ragge - Schneider
Dicken - Holmqvist Sr - Tim/Danielsson
Otto - Holmqvist Jr
Och som sagt, om Andreas stannar även efter att Timmy är tillbaka går de ju att spetsa till det ytterligare i den spelformen.
Vad är det som gör Andreas tll en bra PP back? Ingen koll på honom.. Ursäkta min okunnighet 
Är han spelförande? Bra spelsinne? eller helt enkelt bara ett vasst skott?

Enligt mina kunskaper om Andreas Holmqvist så ligger hans styrkor som hockeyspelare och det som gjorde honom till den back han var innan han han gick till Frölunda i att han besitter ett mycket bra skott/direktskott från blå, har bra spelsinne och är en duktig passningspelare.Pinnen skrev:Vad är det som gör Andreas tll en bra PP back? Ingen koll på honom.. Ursäkta min okunnighet
Han producerar dessutom stadigt med poäng vilket än mer utmärker att han är en renodlad offensiv back. Inte heller helt oädel i egen zon, vilket i mina ögon ger en helhetsbeskrivning i en offensivt lagd klassback om bitarna bara faller på plats. Dvs om han får spela med en back med defensiven som främsta kvalitet.(Ronnie P)
Att han var mindre lyckosam i Frölunda väljer jag att blunda för. För allvarlig talat, hur många spelare har lyckats där de senaste åren?
Jaha då var han klar. Hoppas det funkar.
Lite kul att jämföra på pappret vilka backar vi har idag jämfört med 05/06. Jag måste säga att det ändå ser bättre ut idag och Andreas gör det inte sämre. (På pappret alltså)
Lite kul att jämföra på pappret vilka backar vi har idag jämfört med 05/06. Jag måste säga att det ändå ser bättre ut idag och Andreas gör det inte sämre. (På pappret alltså)
i
Rätt smidigt lösning att signa Holmqvist ett kortare tag. Faller bitarna på plats är det kanske inte heller otänkbart att båda parter förlänger "äktenskapet". OM så inte blir fallet har vi i alla fall fått in en bra ersättare till skadade Timmy P. För helt ärligt, vem tror ni presterar mest för oss Niklas Andersson eller Andreas Holmqvist?
För min del är svaret uppenbart.
För min del är svaret uppenbart.
Jag har funderat lite så här på kvällen, jag gör det ibland. Och jag tycker att man för att få igång lill Honken borde man lira honom med Ragge så får Schneider teama upp med Printz (som jag tyckte var alldeles utmärkt mot LHC) eller Falken. Kanske helst Falken
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns som en riktigt optimal lösning med Andreas. Riktigt fint jobbat från Djurgårdsledningen.
Dock är jag lite fundersam vad som händer om Herr Holmqvist lyckas riktigt bra, har vi någon slags option på att förlänga med honom? Annars finns ju risken att hans värde stiger radikalt igen och då finns det nog risk att han drar vidare om inte vår budget kan matcha de andra klubbarnas bud. Vi bör kanske vara medvetna om det redan från början...
Dock är jag lite fundersam vad som händer om Herr Holmqvist lyckas riktigt bra, har vi någon slags option på att förlänga med honom? Annars finns ju risken att hans värde stiger radikalt igen och då finns det nog risk att han drar vidare om inte vår budget kan matcha de andra klubbarnas bud. Vi bör kanske vara medvetna om det redan från början...
- Andy
- Säsongskort: Ja
Holmquist kan mycket väl få en grym nytändning i DIF - han är urdjurgårdare.
Händer det är det bara att gratulera oss till en absolut toppback. Hoppas han bara stannar/får stanna när han inser att det lossnar för att han "kommit hem".
Ärligt talat hur kul är det att som Djurgårdare lira i Frölunda och att som Stockholmare bo i Göteberg????
Händer det är det bara att gratulera oss till en absolut toppback. Hoppas han bara stannar/får stanna när han inser att det lossnar för att han "kommit hem".
Ärligt talat hur kul är det att som Djurgårdare lira i Frölunda och att som Stockholmare bo i Göteberg????
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Om Andreas presterar och stannar i DIF så har vi en laguppställning som har den största chansen till SM-guld sedan 2003/2004. Främst för att LHC och HV71 inte alls är lika överlägsna som fjolåret. Vi är tillbaka.
- DIF_Soldier
Woah, hold your horses. Jag är minst lika hoppfull som du men låt killen lira först så får vi se.Highwind skrev:Om Andreas presterar och stannar i DIF så har vi en laguppställning som har den största chansen till SM-guld sedan 2003/2004. Främst för att LHC och HV71 inte alls är lika överlägsna som fjolåret. Vi är tillbaka.
Om han stannar sedan vet vi ju inte, men att ha 4 bra PP-backar i Ragge, Dave, Timmy och Honken var ju inte igår precis. Om han nu gör bra ifrån sig och stannar när Timmy tillfrisknar har vi två klockrena backpar i pp, Schneider-Ragge och Honken-Timmy, där de två sistnämnda får bära det defensiva ansvaret vid en kontring.
Men, låt killen lira först ...

Säg den glädje som varar