Jim Morrison skrev: ↑2026-01-07 16:59:41
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-07 15:58:46
Du får trösta dig med att vara tillbaka i SHL.
Jag var ju rätt ensam om åsikten förra säsongen, men att harva bottenlag i SHL är klart mer påfrestande än att harva topplag i Allsvenskan.
Nog hoppades jag på undantag denna gång, men vår plats i svenska hockeynäringskedjan är inte topp 8 mer än enstaka säsonger.
Många pratar om att vi ska etablera oss nästa år för då kommer supervärvningarna. Och vänta bara till år 3 i SHL, då blir det minsann guld.
Sedan skylls det på tränare, ekonomi, sportchefer samt Gud och hans moster.
Som tur är för mig är vi inget bottenlag i SHL denna gång.....ännu.
Det är väldigt sorgligt och ett trist uppvaknande men jag börjar nästan förlika mig vid tanken att vi blir ett HA-lag vad det lider. Det är nästintill omöjligt att lära gamla hundar att sitta och sett till föreningar är vi äldst av alla.
Det har varit så mycket jojo på den föreningen och när vi väl fått rätsida på någonting blir det maktkamp och vi åker raka vägen ned i botten igen. Egentligen har det väl sett likadant ut sedan vårt förra SM-guld? Vi räddades av Linkan väldigt många säsonger och har väl haft några säsonger här och där, bland annat 09/10 men mestadels skit med mycket inkompetens.
Jag hoppas otroligt mycket att vi ska resa oss igen men jag kan inte vara totalt blåögd heller.
Ja, helt enig i det du skriver.
Sedan, om man ska vara ärlig, påverkas jag mycket av att jag färgats så kraftigt av min uppväxt med Djurgården. Mina första riktiga minnen var från säsongen 86, då vi inte var så vassa. Men sedan 87, semifinal mot Löven. Sedan suveräna seriesegrare 88, året efter, 1989, då vi bland annat vilade en hel landslagsfemma för att komma utvilade inför slutspelet. 3 raka guld och sedan kvartsfinalmörkrets decennium följt av 2 raka guld.
Så mina första 15 "Djurgårdsår" var grymma och satte sina spår av" storhetsvansinne". Tyvärr har de efterföljande 25 åren varit en mindre framgångsrik era. Jag har därav börjat inse att några fler guldår kan dröja vääääldigt länge. Den här självklara " vi är bäst, ur vägen bonndjävel" har försvunnit. Istället kommer lag som Rögle

hit och bestämmer över oss. Ser nästan ut som pojkar mot män långa stunder.