SHL 25/26 Djurgårdens IF - Rögle 6/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev: 2026-01-06 20:37:26 Vilken jäkla start på tredjeperioden. Dom kan när dom vill.

Njaa, tror snarare det är effekten av att laget i ledning bara "ska spela av matchen", först då hittar vi ett sätt att snygga till siffrorna lite (vändningen mot TIK är nog snarare ett undantag denna säsong)

I en tabell på de senaste 16 matcherna ligger vi på 13 plats, vilket är helt rimlig placering efter 52 omgångar.

Visste att det skulle bli tufft denna säsong.
Men att vi skulle vara så efter i alla moment, varaså långsamma, vara så fysiskt svaga och att gjorda mål skulle landa i 1,2 per match.
Nääe, det såg jag inte

Usch :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-01-07 15:05:19
Mattias_87 skrev: 2026-01-06 20:37:26 Vilken jäkla start på tredjeperioden. Dom kan när dom vill.

Njaa, tror snarare det är effekten av att laget i ledning bara "ska spela av matchen", först då hittar vi ett sätt att snygga till siffrorna lite (vändningen mot TIK är nog snarare ett undantag denna säsong)

I en tabell på de senaste 16 matcherna ligger vi på 13 plats, vilket är helt rimlig placering efter 52 omgångar.

Men att vi skulle vara så efter i alla moment, varaså långsamma, vara så fysiskt svaga och att gjorda mål skulle landa i 1,2 per match.
Nääe, det såg jag inte

Du får trösta dig med att vara tillbaka i SHL.
Jag var ju rätt ensam om åsikten förra säsongen, men att harva bottenlag i SHL är klart mer påfrestande än att harva topplag i Allsvenskan.
Nog hoppades jag på undantag denna gång, men vår plats i svenska hockeynäringskedjan är inte topp 8 mer än enstaka säsonger.
Många pratar om att vi ska etablera oss nästa år för då kommer supervärvningarna. Och vänta bara till år 3 i SHL, då blir det minsann guld.
Sedan skylls det på tränare, ekonomi, sportchefer samt Gud och hans moster.
Som tur är för mig är vi inget bottenlag i SHL denna gång.....ännu. :?
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-07 15:58:46 Du får trösta dig med att vara tillbaka i SHL.
Jag var ju rätt ensam om åsikten förra säsongen, men att harva bottenlag i SHL är klart mer påfrestande än att harva topplag i Allsvenskan.
Nog hoppades jag på undantag denna gång, men vår plats i svenska hockeynäringskedjan är inte topp 8 mer än enstaka säsonger.
Många pratar om att vi ska etablera oss nästa år för då kommer supervärvningarna. Och vänta bara till år 3 i SHL, då blir det minsann guld.
Det är väldigt sorgligt och ett trist uppvaknande men jag börjar nästan förlika mig vid tanken att vi blir ett HA-lag vad det lider. Det är nästintill omöjligt att lära gamla hundar att sitta och sett till föreningar är vi äldst av alla.

Det har varit så mycket jojo på den föreningen och när vi väl fått rätsida på någonting blir det maktkamp och vi åker raka vägen ned i botten igen. Egentligen har det väl sett likadant ut sedan vårt förra SM-guld? Vi räddades av Linkan väldigt många säsonger och har väl haft några säsonger här och där, bland annat 09/10 men mestadels skit med mycket inkompetens.

Jag hoppas otroligt mycket att vi ska resa oss igen men jag kan inte vara totalt blåögd heller.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-07 15:58:46
Njaa, inte för mig.

Det handlar om att ställa om/tillbaka mindset, den sprakande inledningen fick mig att tappa besinningen en smula.
Det är ju inte denna säsong vi ska vara mittenlag, vi ska försöka förnya kontraktet, troligen då via kvalspel

HA är så sjukt trist att titta på, undantaget derbyn, Löven, SSK, möjligen BIK.
Såg bara en bråkdel av matcherna förra säsongen

Så, ja, trots lidande ska jag nog njuta mer av SHL-platsen nu, då mycket talar för att det blir en plågsam vår
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-07 15:58:46
Lee Harvey Oswald skrev: 2026-01-07 15:05:19

Nääe, det såg jag inte

Du får trösta dig med att vara tillbaka i SHL.
Det där är ju dock bara en känsla, och just nu är vi strax utanför tittandes in mot en tornardo som inte är långt borta och som vi riskerar att bli indragna i. Men sekundrarna passerar och saker och ting förändras. Klart jag är frustrerad över hur det ser ut i matcherna just nu. Men jag kan också Zooma ut och se på saken som den e......Vi går upp vi går ned den som lever får se, och göra just det, se på saken som den e, och helt plötsligt uppfinner någon Big Ice och Torpedhockey eller så Slänger Donald Trump ut alla utlänningar och vips har vi Landeskog och Zibbe och alla andra NHL-spelare som vår klubb fostrar åt svensk hockey.

Hur länge har vi varit Djurgårdare egentligen eller följer ni bara DIF när vi är inte är i Superettan?

Det är färden som är mödan värd och en dag kommer vi stå där som nummer ett igen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Jim Morrison skrev: 2026-01-07 16:59:41
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-07 15:58:46 Du får trösta dig med att vara tillbaka i SHL.
Det är väldigt sorgligt och ett trist uppvaknande men jag börjar nästan förlika mig vid tanken att vi blir ett HA-lag vad det lider. Det är nästintill omöjligt att lära gamla hundar att sitta och sett till föreningar är vi äldst av alla.

Det har varit så mycket jojo på den föreningen och när vi väl fått rätsida på någonting blir det maktkamp och vi åker raka vägen ned i botten igen. Egentligen har det väl sett likadant ut sedan vårt förra SM-guld? Vi räddades av Linkan väldigt många säsonger och har väl haft några säsonger här och där, bland annat 09/10 men mestadels skit med mycket inkompetens.

Jag hoppas otroligt mycket att vi ska resa oss igen men jag kan inte vara totalt blåögd heller.
Ja, helt enig i det du skriver.
Sedan, om man ska vara ärlig, påverkas jag mycket av att jag färgats så kraftigt av min uppväxt med Djurgården. Mina första riktiga minnen var från säsongen 86, då vi inte var så vassa. Men sedan 87, semifinal mot Löven. Sedan suveräna seriesegrare 88, året efter, 1989, då vi bland annat vilade en hel landslagsfemma för att komma utvilade inför slutspelet. 3 raka guld och sedan kvartsfinalmörkrets decennium följt av 2 raka guld.

Så mina första 15 "Djurgårdsår" var grymma och satte sina spår av" storhetsvansinne". Tyvärr har de efterföljande 25 åren varit en mindre framgångsrik era. Jag har därav börjat inse att några fler guldår kan dröja vääääldigt länge. Den här självklara " vi är bäst, ur vägen bonndjävel" har försvunnit. Istället kommer lag som Rögle :shock: :shock: :shock: hit och bestämmer över oss. Ser nästan ut som pojkar mot män långa stunder.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-07 19:51:10
Sedan, om man ska vara ärlig, påverkas jag mycket av att jag färgats så kraftigt av min uppväxt med Djurgården. Mina första riktiga minnen var från säsongen 86, då vi inte var så vassa. Men sedan 87, semifinal mot Löven. Sedan suveräna seriesegrare 88, året efter, 1989, då vi bland annat vilade en hel landslagsfemma för att komma utvilade inför slutspelet. 3 raka guld och sedan kvartsfinalmörkrets decennium följt av 2 raka guld.

Så mina första 15 "Djurgårdsår" var grymma och satte sina spår av" storhetsvansinne". Tyvärr har de efterföljande 25 åren varit en mindre framgångsrik era.
Helt enig.
Min första hela säsong på plats 81/82, blev förnyat kontrakt efter kvalseriespel (Boorkens första år)

Sedan följde en otrolig period:
-83 Guld
-84 Final
-85 Final
-88 Målrekord och antal vunna matcher i rad
-89 Guld
-90 Guld
-91-Guld
-92 Final
-95 Grundserievinst
-98 Final
-2000 Guld
-2001 Guld

Så, spammat färdigt i fel tråd :wink:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-01-07 20:15:45
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-07 19:51:10

Så mina första 15 "Djurgårdsår" var grymma och satte sina spår av" storhetsvansinne". Tyvärr har de efterföljande 25 åren varit en mindre framgångsrik era.
Helt enig.
Min första hela säsong på plats 81/82, blev förnyat kontrakt efter kvalseriespel (Boorkens första år)

Sedan följde en otrolig period:
-83 Guld
-84 Final
-85 Final
-88 Målrekord och antal vunna matcher i rad
-89 Guld
-90 Guld
-91-Guld
-92 Final
-95 Grundserievinst
-98 Final
-2000 Guld
-2001 Guld

Så, spammat färdigt i fel tråd :wink:
Det tycker jag vi kan unna oss , särskilt nu när matchtråden är " död" och nya matchtrådar väntar. :D

Härliga minnen vi fått uppleva och kan tänka tillbaka på.
Skriv svar