HA 24/25 Nybro Vikings - Djurgårdens IF 30/10
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad fiskat kommentatorn nu efter. Det var en hakning!
Egentligen spelar det ingen roll hur det ser ut bara man tar tre pinnar på bortais. Eller ja, det spelar nästan ingen roll kanske är mer lämpligt. Två dåliga perioder ikväll, så ändå skönt med tre poäng med tanke på det. Ladda om för nästa skitmatch.
Skillnaden på DIF denna säsong och förra är att vi har tryck, vi äger matcherna på ett annat sätt OCH vi kan komma hem från Småland, en kall och grå oktober kväll, med 3p.
Räcker så!
Räcker så!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Älskar Costmars reaktion efter målet, så ska det se ut.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Vinst är vinst och det är bara positivt… ta med, glöm och ta vidare
En viktig seger utan skönspel.
It's the hope that kills you.
Ojdå, Costmar tycker att matchen är stabil. Man kan se olika på saker och ting. Men dom känner sig kanske mer trygga när Hävelid står.
Helt rätt, stor skillnad på lagmoral och stabilitet jämfört med förra säsongen, och då finns det ändå massor av förbättringspotential
Hjältar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Att kommentatorn "förstår vad han menar" när spelaren väljer att inte kommentera utvisningen, för att det inte "borde ha varit utvisning"? Helt otorligt. Den är så extremt solklar. Extremt.
https://i.imgur.com/yMrQT0f.mp4
Att deras fans och spelare kan bli griniga över det här, och samtidigt inte se vad som släpps till deras fördel, gör mig riktigt jävla förbannad. TV4-kommentatorn kan dra åt helvete lika mycket som dem.
Edit: samma kommentator trodde ju också att det blev icing när vi spelade i BP, så han verkar å andra sidan inte riktigt förstå vad han kollar på...
Aik-torsk är alltid aik-torsk. Men i övrigt riktigt pissiga resultat. Som väntat!
Nej, det blir ju lite osmakligt. Fine om det hade varit mer av en bedömning, men likt en hög klubba alltid är utvisning oavsett så kan ju inte ens en blind påstå att klubban inte är på handskarna, dvs utvisning.Janzoo skrev: ↑2024-10-30 21:24:27Att kommentatorn "förstår vad han menar" när spelaren väljer att inte kommentera utvisningen, för att det inte "borde ha varit utvisning"? Helt otorligt. Den är så extremt solklar. Extremt.
Att deras fans och spelare kan bli griniga över det här, och samtidigt inte se vad som släpps till deras fördel, gör mig riktigt jävla förbannad. TV4-kommentatorn kan dra åt helvete lika mycket som dem.
Edit: samma kommentator trodde ju också att det blev icing när vi spelade i BP, så han verkar å andra sidan inte riktigt förstå vad han kollar på...
Om kommentatorerna ska påpeka tveksamma utvisningar så finns inte tid att kommentera så mycket hockey…
Janzoo skrev: ↑2024-10-30 21:24:27Att kommentatorn "förstår vad han menar" när spelaren väljer att inte kommentera utvisningen, för att det inte "borde ha varit utvisning"? Helt otorligt. Den är så extremt solklar. Extremt.
Han har alltid varit oduglig
Senast redigerad av fryppe den 2024-10-30 21:32:53, redigerad totalt 2 gång.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Du har helt rätt, vi går som tåget. Nu ångar vi vidare mot Tingsryd och kommer undan med blotta förskräckelsen där också!Praetori skrev: ↑2024-10-30 21:13:34Du får ha din åsikt. Jag har hållit på med hockey i olika former i mer än 30 år på olika nivåer och jag är helt lugn med vad vi presterat så här långt, inklusive ikväll (även om det finns brister). Kolla forumet typ ett år tillbaka så var jag absolut inte fullt så övertygad och tyckte Garpen borde avgå tämligen tidigt (om än motvilligt med tanke på vad det betydde).mille_pilsner skrev: ↑2024-10-30 21:03:49Skit i det du vill.Praetori skrev: ↑2024-10-30 20:55:35Jag skiter faktiskt i "skott på mål" sett till det stora hela. Det är en rätt värdelös mätare om man väger in allting annat spelmässigt i en hockeymatch. Över tid och många matcher är det kanske signifikant men det är som cancer och chips. För ett enskilt utfall är det statistiskt meningslöst.mille_pilsner skrev: ↑2024-10-30 20:47:03Håller absolut inte med. Du har nog lägre krav än mig isåfall. Man kommer inte undan med 12 skott och 1-1 mot Nybro.Praetori skrev: ↑2024-10-30 20:31:42
Tycker ändå att det är rätt disciplinerat. Visst, det smäller inte som i vissa andra matcher denna säsong (framförallt hemma) men att säga att det är otaggat känns inte rättvist.
Det är omständligt och framförallt i anfallszon. Kunde varit mycket rakare. Men det är inte "dåligt".
Man måste ändå ge Nybro en nick att de spelar efter sina förutsättningar och tävlar, hela tiden.
Grisig imtimhockey är vi lite för bekväma för att hantera och avfärda i detta skede av säsongen men det ser inte direkt dåligt ut.
Verkar som att vissa här är grodor i kokande vatten och har sänkt sin nivå på vad man kan tugga i sig från det här laget.
Vi drar jämnt skägg med Nybro och det kommer jag aldrig köpa som en bra insats.
Hockey är väldigt enkelt på pappret och betydligt mer komplext i verkligheten. Faktiskt den mest komplexa idrotten jag känner till. Och det är huvudandledningen till att jag håller Hockey som min favoritsport, alla kategorier.
Man får ha i åtanke att Tingsryd faktiskt har ligans bästa materialare, så vi får verkligen se upp där.
Tut tut!