Säsongen 23/24
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Toppmötet denna omgång är
Nybro-Brynäs!!!!
Vad kommer morgondagens match kallas tror ni.
Nedlyttningskampen?
DIF med fantastiska 0% PP mål efter 6 omgångar.
En jävla tur att 15de pacerade Västervik spelat 2 matcher mer än oss och är 1 poäng efter oss,
Så sorkarna lyckades göra 3 mål på 10 minuter,
Kommer bli ett stökigt derby.
Kan ju ändå glädjas att sorkarna släpper in en massa mål i kväll just nu 4-3 VSK
Nybro-Brynäs!!!!
Vad kommer morgondagens match kallas tror ni.
Nedlyttningskampen?
DIF med fantastiska 0% PP mål efter 6 omgångar.
En jävla tur att 15de pacerade Västervik spelat 2 matcher mer än oss och är 1 poäng efter oss,
Så sorkarna lyckades göra 3 mål på 10 minuter,
Kommer bli ett stökigt derby.
Kan ju ändå glädjas att sorkarna släpper in en massa mål i kväll just nu 4-3 VSK
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 23/24
Haha aa helt galet. Slängde på vid 0-2. Ser ut att kunna bli en fin fredag ändå
Säsongen 23/24
Man får ge detta lag lite tålamod man såg hur det blev förra säsongen. DIF blev bättre och bättre ju längre säsongen gick och förlorade finalen bara p.g.a. skador på avgörande spelare. Det är som sagt en väldigt fin gräns mellan succé och fiasko. Jag undrar hur det hade låtit om de gick upp fast de hade sådan jobbig säsong förra säsongen. Då hade de varit en bragdsäsongen och alla hade blivit helgonförklarade. Som någon skrev tidigare så ser spelet bättre ut i år men man har mindre flyt och sämre målvakt. Men jag saknar lite en ledare som tar till rösten när det ser dåligt ut lite som Komarek gjorde idag i första perioden i matchen mellan Västerås - AIK. Detta lag kommer att komma igen de gör de alltid. Och det är inte bara DIF som har problem i början på säsongen av topplagen. Ingen har väl sätt hundraprocentiga ut än.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Gnaget skämmer ut sig, på läktaren och på isen
Säsongen 23/24
Kul o kolla Nybro-Brynäs. Brynäs har det tufft o kommer få det i bortaladorna hela säsongen. 3-1 kunde varit mer..
Säsongen 23/24
Ja, Nybros igelkottförsvar med 5 iskrigare framför Tex i 3 perioder lär många lag ha svårt o forcera..
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Snart tror jag alla förstår att alla kan slå alla i den här ligan och att alla lag är ojämna. Det finns inget nytt HV71. Det finns fortfarande hopp för oss och det är tur att det avgörs först till våren.
Spela fult
Säsongen 23/24
Helt rätt. Inte dags att såga vid fotknölarna än.diftobbe89 skrev: ↑2023-10-13 20:30:04 Snart tror jag alla förstår att alla kan slå alla i den här ligan och att alla lag är ojämna. Det finns inget nytt HV71. Det finns fortfarande hopp för oss och det är tur att det avgörs först till våren.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Som sagt... Nybro...
Bra tränare
Har satsat hårt på förvarsspel enligt egen utsago, även om det kanske inte märkts i de 2 matcher de torskat...
Nybro SHL, Malmö HA, bara FHC kvar av storstadslagen....
Spännande!
Bra tränare
Har satsat hårt på förvarsspel enligt egen utsago, även om det kanske inte märkts i de 2 matcher de torskat...
Nybro SHL, Malmö HA, bara FHC kvar av storstadslagen....
Spännande!
Säsongen 23/24
men är du nöjd med att viklintan85 skrev: ↑2023-10-13 20:39:31Helt rätt. Inte dags att såga vid fotknölarna än.diftobbe89 skrev: ↑2023-10-13 20:30:04 Snart tror jag alla förstår att alla kan slå alla i den här ligan och att alla lag är ojämna. Det finns inget nytt HV71. Det finns fortfarande hopp för oss och det är tur att det avgörs först till våren.
Ligger 12a
Minst gjörda mål
Sämst PP
1 seger under ordinarie tid
En endast sak är jag nöjd med och det är att trots en medioker trupp så håller vi tätt bakåt.
Men inte fan trodde jag efter premiärmatchen att sorkarna skulle ligga före oss efter 6 omgångar och sedan vara storfavoriter i första derbyt.
En annan glädjande sak är att vi inte lär bli av med juniorer till JVM detta år. Men under den tiden lär väl inte heller stryrelsen sett till att vi får någon möjlighet till hemmamatcher mot "topplagen"
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 23/24
Inte nedflyttningsplats! Men nu är vi det lag som gjort minst antal mål med 12 st, varav 5 av dom kom i första matchen 

Säsongen 23/24
Stefan Nyman var är du?
Behöver en backcoach som slänger ut spelare i omkl.rummet när de inte gör som man ska.
Trodde Ragge-raggsocka hade det i sig.
Behöver en backcoach som slänger ut spelare i omkl.rummet när de inte gör som man ska.
Trodde Ragge-raggsocka hade det i sig.