Säsongen 19/20
Re: Säsongen 19/20
tack
det DÄR var väl ingenting!....
det DÄR var väl ingenting!....
Så tacklingar är helt "no no" i svensk ishockey nu då?Praetori skrev:https://www.shl.se/artikel/1l30ak1el-40 ... nder-holtzm0ng00se skrev:länk till video på tacklingen?
Huvudorsaken i situationen är ju att spelaren med pucken skiter i att det kommer en spelare emot honom. Är förmycket "-jag har hur mycket tid på mig som helst nu när zonerna är större och ingen kommer att tackla mig när jag står på blålinjen".
DN vill väl skicka signaler. Tror inte de tagit denna om det varit 40e omgången.Frankie skrev:Så tacklingar är helt "no no" i svensk ishockey nu då?Praetori skrev:https://www.shl.se/artikel/1l30ak1el-40 ... nder-holtzm0ng00se skrev:länk till video på tacklingen?
Huvudorsaken i situationen är ju att spelaren med pucken skiter i att det kommer en spelare emot honom. Är förmycket "-jag har hur mycket tid på mig som helst nu när zonerna är större och ingen kommer att tackla mig när jag står på blålinjen".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hur menar du, vilka signaler är det som skall skickas?Praetori skrev:DN vill väl skicka signaler. Tror inte de tagit denna om det varit 40e omgången.Frankie skrev:Så tacklingar är helt "no no" i svensk ishockey nu då?Praetori skrev:https://www.shl.se/artikel/1l30ak1el-40 ... nder-holtzm0ng00se skrev:länk till video på tacklingen?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Noll tolerans mot tacklingar som tar i huvudet.sensei skrev:Hur menar du, vilka signaler är det som skall skickas?Praetori skrev:DN vill väl skicka signaler. Tror inte de tagit denna om det varit 40e omgången.Frankie skrev:Så tacklingar är helt "no no" i svensk ishockey nu då?Praetori skrev:https://www.shl.se/artikel/1l30ak1el-40 ... nder-holtzm0ng00se skrev:länk till video på tacklingen?
Nu tycker jag att Holtz borde klara sig på att det inte är någon tackling, mer en krock som ingen av parterna vill få till.
Expert.
Rakt framifrån, ingen våldsam satsning, mottagaren är låg och skyddar sig inte...sensei skrev:Hur menar du, vilka signaler är det som skall skickas?Praetori skrev:DN vill väl skicka signaler. Tror inte de tagit denna om det varit 40e omgången.Frankie skrev:Så tacklingar är helt "no no" i svensk ishockey nu då?Praetori skrev:https://www.shl.se/artikel/1l30ak1el-40 ... nder-holtzm0ng00se skrev:länk till video på tacklingen?
Tre matcher för en jävla krock. Holtz försöker speedskata förbi och Sondell står/ställer sig i vägen. Nä, det där är så förbannat uselt bedömt att det är skadligt.
Det betyder att du nu måste se till att inte gå för nära motståndare för då kan du åka på avstängningar.
Jag undrar hur de tänker.
Det betyder att du nu måste se till att inte gå för nära motståndare för då kan du åka på avstängningar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Svenskar är besatta av att när det gör lite ont, då måste det finnas en bad guy. Nu blev det Holtz.Magnutz skrev:
Nej, saker måste ändras och vi måste få tillbaka kampen till rinkarna.
När någon vinner en närkamp så är det OK. Det är också OK att det gör lite ont. Lite blod är inte så jävla farligt.
Sluta blås sönder matcherna, sluta blås bort fansen från rinkarna!
Det här går verkligen utför nu och det går snabbt. Halvtomma läktare. Wikegård som tidigare var en klippa när det gäller att slåss för ett underhållande spel med känslor är numera knäpptyst. Han har väl gett upp när det gäller svensk pethockey och han är nog inte ensam om det.
Helt tyst är han inte.sensei skrev: Wikegård som tidigare var en klippa när det gäller att slåss för ett underhållande spel med känslor är numera knäpptyst. Han har väl gett upp när det gäller svensk pethockey och han är nog inte ensam om det.
https://www.expressen.se/sport/hockey/k ... t-respekt/
Skrämmande dock att läsa kommentarerna under hans inlägg. Gisses vad mycket folk som suttit på sina feta arslen hela sina liv. Ingen som verkar lirat liiiite bollsport ens. Helt oförstående om allting!
Angående Wikegård i övrigt, helt utanför just dessa inlägg, så har han blivit lika sneplacerad som expert som Ankan, Boorken mfl. Gör något annat Wikegård!! Ruskigt trött i sin tjänsteutövning. Plus hans ständiga behov att överkompensera sina så kallade DIF-sympatier, pga påtryckningar från Luleåmuppar och fiskrensare.
Angående Wikegård i övrigt, helt utanför just dessa inlägg, så har han blivit lika sneplacerad som expert som Ankan, Boorken mfl. Gör något annat Wikegård!! Ruskigt trött i sin tjänsteutövning. Plus hans ständiga behov att överkompensera sina så kallade DIF-sympatier, pga påtryckningar från Luleåmuppar och fiskrensare.
Tack! Det gjorde mig lite hoppfull. Kämpa wikegård!kaminor skrev:Helt tyst är han inte.sensei skrev: Wikegård som tidigare var en klippa när det gäller att slåss för ett underhållande spel med känslor är numera knäpptyst. Han har väl gett upp när det gäller svensk pethockey och han är nog inte ensam om det.
https://www.expressen.se/sport/hockey/k ... t-respekt/
Hur såg Rämö ut igår? stabil?
Haga 3+2 inte illa pinkat:D
För att citera mig själv från sillytråden. (inte alls självgod
)
Haga 3+2 inte illa pinkat:D
För att citera mig själv från sillytråden. (inte alls självgod

m0ng00se från i maj i sillytråden skrev:Tror Haga kan bli ett utropstecken!:)
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
I stället för att ge bort viktiga poäng på derbyn, som i fotbollen, har vi förlängningar och straffar i ishockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Glad att Bernhardt utvecklas i Växjö och inte hos oss.
Undrar hur nöjd Davidsson är över löneökningen?
Undrar hur nöjd Davidsson är över löneökningen?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm